Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Isild skrev (6 timer siden):

De bare smiler og "ler det bort" hver gang de føler de MÅ gi en liten kommentar. Det er helt tafatt. Kan ikke huske at noen offentlig har vært så frekk mot Nordmenn og norske måter før, og han av alle skal gifte seg med prinsessen slik at han blir "Prince of Norway" hjemme hos "triben" sin i USA. 

Og alt dette (+ andre drøye kontroverser)  er helt greit for kongehuset, de skal til og med være med å feire det. 

 Og dette er den samme Harald V som valgte sin farfar og fars valgspråk:"Alt for Norge"...

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anita666 skrev (2 timer siden):

Ja,hun virket utilpass..men det må være vanskelig å formidle et "budskap"om lys og kjærlighet,og ikke ane hva hun snakker om :) Disse foredragene hennes er som noe hun leser opp fra en telefonkatalog,null innlevelse eller formidlingsevne.Stemmen er tom og monoton,hun røper seg selv som en  alternativ "lettvekter" ,og som om hun ikke selv tror på sitt eget budskap om å frelse verden,..Ingen andre tror på henne heller,de som hører på dette,kjenner spenningshodepinen krype frem fra nakken etter to minutter.Trettende,anmasende,super-kleint..

Hvis du skal holde et motivasjonsforedrag lady,så skaff deg et reellt innhold og i det minste et atom av troverdighet..

 

Fra Wikipedia- om Trond Berg Eriksen

I 2009 skrev han (Trond Berg Eriksen) en kritisk anmeldelse av Märtha Louise og Elisabeth Samnøys nyreligiøse bok «Møt din skytsengel». Ifølge Berg Eriksen var boka «pinlig lesning» og preget av «den patologiske selvopptattheten som metafysisk program» og dreide seg om «åndelig kvakksalveri»[15]

Jeg prøvde å finne anmeldelsen fra 2009, men klarte ikke å oppdrive den. jeg husker det ble diskusjon rundt anmeldelsen fordi noen mente den var ufin. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Inkognitoher said:

Jeg kommer ikke til å høre på, men så på teksten under episoden at «Maud reddet liv med talen». 
Vil ikke være ufin, men vet vi det? Selvmordstallene er høyere enn noen gang, og det er veldig vanskelig å få time til avtalespesialister, selv for folk med selvmordstanker. Kjenner selv til flere som sliter psykisk, men som ikke får den hjelpen de burde hatt 

Hun kan ha reddet noen liv med at hun bidro litt med at det ble snakk om selvmord. Det kommer å an på deg og meg. Er du og meg åpen om å snakke om selvmord og innse at noen kan ha det tungt? Er du flink å se de rundt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
omno_guest skrev (42 minutter siden):

Hun kan ha reddet noen liv med at hun bidro litt med at det ble snakk om selvmord. Det kommer å an på deg og meg. Er du og meg åpen om å snakke om selvmord og innse at noen kan ha det tungt? Er du flink å se de rundt deg?

Ja, jeg snakker åpent om at vi alle har en psykisk og fysisk helse. Og at man både må be om hjelp og tørre å ta i mot den om man er så heldig å få den. Men dette handler jo ikke om MEG.

Utover at jeg mener at talen til MA var både rørende og hadde et viktig budskap. Men det blir bare spekulasjoner å påstå at hun kan ha reddet noen liv. Er jo faktisk folk som har kritisert talen hennes, siden det kan være vanskelig å få hjelp.
Det vi i hvert fall vet er at selvmordstallene det siste året ikke har vært så høye siden 1988 

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Anita666 skrev (2 timer siden):

 Og dette er den samme Harald V som valgte sin farfar og fars valgspråk:"Alt for Norge"...

«Alt for familien - Norge tar regninga»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (15 timer siden):

Det stemmer ikke helt det da, angående Leah. Hun gjorde det bra allerede som 15 åring på some, gikk på rød løper og vant vixen som 16 åring og var med på reality (powerwoman!) som 17 åring .. Hun er kun 19 og har vært masse i media i flere år.

Og har hatt åpen some-kanaler siden hun var 14/15. Noe MIN tenåring ikke får lov til, til tross for at jeg ikke har masse dårlig erfaring med offentlig søkelys, slik Martha sier hun har.

Endret av Donpedro
  • Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkognitoher skrev (13 timer siden):

Utover at jeg mener at talen til MA var både rørende og hadde et viktig budskap. Men det blir bare spekulasjoner å påstå at hun kan ha reddet noen liv. Er jo faktisk folk som har kritisert talen hennes, siden det kan være vanskelig å få hjelp.
Det vi i hvert fall vet er at selvmordstallene det siste året ikke har vært så høye siden 1988 

Talen var både rørende og viktig, men også "virkelighetsfjern". Som en som har fått ørtenhundre avslag i psyk selv, blitt utskrevet fra psyk akuttmottak 12 t etter innleggelse osv så ble jeg bare provosert. "Snakk om det" er selvfølgelig viktig, men det er en alvorlig forenkling av tematikken. Og for all del; det var en ung, ung jente som hadde mistet pappaen sin, og burde ikke være noe mer enn det. Den gang da. Nå burde hun vite bedre, men jeg har egentlig ikke hørt henne prate noe om det utover noe standardfraser i some med "hjerter og bry deg". 

  • Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (12 minutter siden):

Talen var både rørende og viktig, men også "virkelighetsfjern". Som en som har fått ørtenhundre avslag i psyk selv, blitt utskrevet fra psyk akuttmottak 12 t etter innleggelse osv så ble jeg bare provosert. "Snakk om det" er selvfølgelig viktig, men det er en alvorlig forenkling av tematikken. Og for all del; det var en ung, ung jente som hadde mistet pappaen sin, og burde ikke være noe mer enn det. Den gang da. Nå burde hun vite bedre, men jeg har egentlig ikke hørt henne prate noe om det utover noe standardfraser i some med "hjerter og bry deg". 

Det er en veldig forenkling iom helsevesenet ikke har kapasitet til de psykisk syke og mange psykisk syke har heller ikke ett godt nettverk. Snakk om det, med hvem?

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (På 2.6.2024 den 12.16):

Det er sikkert en ekte ring med dyre edelsteiner. Jeg tror ikke Märtha har betalt for den. Det synes hun nok ikke hadde vært riktig, i hennes stilling... Men at det kan være rike medlemmer av "triben" som har donert penger til den ser jeg på som ganske sannsynlig. Han har jo ikke frontet egen rikdom, i hvert fall. Og det tror jeg ikke kommer av beskjedenhet. Det er nok heller stusselig med innkomstene, selv for en sjaman.

Det hjelper egentlig ikke hvor dyr den er. Den er klumpete og lite pen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
refill skrev (4 timer siden):

Talen var både rørende og viktig, men også "virkelighetsfjern". Som en som har fått ørtenhundre avslag i psyk selv, blitt utskrevet fra psyk akuttmottak 12 t etter innleggelse osv så ble jeg bare provosert. "Snakk om det" er selvfølgelig viktig, men det er en alvorlig forenkling av tematikken. Og for all del; det var en ung, ung jente som hadde mistet pappaen sin, og burde ikke være noe mer enn det. Den gang da. Nå burde hun vite bedre, men jeg har egentlig ikke hørt henne prate noe om det utover noe standardfraser i some med "hjerter og bry deg". 

Skjønner deg godt. Det er jo den harde virkeligheta for mange; å ende opp som svingdørspasient i psykiatrien. Sender en klem til deg som dessverre ikke får den hjelpen du burde hatt (i likhet med mange andre) ❤️

Duff skrev (4 timer siden):

Det er en veldig forenkling iom helsevesenet ikke har kapasitet til de psykisk syke og mange psykisk syke har heller ikke ett godt nettverk. Snakk om det, med hvem?

Dette er sentrale problemstillinger

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Maud fått ha sin første solo-utstilling som 20-årig kunstner hvis hun var Mona fra Ålesund? Nei ( Hun har åpenbart et talent, men hallo….) 

Hadde Leah vunnet prisen som årets påvirker innen Beauty OG tegnet kontrakt med modellbyrå før hun var 18 hvis hun var Lise fra Stavanger? Nei 


Leah droppet forresten ganske fort sminkevideoene sine etter å ha vunnet den prisen forresten- etter det gikk det mest i typisk influencer- innhold. Altså trutmunn, selfies, party og reiser. 

