Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

anno19 skrev (1 time siden):

Lurer på om Dora skal i bryllupet? 

Hun har i hvert fall sendt inn en god søknad.

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (30 minutter siden):

Når den dagen kommer (for den kommer) at Hello Magazine kaster seg over vaginarensing, engleskole, gin, medaljonger, påstander om kreft, andromeda, farao, selvmordsånder, trassånder osv - så kommer DV og ML til å "hyle, skrike, true og anmelde" i hytt og pine - igjen. 

Vi kan bare "glede" oss til mer spetakkel med de to der. 

Virker som det aldri vil ta slutt. Jeg skjønner ikke hvordan de orker å fortsette i samme gamet og lese negativt om seg selv daglig. Jeg hadde blitt skikkelig deppa om jeg skulle lest dritt om meg selv daglig.

Skal ikke se bort fra at ML må ha en lang prosess med psykolog etterhvert og spesiellt når forholdet er over og han garantert spyr ut alt han klarer av dritt.

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (29 minutter siden):

Virker som det aldri vil ta slutt. Jeg skjønner ikke hvordan de orker å fortsette i samme gamet og lese negativt om seg selv daglig. Jeg hadde blitt skikkelig deppa om jeg skulle lest dritt om meg selv daglig.

Skal ikke se bort fra at ML må ha en lang prosess med psykolog etterhvert og spesiellt når forholdet er over og han garantert spyr ut alt han klarer av dritt.

Det er veldig rart å være vitne til denne symbiosen de har med media. De roper og skriker om dårlig behandling. De boikotter og ber om å få være i fred. 5 minutter etter selger de bryllupet til høystbydende slarveblekke, og inviterer med seg Netflix for å lage dokumentar. 

De er influencere og har ikke noe ønske om å være i fred. De liker ikke kritikk, det er det det handler om. Jeg tror faktisk at de helt på ekte ikke forstår at ikke alle blir helt blown away av alle de utenomjordiske rådene sjaman Durek sjenker oss. 

  • Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (15 minutter siden):

 

De er influencere og har ikke noe ønske om å være i fred. De liker ikke kritikk, det er det det handler om. Jeg tror faktisk at de helt på ekte ikke forstår at ikke alle blir helt blown away av alle de utenomjordiske rådene sjaman Durek sjenker oss. 

Durek mener jo at alle i Amerika er med på dette tøvet hans, og han er vel derfor vant med idioter som bare hiver seg på uten en kritisk tanke. Og ML er vel så opptatt av å være spesiell at hun blir blindet av det, isteden for å høre på at folk har noen innvendinger. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 timer siden):

Jeg er litt bekymret for Martha  iht hva hun nå går inn i.

Det virker som de bygger litt sammen oss mot verden. Og det kan være litt uheldig for martha. Jeg syntes det er veldig rart at martha har vært med på de skrivene. Med trusler om søksmål. Fordi dette anser jeg som stort avvik fra slik vi kjenner henne. Og hum har normalt litt bedre gangsyn på formidling enn innholdet i brevene med hennes og durek sitt navn på. Og føler det høres mest ut som hans ord og ikke hennes.

Det er på grensen til at jeg får lyst til å spekulere litt rundt det. For meg skurrer det noe her.

Durek  blir av mange tidligere bekjente beskrevet som manipulativ. Jeg ser jo at hun kanskje blir med på ting her, hun kanskje har drømt om å gjøre men latt være eller ikke turt tidigere. 

Og disse brevene  de er jo skrevet så man bryter bånd. Ikke knytter vennskap. Det hjelper lite hvem som er avsender. Når du kan riskiere stor rettsak ved å nevne deres navn. 

Litt spekulativt har jeg nok vært inne på tanken at det kanskje det som er den ekte grunnen, til at "bestevenner" ikke kommer i bryllupet.  Det vet jeg jo ikke.

Forrige uke  var det skrevet at de skulle være 300 gjester. Denne uken er det skrevet at det er 200. Så enten har media  oprerert med feil tall. Eller så har ca 100 personer meldt avbud.

Og da må det være isåfall grunner til det. Siden ingen sier engang om gjester skal delta i  bryllupet vil jeg tro det har vært munnkurv på gjestene. Og at de har kontroll på hvem som får lekke slik info. Da jeg ser durek deler det på sin some. Etter gjesten har delt på sin some. 

Det ser veldig konstruert ut. Og ingen andre vil hverken bekrefte eller avkrefte.

At det forvinner 100stk fra lista  hvis det er slik at ikke media har operert med feil tall. På en uke etter at det er trykket artikler ang avtale med Hello. Kan man jo lure litt her. Om det er flere som ikke ønsker å være med i dette sirkuset og på den måten dette blir gjort på.

Det som bekymrer meg litt. Er at det nå ser ut til at de lager en se der, vi hadde rett. Og martha blir mer og mer isolert fra det hun kjenner .

At martha noen sinne skulle komme så på kant med egen familie. Som hun har satt så høyt tidligere.  Det hadde jeg ikke sett for meg. 

Sånn litt veldig personlig mening. Uten noen grunner utover at jeg syntes jeg ser det på mine hans. Er at jeg føler han i sin egen storhets følse ser seg større enn  kongehuset. 

Jeg gir han at man trenger tid til å forstå  rollen til kongehuset osv når man ikke er vokst opp med det.  Men føler vi er forbi der han bedriver store feil nå. 

Så helt egentlig.  Så er dette sirkuset veldig skadelig for martha. Og fører henne inn på uoprettelige veier. 

Dette er ikke den martha jeg er vokst opp med. 

Der har du skjønt det. Er jo stort sett det tråden har handlet om og du har drevet å forsvart de. Jeg har ikke noe i mot at ML er alternativ eller går sin egen vei, men det har skjedd en betydelig endring etter forholdet til Durek. Så han er helt klart roten til at det nå har gått skikkelig feil vei med henne. 

  • Liker 7
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 timer siden):

Jeg er litt bekymret for Martha  iht hva hun nå går inn i.

Det virker som de bygger litt sammen oss mot verden. Og det kan være litt uheldig for martha. Jeg syntes det er veldig rart at martha har vært med på de skrivene. Med trusler om søksmål. Fordi dette anser jeg som stort avvik fra slik vi kjenner henne. Og hum har normalt litt bedre gangsyn på formidling enn innholdet i brevene med hennes og durek sitt navn på. Og føler det høres mest ut som hans ord og ikke hennes.

Det er på grensen til at jeg får lyst til å spekulere litt rundt det. For meg skurrer det noe her.

Durek  blir av mange tidligere bekjente beskrevet som manipulativ. Jeg ser jo at hun kanskje blir med på ting her, hun kanskje har drømt om å gjøre men latt være eller ikke turt tidigere. 

Og disse brevene  de er jo skrevet så man bryter bånd. Ikke knytter vennskap. Det hjelper lite hvem som er avsender. Når du kan riskiere stor rettsak ved å nevne deres navn. 

Litt spekulativt har jeg nok vært inne på tanken at det kanskje det som er den ekte grunnen, til at "bestevenner" ikke kommer i bryllupet.  Det vet jeg jo ikke.

Forrige uke  var det skrevet at de skulle være 300 gjester. Denne uken er det skrevet at det er 200. Så enten har media  oprerert med feil tall. Eller så har ca 100 personer meldt avbud.

Og da må det være isåfall grunner til det. Siden ingen sier engang om gjester skal delta i  bryllupet vil jeg tro det har vært munnkurv på gjestene. Og at de har kontroll på hvem som får lekke slik info. Da jeg ser durek deler det på sin some. Etter gjesten har delt på sin some. 

Det ser veldig konstruert ut. Og ingen andre vil hverken bekrefte eller avkrefte.

At det forvinner 100stk fra lista  hvis det er slik at ikke media har operert med feil tall. På en uke etter at det er trykket artikler ang avtale med Hello. Kan man jo lure litt her. Om det er flere som ikke ønsker å være med i dette sirkuset og på den måten dette blir gjort på.

Det som bekymrer meg litt. Er at det nå ser ut til at de lager en se der, vi hadde rett. Og martha blir mer og mer isolert fra det hun kjenner .

At martha noen sinne skulle komme så på kant med egen familie. Som hun har satt så høyt tidligere.  Det hadde jeg ikke sett for meg. 

Sånn litt veldig personlig mening. Uten noen grunner utover at jeg syntes jeg ser det på mine hans. Er at jeg føler han i sin egen storhets følse ser seg større enn  kongehuset. 

Jeg gir han at man trenger tid til å forstå  rollen til kongehuset osv når man ikke er vokst opp med det.  Men føler vi er forbi der han bedriver store feil nå. 

Så helt egentlig.  Så er dette sirkuset veldig skadelig for martha. Og fører henne inn på uoprettelige veier. 

Dette er ikke den martha jeg er vokst opp med. 

Det er jo dette vi har skrevet om hele tiden og du har ikke forstått det før nå. Det var på tide vil jeg si.

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Momma skrev (2 timer siden):

Donpedro snakker jo av personlig erfaring, du bare synser ut fra hva du ser fra innslag i media.

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 time siden):

Der har du skjønt det. Er jo stort sett det tråden har handlet om og du har drevet å forsvart de. Jeg har ikke noe i mot at ML er alternativ eller går sin egen vei, men det har skjedd en betydelig endring etter forholdet til Durek. Så han er helt klart roten til at det nå har gått skikkelig feil vei med henne. 

Har da skjønt det hele tiden. Men jeg mener uansett at det ikke er alt vi har noe med. Som hverken er feil eller riktig. Det er deres valg endel også. Selv om hele norge og verden ville ha  gjort noe annet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (51 minutter siden):

Det er jo dette vi har skrevet om hele tiden og du har ikke forstått det før nå. Det var på tide vil jeg si.

Joda har da skjønt det for lenge siden. Men da har nok ikje du heller sett mitt poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (13 timer siden):

Dorathorhall på IG (Dora Thorhallsdottir) har i dag, 24. august, lagt ut en post om ML og V, som begynner slik: https://www.instagram.com/dorathorhall/

"Først Ari. Nå Durek..."

Hun mener også at folk bare skal la dem være, om hvordan bryllupet skal være, hvordan de vil leve m.m., og det mener hun de bør får gjøre. Og at de bør få gjøre dette uten at sutrete, bitre, negative og dømmende uinviterte gjester skal stå og pælme stein, som hun skriver..

Og så skriver hun noe om at eneste grunnen til at folk er så stygge og mobber ML og V, det er fordi ML/V ikke følger malen, og fordi de er mer alternative enn folk flest.

Hun ber folk slutte å følge dem, slutte heksejakten - og skriver at ML/V betaler alt selv og får ingenting fra statskassa.

 

Hva i all verden er dette?

Nei, folk flest kritiserer ikke fordi ML og V ikke følger malen eller at de er "mer alternative" enn folk flest!

Folk kritiserer fordi både prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett, som de bedriftseierne har latt det gå sport i å ikke bare bryte avtalen de begge to har gjort med Kongehuset, men også fordi de begge to stadig bryter norsk lov.

Folk kritiserer at både prinsessen og Verrett kynisk utnytter hennes tittel og tilknytning til Kongefamilien for egen kommersielle vinning - tross at de i år har hatt avtale(r) som de selv har inngått hvor de har gått med på å ikke gjøre dette. Det er kontraktsbrudd!

Folk kritiserer fordi de bryter norsk lov.

Folk kritiserer fordi Verrett kommer med helseskadelige råd som er langt, langt, langt forbi å være "mer alternativ".

Folk kritiserer fordi de begge to håner de tradisjonene Märtha Louise som prinsesse burde ære, hun og Verrett håner på så mange måter både monarken og Kongehuset og de tradisjonene Kongehuset skal forvalte og stå for. Og til tross for at de gjør dette så insisterer hun på å beholde sin tittel som prinsesse, og fortsetter å utnytte tittelen kommersielt. Nå sist både med bryllupssprit og bryllupssalg til både internasjonale magasiner og tv-medie.

Og når Dora først nevner Ari - så kritiserer folk også hvordan Verrett har valgt å bruke Aris død og Aris barns sorg som innhold på sin bedriftskanal. Ja, til og med Aris sjel i det hinsidige utnytter Verrett rått for selv å tjene penger på sine bedriftskanaler.

Dette handler ikke om ulike trosspørsmål. Det handler overhodet ikke om mobbing!

Dette handler om noe så saklig som å følge norsk lov og følge normal folkeskikk og å ikke forsøke å utnytte andre for egen vinnings skyld.

Og at ML og V ikke mottar noe fra statskassa... Da antar jeg at politiet i Møre og Romsdal kan sende regningen for sikkerhet m.m. i forbindele med bryllupet til Märtha Louise og Durek etter bryllupet? De tjener jo sannelig nok på å selge hennes prinsessetittel til Hello!, Hola og Netflix. Om de virkelig mener at de ikke skal koste statskassa noe, så bør de tilby seg å ta ekstraregningen for dette. Og hva med å betale fastboende tort og svie for at de får sine liv hemmet av et markedsføringsjippo av et influenserbryllup hvor statskassa stenger veier og hindrer hvor folk kan bevege seg disse dagene? Tar ML og V også regning som ev. måtte komme andre steder fra, der politiet må ha reduserte ressurser fordi influnserprinsessa og hennes influensermann skal få "feire sin kjærlighet" som de har solgt til Hello! og Netflix?

Det er tydelig at noen nå ønsker å bidra til å gjøre disse to, til og med Verrett, til offer. Dette til tross for at både spesielt Verrett og Märtha Louise over år nå har vist at de først og fremst er kyniske forretningseiere som er villige til hva som helst - inkl. løgner om Norge, norsk samfunn og helsevesen, om nordmenn, men også avtalebrudd og lovbrudd - for å tjene penger. Og dette "hva som helst" som de er villige til, i det inngår også å tjene penger på sine venner og nærmeste i eget bryllup...

 

Og så er det selvfølgelig heller ingen ulempe med litt oppmerksomhet og kontrovers for DT, når hun skal lansere ny bok ni dager etter bryllupet, og nå får ekstra trafikk på sine salgskanaler...

