pop up bruker Skrevet 8. juni 2024 #6041 Del Skrevet 8. juni 2024 SVK skrev (5 timer siden): Ja, hun kunne vært stor ressurs for mange. Terapiridning høres jo ut som det perfekte yrket for Märtha. Eller i hvert fall den Märtha var før hun bestemte seg for å tjene penger på tullballet hun gjør nå. Mulig det er grunnen. Men Martha fikk visst mye av fra blant annet kong Olav .Så hun hadde jo kunnet levd komfortabelt selv med moderat lønn. Googlet nå og så hun hadde 27 millioner kroner i ligningsformue i 2002. I den ligningsformuen inngår blant annet dyr hytte og bolig. Så ligningsformuen var en del lavere enn den reelle formuen. Nesten 30 millioner kroner er mye nå, men var jo enda mer i 2002 hvor eiendomsprisene var mye lavere. De kongelige har vel sine penger i fond i utlandet, så tipper hun er god for veldig mye mer enn 30 mill. Det er vel kongen som betaler for moroa tenker jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 8. juni 2024 #6042 Del Skrevet 8. juni 2024 (endret) 22 minutter siden, pop up bruker said: De kongelige har vel sine penger i fond i utlandet, så tipper hun er god for veldig mye mer enn 30 mill. Det er vel kongen som betaler for moroa tenker jeg. Ja, det tror jeg også. Kong Harald er jo heller ikke død enda så hun har jo ikke fått hele arven sin fra Harald. Men hun fikk hytten hun nylig solgte for 25 millioner kroner. I tillegg har hun fått arv fra kong Olav. Hun arver nok mye penger når Harald og Sonja dør. I følge slottet er kong Haralds personlige formue på 100 millioner kroner. Men kan godt være at den er langt større. Kongen betaler ikke skatt så han velger jo selv hva han vil offentliggjøre av sin private økonomi. Endret 8. juni 2024 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 8. juni 2024 #6043 Del Skrevet 8. juni 2024 SVK skrev (47 minutter siden): Ja, det tror jeg også. Kong Harald er jo heller ikke død enda så hun har jo ikke fått hele arven sin fra Harald. Men hun fikk hytten hun nylig solgte for 25 millioner kroner. I tillegg har hun fått arv fra kong Olav. Hun arver nok mye penger når Harald og Sonja dør. I følge slottet er kong Haralds personlige formue på 100 millioner kroner. Men kan godt være at den er langt større. Kongen betaler ikke skatt så han velger jo selv hva han vil offentliggjøre av sin private økonomi. Ikke sant. Nesten rart at det er mindre press på å vite hva de bruker penger på, og hvor de har formuen sin - om den er i eiendom i utlandet, fond og hvor mye det er på. Det legges vel frem et regnskap for de deler som ikke går av de private midlene til kongefamilien, så hvis det blir brukt noe av det ikke private på dette brylluppet vil det forhåpentligvis komme med der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexandrine Skrevet 8. juni 2024 #6044 Del Skrevet 8. juni 2024 Dersom halvparten av det som står om den kommende brudgommen er sant så er det intet annet enn skremmende: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Durek_Verrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 8. juni 2024 #6045 Del Skrevet 8. juni 2024 (endret) Jeg skjønner at kongen må veie sine ord og være profesjonell men rart at døtrene ( hvertfall de to eldste) ikke sier noe eller reagerer. Leah og Maud virker å være helt ok med at hu gifter seg med fyren og det er rart synes jeg ref Wikipedia artiklene over her. Tror du at presten kommer til å spørre om noen har noen innvendinger mot ekteskapet under vielsen? Vet det ikke er vanlig i norske bryllup men prinsessen gifter seg med en amerikaner og der er det veldig vanlig med «speak now or forever hold your peace»så… Tenk drama hvis noe reiser seg og sier noe da. Endret 8. juni 2024 av FruR 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 8. juni 2024 #6046 Del Skrevet 8. juni 2024 mener jeg leste et sted at Märtha uttalte at det var han som fikk bestemme hvordan han ville ha arrangementet. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 8. juni 2024 #6047 Del Skrevet 8. juni 2024 Minitroll skrev (13 minutter siden): mener jeg leste et sted at Märtha uttalte at det var han som fikk bestemme hvordan han ville ha arrangementet. Tror han kontrollerer det meste så ikke noe overraskende det…Desverre. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 8. juni 2024 #6048 Del Skrevet 8. juni 2024 FruR skrev (19 minutter siden): Jeg skjønner at kongen må veie sine ord og være profesjonell men rart at døtrene ( hvertfall de to eldste) ikke sier noe eller reagerer. Leah og Maud virker å være helt ok med at hu gifter seg med fyren og det er rart synes jeg ref Wikipedia artiklene over her. Tror du at presten kommer til å spørre om noen har noen innvendinger mot ekteskapet under vielsen? Vet det ikke er vanlig i norske bryllup men prinsessen gifter seg med en amerikaner og der er det veldig vanlig med «speak now or forever hold your peace»så… Tenk drama hvis noe reiser seg og sier noe da. Det er ikke vanlig i Norge, så akkurat det skjer nok ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 8. juni 2024 #6049 Del Skrevet 8. juni 2024 (endret) pop up bruker skrev (20 minutter siden): Det er ikke vanlig i Norge, så akkurat det skjer nok ikke. Mest en artig tanke siden han er amerikaner og det er vanlig der han er fra. Men skal de ha norsk prest eller amerikansk? Er det offentliggjort hvem som vier dem? Endret 8. juni 2024 av FruR 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 8. juni 2024 #6050 Del Skrevet 8. juni 2024 FruR skrev (11 minutter siden): Mest en artig tanke siden han er amerikaner og det er vanlig der han er fra. Men skal de ha norsk prest eller amerikansk? Er det offentliggjort hvem som vier dem? Jeg vet ikke. Uansett er det vel venner av dem som kommer, og det er vel ingen andre enn det vanlige norske folk som er skeptiske til bryllupet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 8. juni 2024 #6051 Del Skrevet 8. juni 2024 pop up bruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke. Uansett er det vel venner av dem som kommer, og det er vel ingen andre enn det vanlige norske folk som er skeptiske til bryllupet. Du har rett. De skeptiske blir nok ikke invitert. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 8. juni 2024 #6052 Del Skrevet 8. juni 2024 (endret) 1 hour ago, FruR said: Jeg skjønner at kongen må veie sine ord og være profesjonell men rart at døtrene ( hvertfall de to eldste) ikke sier noe eller reagerer. Leah og Maud virker å være helt ok med at hu gifter seg med fyren og det er rart synes jeg ref Wikipedia artiklene over her. Tror du at presten kommer til å spørre om noen har noen innvendinger mot ekteskapet under vielsen? Vet det ikke er vanlig i norske bryllup men prinsessen gifter seg med en amerikaner og der er det veldig vanlig med «speak now or forever hold your peace»så… Tenk drama hvis noe reiser seg og sier noe da. Hadde vært svært upassende å reise seg opp for å fortelle hvorfor de ikke skal gifte seg. Selv om man ikke liker at de skal gifte seg så betyr ikke det at man har rett til å forstyrre bryllupet. Selv om man skulle sittet på helt kritisk informasjon som f.eks at Durek er allerede gift med en annen dame så burde man si ifra før selve vielsen. Endret 8. juni 2024 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 8. juni 2024 #6053 Del Skrevet 8. juni 2024 Jeg har i utgangspunktet alltid hatt sansen for Märtha, men jeg syns hun har forandret seg kraftig etter at hun ble sammen med Durek Måten hun fremstår på i dag, gjør meg direkte uvel. De er så privilegerte at de snart ikke vet hvilket bein de skal stå på.. Før Märtha ble sammen med sjamanen, syns jeg hun hadde en mer ydmyk fremtoning. Den har forsvunnet helt. Dessverre 😢 Å legge beslag på hele Geiranger i 3-4 dager for et bryllup, og så forvente at pressen skal holde kjeft. Altså, hvilken verden lever de i? De elsker oppmerksomheten - når den utelukkende viser dem fra en god side. Kommer det noe kritikk deres vei, så ropes det fort rasisme. Jeg syns også det er helt forjævlig at det tilsynelatende er det offentlige som skal betale for sikkerheten rundt dette sirkuset. Hvis det er slik at det er brudeparet selv som skal betale for hele gildet, så burde de jammen ta betale for sikkerhetsopplegget også. Det er deres valg å gjøre det så ekstremt stort, og hadde det vært meg, så hadde jeg aldri i verden hatt samvittighet til å tømme hele årsbudsjettet til politidistriktet. Det blir nok fint å være kjeltring i Geiranger i år, da politiet ikke vil ha midler og ressurser til å etterforske fordi alle midlene gikk til sikkerhet i et altfor overdådig bryllup🙄 Men hey, det er vel ikke så farlig så lenge Märtha og sjamanen fikk sine drømmedager?? 