Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Dorathorhall på IG (Dora Thorhallsdottir) har i dag, 24. august, lagt ut en post om ML og V, som begynner slik: https://www.instagram.com/dorathorhall/

"Først Ari. Nå Durek..."

Hun mener også at folk bare skal la dem være, om hvordan bryllupet skal være, hvordan de vil leve m.m., og det mener hun de bør får gjøre. Og at de bør få gjøre dette uten at sutrete, bitre, negative og dømmende uinviterte gjester skal stå og pælme stein, som hun skriver..

Og så skriver hun noe om at eneste grunnen til at folk er så stygge og mobber ML og V, det er fordi ML/V ikke følger malen, og fordi de er mer alternative enn folk flest.

Hun ber folk slutte å følge dem, slutte heksejakten - og skriver at ML/V betaler alt selv og får ingenting fra statskassa.

 

Hva i all verden er dette?

Nei, folk flest kritiserer ikke fordi ML og V ikke følger malen eller at de er "mer alternative" enn folk flest!

Folk kritiserer fordi både prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett, som de bedriftseierne har latt det gå sport i å ikke bare bryte avtalen de begge to har gjort med Kongehuset, men også fordi de begge to stadig bryter norsk lov.

Folk kritiserer at både prinsessen og Verrett kynisk utnytter hennes tittel og tilknytning til Kongefamilien for egen kommersielle vinning - tross at de i år har hatt avtale(r) som de selv har inngått hvor de har gått med på å ikke gjøre dette. Det er kontraktsbrudd!

Folk kritiserer fordi de bryter norsk lov.

Folk kritiserer fordi Verrett kommer med helseskadelige råd som er langt, langt, langt forbi å være "mer alternativ".

Folk kritiserer fordi de begge to håner de tradisjonene Märtha Louise som prinsesse burde ære, hun og Verrett håner på så mange måter både monarken og Kongehuset og de tradisjonene Kongehuset skal forvalte og stå for. Og til tross for at de gjør dette så insisterer hun på å beholde sin tittel som prinsesse, og fortsetter å utnytte tittelen kommersielt. Nå sist både med bryllupssprit og bryllupssalg til både internasjonale magasiner og tv-medie.

Og når Dora først nevner Ari - så kritiserer folk også hvordan Verrett har valgt å bruke Aris død og Aris barns sorg som innhold på sin bedriftskanal. Ja, til og med Aris sjel i det hinsidige utnytter Verrett rått for selv å tjene penger på sine bedriftskanaler.

Dette handler ikke om ulike trosspørsmål. Det handler overhodet ikke om mobbing!

Dette handler om noe så saklig som å følge norsk lov og følge normal folkeskikk og å ikke forsøke å utnytte andre for egen vinnings skyld.

Og at ML og V ikke mottar noe fra statskassa... Da antar jeg at politiet i Møre og Romsdal kan sende regningen for sikkerhet m.m. i forbindele med bryllupet til Märtha Louise og Durek etter bryllupet? De tjener jo sannelig nok på å selge hennes prinsessetittel til Hello!, Hola og Netflix. Om de virkelig mener at de ikke skal koste statskassa noe, så bør de tilby seg å ta ekstraregningen for dette. Og hva med å betale fastboende tort og svie for at de får sine liv hemmet av et markedsføringsjippo av et influenserbryllup hvor statskassa stenger veier og hindrer hvor folk kan bevege seg disse dagene? Tar ML og V også regning som ev. måtte komme andre steder fra, der politiet må ha reduserte ressurser fordi influnserprinsessa og hennes influensermann skal få "feire sin kjærlighet" som de har solgt til Hello! og Netflix?

Det er tydelig at noen nå ønsker å bidra til å gjøre disse to, til og med Verrett, til offer. Dette til tross for at både spesielt Verrett og Märtha Louise over år nå har vist at de først og fremst er kyniske forretningseiere som er villige til hva som helst - inkl. løgner om Norge, norsk samfunn og helsevesen, om nordmenn, men også avtalebrudd og lovbrudd - for å tjene penger. Og dette "hva som helst" som de er villige til, i det inngår også å tjene penger på sine venner og nærmeste i eget bryllup...

 

Og så er det selvfølgelig heller ingen ulempe med litt oppmerksomhet og kontrovers for DT, når hun skal lansere ny bok ni dager etter bryllupet, og nå får ekstra trafikk på sine salgskanaler...

Endret av Frisk Frosk
link
  • Liker 32
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (7 timer siden):

Dorathorhall på IG (Dora Thorhallsdottir) har i dag, 24. august, lagt ut en post om ML og V, som begynner slik: https://www.instagram.com/dorathorhall/

"Først Ari. Nå Durek..."

Hun mener også at folk bare skal la dem være, om hvordan bryllupet skal være, hvordan de vil leve m.m., og det mener hun de bør får gjøre. Og at de bør få gjøre dette uten at sutrete, bitre, negative og dømmende uinviterte gjester skal stå og pælme stein, som hun skriver..

Og så skriver hun noe om at eneste grunnen til at folk er så stygge og mobber ML og V, det er fordi ML/V ikke følger malen, og fordi de er mer alternative enn folk flest.

Hun ber folk slutte å følge dem, slutte heksejakten - og skriver at ML/V betaler alt selv og får ingenting fra statskassa.

 

Hva i all verden er dette?

Nei, folk flest kritiserer ikke fordi ML og V ikke følger malen eller at de er "mer alternative" enn folk flest!

Folk kritiserer fordi både prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett, som de bedriftseierne har latt det gå sport i å ikke bare bryte avtalen de begge to har gjort med Kongehuset, men også fordi de begge to stadig bryter norsk lov.

Folk kritiserer at både prinsessen og Verrett kynisk utnytter hennes tittel og tilknytning til Kongefamilien for egen kommersielle vinning - tross at de i år har hatt avtale(r) som de selv har inngått hvor de har gått med på å ikke gjøre dette. Det er kontraktsbrudd!

Folk kritiserer fordi de bryter norsk lov.

Folk kritiserer fordi Verrett kommer med helseskadelige råd som er langt, langt, langt forbi å være "mer alternativ".

Folk kritiserer fordi de begge to håner de tradisjonene Märtha Louise som prinsesse burde ære, hun og Verrett håner på så mange måter både monarken og Kongehuset og de tradisjonene Kongehuset skal forvalte og stå for. Og til tross for at de gjør dette så insisterer hun på å beholde sin tittel som prinsesse, og fortsetter å utnytte tittelen kommersielt. Nå sist både med bryllupssprit og bryllupssalg til både internasjonale magasiner og tv-medie.

Og når Dora først nevner Ari - så kritiserer folk også hvordan Verrett har valgt å bruke Aris død og Aris barns sorg som innhold på sin bedriftskanal. Ja, til og med Aris sjel i det hinsidige utnytter Verrett rått for selv å tjene penger på sine bedriftskanaler.

Dette handler ikke om ulike trosspørsmål. Det handler overhodet ikke om mobbing!

Dette handler om noe så saklig som å følge norsk lov og følge normal folkeskikk og å ikke forsøke å utnytte andre for egen vinnings skyld.

Og at ML og V ikke mottar noe fra statskassa... Da antar jeg at politiet i Møre og Romsdal kan sende regningen for sikkerhet m.m. i forbindele med bryllupet til Märtha Louise og Durek etter bryllupet? De tjener jo sannelig nok på å selge hennes prinsessetittel til Hello!, Hola og Netflix. Om de virkelig mener at de ikke skal koste statskassa noe, så bør de tilby seg å ta ekstraregningen for dette. Og hva med å betale fastboende tort og svie for at de får sine liv hemmet av et markedsføringsjippo av et influenserbryllup hvor statskassa stenger veier og hindrer hvor folk kan bevege seg disse dagene? Tar ML og V også regning som ev. måtte komme andre steder fra, der politiet må ha reduserte ressurser fordi influnserprinsessa og hennes influensermann skal få "feire sin kjærlighet" som de har solgt til Hello! og Netflix?

Det er tydelig at noen nå ønsker å bidra til å gjøre disse to, til og med Verrett, til offer. Dette til tross for at både spesielt Verrett og Märtha Louise over år nå har vist at de først og fremst er kyniske forretningseiere som er villige til hva som helst - inkl. løgner om Norge, norsk samfunn og helsevesen, om nordmenn, men også avtalebrudd og lovbrudd - for å tjene penger. Og dette "hva som helst" som de er villige til, i det inngår også å tjene penger på sine venner og nærmeste i eget bryllup...

 

Og så er det selvfølgelig heller ingen ulempe med litt oppmerksomhet og kontrovers for DT, når hun skal lansere ny bok ni dager etter bryllupet, og nå får ekstra trafikk på sine salgskanaler...

Jeg skulle ønske du publiserte dette tilsvaret i VG. 
🎯🎯🎯

Særlig det å dra sammenlikningen med Ari Behn er tung å svelge. Det brukes som et forsøk på å mute debatten. Ufint rett og slett. 

  • Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolce skrev (9 timer siden):

Jeg synes det nesten er litt søtt at Durek sier at Hello forstår ham så godt, og fremstiller ham som den han virkelig er (i motsetning til norsk presse?). Tipper de får seg en stygg overraskelse etterhvert. 

Hello bygger opp kjennskapen til Märtha og Durek gjennom å ha kjøpt bryllupet. Deretter.... da kommer hele dritten. Og Hello er ikke kjent for å trå varsomt i dørene, for å si det pent. 

Nettopp! Helt utrolig at de selger seg til en tabloidblekke. Nå "soft launcher" `Hello` DV og ML frem mot bryllupet - og kommer til å dekke det med glitter og stas som avtalt. Når avtalen er over, og leserne gjennom det har fått litt kjennskap til hvem DV og ML er - da kommer GARANTERT hele dritten ja. 

 

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ønske er å leve i fred og uten presse rundt seg, så er jo dette noe merkelig oppførsel. For å si det rett ut så fremstår hun som meget enkel i toppen, og preget av en privilegert oppvekst. Ikke forveksl det å være høysensitiv med egoisme.

  • Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (15 minutter siden):

Nettopp! Helt utrolig at de selger seg til en tabloidblekke. Nå "soft launcher" `Hello` DV og ML frem mot bryllupet - og kommer til å dekke det med glitter og stas som avtalt. Når avtalen er over, og leserne gjennom det har fått litt kjennskap til hvem DV og ML er - da kommer GARANTERT hele dritten ja. 

 

Bare å glede seg til dritten kommer og brudeparet sitter med skjegget i postkassa.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

Dorathorhall på IG (Dora Thorhallsdottir) har i dag, 24. august, lagt ut en post om ML og V, som begynner slik: https://www.instagram.com/dorathorhall/

"Først Ari. Nå Durek..."

Hun mener også at folk bare skal la dem være, om hvordan bryllupet skal være, hvordan de vil leve m.m., og det mener hun de bør får gjøre. Og at de bør få gjøre dette uten at sutrete, bitre, negative og dømmende uinviterte gjester skal stå og pælme stein, som hun skriver..

Og så skriver hun noe om at eneste grunnen til at folk er så stygge og mobber ML og V, det er fordi ML/V ikke følger malen, og fordi de er mer alternative enn folk flest.

Hun ber folk slutte å følge dem, slutte heksejakten - og skriver at ML/V betaler alt selv og får ingenting fra statskassa.

 

Hva i all verden er dette?

Nei, folk flest kritiserer ikke fordi ML og V ikke følger malen eller at de er "mer alternative" enn folk flest!

Folk kritiserer fordi både prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett, som de bedriftseierne har latt det gå sport i å ikke bare bryte avtalen de begge to har gjort med Kongehuset, men også fordi de begge to stadig bryter norsk lov.

Folk kritiserer at både prinsessen og Verrett kynisk utnytter hennes tittel og tilknytning til Kongefamilien for egen kommersielle vinning - tross at de i år har hatt avtale(r) som de selv har inngått hvor de har gått med på å ikke gjøre dette. Det er kontraktsbrudd!

Folk kritiserer fordi de bryter norsk lov.

Folk kritiserer fordi Verrett kommer med helseskadelige råd som er langt, langt, langt forbi å være "mer alternativ".

Folk kritiserer fordi de begge to håner de tradisjonene Märtha Louise som prinsesse burde ære, hun og Verrett håner på så mange måter både monarken og Kongehuset og de tradisjonene Kongehuset skal forvalte og stå for. Og til tross for at de gjør dette så insisterer hun på å beholde sin tittel som prinsesse, og fortsetter å utnytte tittelen kommersielt. Nå sist både med bryllupssprit og bryllupssalg til både internasjonale magasiner og tv-medie.

Og når Dora først nevner Ari - så kritiserer folk også hvordan Verrett har valgt å bruke Aris død og Aris barns sorg som innhold på sin bedriftskanal. Ja, til og med Aris sjel i det hinsidige utnytter Verrett rått for selv å tjene penger på sine bedriftskanaler.

Dette handler ikke om ulike trosspørsmål. Det handler overhodet ikke om mobbing!

Dette handler om noe så saklig som å følge norsk lov og følge normal folkeskikk og å ikke forsøke å utnytte andre for egen vinnings skyld.

Og at ML og V ikke mottar noe fra statskassa... Da antar jeg at politiet i Møre og Romsdal kan sende regningen for sikkerhet m.m. i forbindele med bryllupet til Märtha Louise og Durek etter bryllupet? De tjener jo sannelig nok på å selge hennes prinsessetittel til Hello!, Hola og Netflix. Om de virkelig mener at de ikke skal koste statskassa noe, så bør de tilby seg å ta ekstraregningen for dette. Og hva med å betale fastboende tort og svie for at de får sine liv hemmet av et markedsføringsjippo av et influenserbryllup hvor statskassa stenger veier og hindrer hvor folk kan bevege seg disse dagene? Tar ML og V også regning som ev. måtte komme andre steder fra, der politiet må ha reduserte ressurser fordi influnserprinsessa og hennes influensermann skal få "feire sin kjærlighet" som de har solgt til Hello! og Netflix?

Det er tydelig at noen nå ønsker å bidra til å gjøre disse to, til og med Verrett, til offer. Dette til tross for at både spesielt Verrett og Märtha Louise over år nå har vist at de først og fremst er kyniske forretningseiere som er villige til hva som helst - inkl. løgner om Norge, norsk samfunn og helsevesen, om nordmenn, men også avtalebrudd og lovbrudd - for å tjene penger. Og dette "hva som helst" som de er villige til, i det inngår også å tjene penger på sine venner og nærmeste i eget bryllup...

 

Og så er det selvfølgelig heller ingen ulempe med litt oppmerksomhet og kontrovers for DT, når hun skal lansere ny bok ni dager etter bryllupet, og nå får ekstra trafikk på sine salgskanaler...

Ser du skriver de bryter norsk lov. Det lurer jeg veldig på hva er. For det har jeg ikke fått med meg at de har gjort.

Brudd på altale med kongehuset mange ganger , ja. Men hvilke brudd på norsk lov har de gjort jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest forøvrig at Dora sitt innlegg fremstår som dårlig skjult smisking. Det her handler ikke om å være annerledes, for det går fint an å være annerledes uten å være kynisk, beregnende og ufin mot andre. 

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

"Først Ari. Nå Durek..."

Hun mener også at folk bare skal la dem være, om hvordan bryllupet skal være, hvordan de vil leve m.m., og det mener hun de bør får gjøre. Og at de bør få gjøre dette uten at sutrete, bitre, negative og dømmende uinviterte gjester skal stå og pælme stein, som hun skriver..

Og så skriver hun noe om at eneste grunnen til at folk er så stygge og mobber ML og V, det er fordi ML/V ikke følger malen, og fordi de er mer alternative enn folk flest.

Hun ber folk slutte å følge dem, slutte heksejakten - og skriver at ML/V betaler alt selv og får ingenting fra statskassa.

 

Disse to er Norges mest PR-kåte par, og oppsøker oppmerksomhet i alle mulige former. Britiske sladreblader, sosiale medier, bokutgivelser og innspilling av Netflix-serie står på listen over midler de tar i bruk, for å komme seg enda mer opp og frem. 

Ifølge henne så er det tydeligvis heksejakt å reagere på følgende:
- Sende truende brev til en 81 år gammel dame
- Kjøpe følgere på Insta
- Offentlig påberope seg rolle som farao i et tidligere liv
- Betalt eksponering av mindreårige
- Lovbrudd og avtalebrudd i kommersiell sammenheng
 

  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (28 minutter siden):

Ser du skriver de bryter norsk lov. Det lurer jeg veldig på hva er. For det har jeg ikke fått med meg at de har gjort.

Brudd på altale med kongehuset mange ganger , ja. Men hvilke brudd på norsk lov har de gjort jeg ikke har fått med meg?

Det er ikke lov å reklamere for alkohol i Norge. Det er en ganske kjent lov, altså, de aller fleste har hørt om den...

Og så er det vel heller ikke lov å love at man kan kurere alvorlige sykdommer, men siden Durek muligens har påstått dette mens han oppholdt seg i utlandet, så skal jeg ikke påstå at han brøt norsk lov.

  • Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (3 minutter siden):

Det er ikke lov å reklamere for alkohol i Norge. Det er en ganske kjent lov, altså, de aller fleste har hørt om den...

Og så er det vel heller ikke lov å love at man kan kurere alvorlige sykdommer, men siden Durek muligens har påstått dette mens han oppholdt seg i utlandet, så skal jeg ikke påstå at han brøt norsk lov.

Ja stemmer selvsagt ulovlig med ulovlig alkohol reklame. Husket ikke den

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlegget til Dora er i beste fall skremmende naivt! Jeg opplevde det også som smiskete som noen nevnte her. 

  • Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (37 minutter siden):

Synest forøvrig at Dora sitt innlegg fremstår som dårlig skjult smisking. Det her handler ikke om å være annerledes, for det går fint an å være annerledes uten å være kynisk, beregnende og ufin mot andre. 

Ikke sant:)

Selv så trodde jeg først at dette utspillet fra Dora var ren satire, siden hun titulerte seg som komiker under navnet sitt. 

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (2 timer siden):

Jeg skulle ønske du publiserte dette tilsvaret i VG. 
🎯🎯🎯

Særlig det å dra sammenlikningen med Ari Behn er tung å svelge. Det brukes som et forsøk på å mute debatten. Ufint rett og slett. 

Ja. Dette må ut, veldig bra skrevet!! Hva med Dora sin IG? En del motrøster der.

Endret av Ck1
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt bekymret for Martha  iht hva hun nå går inn i.

Det virker som de bygger litt sammen oss mot verden. Og det kan være litt uheldig for martha. Jeg syntes det er veldig rart at martha har vært med på de skrivene. Med trusler om søksmål. Fordi dette anser jeg som stort avvik fra slik vi kjenner henne. Og hum har normalt litt bedre gangsyn på formidling enn innholdet i brevene med hennes og durek sitt navn på. Og føler det høres mest ut som hans ord og ikke hennes.

Det er på grensen til at jeg får lyst til å spekulere litt rundt det. For meg skurrer det noe her.

Durek  blir av mange tidligere bekjente beskrevet som manipulativ. Jeg ser jo at hun kanskje blir med på ting her, hun kanskje har drømt om å gjøre men latt være eller ikke turt tidigere. 

Og disse brevene  de er jo skrevet så man bryter bånd. Ikke knytter vennskap. Det hjelper lite hvem som er avsender. Når du kan riskiere stor rettsak ved å nevne deres navn. 

Litt spekulativt har jeg nok vært inne på tanken at det kanskje det som er den ekte grunnen, til at "bestevenner" ikke kommer i bryllupet.  Det vet jeg jo ikke.

Forrige uke  var det skrevet at de skulle være 300 gjester. Denne uken er det skrevet at det er 200. Så enten har media  oprerert med feil tall. Eller så har ca 100 personer meldt avbud.

Og da må det være isåfall grunner til det. Siden ingen sier engang om gjester skal delta i  bryllupet vil jeg tro det har vært munnkurv på gjestene. Og at de har kontroll på hvem som får lekke slik info. Da jeg ser durek deler det på sin some. Etter gjesten har delt på sin some. 

Det ser veldig konstruert ut. Og ingen andre vil hverken bekrefte eller avkrefte.

At det forvinner 100stk fra lista  hvis det er slik at ikke media har operert med feil tall. På en uke etter at det er trykket artikler ang avtale med Hello. Kan man jo lure litt her. Om det er flere som ikke ønsker å være med i dette sirkuset og på den måten dette blir gjort på.

Det som bekymrer meg litt. Er at det nå ser ut til at de lager en se der, vi hadde rett. Og martha blir mer og mer isolert fra det hun kjenner .

At martha noen sinne skulle komme så på kant med egen familie. Som hun har satt så høyt tidligere.  Det hadde jeg ikke sett for meg. 

Sånn litt veldig personlig mening. Uten noen grunner utover at jeg syntes jeg ser det på mine hans. Er at jeg føler han i sin egen storhets følse ser seg større enn  kongehuset. 

Jeg gir han at man trenger tid til å forstå  rollen til kongehuset osv når man ikke er vokst opp med det.  Men føler vi er forbi der han bedriver store feil nå. 

Så helt egentlig.  Så er dette sirkuset veldig skadelig for martha. Og fører henne inn på uoprettelige veier. 

Dette er ikke den martha jeg er vokst opp med. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (1 time siden):

Bare å glede seg til dritten kommer og brudeparet sitter med skjegget i postkassa.

Når den dagen kommer (for den kommer) at Hello Magazine kaster seg over vaginarensing, engleskole, gin, medaljonger, påstander om kreft, andromeda, farao, selvmordsånder, trassånder osv - så kommer DV og ML til å "hyle, skrike, true og anmelde" i hytt og pine - igjen. 

Vi kan bare "glede" oss til mer spetakkel med de to der. 

  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (13 timer siden):

Er sludder og vås blitt et nytt hersketeknikk utrykk på KG?

Donpedro snakker jo av personlig erfaring, du bare synser ut fra hva du ser fra innslag i media.

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...