Gjest Alexandrine Skrevet 9. juni 2024 #6061 Del Skrevet 9. juni 2024 Mmmwhatever skrev (25 minutter siden): Ja, selvsagt er det til syvende og sist skattebetalerne som tar hele denne regninga. Men med kreativ regnskapsføring får man det til å se «privat» ut. Selvsagt er det skattebetalerne. De bruker ikke av sine hemmelige sparepenger til slikt. Vi har det dyreste kongehuset i Skandinavia og tredje dyreste i Europa. Ifjor bad de om en økning på 22 millioner ... Skammelig i en tid hvor folk må søke nødhjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 9. juni 2024 #6062 Del Skrevet 9. juni 2024 Inkognitoher skrev (2 timer siden): Tipper det er Harald som betaler hele bryllupet som den snille pappaen han er. Arvepengene etter dronning Maud, sies å ligge i verdipapir og bankinnskudd i UK (unntatt offentlighet). Sparepengene her i Norge er det naturlig å tro, stammer fra den rause apanasjen familien mottar fra staten. Så til syvende å sist er det skattebetalerne som tar regninga for sikkerheten og fire dager nedstenging av Geiranger over statsbudsjettet. Og mest sannsynlig er det også vi som tar regninga for selve bryllupet via apanasjen. Nå har paret prøvd å klare seg uten pressen, men det gikk dårlig, så ML var nylig ute i sveitsisk presse for å prøve å få opp interessen igjen. Nervøs og ukomfortabel inntok hun tv-ruta, uten forloveden ved sin side Martha mottar ikke apanasje lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 9. juni 2024 #6063 Del Skrevet 9. juni 2024 (endret) Tripptrapp1 skrev (48 minutter siden): Martha mottar ikke apanasje lengre. Jeg vet det, og har heller ikke skrevet at hun mottar apanasje. Det er kongeparet og kronprinsparet som mottar apanasje. Burde kanskje presisert det bedre, og ikke bare skrevet familien i den ene sammenhengen. Jeg skrev også: tipper det er Harald som betaler hele bryllupet. Endret 9. juni 2024 av Inkognitoher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 9. juni 2024 #6064 Del Skrevet 9. juni 2024 Inkognitoher skrev (14 minutter siden): Jeg vet det, og har heller ikke skrevet at hun mottar apanasje. Det er kongeparet og kronprinsparet som mottar apanasje. Burde kanskje presisert det bedre, og ikke bare skrevet familien i den ene sammenhengen. Jeg skrev også: tipper det er Harald som betaler hele bryllupet. Da misforsto jeg det du skrev. Jeg tolket det som at du mente at hun mottok apanasje, og det begynner jo å bli noen år siden. Ikke at jeg er redd for at hun ikke har til salt i grøten, altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anita666 Skrevet 9. juni 2024 #6065 Del Skrevet 9. juni 2024 ML er beskytter for miljøforeningen Blekkulf(eller noe),hvor det er meningen å engasjere barn i miljøvern.Hun skrøt av dem for litt siden: "så flinke dere små miljødetektiver er!!"for saker de hadde gjort.De jobber vel ræven av seg for å plukke opp bruskorker,plast og lignende.Selv fløy hun og DV helikopter og forrurenset milevis,det var en luksustur til en fest i utlandet,med foto og journalister...Dette ble ikke godt mottatt for å si det forsiktig..Rart de ikke sparket henne som beskytter da Går utfra det er masse helikoptre over Geiranger for sikkerhetshensyn,for ikke å snakke om annen miljøskade.. 12 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 9. juni 2024 #6066 Del Skrevet 9. juni 2024 Anita666 skrev (9 minutter siden): ML er beskytter for miljøforeningen Blekkulf(eller noe),hvor det er meningen å engasjere barn i miljøvern.Hun skrøt av dem for litt siden: "så flinke dere små miljødetektiver er!!"for saker de hadde gjort.De jobber vel ræven av seg for å plukke opp bruskorker,plast og lignende.Selv fløy hun og DV helikopter og forrurenset milevis,det var en luksustur til en fest i utlandet,med foto og journalister...Dette ble ikke godt mottatt for å si det forsiktig..Rart de ikke sparket henne som beskytter da Går utfra det er masse helikoptre over Geiranger for sikkerhetshensyn,for ikke å snakke om annen miljøskade.. Jeg trodde ikke M¨rtha var beskytter for noen lenger? Men uansett er det åpenbart at miljøengasjementet hennes er ikkeeksisterende når man ser på innholdsfortegnelsen på Hést-genserne hun selger. 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 9. juni 2024 #6067 Del Skrevet 9. juni 2024 Tripptrapp1 skrev (48 minutter siden): Da misforsto jeg det du skrev. Jeg tolket det som at du mente at hun mottok apanasje, og det begynner jo å bli noen år siden. Ikke at jeg er redd for at hun ikke har til salt i grøten, altså. Fort gjort. Ser jeg kunne misforstås. Felis skrev (10 minutter siden): Jeg trodde ikke M¨rtha var beskytter for noen lenger? Men uansett er det åpenbart at miljøengasjementet hennes er ikkeeksisterende når man ser på innholdsfortegnelsen på Hést-genserne hun selger. Men du, jeg ser nesten aldri folk bruke de genserne mer. Ble det en døgnflue, eller jeg som ikke lenger legger merke til dem, mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 9. juni 2024 #6068 Del Skrevet 9. juni 2024 (endret) 23 minutter siden, Anita666 said: ML er beskytter for miljøforeningen Blekkulf(eller noe),hvor det er meningen å engasjere barn i miljøvern.Hun skrøt av dem for litt siden: "så flinke dere små miljødetektiver er!!"for saker de hadde gjort.De jobber vel ræven av seg for å plukke opp bruskorker,plast og lignende.Selv fløy hun og DV helikopter og forrurenset milevis,det var en luksustur til en fest i utlandet,med foto og journalister...Dette ble ikke godt mottatt for å si det forsiktig..Rart de ikke sparket henne som beskytter da Går utfra det er masse helikoptre over Geiranger for sikkerhetshensyn,for ikke å snakke om annen miljøskade.. Enig, men akkurat her virker ikke ML verre enn andre rikinger. Det går igjen dette med rikinger som later som de er opptatt av miljøvern samtidig som de forurenser enormt med privatfly og yachter. Vanskelig å ta dem på alvor når de ber vanlige folk kutte ned forbruket samtidig som de selv forurenser enormt mye mer enn hva vanlige folk gjør. Endret 9. juni 2024 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 9. juni 2024 #6069 Del Skrevet 9. juni 2024 Inkognitoher skrev (32 minutter siden): Men du, jeg ser nesten aldri folk bruke de genserne mer. Ble det en døgnflue, eller jeg som ikke lenger legger merke til dem, mon tro? De der originale hést-genserne var en døgnflue. Nå er det bare gamle kjerringer som bruker de 😎 Helt utrolig hypa plagg. Men merket humper og går, med andre styles: Capser, gensere, cardigans, dongeri mm 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 9. juni 2024 #6070 Del Skrevet 9. juni 2024 (endret) Tripptrapp1 skrev (22 minutter siden): De der originale hést-genserne var en døgnflue. Nå er det bare gamle kjerringer som bruker de 😎 Helt utrolig hypa plagg. Men merket humper og går, med andre styles: Capser, gensere, cardigans, dongeri mm Ser det ligger en drøss med brukte hést gensere, cardigan, caps etc, til salgs på både tise & finn. Så tydelig at glansdagene er over for dette nylon-merket Endret 9. juni 2024 av Inkognitoher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 9. juni 2024 #6071 Del Skrevet 9. juni 2024 Tripptrapp1 skrev (29 minutter siden): De der originale hést-genserne var en døgnflue. Nå er det bare gamle kjerringer som bruker de 😎 Helt utrolig hypa plagg. Men merket humper og går, med andre styles: Capser, gensere, cardigans, dongeri mm Her jeg bor har det vært flest unge som har brukt de gensrene. I vinter var de overalt. Nå virker det som om de ikke brukes lenger. Heller ikke butikken som brukte hele vindusutstillingene sine på disse produktene vier noe plass til disse klærne lenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 9. juni 2024 #6072 Del Skrevet 9. juni 2024 Frisk Frosk skrev (57 minutter siden): Her jeg bor har det vært flest unge som har brukt de gensrene. I vinter var de overalt. Nå virker det som om de ikke brukes lenger. Heller ikke butikken som brukte hele vindusutstillingene sine på disse produktene vier noe plass til disse klærne lenger. Her vàr det unge som brukte de, men det peaka for flere sesonger siden. Siste året har jeg kun sett de henge på «trendy» damer i 50-60++ årene. Jeg kan ikke se hva Hést har å tilby markedet over tid. Kvalitetene er som noen over her påpekte sånn passe, og personlig syns jeg designene er hverken spennende eller velgjorte. Typisk «kjendisbrand». De får mye gratis markedsføring fordi de er kjendiser, og så begynte ballen og rulle - genserne gikk «viral» - , og jo mer populært noe er, desto flere vil ha det. Inntil det er bom stopp og ingen vil ha det. Litt som Holzweilerskjerfene, Wellness-genserne, DB-sekkene, Babourjakkene osv. Det er stadig nye hypes 😅 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 10. juni 2024 #6073 Del Skrevet 10. juni 2024 (endret) . Endret 1. januar av Marcie 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 10. juni 2024 #6074 Del Skrevet 10. juni 2024 (endret) . Endret 1. januar av Marcie 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexandrine Skrevet 10. juni 2024 #6075 Del Skrevet 10. juni 2024 Lucille skrev (36 minutter siden): Apanasjen går til drift av firmaet Kongehuset. Det er en stor bedrift med mange ansatte, som forvalter mange eiendommer. Spekulasjoner om at apanasjen blir syltet ned som privat formue tror jeg virkelig ikke det finnes grunnlag for. Tja, vi vet egentlig ingenting om hva apanasjen går til . De har ikke plikt til å rapportere om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 10. juni 2024 #6076 Del Skrevet 10. juni 2024 (endret) . Endret 1. januar av Marcie 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 10. juni 2024 #6077 Del Skrevet 10. juni 2024 42 minutter siden, Lucille said: Apanasjen går til drift av firmaet Kongehuset. Det er en stor bedrift med mange ansatte, som forvalter mange eiendommer. Spekulasjoner om at apanasjen blir syltet ned som privat formue tror jeg virkelig ikke det finnes grunnlag for. Tja. Kronprinsen leide ut sine private boliger som han hadde blitt vedlikeholdt av det offentlige. https://www.nrk.no/norge/kronprins-haakon-beklager-lovstridig-boligutleie-1.13171348 Det at leieinntektene regnes som hans private inntekt når apanasjen går til vedlikehold og drift av eiendommene er jo å flytte penger fra apanasjen til egen privatøkonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 10. juni 2024 #6078 Del Skrevet 10. juni 2024 SVK skrev (3 minutter siden): Tja. Kronprinsen leide ut sine private boliger som han hadde blitt vedlikeholdt av det offentlige. https://www.nrk.no/norge/kronprins-haakon-beklager-lovstridig-boligutleie-1.13171348 Det at leieinntektene regnes som hans private inntekt når apanasjen går til vedlikehold og drift av eiendommene er jo å flytte penger fra apanasjen til egen privatøkonomi. Nettopp. Dette jeg også tenkte på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 10. juni 2024 #6079 Del Skrevet 10. juni 2024 (endret) . Endret 1. januar av Marcie 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 10. juni 2024 #6080 Del Skrevet 10. juni 2024 Lucille skrev (5 minutter siden): er det prinsipielt noe annerledes enn av vi andre bruker lønna vår på vedlikehold av eiendom til utleie? jeg er oppmerksom på den saken med kronprinsen, men jeg ser ikke helt relevansen til denne diskusjonen. Apanasjen skal gå bl.a. til drift og vedlikehold av de private eiendommene. Det har kronprinsen gjort. Hva han har gjort etter det, har da ingen relevans i forhold til spørsmålet om det er grunnlag for å spekulere i at kongen sylter ned apanasjemidler i en hemmelig formue. Vi har Skandinavias dyreste kongehus. Så lenge det dukker opp artikler om samrøre mellom de private midlene/eiendommene og penger (apanasje) de får fra oss via staten, så tenker jeg det er helt legitimt i å spekulere i at noe av den rause apanasjen havner på bok og i aksjer. Hemmelig er det fordi det er bestemt at vi som bidrar med pengene, ikke skal ha innsyn i kongen og kronprinsparets formue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå