Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Tenkt å ta så lett på det. "Alle gjør sine feil i livet" passer seg mer hvis man har kjørt over fartsgrensen. Ikke når man har en fortid som voldelig.

Helt enig! Snakk med menn, kvinner eller barn som blir utsatt for vold. De kan nok fortelle at dette ikke bare er en "feil" noen gjør. Vold ødelegger liv, og det sier jo faktisk en hel del om et menneske. Det kan klikke for alle, jeg også skjønner det, men er man voldelig så forblir man ofte voldelig. Det er i hvert fall ikke noe som skal ties i hjel eller feies under teppet.

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyChick90 skrev (Akkurat nå):

Helt enig! Snakk med menn, kvinner eller barn som blir utsatt for vold. De kan nok fortelle at dette ikke bare er en "feil" noen gjør. Vold ødelegger liv, og det sier jo faktisk en hel del om et menneske. Det kan klikke for alle, jeg også skjønner det, men er man voldelig så forblir man ofte voldelig. Det er i hvert fall ikke noe som skal ties i hjel eller feies under teppet.

Ja! Fyren har jo i tillegg bl.a sittet i fengsel for brannstiftelse, og har vært arrestert flere ganger etter det igjen, i følge wikipedia.

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,og skuffende tamt fra kritikksiden..Og så står de andre,venninner og heier på ML..og så bra at hun går sine egen veier,og vi hyller denne store kjærligheten etc.! Fy så kjipt..

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anita666 skrev (3 minutter siden):

ja,og skuffende tamt fra kritikksiden..Og så står de andre,venninner og heier på ML..og så bra at hun går sine egen veier,og vi hyller denne store kjærligheten etc.! Fy så kjipt..

Enig! Skikkelig kjipt.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke kritikksiden får i nærheten så mye taletid som venninne og co. Selv Valvik får masse taletid kun for å si "ingen kommentar" 7-8 ganger. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg syns debattantene som er for ML motsier seg selv ved flere anledninger.

Eks. hun hadde bryllup som privatpersonen ML, ikke som prinsesse, og deretter sies det senere at de kongelige alltid har med politi dit de drar.

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten: Så bra at gjestene følte at politiet var der for dem. De trengte jo sikkert beskyttelse…

Virket som det har vært store mengder politi der.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyChick90 skrev (1 time siden):

Jeg er selv skeiv og radaren min blinker på høyt nivå, både når jeg ser og hører han. Nå skal det sies at jeg aldri blander meg opp i legningen til mennesker, og vi vet vel at han omtaler seg selv som bifil? 

"In the early 1900s Verrett’s great grandmother came from Haiti to New Orleans where she worked with the noted Voudou priestess Marie Leveau. “They prophesied a boy was going to be born and he would hold the Gateway of the Shaman, [meaning he carries] a feminine and masculine polarity—which means being gay. Most shamans [are] because they [must] walk into the spirit world having the feminine and the masculine available.” 

..."You might think it would be wonderful to be born with magical powers in a family that already knows you’re gay. But Verrett’s upbringing is not the story of a happy Voudou family swapping ancient recipes with June Cleaver. Verrett’s family was concerned with the negative stigma that surrounded their culture and were determined to sever his Voudou roots". 

https://www.mattfalber.com/2008/01/the-urban-shaman/

 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen vinnere i Debatten i kveld. 
Får egentlig bare litt vondt av Simon Valvik, håper han får ferie nå etter sirkusbryllupet som må ha vært et herk å være manager for. 
 

Blir vel en fortsettelse på denne debatten når Netflix-serien er klar. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Debatten på NRK var rolig, høvelig saklig og uten ufine kommentarer fra noen av sidene. Frontene var tydelige. Bra med innlegg også fra Danmark og Sverige. Best og klarest syns jeg historiker og forfatter Trond Norén Isaksen var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (20 minutter siden):

Synes ikke kritikksiden får i nærheten så mye taletid som venninne og co. Selv Valvik får masse taletid kun for å si "ingen kommentar" 7-8 ganger. 

Ja,og krikksiden manglet helt spenst idag..Hadde litt tro på han der fra "Dam-tidningen" i Sverige en stund.Han sa "den svenske kungen hadde ALDRIG"godtatt noe sånnt!! Refererte da til da utroskapen til Madeleine sin tidligere forlovede ble kjent,og da hadde kongen sagt"nu får du bryta av den her forlovningen ",det skader monarkiet!

So far so good..men så ødelegger han alt senere ved å si at det her med ML er ingen skandale,men Marius,DET var en skandale..For et rotehode av en journalist...

  • Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anita666 skrev (1 minutt siden):

Ja,og krikksiden manglet helt spenst idag..Hadde litt tro på han der fra "Dam-tidningen" i Sverige en stund.Han sa "den svenske kungen hadde ALDRIG"godtatt noe sånnt!! Refererte da til da utroskapen til Madeleine sin tidligere forlovede ble kjent,og da hadde kongen sagt"nu får du bryta av den her forlovningen ",det skader monarkiet!

So far so good..men så ødelegger han alt senere ved å si at det her med ML er ingen skandale,men Marius,DET var en skandale..For et rotehode av en journalist...

Jaaa, men det var også det mest spennende som skjedde. Synes det var tamt. Solvang prøve mest å irritere de to sidene føler jeg. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumbelbee

Det ble sagt tydelig i debatten at Martha og Durek ikke ønsker å legge begrensninger på Hello og Netflix sin produksjon. I mine ører hørtes det ut som om man ikke respekterer en avtale med selveste kongen. Jeg skjønner ingenting etter å ha hørt de som forsvarte Martha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset også litt over det hun "venninna" til ML uttalte om at pressen og andre privat personer omtaler henne som Prinsesse ML. Vi har ikke den samme oppgaven som ML har. Vi har ikke det samme reglementet og kutyme vi må følge. Å si at ML ikke bruker tittelen sin kommersielt, men gjør alt for å unngå det blir for meg totalt blåøyd of fjernt. 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CrazyChick90 skrev (1 minutt siden):

Jeg stusset også litt over det hun "venninna" til ML uttalte om at pressen og andre privat personer omtaler henne som Prinsesse ML. Vi har ikke den samme oppgaven som ML har. Vi har ikke det samme reglementet og kutyme vi må følge. Å si at ML ikke bruker tittelen sin kommersielt, men gjør alt for å unngå det blir for meg totalt blåøyd of fjernt. 

Hun hadde jo faktisk et poeng akkurat her også. Se og hør klarer jo ikke å la være å bruke tittelen for egen vinning, og hun klarer ikke å detaljstyre all presse. 
Det blir uansett enten et shitshow eller en svært kjedelig dokumentar på Netflix. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en følelse på når denne dokumentaren kommer ut på netflix? Tar vel litt tid med klipping og liming, men de burde jo svi mens jernet er varmt eller? Selv tipper jeg at vi pent må vente til neste år med å se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyChick90 skrev (2 minutter siden):

Noen som har en følelse på når denne dokumentaren kommer ut på netflix? Tar vel litt tid med klipping og liming, men de burde jo svi mens jernet er varmt eller? Selv tipper jeg at vi pent må vente til neste år med å se den.

Vet ikke hvordan sånt funker, men sjamanen vil vel se hvordan vinklingen blir før den slippes, og det kan jo kanskje ta ekstra tid pga det... Tror ikke det er sagt noe konkret om når den skal slippes. Kanskje til neste år, vil jeg tro?

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (1 minutt siden):

Hun hadde jo faktisk et poeng akkurat her også. Se og hør klarer jo ikke å la være å bruke tittelen for egen vinning, og hun klarer ikke å detaljstyre all presse. 
Det blir uansett enten et shitshow eller en svært kjedelig dokumentar på Netflix. 

Jeg er enig i at hun ikke kan detaljstyre alt som blir skrevet, men når Hello har klart å bruke tittelen 47 ganger så langt så sier det vel sitt. Helt tydelig at hun ikke sette grenser. Hun har jo tross alt en avtale med dette bladet, så om de hadde brutt denne avtale minst 47 ganger så vil jeg tro det hadde vært stoppet for lengst.

 

 

 

  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...