🙈🤔 Likevel, det som kanskje provoserer meg aller mest oppi det hele, er Kongehusets håndtering. At det aldri kommer noe vettugt svar fra verken Kongen, Dronningen eller Kronprinsen, syns jeg er urovekkende. Enten så blir det tullet vekk, eller så kommer det kommentar om kulturforskjell, eller så sier dem "takktakk", før dem forlater intervjusituasjonen. For ALL del, jeg forstår at ML er deres datter og søster, men de er Konge og Dronning av Norge, og Kong Harald har valgspråk som lyder "Alt for Norge". Det minste man kunne forventet da, var i hvert fall et svar som var gjennomtenkt og som folket kunne leve med. Slik de har håndtert det til dags dato, så tolker jeg det dit hen at de er enig med hva Durek har uttalt seg om - deriblant at nordmenn er rasister. Som jeg har skrevet tidligere, så kunne Kongehuset lett ha gitt en uttalelse om at de tar avstand fra Dureks meninger, uten at det skulle måtte gå utover deres forhold til ML. Det kunne f.eks ha sett slik ut: "Dronningen og jeg, som institusjon, stiller oss ikke bak Durek Verrett sine mange kontroversielle påstander. Som Märtha Louise's foreldre, er vi er like fullt glad i datteren vår, og vi vil alltid støtte henne i å kunne elske hvem hun vil." Eller noe i den duren. Det viktige er å kunne skille hva som er Institusjonen Kongehuset og hva som er den private familien. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er jeg ganske sikker på at både ML og Durek ELSKER oppmerksomheten de får. Hadde de hatet det, så hadde de aldri i verden laget til et så stort bryllup. Da hadde de forsøkt å holde kortene så tett inntil brystet som mulig. 24 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 9. juni 2024 #6054 Del Skrevet 9. juni 2024 Jeg sitter bare igjen med et inntrykk av at Märtha er lett å manipulere… 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 9. juni 2024 #6055 Del Skrevet 9. juni 2024 Sandie skrev (16 timer siden): Jeg synes det er ganske provoserende at Kongen og Dronningen ikke har satt foten ned for dette... Hun er kongsdatter ja, men hun representerer ikke kongehuset lengre, og har lenge rettet kritikk mot pressen og andre. Å holde et svært bryllup med et så omfattende sikkerhetsopplegg kommer til å koste utrolig mye. Det fremstår som direkte smakløst. De kunne holdt en flott privat bryllupsfest på så mange andre måter og betalt for gildet selv. Ikke til å forstå at de tilsynelatende bifaller dette sirkuset. Smakløst er ordet. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 9. juni 2024 #6056 Del Skrevet 9. juni 2024 Janzypants skrev (7 timer siden): Jeg har i utgangspunktet alltid hatt sansen for Märtha, men jeg syns hun har forandret seg kraftig etter at hun ble sammen med Durek Måten hun fremstår på i dag, gjør meg direkte uvel. De er så privilegerte at de snart ikke vet hvilket bein de skal stå på.. Før Märtha ble sammen med sjamanen, syns jeg hun hadde en mer ydmyk fremtoning. Den har forsvunnet helt. Dessverre 😢 Å legge beslag på hele Geiranger i 3-4 dager for et bryllup, og så forvente at pressen skal holde kjeft. Altså, hvilken verden lever de i? De elsker oppmerksomheten - når den utelukkende viser dem fra en god side. Kommer det noe kritikk deres vei, så ropes det fort rasisme. Jeg syns også det er helt forjævlig at det tilsynelatende er det offentlige som skal betale for sikkerheten rundt dette sirkuset. Hvis det er slik at det er brudeparet selv som skal betale for hele gildet, så burde de jammen ta betale for sikkerhetsopplegget også. Det er deres valg å gjøre det så ekstremt stort, og hadde det vært meg, så hadde jeg aldri i verden hatt samvittighet til å tømme hele årsbudsjettet til politidistriktet. Det blir nok fint å være kjeltring i Geiranger i år, da politiet ikke vil ha midler og ressurser til å etterforske fordi alle midlene gikk til sikkerhet i et altfor overdådig bryllup🙄 Men hey, det er vel ikke så farlig så lenge Märtha og sjamanen fikk sine drømmedager?? 🙈🤔 Likevel, det som kanskje provoserer meg aller mest oppi det hele, er Kongehusets håndtering. At det aldri kommer noe vettugt svar fra verken Kongen, Dronningen eller Kronprinsen, syns jeg er urovekkende. Enten så blir det tullet vekk, eller så kommer det kommentar om kulturforskjell, eller så sier dem "takktakk", før dem forlater intervjusituasjonen. For ALL del, jeg forstår at ML er deres datter og søster, men de er Konge og Dronning av Norge, og Kong Harald har valgspråk som lyder "Alt for Norge". Det minste man kunne forventet da, var i hvert fall et svar som var gjennomtenkt og som folket kunne leve med. Slik de har håndtert det til dags dato, så tolker jeg det dit hen at de er enig med hva Durek har uttalt seg om - deriblant at nordmenn er rasister. Som jeg har skrevet tidligere, så kunne Kongehuset lett ha gitt en uttalelse om at de tar avstand fra Dureks meninger, uten at det skulle måtte gå utover deres forhold til ML. Det kunne f.eks ha sett slik ut: "Dronningen og jeg, som institusjon, stiller oss ikke bak Durek Verrett sine mange kontroversielle påstander. Som Märtha Louise's foreldre, er vi er like fullt glad i datteren vår, og vi vil alltid støtte henne i å kunne elske hvem hun vil." Eller noe i den duren. Det viktige er å kunne skille hva som er Institusjonen Kongehuset og hva som er den private familien. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er jeg ganske sikker på at både ML og Durek ELSKER oppmerksomheten de får. Hadde de hatet det, så hadde de aldri i verden laget til et så stort bryllup. Da hadde de forsøkt å holde kortene så tett inntil brystet som mulig. Er så veldig enig med deg. Det er utelukkende kvalmt at ML og Durek beslaglegger Geiranger i 3-4 dager for å feire bryllup i et land de tydeligvis "hater". Det handler kun om at det nasjonalromantiske er salgbart til tusen, og at et bryllup i LA ikke ville blitt "Prinsessen og halve kongeriket" på noen som helst måte. De håner og fornærmer "folket", men skal tømme budsjettet til sikkerhet i distriktet. Jeg blir kvalm av dem. Kongehuset fremstår som nyttige idioter med stivnede smil og unnvikende måte å være på. Dette har ikke jeg lyst til å være med på å sponse lenger faktisk. Hvis de ikke skal ta et eneste standpunkt her i landet - til noe som helst, så er de bare en vanlig familie som er ekstremt dyre i drift - på skattebetalernes regning. 24 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 9. juni 2024 #6057 Del Skrevet 9. juni 2024 Tripptrapp1 skrev (På 8.6.2024 den 11.31): Disse to bryr meg midt i ræva, men hvem som finansierer bryllupssirkuset er jeg interessert. Helst på grunn av at jeg ikke kan se en eneste grunn til at staten eller skattebetalerne skal betale for dette. Jeg trodde (leste, i fjor) at bryllupet skulle finansieres privat? Har det tilkommet ny informasjon? Eller har en eller annen glup PR-arbeider klart å differensiere «bryllup», «overnatting», «sikkerhetstiltak» osv? Tipper det er kreativt bokholderi når de sier at bryllupet skal finansieres «privat». Sikkerhet, politi etc finansieres nok helt sikkert av det offentlige. Alt som har direkte med de kongelige å gjøre. Dette inkluderer nedstengningen av Geiranger. Selve bryllupet (hotell, mat etc) antar jeg de betaler «privat», men vi vet jo hvor de pengene kommer fra (Märthas formue, som hun har fordi hun er kongelig), og ikke minst har de nok solgt rettighetene (bilder, intervjuer) dyrt til utenlandske medier. De sponses nok også heftig, for eksempel brudekjole, dress, andre klær etc. Det skulle også forundre meg stort om det ikke kommer noen midler fra mor og far også, men hvis de pengene ikke kommer fra apanasjen, men fra deres egen formue, så er det «finansiert privat». De hadde jo kunnet ha et lowkey bryllup hvis de hadde ønsket det, hvis det de virkelig ønsket var å feire kjærligheten og formalisere forholdet sitt. Men de legger jo opp til maks mediesirkus, med lokalisasjon, bildeforbud for gjestene, mange kjendiser på gjestelista, «sexy» tema etc. De hisser bevisst opp stemningen gjennom sin opptreden i media. De tenker å bruke dette bryllupet for å tjene penger, både på kort og på lang sikt. 16 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 9. juni 2024 #6058 Del Skrevet 9. juni 2024 (endret) FruR skrev (På 8.6.2024 den 19.21): Jeg skjønner at kongen må veie sine ord og være profesjonell men rart at døtrene ( hvertfall de to eldste) ikke sier noe eller reagerer. Leah og Maud virker å være helt ok med at hu gifter seg med fyren og det er rart synes jeg ref Wikipedia artiklene over her. Tror du at presten kommer til å spørre om noen har noen innvendinger mot ekteskapet under vielsen? Vet det ikke er vanlig i norske bryllup men prinsessen gifter seg med en amerikaner og der er det veldig vanlig med «speak now or forever hold your peace»så… Tenk drama hvis noe reiser seg og sier noe da. Siden de gifter seg i Norge, så er det vel den norske ekteskapsloven som gjelder? I vår ekteskapslov finnes ikke rettslig grunnlag for det der «speak now or forever hold your peace»-våset. Om noen har innvendinger eller informasjon som gjør at de ikke kan gifte seg, så bør de ja sett ta dette før vielsen, og ikke under. Durek er i følge seg selv fra en annen planet, så lov å håpe at noe av slekta hans har sendt en ufo til Geiranger for å plukke opp både han og Martha og ta de med hjem 🛸👽 Endret 9. juni 2024 av Tripptrapp1 Leif 14 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 9. juni 2024 #6059 Del Skrevet 9. juni 2024 (endret) Mmmwhatever skrev (3 timer siden): Det skulle også forundre meg stort om det ikke kommer noen midler fra mor og far også, men hvis de pengene ikke kommer fra apanasjen, men fra deres egen formue, så er det «finansiert privat». Tipper det er Harald som betaler hele bryllupet som den snille pappaen han er. Arvepengene etter dronning Maud, sies å ligge i verdipapir og bankinnskudd i UK (unntatt offentlighet). Sparepengene her i Norge er det naturlig å tro, stammer fra den rause apanasjen familien mottar fra staten. Så til syvende å sist er det skattebetalerne som tar regninga for sikkerheten og fire dager nedstenging av Geiranger over statsbudsjettet. Og mest sannsynlig er det også vi som tar regninga for selve bryllupet via apanasjen. Nå har paret prøvd å klare seg uten pressen, men det gikk dårlig, så ML var nylig ute i sveitsisk presse for å prøve å få opp interessen igjen. Nervøs og ukomfortabel inntok hun tv-ruta, uten forloveden ved sin side Endret 9. juni 2024 av Inkognitoher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 9. juni 2024 #6060 Del Skrevet 9. juni 2024 Inkognitoher skrev (18 minutter siden): Tipper det er Harald som betaler hele bryllupet som den snille pappaen han er. Arvepengene etter dronning Maud, sies å ligge i verdipapir og bankinnskudd i UK (unntatt offentlighet). Sparepengene her i Norge er det naturlig å tro, stammer fra den rause apanasjen familien mottar fra staten. Så til syvende å sist er det skattebetalerne som tar regninga for sikkerheten og fire dager nedstenging av Geiranger over statsbudsjettet. Og mest sannsynlig er det også vi som tar regninga for selve bryllupet via apanasjen. Nå har paret prøvd å klare seg uten pressen, men det gikk dårlig, så ML var nylig ute i sveitsisk presse for å prøve å få opp interessen igjen. Nervøs og ukomfortabel inntok hun tv-ruta, uten forloveden ved sin side Ja, selvsagt er det til syvende og sist skattebetalerne som tar hele denne regninga. Men med kreativ regnskapsføring får man det til å se «privat» ut. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå