Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

AprilLudgate skrev (5 minutter siden):

Stod det ikke «monogrammet skulle være diskret på baksiden?»

Misforstod jeg noe i artikkelen - jeg ser ikke forskjellen? 
 

Og «intensjonen var ikke å tjene penger». Nei. De skjønte jo sikkert dette ikke ble vilt salg, men hvorfor er det så innmari vanskelig å forstå begrepet KOMMERSIELL? 
 

Og så Durek som nå sier han har fri tilgang til Slottet. 
 

At de drar på besøk til foreldrene sine der de bor er jo naturlig. 
 

Men at en kjæreste/ektefelle til kongsdatter som har sagt fra seg offisiell tilknytning til kongehuset som institusjon skal ha fri tilgang til Slottet i all generellhet? Er det naturlig? 

Om kongen og dronningen tilbyr som boligdel så for all del - men jeg hadde ikke kalt det fri tilgang til Slottet. 
 

Skjønner ikke at han ikke bare kan la skravla være lukket rundt dette. Han prøver liksom bevise at han er akseptert - flott det - men det er forskjell på FAMILIEN og institusjonen. 
 

 

De er jo ikke dumme, så selvfølgelig forstår de alt dette - det er nettopp betydningen av "kommersiell" de forstår og utnytter. De velger bare å ikke la sine kommersielle virksomheter hemmes av avtaler de har gjort med den norske Kongen og Kongehuset. De er kyniske så det holder begge to.

Og han - han vet utmerket godt at det han sa om at han har fri tilgang til Slottet, det vil bli fanget opp av hans følgere. Det er jo en grunn til at han ikke vil snakke norsk, men bare engelsk med norske medier.

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (8 minutter siden):

De er jo ikke dumme, så selvfølgelig forstår de alt dette - det er nettopp betydningen av "kommersiell" de forstår og utnytter. De velger bare å ikke la sine kommersielle virksomheter hemmes av avtaler de har gjort med den norske Kongen og Kongehuset. De er kyniske så det holder begge to.

Og han - han vet utmerket godt at det han sa om at han har fri tilgang til Slottet, det vil bli fanget opp av hans følgere. Det er jo en grunn til at han ikke vil snakke norsk, men bare engelsk med norske medier.

Skjønner ikke at de ikke får mer refs for å bryte avtalen de har med Kongehuset om kommersiell virksomhet...

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuwanda2 skrev (1 minutt siden):

...så klarer jeg ikke å fri meg fra tanken om at Haakon har noen planer om hvordan håndtere ML og DV når han blir konge. Men at akkurat nå, får det bare stå til, av hensyn til foreldrene..  eller kanskje det ikke er en tanke fra min side, men at jeg håper? 

Jeg tror du er inne på noe

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kongen sier at Durek "er en morsom fyr" kan jo tolkes på diverse måter. Det kan jo være en fin måte å si at han ikke har sansen for fyren i det hele tatt.

Endret av Sol Rampelyset
Slettet sitat fjernet.
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (42 minutter siden):

Jeg følger med på insta-storyene hans, og han legger stadig vekk ut "skryt" av "sin gode venn En-eller-anne-Kjendis". Imponerende at han tydeligvis er god venn med så mange i kjendis-USA.

Om noen uker får man se hvor mange gode og inflytelsesrike venner han har.

Ser ikke for meg at bryllupet skjer.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Honey Dew said:

At kongen sier at Durek "er en morsom fyr" kan jo tolkes på diverse måter. Det kan jo være en fin måte å si at han ikke har sansen for fyren i det hele tatt.

Nettopp! Og kongelige er jo mestre i å si noe uten å si noe.. det kan bety han synes DV er en idiot, at han har fått med seg at folk mener mye om DV eller at DV forteller de beste vitsene … alt mulig.. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadaomatte skrev (5 minutter siden):

Om noen uker får man se hvor mange gode og inflytelsesrike venner han har.

