Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Frisk Frosk skrev (3 timer siden):

November 2019:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/2019/11/28/195629998/durek-verrett-sier-kongefamilien-gir-ham-rad

"Amerikaneren, også kjent som sjaman Durek, sier at Märtha Louise og hennes familie hele tiden gir ham rettledning og veiledning når han gjør feil.

– Så klart gir de meg mye visdom og hjelper meg med å forstå deres kultur og lærer meg når min oppførsel ikke er i balanse med det som jeg nå er tilknyttet, sier Verrett til VG med henvisning til det norske kongehuset.

Verrett sier han som amerikaner er vant til å snakke åpent og vant til å uttale seg uten å bli forbundet med en kongelig familie. Han sier at han nå tenker seg bedre om når han stiller opp i mediene. Han sier imidlertid til VG at han tror han vil rote det til igjen."

 

Spol fire år frem i tid, og vi ser at han ikke en gang forsøker å lære, han forsøker ikke å få sin oppførsel til å være "i balanse med det som jeg nå er tilknyttet".

At han tenker seg bedre om, det tror jeg han gjør, for det har han vist i praksis - han tenker mye på hvordan han kan utnytte både ML, hennes familie og Kongehuset for å få mest mulig oppmerksomhet selv, og han tenker tydeligvis mye på hvor ekstrem han kan bli i sine uttalelser, hvor mye skadelig han kommer unna med å råde andre om å gjøre.

Og den siste setningen, om at han i 2019 trodde han kom til å "rote det til igjen", det har han selv i praksis vist var hans plan. Ikke bare det, han har vist at han er villig til å bli mer og mer ekstrem.

Nå ser vi at Verrett kan komme unna med å rakke ned på hele kongefamilien og deres slektninger, han kan komme unna med å utlevere de mest intime detaljer om ML, han kan komme unna med å gi råd som setter andres helse og liv i fare, han kommer unna med å utnytte kongefamilien og Kongehuset på sine bedriftskanaler. Han slipper unna med ALT, og han vet det. Dette gir inntrykk av en klassisk manipulering/kontroll som er satt i system, her ikke bare mot en partner, men mot også hele MLs familie, hennes slekt/historie og hennes folk. Ingenting er hellig for ham annet enn ham selv, og han velger bevisst på sin bedriftskanal å sette fokus på MLs barns sorg og Ari Behns selvmord/død rundt jul og nyttår - hvor fokuset som alltid er at han selv har alle svar på alt, han er overlegen alle andre, han står nært Gud.

Det eneste Verrett viser han lærere er hvordan utnytte ML, kongefamilien og Kongehuset mer og mer og mer...

Enten er det de som står for veiledningen som har feilet. Eller så er det kandidaten som mottok, og fremdeles mottar veiledning som ikke vil eller klarer å ta det innover seg. 
 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 
 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ML, som empat og forståelsesfull, må da være en svamp for en fyr med slike narsissistiske trekk. Så lenge hun beundrer ham, går nok alt bra, i hvert fall en stund, og hun idealiseres tilbake. Men han er jo allerede i gang med devalueringen av andre betydningsfulle for ML, trianguleringer, splitt og hersk. Lettkrenka er han og, som besvares med aggresjon og devaluering/sverting. Alle klassiske tegn.

  • Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (7 timer siden):

På et noe filosofisk nivå:

Hvis man er biseksuell og gift, vil da ikke det å skulle leve ut sin seksualitet med andre enn sin ektefelle være å betrakte som utroskap? Og hvis den andre parten samtykker- hva er da vitsen med å være gift og love evig troskap?

Kan ikke samboerskap gi tilstrekkelig rammer slik at "alle blir fornøyd"?

Mange er bifile. Det gjør dem ikke til notorisk utro eller avhengig av sex med begge kjønn.

Som bifil eller biseksell, som vi skiller mellom i Norge (gjorde i hvertfall, vet ikke hva som er seneste nytt her så de som vet får rette på meg), er du ikke avhengig av sex/kjærlighet med begge kjønn. Du kan forelske deg og nyte seksull samkvem med begge kjønn, men du må ikke ha stimuli fra begge kjønn gjennom et helt livsløp, eller i det hele tatt. Du kan med andre ord leve i et eviglang, lykkelig monogamt forhold til ett kjønn som bifil og biseskuell. Eller du kan ha monogame forhold til feks først kvinner, så menn, så kvinner osv. Poenget et at man fint kan vøre monogam som bifil, og fint leve med ett kjønn.

Det er mange fordommer mot bifile, som at de ikke kan komme helt ut av skapet, men eeeeeegebtlig er enten hetro eller homo, at de vil være utro, at de vil trenge bekreftelse fra begge kjønn osv. 

Det er ingen grunner for at bifile skal måtte nøye seg med samboerskap. Det ville vært ekstremt diskriminerende om bifile ikke få skulle gifte seg. 

At Durek er bifil anser jeg som null problem. Det er skader absolutt ingen. Det er holdningene hans med tanke på utføring av denne shamismen jeg ser som problematisk, for det er  faktisk skadelig. 

 

Endret av pop up bruker
  • Liker 11
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Han er jo en guru, og de er mestere på manipulasjon. Det må de nesten være, det er den måten de holder på disiplene sine. Jeg har møtt flere slike i min tid, noen sjarmerende og litt forsiktige, andre autoritære og med psykopatiske trekk. Jeg har gurufobi, og tenker alle bør prøve å bli sin egen guru. Likevel tenker jeg at desse to voksne, alternative menneskene får bare drive på.. varer det ikke, er det ikke meant to be..Jeg ser dem som jevnbyrdige når det gjelder de greiene de tror på. Og begge har sine svakheter. Dessuten tenker jeg at kongehuset vårt har fine folk, men er en utdatert institusjon, så for meg er det ikke noe stort tap om de går på en smell, mer enn menigmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radar skrev (9 timer siden):

Ja, Han er jo en guru, og de er mestere på manipulasjon. Det må de nesten være, det er den måten de holder på disiplene sine. Jeg har møtt flere slike i min tid, noen sjarmerende og litt forsiktige, andre autoritære og med psykopatiske trekk. Jeg har gurufobi, og tenker alle bør prøve å bli sin egen guru. Likevel tenker jeg at desse to voksne, alternative menneskene får bare drive på.. varer det ikke, er det ikke meant to be..Jeg ser dem som jevnbyrdige når det gjelder de greiene de tror på. Og begge har sine svakheter. Dessuten tenker jeg at kongehuset vårt har fine folk, men er en utdatert institusjon, så for meg er det ikke noe stort tap om de går på en smell, mer enn menigmann.

Her er jeg enig i mye. Kongehus er en utdatert institusjon. Det fungerte (da det var lov å drepe de som sto i veien!)  som styringsform i middelalderen, men i 2024 så er det bare til pynt. Det er for å holde på en link til historie eller noe. Dagens kongehus er ikke engang gammelt, det ble valgt en fyr av utenlands opprinnelse til å bli "Norsk konge" etter årevis i union med andre skandinaviske land. 

Det er egentlig like enkelt å velge de vekk igjen. 

Også enig i at Durek har gurueffekt. Det er ikke til å nekte for at han har 300 000 følgere, og mange ihuga reptilfans i "triben". Det er klart han syns han burde omgås kongelige, og det er klart at "skrulleprinsessen" vil ha en guru innen alt det hun har bokstavelig talt "ånder for". 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå uttaler sjamanen seg om partnervold. Med forbehold om at jeg skjønner hva han mener (han uttaler seg like dårlig muntlig som skriftlig), så er det din egen feil dersom du blir utsatt for partnervold. 

Man forteller seg selv at man har liten verdi, og så blir disse tankene manifestert i en annen kropp, for å vise deg hvordan det ser ut. Altså, den stakkars partneren din blir besatt av dine onde ånder, og har ikke annet valg enn å mishandle deg. Så alle som har blitt utsatt for partnervold fortjener det, for de har påført seg selv det. Det kalles karma, sier sjamanen.

Enhver som har åpnet en avis den første uka i det nye året har fått med seg at det har vært ekstremt mange triste episoder av det man kaller "familietragedie" og partnervold den siste tiden. Lurer på hvordan de etterlatte tar imot tanken på at drapet er selvpåført? At det rett og slett er karma.

Når man trodde det ikke fantes fler tær å trampe på for sjamanen...

Han presenterer seg som 6. generasjon sjaman. Blir man det hvis man hevder det mange nok ganger, kanskje?

https://www.instagram.com/shamandurek/

Skjermbilde 2024-01-05 kl. 10.16.20.png

Endret av Felis
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (3 minutter siden):

Nå uttaler sjamanen seg om partnervold. Med forbehold om at jeg skjønner hva han mener (han uttaler seg like dårlig muntlig som skriftlig), så er det din egen feil dersom du blir utsatt for partnervold. 

Man forteller seg selv at man har liten verdi, og så blir disse tankene manifestert i en annen kropp, for å vise deg hvordan det ser ut. Altså, den stakkars partneren din blir besatt av dine onde ånder, og har ikke annet valg enn å mishandle deg. Så alle som har blitt utsatt for partnervold fortjener det, for de har påført seg selv det. Det kalles karma, sier sjamanen.

Enhver som har åpnet en avis den første uka i det nye året har fått med seg at det har vært ekstremt mange triste episoder av det man kaller "familietragedie" og partnervold den siste tiden. Lurer på hvordan de etterlatte tar imot tanken på at drapet er selvpåført? At det rett og slett er karma.

Når man trodde det ikke fantes fler tær å trampe på for sjamanen...

Han presenterer seg som 6. generasjon sjaman. Blir man det hvis man hevder det mange nok ganger, kanskje?

https://www.instagram.com/shamandurek/

Skjermbilde 2024-01-05 kl. 10.16.20.png

Tydelig at han suller og våser i "Law of attraction"-land. Manifistering er jo veldig in igjen nå. Få alt man ønsker seg ved å være riktig innstilt på "åndeplanet". Jeg tror ikke han selv tror på halvparten av det han prediker, jeg tror han preker det fordi folk betaler for å få håp/svar og "helbredelse". 

Når man tror alt handler om manifistering, så gjelder det desverre like mye "begge veier". Man kan manifistere prinsesse og hus slik han har gjort :ironi:- eller man kan manifistere på seg kreft, selvmord, drittungeånder og vold (evt nyresykdom? ) 

Tydeligvis dette som er hans budskap. 

 

 

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (18 minutter siden):

Nå uttaler sjamanen seg om partnervold. Med forbehold om at jeg skjønner hva han mener (han uttaler seg like dårlig muntlig som skriftlig), så er det din egen feil dersom du blir utsatt for partnervold. 

Man forteller seg selv at man har liten verdi, og så blir disse tankene manifestert i en annen kropp, for å vise deg hvordan det ser ut. Altså, den stakkars partneren din blir besatt av dine onde ånder, og har ikke annet valg enn å mishandle deg. Så alle som har blitt utsatt for partnervold fortjener det, for de har påført seg selv det. Det kalles karma, sier sjamanen.

Enhver som har åpnet en avis den første uka i det nye året har fått med seg at det har vært ekstremt mange triste episoder av det man kaller "familietragedie" og partnervold den siste tiden. Lurer på hvordan de etterlatte tar imot tanken på at drapet er selvpåført? At det rett og slett er karma.

Når man trodde det ikke fantes fler tær å trampe på for sjamanen...

Han presenterer seg som 6. generasjon sjaman. Blir man det hvis man hevder det mange nok ganger, kanskje?

https://www.instagram.com/shamandurek/

Skjermbilde 2024-01-05 kl. 10.16.20.png

Fy fader, han er en ond person tvers igjennom. Han vet å tråkke på ømme føtter.

Han er en svært uattraktiv person både utvendig og innvendig. 

  • Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (6 minutter siden):

Tydelig at han suller og våser i "Law of attraction"-land. Manifistering er jo veldig in igjen nå. Få alt man ønsker seg ved å være riktig innstilt på "åndeplanet". Jeg tror ikke han selv tror på halvparten av det han prediker, jeg tror han preker det fordi folk betaler for å få håp/svar og "helbredelse". 

Når man tror alt handler om manifistering, så gjelder det desverre like mye "begge veier". Man kan manifistere prinsesse og hus slik han har gjort :ironi:- eller man kan manifistere på seg kreft, selvmord, drittungeånder og vold (evt nyresykdom? ) 

Tydeligvis dette som er hans budskap. 

 

 

Ja, han har kastet seg på en trend.

Men akkurat dette han uttaler her er ganske farlig. Vi vet at mange ofre for partnervold er preget av skamfølelse, og at det kan hindre dem i å søke hjelp. En del av virkemidlene for å hjelpe voldsutsatte er å plassere skylden der den hører hjemme, nemlig hos den som utfører volden. 

Sjamanen går i motsatt retning, og plasserer skylden hos offeret. Du tenker feil, ergo fortjener du dette. Dette er ganske kjente takter fra de som utøver vold også. Typisk "look what you made me do", hadde ikke du gjort sånn eller sånn, så hadde jeg ikke trengt å slå deg. I tillegg fritar han voldsutøveren for skyld, for hn var jo bare bosatt av onde ånder. Faktisk er det synd på voldsutøveren, som ble nødt til å mishandle partneren...

 

  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da første kontroversen om barneoppdragelse kom hadde instakontoen hans 303 000 følgere og nå har han hvor mange? Selvfølgelig drar han kaniner opp av hatten som reneste inflasjonen. Det ser ut til å funke….50 000 nye følgere på to uker……wow!

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(DV kan dra innom alle stedene i verden som er hjemsøkt og fordrive de onde åndene fremfor å få dem til å oppstå. 
Men det kommer han ikke til å gjøre, for å han er ikke en sjaman. Han har det i kjeften (som til tider er svært stygg)).

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (30 minutter siden):

Ja, han har kastet seg på en trend.

Men akkurat dette han uttaler her er ganske farlig. Vi vet at mange ofre for partnervold er preget av skamfølelse, og at det kan hindre dem i å søke hjelp. En del av virkemidlene for å hjelpe voldsutsatte er å plassere skylden der den hører hjemme, nemlig hos den som utfører volden. 

Sjamanen går i motsatt retning, og plasserer skylden hos offeret. Du tenker feil, ergo fortjener du dette. Dette er ganske kjente takter fra de som utøver vold også. Typisk "look what you made me do", hadde ikke du gjort sånn eller sånn, så hadde jeg ikke trengt å slå deg. I tillegg fritar han voldsutøveren for skyld, for hn var jo bare bosatt av onde ånder. Faktisk er det synd på voldsutøveren, som ble nødt til å mishandle partneren...

 

Veldig enig med deg. Han er i et farlig terreng og driver med victim-blaming. Han spiller på redsel for død, og han spiller på skam og skyld - svært sterke (de sterkeste) emosjonene vi har. Helt bevisst at han gjør dette selvsagt. Han bidrar til å sykeliggjøre ofre og frita overgripere. 

At mennesker har svært sterke behov for å finne svar og håp vet vi. Det koster 40 kr i minuttet å prate med "Kanusha" som ser fremtiden, og folk ringer! I alle år har de ringt. 

Uten sammenligning forøvrig så går mine tanker til vår egen Hanevold, som uten skrupler tok imot pensjonen til minstepensjonisetr i bytte for "evig liv" og  "helbredelse". Ble du bare blakk og ikke frisk - så trodde ikke DU nok. 

 

Endret av Isild
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uttalelsene i den podcasten Felis lenker til over her, er så ille at jeg har altså ikke ord. Jeg er så sjokkert over hva han får seg til å si - dette er bare ondskapsfullt.

Slemt.

Og fullstendig usant.

  • Liker 27
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han har vel ikke så mange tilhengere i Norge??  Beste er å tie han i hjel. Han blir sikkert med i noen realityserier her😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epleberte
Radar skrev (13 minutter siden):

Men han har vel ikke så mange tilhengere i Norge??  Beste er å tie han i hjel. Han blir sikkert med i noen realityserier her😎

Er dette din hobby, å minimere alvorlighetsgraden av det som blir nevnt over? Synes du det er morsomt med partnervold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Felis skrev (2 timer siden):

Nå uttaler sjamanen seg om partnervold. Med forbehold om at jeg skjønner hva han mener (han uttaler seg like dårlig muntlig som skriftlig), så er det din egen feil dersom du blir utsatt for partnervold. 

Man forteller seg selv at man har liten verdi, og så blir disse tankene manifestert i en annen kropp, for å vise deg hvordan det ser ut. Altså, den stakkars partneren din blir besatt av dine onde ånder, og har ikke annet valg enn å mishandle deg. Så alle som har blitt utsatt for partnervold fortjener det, for de har påført seg selv det. Det kalles karma, sier sjamanen.

Enhver som har åpnet en avis den første uka i det nye året har fått med seg at det har vært ekstremt mange triste episoder av det man kaller "familietragedie" og partnervold den siste tiden. Lurer på hvordan de etterlatte tar imot tanken på at drapet er selvpåført? At det rett og slett er karma.

Når man trodde det ikke fantes fler tær å trampe på for sjamanen...

Han presenterer seg som 6. generasjon sjaman. Blir man det hvis man hevder det mange nok ganger, kanskje?

https://www.instagram.com/shamandurek/

Skjermbilde 2024-01-05 kl. 10.16.20.png

Og det sier han, hvis flere tidligere partnere, har beskyldt ham for vold...

Han viser mer og mer av hvem han virkelig er.

Og igjen gjør han det "umulig" for ML eller hennes familie å kritisere ham. For har han vært eller er voldelig, da er det ikke hans skyld, for han er besatt. Og skulle han utøve vold, så er det uansett hans offer selv som er skyld i det siden de godtar det.

Denne mannen er ekstremt farlig, slik han holder på!

Og han utnytter Kongehuset og kongefamilien for å få ut sine farlige budskap.

Jeg fatter ikke at manager Valvik vil assosieres med en slik.

  • Liker 38
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radar skrev (27 minutter siden):

Men han har vel ikke så mange tilhengere i Norge??  Beste er å tie han i hjel. Han blir sikkert med i noen realityserier her😎

Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.

Han sprer desinformasjon og grusomme holdninger. Han driver utstrakt victim-blaming - kreftsyke barn har et dødsønske, fattige er fattige fordi de er redde for rikdom og suksess og nå er altså ofte for vold i nære relasjoner skylde dette selv fordi de selvmener de ikke er verdt noe. 

For en fæl, fæl fyr. Slem.

Ta til motmæle når idioter og slemminger prøver å sette agenda. 

  • Liker 30
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal betale for storbryllupet? Regner med prislappen blir skyhøy. Ikke en eneste skattekrone skal gå fra meg til dette spinnville tullet, over mitt lik 😬
Denne mannen er gal. Jeg forstår ikke at ML kan leve med en mann (eller reptil) som kringkaster slike meninger. Synes det sier mye om henne også. 

Endret av missLynch
  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (3 minutter siden):

Hvem skal betale for storbryllupet? Regner med prislappen blir skyhøy. Ikke en eneste skattekrone skal gå fra meg til dette spinnville tullet, over mitt lik 😬

Det er en stund siden det sto i media at bryllupet ikke betales via skattepenger, ble nok formulert litt bedre.

Regner med de betaler selv evt får en god skjerv av ML sine foreldre. Tenker også de vil selge bryllupet til medier som betaler skyhøye summer for retten til bilder og omtale. Dermed tjener de nok på dette bryllupet.

Kan være de selger hele røklet til amerikanske medier hvor dollaren henger løst.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...