Veldig godt skrevet. Når jeg hadde lest innlegget til DT satt jeg bare å måpte. Smisk og mye vås mener jeg. Liker henne på mange måter, men husker at jeg også fikk hakeslepp da hun gikk ut på egen FB side og støttet moren til jenta i Valdres saken (som heldigvis ble dømt). Litt det samme greiene, virket ikke som hun hadde satt seg inni sak eller bevis i det hele tatt, men skulle bare støtte for å støtte (smiske? Mener de gikk på skole sammen). Mistet mye respekt for henne allerede da. 

  • Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (5 timer siden):

Synest forøvrig at Dora sitt innlegg fremstår som dårlig skjult smisking. Det her handler ikke om å være annerledes, for det går fint an å være annerledes uten å være kynisk, beregnende og ufin mot andre. 

Dora har jo gått ut og forsvart Märtha før, hun. Slik jeg forstår det er begge bosatt i Lommedalen (hvertfall bodd der på samme tidspunkt en gang):

https://www.budstikka.no/prinsessen-som-gikk-sin-egen-vei/s/5-55-861507

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er linken mellom Dora Thorhallsdottir og Märtha Louise; Doras søster, Bjørg Thorhallsdottir.

https://www.nettavisen.no/kjendis/roper-ukjent-vennskap-med-prinsessedatter/s/5-95-1641384

"Overfor Nettavisen forteller den ferske «Farmen kjendis»-vinneren Sondre Mulongo Nystrøm (29) at han fikk et godt forhold til flere av deltakerne, men spesielt med kunstner Bjørg Thorhallsdottir (49).

Hun har nemlig tatt imot 29-åringen med åpne armer, og til og med invitert han med på sydentur sammen med datteren til prinsesse Märtha Louise, Maud Angelica Behn (20)."

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (15 minutter siden):

Dora har jo gått ut og forsvart Märtha før, hun. Slik jeg forstår det er begge bosatt i Lommedalen (hvertfall bodd der på samme tidspunkt en gang):

https://www.budstikka.no/prinsessen-som-gikk-sin-egen-vei/s/5-55-861507

Dora har hatt ML som gjest i Relasjonspodden. Det er noen bånd der. Men jeg undres veldig over at D, som er EQ-terapeut og jobber med relasjoner, IKKE ser DV sine personlighetstrekk😳nå. 

  • Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ck1 skrev (2 minutter siden):

Dora har hatt ML som gjest i Relasjonspodden. Det er noen bånd der. Men jeg undres veldig over at D, som er EQ-terapeut og jobber med relasjoner, IKKE ser DV sine personlighetstrekk😳nå. 

Enig. Det samme jeg stusset over i Valdressaken. 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (På 23.8.2024 den 19.26):

Ligger fremdeles ute.

AB var nok både fysisk og psykisk alvorlig syk. Men når V la armen rundt ene datteren, og visste dette ble vist på tv... han visste nok hva han gjorde...

Tross alt visste han også at AB hadde meldt avbud til julefeiringen med ML, barna og Kongefamilien fordi han hadde det for dårlig. Da var det virkelig ikke riktig tidspunkt å demonstrere for V, slik han gjorde! Ørlite respekt og omtanke for AB hadde V ikke i seg, for den dagen i kirken var det V som ville skinne i sin første ordentlige opptreden med Kongefamilien...

Hvor ligger det ute? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lå å tenkte på ,om Kronprinsen vår ikke orket å bli konge på grunn av hvordan de har det i familien nå. Da blir jo Martha dronning . 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (På 24.8.2024 den 14.41):

Andre land ja.
Norge slipper jo inn rått og røte. 

Hvis han virkelig har sittet i fengsel, så er det rart han får innpass i kongefamilien. Det er helt spinnvilt at han fikk fri flyt rett inn i de kongelige gemakker.

Jeg skal hamstre popcorn for dette blir artig den dagen forholdt tar slutt og han begynner å sverte kongefamilien. Jeg har absolutt ingen tro på at han holder kjeft den dagen det skjer. 

Det virker ikke akkurat som det er så mye bakgrunnssjekk på hvem som får gifte seg inn i kongefamilien... Blir spennende når hello! tar for seg engelske versjonen av wiki 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOMSTERKVAST skrev (43 minutter siden):

Lå å tenkte på ,om Kronprinsen vår ikke orket å bli konge på grunn av hvordan de har det i familien nå. Da blir jo Martha dronning . 

Tull. Ingrid Marie (?) blir dronning da….

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOMSTERKVAST skrev (1 time siden):

Lå å tenkte på ,om Kronprinsen vår ikke orket å bli konge på grunn av hvordan de har det i familien nå. Da blir jo Martha dronning . 

Nei, da er det Ingrid Alexandra som blir dronning.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...