Ser ikke for meg at bryllupet skjer.

Noe i meg ønsker at det skal skje, for jeg er nysgjerrig på fortsettelsen. Men det er meget godt mulig at det ikke blir noe av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Da har prinsesse Märtha Louise uttalt seg til Helsedirektoratet:

https://www.nrk.no/norge/martha-louise-og-durek-verrett-gir-nye-detaljar-om-prinsesse-ginen-1.16992312

Hun unngår fullstendig å kommentere til Helsedirektoratet det at hun hadde med prinsessetittelen på ginflaska.

Og monogrammet, nei, det skulle visst ikke brukes kommersielt... selv om det altså ble brukt for å selge gin og også publisert både på hennes egen og Vs bedriftskanaler. Og de hadde designbyrå for å utarbeide den, og Verrett var svært delaktig i dette arbeidet også.

Og produksjonen av ginen, se det var bare en vennetjeneste fra en venn hun har hatt i 37 år, iflg. produsenten.

 

Driver de kommersielle virksomheter så kan de ikke skylde på "jeg vil ha sånn og sånn i bryllupet mitt" og "vi er jo bare gode venner" når de bryter norsk alkohollov og avtalen prinsesse Märtha Louise hadde med Kongehuset. Jeg skriver hadde med Kongehuset, for det er helt tydelig på alt hun og V gjør at de ikke lenger har en slik avtale med Kongehuset, at de har gått bort fra den avtalen. Og dermed står vi igjen tilbake med det at Kongehuset og Kongen dermed synes å godta dette.

Jeg håper inderlig at denne ginsaken går videre til en enda større sak lovmessig, for da vil Kongen måtte ta standpunkt om ML også denne gangen skal få slippe unna retten eller ikke...

 

 

Uten å ha lest noe mer enn omtalen i artikkelen, så virker det som de rent generelt har svart på masse greier som ikke egentlig er spørsmålet. For spørsmålet er jo om de har drevet med reklame for alkohol, og det har de jo. Om det er økonomisk vinning, om det er en vennetjeneste, hva som er naturlig, hva som er hyggelig - alt det er jo bare svada. Spørsmålet er om de har påvirket til å selge alkohol.

Det med prinsessetittelen er vel mest relevant ift avtalen med kongen?, jeg ser ikke helt hva det har med reklamespørsmålet å gjøre, men tar forbehold for at jeg ikke har satt meg godt nok inn i saken.

Enig med deg i at jeg håper dette får konsekvenser, og bidrar til økt bevissthet om hva ralkoholreklame er, for er er det mange influencere som bommer.

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (4 minutter siden):

Uten å ha lest noe mer enn omtalen i artikkelen, så virker det som de rent generelt har svart på masse greier som ikke egentlig er spørsmålet. For spørsmålet er jo om de har drevet med reklame for alkohol, og det har de jo. Om det er økonomisk vinning, om det er en vennetjeneste, hva som er naturlig, hva som er hyggelig - alt det er jo bare svada. Spørsmålet er om de har påvirket til å selge alkohol.

Det med prinsessetittelen er vel mest relevant ift avtalen med kongen?, jeg ser ikke helt hva det har med reklamespørsmålet å gjøre, men tar forbehold for at jeg ikke har satt meg godt nok inn i saken.

Enig med deg i at jeg håper dette får konsekvenser, og bidrar til økt bevissthet om hva ralkoholreklame er, for er er det mange influencere som bommer.

Er det ikke det de gjør best? At de ikke blir lei seg sjøl...

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Durek Verrett får spørsmål om han har opplevd rasisme slik Megan Markle gjorde (fra den den britiske kongelige familien). Han påstår å ha opplevd rasisme i kongelige situasjoner, men ikke i fra Märtha sin familie. Han viser til at han har vært i andre kongelige brylluper og arrangementer, for så å vise til at han ble utsatt for rasisme i ett dansk bryllup han deltok i, jf. https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verrett-anklager-vennene-til-m-rtha-for-rasisme/s/5-95-1943793

Er det så mange danske bryllup han har deltatt i? Det eneste jeg får opp er greven af Egeskov, Michael Ahlefeldt-Laurvig-Bille, og prinsesse Alexandra af Sayn-Wittgenstein-Berleburg sitt bryllup. 

Om det er tilfelle har Durek Verrett nå kommet med påstand om at en av gjestene (ikke noen av de danske kongelige) kom med rasistiske uttalelser.

Fra https://www.vg.no/rampelys/i/qLQxGL/prinsesse-martha-louise-og-durek-verrett-gjester-i-hemmelig-bryllup-i-danmark

"Ifølge lokalavisen Fyens.dk var det 33 gjester til stede, kun nære venner og familie var invitert. Blant dem var prinsesse Märtha Louise og kjæresten Durek Verrett."

Det var altså et lite og intimt bryllup. For en dust Durek Verrett er som bare må snakke uten å bruke hodet sitt. Tenker han overhodet ikke på hvordan det er for de få som var gjester i det bryllupet?

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Vanedis said:

Durek Verrett får spørsmål om han har opplevd rasisme slik Megan Markle gjorde (fra den den britiske kongelige familien). Han påstår å ha opplevd rasisme i kongelige situasjoner, men ikke i fra Märtha sin familie. Han viser til at han har vært i andre kongelige brylluper og arrangementer, for så å vise til at han ble utsatt for rasisme i ett dansk bryllup han deltok i, jf. https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verrett-anklager-vennene-til-m-rtha-for-rasisme/s/5-95-1943793

Er det så mange danske bryllup han har deltatt i? Det eneste jeg får opp er greven af Egeskov, Michael Ahlefeldt-Laurvig-Bille, og prinsesse Alexandra af Sayn-Wittgenstein-Berleburg sitt bryllup. 

Om det er tilfelle har Durek Verrett nå kommet med påstand om at en av gjestene (ikke noen av de danske kongelige) kom med rasistiske uttalelser.

Fra https://www.vg.no/rampelys/i/qLQxGL/prinsesse-martha-louise-og-durek-verrett-gjester-i-hemmelig-bryllup-i-danmark

"Ifølge lokalavisen Fyens.dk var det 33 gjester til stede, kun nære venner og familie var invitert. Blant dem var prinsesse Märtha Louise og kjæresten Durek Verrett."

Det var altså et lite og intimt bryllup. For en dust Durek Verrett er som bare må snakke uten å bruke hodet sitt. Tenker han overhodet ikke på hvordan det er for de få som var gjester i det bryllupet?

Han er håpløs. Han fortalte i en podcast eller intervju at det hendte han gjorde ting galt i forhold til kongelig etikette. Som eksempel fortalte han at da Durek og ML besøkte Tyrkia og skulle i gallamiddag, da hadde Durek glemt at han måtte gå bak ML, ikke en meter foran som han kom i skade for å gjøre. Han har alstå fått masse pes pga denne tabben,  

Han har da aldri vært på statsbesøk i Tyrkia?  

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Noe i meg ønsker at det skal skje, for jeg er nysgjerrig på fortsettelsen. Men det er meget godt mulig at det ikke blir noe av.

Ser noen fremdeles tviler på at bryllupet vil skje, la oss håpe dere får rett.

MEN, hva skulle årsaken til at bryllupet blir avlyst på så kort tid da?  Øgla kan jo skylde på denne nyra si, men hva annet så sant ingen blir alvorlig syke eller dør?

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Eva-Lena skrev (3 minutter siden):

Ser noen fremdeles tviler på at bryllupet vil skje, la oss håpe dere får rett.

MEN, hva skulle årsaken til at bryllupet blir avlyst på så kort tid da?  Øgla kan jo skylde på denne nyra si, men hva annet så sant ingen blir alvorlig syke eller dør?

Et godt spørsmål. Bryllupet går nok sin gang. Kan heller ikke se HVA som skulle rokke ved det. De elsker jo hverandre…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (10 minutter siden):

Ser noen fremdeles tviler på at bryllupet vil skje, la oss håpe dere får rett.

MEN, hva skulle årsaken til at bryllupet blir avlyst på så kort tid da?  Øgla kan jo skylde på denne nyra si, men hva annet så sant ingen blir alvorlig syke eller dør?

Tipper det blir skyldt på nyra i så fall ja. Er jo en "god nok" unnskyldning uten at det trenger å spekuleres i noen skandale eller dramatikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missDoris skrev (19 minutter siden):

Han er håpløs. Han fortalte i en podcast eller intervju at det hendte han gjorde ting galt i forhold til kongelig etikette. Som eksempel fortalte han at da Durek og ML besøkte Tyrkia og skulle i gallamiddag, da hadde Durek glemt at han måtte gå bak ML, ikke en meter foran som han kom i skade for å gjøre. Han har alstå fått masse pes pga denne tabben,  

Han har da aldri vært på statsbesøk i Tyrkia?  

Hva gjør ML på en statsbesøk/gallamiddag i Tyrkia? Kongelig etikette? Hun representerer jo ikke Norge?

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (8 minutter siden):

Et godt spørsmål. Bryllupet går nok sin gang. Kan heller ikke se HVA som skulle rokke ved det. De elsker jo hverandre…

Klart det er ekte kjærlighet det er snakk om, har absolutt ingen intensjoner om noe annet 😜

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Tipper det blir skyldt på nyra i så fall ja. Er jo en "god nok" unnskyldning uten at det trenger å spekuleres i noen skandale eller dramatikk.

Må da bli svindyrt om bryllupet ble avlyst nå.

Alt er sikkert ordnet til minste detalj på hotellene og andre steder. Kan ikke se for meg at det blir enkelt å bare bryte alle avtaler. 

Det blir nok dessverre bryllup.

Jo mer jeg har lest i denne tråden om hvordan Øgla oppfattes av oss, så heller jeg mer og mer over til at dette bryllupet umulig kan skje av kjærlighet. Allikevel lurer jeg på hva årsaken til bryllup kan være fra ML sin side. Årsaken fra Øgla sin side er mere stjernestatus og ikke noe annet, trur jeg.

ML må jo være helt blåst som ikke ser og hører hvilken ekkel fyr Øgla er. Jeg begriper ikke at hun orker alt selvskrytet fra Øgla, det trur jeg nemlig går på repeat.

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Peanut skrev (10 timer siden):

Jeg må si at det bildet i denne lenken https://www.vg.no/rampelys/i/bgdLrA/prinsesse-martha-louise-kan-miste-hesten-i-konkurssak @Felis er noe av det såreste jeg har sett på en hest. Det skal vel ikke være så rødt i nesen? Den ser så lei seg ut også 58370A0E-1992-4532-B57F-1BF083F945CB.gif.169ca61964b67f6bc2c5e73f9d587e08.gif 

 

Dette bildet i motsetning til det andre viser helt klart en stresset og ubekvem hest, den skulle fått travet løs i rolige omgivelser fremfor å stille opp på bilde. 
 

-shutterfly-

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (5 timer siden):

Fra artikkelen: «Han forteller imidlertid at han opplevde rasisme da han og prinsesse Märtha Louise deltok på et kongelig bryllup i København. Ikke fra den danske kongefamilien, men fra en av gjestene»

Videre: «Verrett forteller videre at verken han eller Märtha Louise orket å være der noe mer. Da de forlot middagen, gikk han for å si farvel. Hvordan vedkommende reagerte hører du Durek Verrett fortelle i podkasten»

Dette var nok bryllupet til prinsesse Alexandra av Berleburg som ML og Durek var i bryllup til i 2019. 
Diskresjon er veldig viktig i kongelige kretser, ingen liker at det kommer rasismebeskyldninger relatert til en lukket bryllupsfest. Durek vet jo også at de kongelige aldri kommenterer, så han kan jo i realiteten si hva som helst.

Tipper at de eneste kongelige som kommer til dette bryllupet er norske, og at ML og Durek ikke vil være å se som gjester ved kongelige begivenheter utenfor Norge.
Fy farao så flaut! 

Prinsesse Alexandra av Berleburg er vel fadder til en av Martha sine barn, så jeg trodde hun skulle komme. Nå er jeg ikke så sikker lengre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (12 minutter siden):

Ser noen fremdeles tviler på at bryllupet vil skje, la oss håpe dere får rett.

MEN, hva skulle årsaken til at bryllupet blir avlyst på så kort tid da?  Øgla kan jo skylde på denne nyra si, men hva annet så sant ingen blir alvorlig syke eller dør?

Logisk sett skulle alt tilsi at bryllupet finner sted,men jeg ser ML som mer entusiastisk og pådrivende enn DV(som har mest å vinne på det,men han ser mer ut til å kjede seg i forberedelsene)

Men magefølelsen min er mer i tvil på om dette bryllupet blir gjennomført..Det er som jeg ikke ser det helt..(og jeg er ikke klarsynt)

Det jeg tenker er at flere gjester kan melde avbud,og at det har en domino-effekt på de gjenværende som er invitert.Som VG skriver er det ikke nødvendig med spesiell politibeskyttelse av de som er invitert,altså vil vi ikke se noen kongelige.

Spekulasjon fra min side,men jeg tror noen av gjestene har gjort sine refleksjoner etter all den negative omtalen de siste månedene.Vi kan komme til å høre om andre gjester som plutselig fikk andre viktige avtaler ala Gwyneth.

En skal heller ikke undervurdere muligheten for at nye skandaler ruller frem de neste ukene.Det tror jeg vil være tippe-punktet for gjester som kanskje sitter litt på gjerdet nå.

Og skulle hele greien mot formodning bli avlyst,så er det sikkert som juledag at pressen får skylden...

 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedis skrev (1 time siden):

Durek Verrett får spørsmål om han har opplevd rasisme slik Megan Markle gjorde (fra den den britiske kongelige familien). Han påstår å ha opplevd rasisme i kongelige situasjoner, men ikke i fra Märtha sin familie. Han viser til at han har vært i andre kongelige brylluper og arrangementer, for så å vise til at han ble utsatt for rasisme i ett dansk bryllup han deltok i, jf. https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verrett-anklager-vennene-til-m-rtha-for-rasisme/s/5-95-1943793

Er det så mange danske bryllup han har deltatt i? Det eneste jeg får opp er greven af Egeskov, Michael Ahlefeldt-Laurvig-Bille, og prinsesse Alexandra af Sayn-Wittgenstein-Berleburg sitt bryllup. 

Om det er tilfelle har Durek Verrett nå kommet med påstand om at en av gjestene (ikke noen av de danske kongelige) kom med rasistiske uttalelser.

Fra https://www.vg.no/rampelys/i/qLQxGL/prinsesse-martha-louise-og-durek-verrett-gjester-i-hemmelig-bryllup-i-danmark

"Ifølge lokalavisen Fyens.dk var det 33 gjester til stede, kun nære venner og familie var invitert. Blant dem var prinsesse Märtha Louise og kjæresten Durek Verrett."

Det var altså et lite og intimt bryllup. For en dust Durek Verrett er som bare må snakke uten å bruke hodet sitt. Tenker han overhodet ikke på hvordan det er for de få som var gjester i det bryllupet?

Det han synes å ikke helt ha fått med seg er at nesten alle kongelige i Europa er i slekt på en eller annen måte. Ergo det er familie.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...