  • Liker 32
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher
Zenhouse skrev (18 timer siden):

Hadde Maud fått ha sin første solo-utstilling som 20-årig kunstner hvis hun var Mona fra Ålesund? Nei ( Hun har åpenbart et talent, men hallo….) 

Hadde Leah vunnet prisen som årets påvirker innen Beauty OG tegnet kontrakt med modellbyrå før hun var 18 hvis hun var Lise fra Stavanger? Nei 


Leah droppet forresten ganske fort sminkevideoene sine etter å ha vunnet den prisen forresten- etter det gikk det mest i typisk influencer- innhold. Altså trutmunn, selfies, party og reiser. 

Har MA åpenbart et talent?

Hvis man googler, så gir vel Aftenposten henne totalslakt på sist utstilling. «Banalt, tross kyndig veiledning fra dronning Sonjas bestevenn Ørnulf Opdahl og Bjørg Thorhallsdottir, hadde galleriet gjort henne en tjeneste ved å si nei.

MA var i tillegg med i «Maskorama» og «Kokkeskolen», så ingen skal i hvert fall ikke si at hun ikke får sjanser. Så gjenstår det da å se hvor stor kjendis hun klarer å bli utenfor Norges grenser, hvis det er slik at hun har mange og store talenter. Blir spennende framover 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (2 timer siden):

Har MA åpenbart et talent?

Hvis man googler, så gir vel Aftenposten henne totalslakt på sist utstilling. «Banalt, tross kyndig veiledning fra dronning Sonjas bestevenn Ørnulf Opdahl og Bjørg Thorhallsdottir, hadde galleriet gjort henne en tjeneste ved å si nei.

MA var i tillegg med i «Maskorama» og «Kokkeskolen», så ingen skal i hvert fall ikke si at hun ikke får sjanser. Så gjenstår det da å se hvor stor kjendis hun klarer å bli utenfor Norges grenser, hvis det er slik at hun har mange og store talenter. Blir spennende framover 

Jo jeg mener hvertfall hun har det, har sett en del av det hun har laget.  Men derfra til å få lov å stille ut og få potensielle inntekter av det, den er jeg derimot ikke ikke med på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (19 timer siden):

https://sosialnytt.com/dette-er-durek-verretts-ukjente-soster-deler-hemmelighet-som-sjokkerer/

 

Og så var det enda en spiller ute på banen... Spørs om sjamanen vår vil slite med å holde seg borte fra pressen nå. 

Hun sier via tiktok at de to må sette seg ned og ha en privat samtale. Haha. Verden i dag😵‍💫 

se og hør får sikkert ei ny sladrevenninne nå som ikke får komme på sexy-festen og bryllupet i Geiranger. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelpes for en mediekåt gjeng! Er det arvelig?? Hun søsteren på 60 år har sitt unge utseende pga. kosthold, trening, positiv innstilling og gode gener. Yeah right 🤪😅😇

Durek beskylder både mor og søster for å bruke media for egen økonomiske vinning. Det må føles godt for ham å vite at noe sånt hadde han aldri gjort selv. Han er kun ute etter å spre sin kjærlighet til verden (kan jo ikke hjelpe for at det som en bonus blir noen grunker i tillegg) ❤️ & Love 🤮

  • Liker 12
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (På 3.6.2024 den 18.25):

Hadde Maud fått ha sin første solo-utstilling som 20-årig kunstner hvis hun var Mona fra Ålesund? Nei ( Hun har åpenbart et talent, men hallo….) 

Hadde Leah vunnet prisen som årets påvirker innen Beauty OG tegnet kontrakt med modellbyrå før hun var 18 hvis hun var Lise fra Stavanger? Nei 


Leah droppet forresten ganske fort sminkevideoene sine etter å ha vunnet den prisen forresten- etter det gikk det mest i typisk influencer- innhold. Altså trutmunn, selfies, party og reiser. 

Du glemte kropp...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Märtha gir intervju for penger i sveits. Märtha letter på sløret om utradisjonelle valg ved bryllupet.

Det der ikke snakke med pressen går sånn passe, eller..?🙄

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke kun norsk presse de ville boikotte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...