Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Sharpa VinterBerg skrev (19 timer siden):

Det må oppleves som en enorm belastning for familie å se at Märtha har mistet bakkekontakten fullstendig. Denne manglede respekten som Durek og Märtha utviser for avtalen som ble inngått, utviser en gi faen holdning og grandios arroganse. Frata Märtha tittelen og la henne klare seg selv i møte med en presse som ikke tillater prinsessenykker. 

Nå vet ikke jeg hva som har skjedd bak dørene på slottet og denne avtalen de inngikk med kongeparet/kongehuset.
 

Jeg tenker det sitter langt inne å si sin 100% ærlige mening om hvordan familien oppfatter ML og Øgla. De er jo så lykkelige og elsker hverandre. Harald og Sonja måtte vente i mange år før de fikk lov å gifte seg. Det var nok sikkert en stor påkjenning for begge to.
 

Jeg tenker de er redd for å si sin mening krystallklart til ML og Øgla, de vet jo hvor vondt det er å ikke få hverandre. Sonja var ikke akkurat velkommen av det norske folk da det ble kjent at hun var kjæresten til Harald. Det er nok ikke enkelt å måtte snakke med datteren og Øgla om at de ikke liker hvordan det fremstå i media. Allikevel så må Harald og Sonja snart fortelle at dette ikke fungerer lenger. Jeg synes ML oppfører seg som en bortskjemt tenåring og trosser de rådene hun sikkert har lest i media. Jo mer folket får avsmak på hennes oppførsel, jo krassere og mer usmakelig blir hun.

Her må nesten kongeparet, rådgivere og psykolog ha en skikkelig rett fra levra møter med ML og Øgla. Jeg kjenner ikke ML privat, men jeg har da fulgt med opp igjennom årene. Nå er hun ikke til å kjenne igjen, for meg virker det som hun ikke vil høre uansett. Dette kan jo foregå en god stund til og hun får hele folket imot seg, Øgla takker for seg og stikker. Igjen sitter ML sønderknust og kanskje først da kan det begynne å synke inn hvordan folket har oppfattet paret og dette raseriet hennes i media blir tungt å svelge.  Det kan bli en alvorlig psykisk knekk for ML.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eva-Lena skrev (30 minutter siden):

Nå vet ikke jeg hva som har skjedd bak dørene på slottet og denne avtalen de inngikk med kongeparet/kongehuset.
 

Jeg tenker det sitter langt inne å si sin 100% ærlige mening om hvordan familien oppfatter ML og Øgla. De er jo så lykkelige og elsker hverandre. Harald og Sonja måtte vente i mange år før de fikk lov å gifte seg. Det var nok sikkert en stor påkjenning for begge to.
 

Jeg tenker de er redd for å si sin mening krystallklart til ML og Øgla, de vet jo hvor vondt det er å ikke få hverandre. Sonja var ikke akkurat velkommen av det norske folk da det ble kjent at hun var kjæresten til Harald. Det er nok ikke enkelt å måtte snakke med datteren og Øgla om at de ikke liker hvordan det fremstå i media. Allikevel så må Harald og Sonja snart fortelle at dette ikke fungerer lenger. Jeg synes ML oppfører seg som en bortskjemt tenåring og trosser de rådene hun sikkert har lest i media. Jo mer folket får avsmak på hennes oppførsel, jo krassere og mer usmakelig blir hun.

 

Det blir også vanskeligere å si i fra fordi Durek faktisk presser de opp i et hjørne ved å «hylle» de for sitt engasjement mot rasisme.  Han trakk jo hyppig frem hvor viktig det var at «the king wanted to sit down and get to know me» og samtidig hylle Harry og Meghan for deres kamp. 

om kongehuset sier i fra i klartekst om at de ikke vil bli snakket om nå risikerer de problemer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (34 minutter siden):

Det blir også vanskeligere å si i fra fordi Durek faktisk presser de opp i et hjørne ved å «hylle» de for sitt engasjement mot rasisme.  Han trakk jo hyppig frem hvor viktig det var at «the king wanted to sit down and get to know me» og samtidig hylle Harry og Meghan for deres kamp. 

om kongehuset sier i fra i klartekst om at de ikke vil bli snakket om nå risikerer de problemer. 

Jeg trur ikke Øgla tar seg nær av om noen sa nigger til han. Det ville heller gitt han en fin mulighet til å spy ut eder og galle om det på some. Pluss sånn i en bisetning si han er veldig glad i kongefamilien i Norge som engasjerer seg mot rasisme. 
Han griper den minste sjans til å kunne finne på noe å legge ut på some.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (8 timer siden):

Jeg trur ikke Øgla tar seg nær av om noen sa nigger til han. Det ville heller gitt han en fin mulighet til å spy ut eder og galle om det på some. Pluss sånn i en bisetning si han er veldig glad i kongefamilien i Norge som engasjerer seg mot rasisme. 
Han griper den minste sjans til å kunne finne på noe å legge ut på some.

Du og jeg er stort sett enige i det meste. Men jeg tror det er bedre å bruke navnet hans, Verrett, istedenfor "Øgla". Forstår godt hvorfor du gjør det, men ved å bruke det tror jeg det blir langt lettere å avfeie argumentene mot det han og ML gjør. Fordi de kan vise til at folk driver med "fanatiske latterliggjøring (og rasisme". (Å nevne at han selv har påstått å være en romøgle, det er noe annet enn å kalle ham "Øgla".)

Så for en ryddigere debatt hvor budskapet kanskje blir tatt mer seriøst, så tror jeg det er bedre å bruke navnet hans :)

Selv kaller jeg ham bare Verrett, vil ikke bruke hans shownavn, da jeg mener han på så mange måter viser at han ikke står for det gode i det alternative, og dermed mener jeg han ikke fortjener å kalle seg for sjaman. Mulig han har evner, men han bruker de i så fall for å tjene millioner av dollar selv, og han gjør det ved å utnytte de han påstår han er mest glad i - ML og hennes familie. Ingen god sjaman gjør slikt, så han fortjener ikke å betitle seg selv på den måten. Måten han bruker det på er kun et shownavn for å tjene penger.

 

Endret av Frisk Frosk
ordfeil
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagsavisen.no/nyheter/2023/04/28/prinsesse-martha-lousie-snakker-ut-pa-bbc/

Har ikke hørt dette intervjuet og har ikke tenkt å gjøre det heller. Men, til å rope ut om å "få være i fred", så er det svært merkelig at de "snakker ut" overalt i utenlandske medier. 

...vi forstår jo at det er for å skape blest (og penger) 

Jeg syns Märtha har mistet den hun var, enten det - eller så var hun ikke `seg selv` før. Hun opptrer nå ukontrollert, impulsivt, sint og lite forsonende. Slik vi har kjent henne før har hun på tross av kontroverser beholdt en flott verdighet, vist eleganse og refleksjon. Nå er det som om hun har raknet i alle sømmene.. 

 

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Märtha gjentar i intervjuet hvor sensitiv hun er for andres smerte. Men sanset ikke at Ari var i ferd med å avslutte det hele og burde absolutt ikke måtte være alene i det hele tatt. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (5 timer siden):

https://www.dagsavisen.no/nyheter/2023/04/28/prinsesse-martha-lousie-snakker-ut-pa-bbc/

Har ikke hørt dette intervjuet og har ikke tenkt å gjøre det heller. Men, til å rope ut om å "få være i fred", så er det svært merkelig at de "snakker ut" overalt i utenlandske medier. 

...vi forstår jo at det er for å skape blest (og penger) 

Jeg syns Märtha har mistet den hun var, enten det - eller så var hun ikke `seg selv` før. Hun opptrer nå ukontrollert, impulsivt, sint og lite forsonende. Slik vi har kjent henne før har hun på tross av kontroverser beholdt en flott verdighet, vist eleganse og refleksjon. Nå er det som om hun har raknet i alle sømmene.. 

 

 

Jeg så intervjuet. Stusset litt på svaret hennes da intervjueren spurte hvordan hun skulle adressere henne, og Märtha svarer: "her highness, princess or just Märtha, I don't mind". Burde hun ikke her vært tydelig på at hun ikke bruker titlene? 

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soeuh skrev (19 minutter siden):

Jeg så intervjuet. Stusset litt på svaret hennes da intervjueren spurte hvordan hun skulle adressere henne, og Märtha svarer: "her highness, princess or just Märtha, I don't mind". Burde hun ikke her vært tydelig på at hun ikke bruker titlene? 

Hun er ikke deres kongelige høyhet lenger, men prinsessetittelen har hun fremdeles. Märtha burde opplyse om det til vedkommende som intervjuet henne, 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir hektet av å føle seg elsket og man er gjerne den siste til å se at man blir utnyttet, for han ‘overøser’ henne med kjærlighet ‘love bombing’. Det å skylde på rasisme er lett å gjøre, for å skape sympati. Beviset som ble lagt frem var et par meldinger med ukjente personer med få venner på fb. Tenker 99% ikke tenker på det. Det er jo litt OJ aktig å bruke rasismekortet, når man selv har ansvar for egen oppførsel. 
Men det er nok ikke andre enn ML selv så må innse det, det hjelper nok ikke at verken barn, foreldre, venner eller andre ser det. 
Jeg prøver å lukke øyne og øre for disse nå, men det er ikke lett for å si det forsiktig. Mediene får jo voldsomt med klikk ved å skrive om spilloppene og alt han finner på.  De stiller jo opp i alle mulige medier (helst der de unngår kritiske spørsmål) 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humas skrev (16 minutter siden):

Man blir hektet av å føle seg elsket og man er gjerne den siste til å se at man blir utnyttet, for han ‘overøser’ henne med kjærlighet ‘love bombing’. Det å skylde på rasisme er lett å gjøre, for å skape sympati. Beviset som ble lagt frem var et par meldinger med ukjente personer med få venner på fb. Tenker 99% ikke tenker på det. Det er jo litt OJ aktig å bruke rasismekortet, når man selv har ansvar for egen oppførsel. 
Men det er nok ikke andre enn ML selv så må innse det, det hjelper nok ikke at verken barn, foreldre, venner eller andre ser det. 
Jeg prøver å lukke øyne og øre for disse nå, men det er ikke lett for å si det forsiktig. Mediene får jo voldsomt med klikk ved å skrive om spilloppene og alt han finner på.  De stiller jo opp i alle mulige medier (helst der de unngår kritiske spørsmål) 

Å anklage «oss» for rasisme er en fin måte å kneble debatten.. Ingen vil bli omtalt som rasist og sier du imot, fortsetter anklagene. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soeuh skrev (4 timer siden):

Jeg så intervjuet. Stusset litt på svaret hennes da intervjueren spurte hvordan hun skulle adressere henne, og Märtha svarer: "her highness, princess or just Märtha, I don't mind". Burde hun ikke her vært tydelig på at hun ikke bruker titlene? 

Jeg så også intervjuet og stusset på det samme.

Det var jo klart i 2002 at ML ikke lenger skulle tituleres med Hennes Kongelige Høyhet, og dette var en avtale mellom ML og Kongen.

Enda et eksempel på at ML ikke holder seg til avtaler hun gjør med egen familie og Kongehuset.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/m-rtha-louise-skal-ikke-lenger-representere-kongehuset/s/12-95-3424330346

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (9 timer siden):

https://www.dagsavisen.no/nyheter/2023/04/28/prinsesse-martha-lousie-snakker-ut-pa-bbc/

Har ikke hørt dette intervjuet og har ikke tenkt å gjøre det heller. Men, til å rope ut om å "få være i fred", så er det svært merkelig at de "snakker ut" overalt i utenlandske medier. 

...vi forstår jo at det er for å skape blest (og penger) 

Jeg syns Märtha har mistet den hun var, enten det - eller så var hun ikke `seg selv` før. Hun opptrer nå ukontrollert, impulsivt, sint og lite forsonende. Slik vi har kjent henne før har hun på tross av kontroverser beholdt en flott verdighet, vist eleganse og refleksjon. Nå er det som om hun har raknet i alle sømmene.. 

 

 

Jeg tror det er et annet og kanskje enda sterkere argument for hvorfor hun/de velger å stille opp såpass mye i utenlandske medier.

Utenlandske medier følger sjelden med på detaljer ved det norske medier skriver.

Det gjør at ML og Verrett i utenlandske medier kan presentere sitt eget narrativ uten å møte kritiske spørsmål, uten å bli konfrontert med sannheten, uten å bli avslørt for falske påstander om nordmenn og norske medier (f.eks. at nordmenn drev/driver med "fanatisk latterliggjøring" av dem og rasisme mot Verrett).

Dette er klassisk influencer-narrativ og -ansvarsfraskrivelse.

ML taper langt mer enn hun tjener på slike stunt i utenlandske medier.

Den eneste som egentlig tjener på dette, det er Verrett...

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soeuh skrev (1 time siden):

Igjen så "glemmer" de avtalen om å ikke bruke prinsessetittelen kommersielt 🙃

Screenshot_20230429_191654_Instagram.thumb.jpg.920b89be716f25c058f31e6018fc41cd.jpgScreenshot_20230429_191502_Instagram.thumb.jpg.43449d5cf30aaf7e52822b8cd087ae0c.jpg

Dette er forferdelig respektløst av ML å gjøre mot sine foreldre og det norske Kongehuset som hun selv har inngått en avtale med.

Hun forsøker stadig å bortforklare Verretts stadige bruk av referanser til hennes tittel, hennes familie og det norske Kongehuset, med at dette er vanskelig for ham å forstå, at han forsøker å lære.

Hva er hennes egen unnskyldning for å ikke respektere og overholde avtalen med foreldrene og Kongehuset?

Dette blir tristere og tristere, ML...

  • Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten ikke ord lengre :( Det virker som om det har tippet helt over nå... Kongefamilien burde fronte sitt land med stolthet, mener nå jeg, mens her er det ett medlem som direkte snakker ned landet sitt. Ingen god reklame for Norge. Forstår at kongehuset står i en skvis, det kan jammen meg ikke være lett. Nå vet jo vi selvsagt ikke akkurat hva de måtte mene om uttalelsene dette paret har kommet med de siste årene da de nok må fremstå diplomatisk og vage. 

Jeg har hele tiden tenkt at det er Durek som liksom ikke helt har skjønt avtalen de gjorde med kongehuset, men når jeg nå ser at Marta også liksom glemmer den, da, ja da, nei bare utrolig skuffende. 

Jeg er fortsatt for monarki, tror kronprinsparet, og senere prinsesse Ingrid Alexandra vil representere landet vårt godt når den tid kommer. Håper bare ikke ML og maken drar Norges rykte alt for langt ned. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten prinsessetittelen er Märtha bare ei 51 år gammel eksentrisk skrulle. En nobody. Det er derfor hun fortsetter å spille på den i alle sammenhenger hun kan - hun har ikke noe annet å selge…

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lorieen skrev (1 minutt siden):

Uten prinsessetittelen er Märtha bare ei 51 år gammel eksentrisk skrulle. En nobody. Det er derfor hun fortsetter å spille på den i alle sammenhenger hun kan - hun har ikke noe annet å selge…

Nei, hun har f.eks. en utdannelse hun kunne funnet en måte å bruke til nytte for andre. Men det kunne selvfølgelig bli problemer med høy årsinntekt bare på det.

At hun har et utradisjonelt syn på en del, det er ikke det verste, hun kan fint respekteres likevel.

Problemet er hvordan hun har endret til det negative etter at hun ble sammen med Verrett, hvordan hun lar ham utnytte både henne, hennes tittel, hennes familie og det norske Kongehuset. Og hvordan han konsekvent bryter avtalen med Kongehuset, og hun gjør det samme.

Jeg tror ML har store problemer med å vite hva hun skal gjøre med denne situasjonen. Og som de fleste vet kan det være en flerårlig prosess å komme seg ut av manipulerende forhold.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soeuh skrev (3 timer siden):

Igjen så "glemmer" de avtalen om å ikke bruke prinsessetittelen kommersielt 🙃

Screenshot_20230429_191654_Instagram.thumb.jpg.920b89be716f25c058f31e6018fc41cd.jpgScreenshot_20230429_191502_Instagram.thumb.jpg.43449d5cf30aaf7e52822b8cd087ae0c.jpg

«Extreme racism»? Det synes jeg man kan reservere til folk som faktisk HAR blitt utsatt for ekstrem rasisme. Blitt banket opp, oppsagt fra jobben, drept - slike ting. Ikke at folk kommer med kritiske spørsmål til at man driver med svindel og humbug. 

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (8 minutter siden):

Nei, hun har f.eks. en utdannelse hun kunne funnet en måte å bruke til nytte for andre. Men det kunne selvfølgelig bli problemer med høy årsinntekt bare på det.

At hun har et utradisjonelt syn på en del, det er ikke det verste, hun kan fint respekteres likevel.

Problemet er hvordan hun har endret til det negative etter at hun ble sammen med Verrett, hvordan hun lar ham utnytte både henne, hennes tittel, hennes familie og det norske Kongehuset. Og hvordan han konsekvent bryter avtalen med Kongehuset, og hun gjør det samme.

Jeg tror ML har store problemer med å vite hva hun skal gjøre med denne situasjonen. Og som de fleste vet kan det være en flerårlig prosess å komme seg ut av manipulerende forhold.

Hun ville aldri tjent nok på en fysioterapeutjobb til å opprettholde livsstilen sin. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (38 minutter siden):

Hun ville aldri tjent nok på en fysioterapeutjobb til å opprettholde livsstilen sin. 

Nei, det kunne hun ikke, men hun kunne gjort noe fornuftig og hun kunne hjulpet andre. Hun kunne f.eks. gått langt mer aktivt inn i noe av det organisasjonsarbeidet hun sist høst mistet pga. Verretts manglende troverdig smittet over på henne.

Men hun har jo andre prosjekt, som de klærne, så hun kunne funnet mye mer fornuftig å bruke tiden sin på enn å rakke ned på nordmenn og lyve om hvordan nordmenn møter Verrett. Jeg fatter ikke at hun ikke ser hvordan han er og alt det gale han får henne til å gjøre for ham.

Hun har så mange muligheter til å gjøre noe godt for andre - hvis hun vil.

Men det er ikke det hun gjør sammen med Verrett.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...