Bendit Skrevet 5. august 2024 #8181 Del Skrevet 5. august 2024 Hvor er det kommet fram at hun har mispisket hestene sine? Jeg kan absolutt ingenting om hester, men ser for meg at lette pisk er innafor normalen? Men har vi noen kilder på dette, eller er det bare ryktespredning? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 5. august 2024 #8182 Del Skrevet 5. august 2024 Bendit skrev (2 minutter siden): Hvor er det kommet fram at hun har mispisket hestene sine? Jeg kan absolutt ingenting om hester, men ser for meg at lette pisk er innafor normalen? Men har vi noen kilder på dette, eller er det bare ryktespredning? Jeg bare leste noe om det lengre opp i tråden, husker ikke om det var en kildehenvisning. Jeg håper dette bare er rykter, og at hun ikke er helt blåst, hun der Märtha. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendit Skrevet 5. august 2024 #8183 Del Skrevet 5. august 2024 PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Jeg bare leste noe om det lengre opp i tråden, husker ikke om det var en kildehenvisning. Jeg håper dette bare er rykter, og at hun ikke er helt blåst, hun der Märtha. La oss håpe det bare er rykter. Hestefolk er jo vanligvis svært glad i hestene sine. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 5. august 2024 #8184 Del Skrevet 5. august 2024 Bendit skrev (1 minutt siden): La oss håpe det bare er rykter. Hestefolk er jo vanligvis svært glad i hestene sine. Jeg vil tro Märtha også har vært det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 5. august 2024 #8185 Del Skrevet 5. august 2024 (endret) .. Endret 31. desember 2024 av Marcie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. august 2024 #8186 Del Skrevet 5. august 2024 Denne tråden handler om Märtha Louise og Durek Verret. Slutt å avspor tråden. Vil dere diskutere Marius, får dere lage deres egen tråd. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 5. august 2024 #8187 Del Skrevet 5. august 2024 Bendit skrev (2 minutter siden): Hvor er det kommet fram at hun har mispisket hestene sine? Jeg kan absolutt ingenting om hester, men ser for meg at lette pisk er innafor normalen? Men har vi noen kilder på dette, eller er det bare ryktespredning? Jeg mener ikke å spamme tråden med Marthas gamle rytterprestasjoner, men jeg synes det er interessant å se på, i lys av diskusjonen om hun er hjernevasket/blendet av sin nye mann, eller om hun alltid har vært en superegoist. Jeg får dessverre ikke til å legge inn bilde, men i denne lenken ser dere Martha ri med veldig voldsomt utstyr, til å være på sprangbanen. Jeg har tidligere i tråden lagt ut mer utfyllende informasjon om dette. Hun bruker et veldig skarpt kandarbitt. Kandar bruker vektstang på hestens underkjeve, slik at man i verste fall knekker hestens kjeve dersom man drar for hardt. Dess lenger stang bittet har, dess mer kraft utøves på hestens munn. Vanlige skader etter slike bitt er sår i hestens munn, samt de åpenbare smertene dette gir under og etter bruk. På samme bilde ser vi henne bruke martingal, i dette tilfellet ser den ut til å være fast. Dette er ytterst kontroversielt, da det presser hestens nakke ned i en unaturlig form. I tillegg bruker hun sporer. Ingenting av dette er helt uvanlig på sprangbanen (som er en kontroversiell sport i seg selv, da noen mener hele premisset for konkurransen er dyremishandling). Noen hester kan bli heite på banen og derfor ønsker rytteren kandarbitt. Da gjerne med kortere stenger enn det vi ser her. Noen hester kaster på hodet, og da kan rytteren ønske martingal (løs type, ikke fast, som vi ser her). Noen ganger er hesten litt lunken, og da kan rytteren føle at sporer kan hjelpe. Men alle tre tingene på en gang? Det er ganske uvanlig. Det er rart at Martha, som på denne tiden datet ridelæreren sin, ikke lærte seg å kommunisere bedre med hestene hun red. Det er også oppsiktsvekkende at hestene hennes var så utsatt for skader. Uhell kan skje, men at over halvparten av hestene måtte slaktes eller pensjoneres etter kort tid i hennes eie, er fryktelig trist. Jeg vet nesten ikke om andre som har hatt sånn uflaks. I dag støtter Martha travsporten, og er også medeier i en travhest. Jeg skal ikke spamme tråden med dyrevelferd, men jeg anbefaler alle som liker hester å lese litt om travsport og hestevelferd. Og så ta en titt på dette bildet, og se hva slags utstyr hesten hennes har på seg. 19 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 5. august 2024 #8188 Del Skrevet 5. august 2024 Lucille skrev (18 minutter siden): Det å råkjøre er IKKE å velge et liv i offentligheten. Det er å råkjøre, og ikke noe mer. Det å være influencer, eller politiker, eller idrettsutøver eller artist på høyt nivå, eller samfunnsdebattant - DET er å velge et liv i offentligheten. Det å være kongelig, uten å abdisere, er å velge et liv i offentligheten. Det å være sønn eller datter av en offentlig person er IKKE å velge et liv i offentligheten. Ville du diskutert naboens sønn på KG med hans fulle navn, og kritisert attituden hans, utdanningen, og livsvalgene hans? Ville du sagt at alt ved naboguttens liv var åpent for offentlig diskusjon fordi han brøt fartsgensen en gang? For det er faktisk akkurat det samme. Hvis du legger ut råkjøringen til dine 65 700 følgere, er det offentlig da? Han har nesten like mange følgere som sin ekskjæreste, som i følge deg er en offentlig person... 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 5. august 2024 #8189 Del Skrevet 5. august 2024 Felis skrev (3 minutter siden): Jeg mener ikke å spamme tråden med Marthas gamle rytterprestasjoner, men jeg synes det er interessant å se på, i lys av diskusjonen om hun er hjernevasket/blendet av sin nye mann, eller om hun alltid har vært en superegoist. Jeg får dessverre ikke til å legge inn bilde, men i denne lenken ser dere Martha ri med veldig voldsomt utstyr, til å være på sprangbanen. Jeg har tidligere i tråden lagt ut mer utfyllende informasjon om dette. Hun bruker et veldig skarpt kandarbitt. Kandar bruker vektstang på hestens underkjeve, slik at man i verste fall knekker hestens kjeve dersom man drar for hardt. Dess lenger stang bittet har, dess mer kraft utøves på hestens munn. Vanlige skader etter slike bitt er sår i hestens munn, samt de åpenbare smertene dette gir under og etter bruk. På samme bilde ser vi henne bruke martingal, i dette tilfellet ser den ut til å være fast. Dette er ytterst kontroversielt, da det presser hestens nakke ned i en unaturlig form. I tillegg bruker hun sporer. Ingenting av dette er helt uvanlig på sprangbanen (som er en kontroversiell sport i seg selv, da noen mener hele premisset for konkurransen er dyremishandling). Noen hester kan bli heite på banen og derfor ønsker rytteren kandarbitt. Da gjerne med kortere stenger enn det vi ser her. Noen hester kaster på hodet, og da kan rytteren ønske martingal (løs type, ikke fast, som vi ser her). Noen ganger er hesten litt lunken, og da kan rytteren føle at sporer kan hjelpe. Men alle tre tingene på en gang? Det er ganske uvanlig. Det er rart at Martha, som på denne tiden datet ridelæreren sin, ikke lærte seg å kommunisere bedre med hestene hun red. Det er også oppsiktsvekkende at hestene hennes var så utsatt for skader. Uhell kan skje, men at over halvparten av hestene måtte slaktes eller pensjoneres etter kort tid i hennes eie, er fryktelig trist. Jeg vet nesten ikke om andre som har hatt sånn uflaks. I dag støtter Martha travsporten, og er også medeier i en travhest. Jeg skal ikke spamme tråden med dyrevelferd, men jeg anbefaler alle som liker hester å lese litt om travsport og hestevelferd. Og så ta en titt på dette bildet, og se hva slags utstyr hesten hennes har på seg. Jeg kan ingenting om hest, men stoler på deg ang det du sier om utstyr. Hun har vel ikke vært helt alene om disse hestene? Kan det være andre som har anbefalt å bruke dette utstyret? Ble det brukt på alle, eller kun èn av dem fordi det var nødvendig? Så mange spørsmål 😅 (Forventer ikke at du skal kunne svare på dem, ble bare litt opptatt av dette nå) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 5. august 2024 #8190 Del Skrevet 5. august 2024 Felis skrev (5 minutter siden): Hvis du legger ut råkjøringen til dine 65 700 følgere, er det offentlig da? Han har nesten like mange følgere som sin ekskjæreste, som i følge deg er en offentlig person... Det er helt sant. I tillegg deltar han jevnlig på offisielle oppdrag - var blant annet med kronprinsparet til kjendisbryllup i Italia (Pierre Cashiraghi) æ OG får dekket sine utgifter ifm slike oppdrag av det kongelige hoff. Deltar offisielt på 17. mai. + mye annet. Det gjør ikke naboen min ... gjør deres? (nevner naboen siden Lucille drar opp dette eksempelet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 5. august 2024 #8191 Del Skrevet 5. august 2024 PusheenPusheen skrev (7 minutter siden): Jeg kan ingenting om hest, men stoler på deg ang det du sier om utstyr. Hun har vel ikke vært helt alene om disse hestene? Kan det være andre som har anbefalt å bruke dette utstyret? Ble det brukt på alle, eller kun èn av dem fordi det var nødvendig? Så mange spørsmål 😅 (Forventer ikke at du skal kunne svare på dem, ble bare litt opptatt av dette nå) Jeg vet ærlig talt ikke, men jeg gjorde et bildesøk nå, og det ser ut som dette var ganske standard for Marthas hester. I tillegg til ørepropper, ser jeg nå. Igjen, alt dette utstyret er lovlig i bruk, og ikke uvanlig å se på sprangbanen. Men selv den gang var det uvanlig å se så mange tvangsmidler i bruk på en gang. I følge artikkelen var Martha kjæreste med ridelæreren sin på denne tiden. Jeg er usikker på om det var den mye eldre, gifte ridelæreren som Olav reddet henne fra å vitne i skilsmissen til. Men uansett, som selverklært hestehvisker, som snakker med hestene sine, burde hun jo lyttet til hesten, og ikke til en brutal ridelærer. Jeg mistenker at rideferdighetene ikke var helt på nivå med klassene hun konkurrerte i, og at hun derfor trengte alle disse hjelpemidlene. Da er det gledelig å se at datteren hennes dropper de voldsomme virkemidlene på sine hester❤️ 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 5. august 2024 #8192 Del Skrevet 5. august 2024 (endret) .. Endret 31. desember 2024 av Marcie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 5. august 2024 #8193 Del Skrevet 5. august 2024 Lucille skrev (2 timer siden): Men han har ikke valgt et liv i offentlighet på en måte som gjør at det er greitt å sladre om ham. Så lenge han nyter (for ikke å si misbruker) til fulle alle fordelene han har fått gjennom sin mors giftemål, sladrer jeg så mye jeg vil om han. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 5. august 2024 #8194 Del Skrevet 5. august 2024 (endret) .- Endret 31. desember 2024 av Marcie 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 5. august 2024 #8195 Del Skrevet 5. august 2024 Honey Dew skrev (52 minutter siden): Denne tråden handler om Märtha Louise og Durek Verret. Slutt å avspor tråden. Vil dere diskutere Marius, får dere lage deres egen tråd. Du må faktisk tåle et og annet innlegg som ikke KUN omhandler ML og Durek i en tråd såpass lang som denne. Synes du bedriver unødvendig sutring her, avsporingene er veldig få. 16 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 5. august 2024 #8196 Del Skrevet 5. august 2024 Felis skrev (24 minutter siden): Jeg vet ærlig talt ikke, men jeg gjorde et bildesøk nå, og det ser ut som dette var ganske standard for Marthas hester. I tillegg til ørepropper, ser jeg nå. Igjen, alt dette utstyret er lovlig i bruk, og ikke uvanlig å se på sprangbanen. Men selv den gang var det uvanlig å se så mange tvangsmidler i bruk på en gang. I følge artikkelen var Martha kjæreste med ridelæreren sin på denne tiden. Jeg er usikker på om det var den mye eldre, gifte ridelæreren som Olav reddet henne fra å vitne i skilsmissen til. Men uansett, som selverklært hestehvisker, som snakker med hestene sine, burde hun jo lyttet til hesten, og ikke til en brutal ridelærer. Jeg mistenker at rideferdighetene ikke var helt på nivå med klassene hun konkurrerte i, og at hun derfor trengte alle disse hjelpemidlene. Da er det gledelig å se at datteren hennes dropper de voldsomme virkemidlene på sine hester❤️ Jeg vet ikke om Märtha kanskje fikk reaksjoner på utstyret som ble brukt? Datteren har sikkert fått bedre opplæring da, heldigvis ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 5. august 2024 #8197 Del Skrevet 5. august 2024 Felis skrev (1 time siden): Jeg mener ikke å spamme tråden med Marthas gamle rytterprestasjoner, men jeg synes det er interessant å se på, i lys av diskusjonen om hun er hjernevasket/blendet av sin nye mann, eller om hun alltid har vært en superegoist. Jeg får dessverre ikke til å legge inn bilde, men i denne lenken ser dere Martha ri med veldig voldsomt utstyr, til å være på sprangbanen. Jeg har tidligere i tråden lagt ut mer utfyllende informasjon om dette. Hun bruker et veldig skarpt kandarbitt. Kandar bruker vektstang på hestens underkjeve, slik at man i verste fall knekker hestens kjeve dersom man drar for hardt. Dess lenger stang bittet har, dess mer kraft utøves på hestens munn. Vanlige skader etter slike bitt er sår i hestens munn, samt de åpenbare smertene dette gir under og etter bruk. På samme bilde ser vi henne bruke martingal, i dette tilfellet ser den ut til å være fast. Dette er ytterst kontroversielt, da det presser hestens nakke ned i en unaturlig form. I tillegg bruker hun sporer. Ingenting av dette er helt uvanlig på sprangbanen (som er en kontroversiell sport i seg selv, da noen mener hele premisset for konkurransen er dyremishandling). Noen hester kan bli heite på banen og derfor ønsker rytteren kandarbitt. Da gjerne med kortere stenger enn det vi ser her. Noen hester kaster på hodet, og da kan rytteren ønske martingal (løs type, ikke fast, som vi ser her). Noen ganger er hesten litt lunken, og da kan rytteren føle at sporer kan hjelpe. Men alle tre tingene på en gang? Det er ganske uvanlig. Det er rart at Martha, som på denne tiden datet ridelæreren sin, ikke lærte seg å kommunisere bedre med hestene hun red. Det er også oppsiktsvekkende at hestene hennes var så utsatt for skader. Uhell kan skje, men at over halvparten av hestene måtte slaktes eller pensjoneres etter kort tid i hennes eie, er fryktelig trist. Jeg vet nesten ikke om andre som har hatt sånn uflaks. I dag støtter Martha travsporten, og er også medeier i en travhest. Jeg skal ikke spamme tråden med dyrevelferd, men jeg anbefaler alle som liker hester å lese litt om travsport og hestevelferd. Og så ta en titt på dette bildet, og se hva slags utstyr hesten hennes har på seg. 👏🏽 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 5. august 2024 #8198 Del Skrevet 5. august 2024 Lucille skrev (1 time siden): Det å råkjøre er IKKE å velge et liv i offentligheten. Det er å råkjøre, og ikke noe mer. Det å være influencer, eller politiker, eller idrettsutøver eller artist på høyt nivå, eller samfunnsdebattant - DET er å velge et liv i offentligheten. Det å være kongelig, uten å abdisere, er å velge et liv i offentligheten. Det å være sønn eller datter av en offentlig person er IKKE å velge et liv i offentligheten. Ville du diskutert naboens sønn på KG med hans fulle navn, og kritisert attituden hans, utdanningen, og livsvalgene hans? Ville du sagt at alt ved naboguttens liv var åpent for offentlig diskusjon fordi han brøt fartsgensen en gang? For det er faktisk akkurat det samme. Ikke meg du diskuterer med, men Marius la ut bilde/video av råkjøringen selv på some. Dermed valgte han at det kunne bli offentlig kjent. 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 5. august 2024 #8199 Del Skrevet 5. august 2024 Takk VG, nå humret jeg litt🤭 17 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 5. august 2024 #8200 Del Skrevet 5. august 2024 (endret) .. Endret 31. desember 2024 av Marcie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå