Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Eva-Lena skrev (22 minutter siden):

Jeg har sett flere bilder av ML og hun ser sliten ut og at lyset er slukket som du skriver. Jeg blir ikke overrasket om vi en dag ser i media at de skal skilles. At ML kan bli sliten og oppgitt av den pompøse DV har jeg 100% forståelse for. Tenker ML har mer enn nok om dagen - følge opp Emma, bedrifter, DV, kritikk fra media, kanskje og forhåpentligvis dårlig samvittighet overfor kongefamilien og det norske folk som hun har vært med på å kritisere.

Jeg trur det kan gå veldig for seg hjemme hos ML og DV. Han med sine opphøyde tanker om seg selv først, så kanskje ML. Det kan bli for mye selv for ML som også er veldig alternativ. Jeg for min del vet bare fra media at jeg ikke hadde orket å være i samme rom som DV.

Da de skulle ha den Royal Rebels filmkvelden med vennene sine, da så hun glad og opplagt ut. Jeg tenker at den dagen var DV også å storform fordi de skulle dyrkes den kvelden. Derav var stemningen god på hjemmebane og ML var glad for det. 

Uansett hva dette paret måtte si i media om at de har det sååå strålende fint sammen, så trur jeg ikke det. ML svelger nok kameler så det holder og ved ett evt brudd så trur jeg hun kommer til å slite big time pga dårlig samvittighet overfor foreldrene sine. Uansett så synes jeg hun fortjener det, hun klarer fint å lese media og burde virkelig tenkt nøye over hva flere uttaler om DV. Han er en farlig mann som ikke skyr midler hverken nå eller senere etter ett brudd.

Tenker du kan ha veldig rett. Jeg tror han er svært krevende å ha rundt seg. 

Klarer ikke helt å få ut av hodet en scene fra dokumentaren der han snakker om de som skal gjøre sminken hans, at de må få han til å "pop". Han ville skinne. 

Han, han, han, HAN. Alt handler om han. Vil tro han nå kan krysse av for å ha oppnådd "royalty" (han har jo ikke det, men i hans regnestykker har han nok det) - og det spørs om han `elsker` henne like høyt nå etter bryllupet. Jeg har mine tvil. Hun er bare nyttig og naiv. 

Håper vi tar feil da. Får håpe for hennes skyld at det er både ekte og fantastisk. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Klarer ikke helt å få ut av hodet en scene fra dokumentaren der han snakker om de som skal gjøre sminken hans, at de må få han til å "pop". Han ville skinne. 

Han, han, han, HAN. Alt handler om han. Vil tro han nå kan krysse av for å ha oppnådd "royalty" (han har jo ikke det, men i hans regnestykker har han nok det) - og det spørs om han `elsker` henne like høyt nå etter bryllupet. Jeg har mine tvil. Hun er bare nyttig og naiv. 

Håper vi tar feil da. Får håpe for hennes skyld at det er både ekte og fantastisk. 

Jeg synes hele filmen handlet om DV. Det du nevner om sminken reagerte jeg også på og f.eks. at han klaget på menyen - den var så fishy. 

Jeg trur ikke han elsker henne av kjærlighet, men hennes posisjon. Som andre har skrevet i tråden tidligere , han hadde ikke sett på ML engang om hun ikke var prinsesse.

At DV sier og gjør mye rart det får han bare gjøre. Han driter seg ut rett som det er. ML er med på det, så jeg synes faktisk ikke noe synd på henne lenger. Istede for å kritisere media og hva folk skriver om det, så skulle hun heller tatt det til ettertanke. Så mange her i landet som mener det samme kan umulig ta feil.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (11 minutter siden):

Jeg synes hele filmen handlet om DV. Det du nevner om sminken reagerte jeg også på og f.eks. at han klaget på menyen - den var så fishy. 

Jeg trur ikke han elsker henne av kjærlighet, men hennes posisjon. Som andre har skrevet i tråden tidligere , han hadde ikke sett på ML engang om hun ikke var prinsesse.

At DV sier og gjør mye rart det får han bare gjøre. Han driter seg ut rett som det er. ML er med på det, så jeg synes faktisk ikke noe synd på henne lenger. Istede for å kritisere media og hva folk skriver om det, så skulle hun heller tatt det til ettertanke. Så mange her i landet som mener det samme kan umulig ta feil.

Nei, registrerer at nå er "alle" her i landet lei. Hun har latt det gå altfor langt. Det å lage så mye støy og problemer for å markedsføre en pompøs jugepave som mannen hennes faktisk er - det begynner å bli bare veldig, veldig slitsomt. 

• Liker 17
Skrevet
Isild skrev (57 minutter siden):

Akkurat dette tenker jeg også. Love bombing til han får det som han vil, og så fases det mer og mer ut. Kanskje jeg tar feil, men kanskje ikke.

• Liker 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Akkurat dette tenker jeg også. Love bombing til han får det som han vil, og så fases det mer og mer ut. Kanskje jeg tar feil, men kanskje ikke.

Det vil vise seg ganske snart vil jeg tro. Nå har han blitt "kongelig", og det vil nok raskt bli tydelig om han giftet seg av ekte kjærlighet. Hva han/de velger videre nå vil avsløre det tror jeg. Hvis det virkelig er den store kjærligheten de forkynner, så burde de jo velge et rolig liv hvor de kan pleie nettopp den. 

• Liker 5
Skrevet
Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

I den nest siste linken kunne man i videoen se at hun forsøker å heve øyenbrynene, men det virket som om det ikke gikk, kom bare en liten bevegelse på ene siden av pannen. Hun hadde jo før rynker der om hun gjorde det samme.

Uansett hva hun har gjort, det er ikke bra. Dårlig forbilde. Og venner som er dårlige forbilder også, for LB ser jo ikke ut lenger, så kunstig som hun har blitt av botox, injeksjoner og sikkert kirurgi i tillegg.

Er enig i mye av det du skriver ellers, du har mange flotte refleksjoner. Her mener jeg du bommer. Jeg synes at vi skal være forsiktige med å anta for mye. Mange som feks bruker kortison eller andre medisiner kan få tilsvarende fasonger - skjedde min venninne som plutselig fikk spm om hun hadde fillers. Dette synes jeg var en unødvenig kommentar av deg, som jeg ellers synes har vel reflekterte innlegg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (10 timer siden):

I VG-linken, som @Andrea59 la ut står det noe som følger opp det du skriver her.

https://www.vg.no/rampelys/i/LMvaap/durek-verrett-svertet-latterliggjort-og-vitset-med

"Hva har dere vært nødt til å ofre for denne kjærligheten?

... Verrett tar ordet:

– Mitt omdømme. Jeg brukte mange år på å reise verden rundt, bygge et omdømme blant veldig fremstående folk i samfunnet. Så ble alt svertet, latterliggjort og vitset med av folk som bare vrir på alt jeg sier."

Han ble sammen med en prinsesse og fikk en kongelig bryllup - hans omdømme ble ødelagt.

Klassisk narsissist.

:hakeslepp:

Den. Var. Drøy.

Durek, det er DU som trekker ned omdømmet til prinsessen vår, det er DU som har bedriten adferd, det er du som fornærmer foreldrene hennes og hele det norske folket, og som samtidig liker å heve deg over alle andre og si at du er så "lit". Det er du som sier at barn vil ha kreft, det er du som begår overgrep mot klienter, det er du som lyver og roter med historiene dine så vi ikke kan tro på noen ting.

Her kan vi høre deg snakke helt selv om dine overgrep, jeg syns du skulle høre på dette og forklare akkurat hvordan vi vrir på det du sier? Du graver din egen grav helt selv, det er bare  så tragisk at du vil ta prinsessen vår ned med deg.
Detaljene er fra 25 minutter inn:

I did cross the line one time with I did and it was a mistake and I'm aware of that mistake
and I did cross the line when pulled out his 🍆 I should have never sucked his 🍆 I should havejust left it and been like, "Put the sheet back over it." But we were finished with the session and I asked him, I said, "Do you want to go here?" And he goes, "Yes." And so I was like, "Okay, are you sure?" And he goes, "Yes." I'm like, "Okay."(...)

Og etter dette er det flere, 6-7 stykker teller jeg i alt. Her er også transkript til høyre om man klikker "mer" under videoen og scroller ned og velger "vis transkript":

Endret av Maia70
  • Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
Eva-Lena skrev (5 timer siden):

Jeg har sett flere bilder av ML og hun ser sliten ut og at lyset er slukket som du skriver. Jeg blir ikke overrasket om vi en dag ser i media at de skal skilles. At ML kan bli sliten og oppgitt av den pompøse DV har jeg 100% forståelse for. Tenker ML har mer enn nok om dagen - følge opp Emma, bedrifter, DV, kritikk fra media, kanskje og forhåpentligvis dårlig samvittighet overfor kongefamilien og det norske folk som hun har vært med på å kritisere.

Jeg trur det kan gå veldig for seg hjemme hos ML og DV. Han med sine opphøyde tanker om seg selv først, så kanskje ML. Det kan bli for mye selv for ML som også er veldig alternativ. Jeg for min del vet bare fra media at jeg ikke hadde orket å være i samme rom som DV.

Da de skulle ha den Royal Rebels filmkvelden med vennene sine, da så hun glad og opplagt ut. Jeg tenker at den dagen var DV også å storform fordi de skulle dyrkes den kvelden. Derav var stemningen god på hjemmebane og ML var glad for det. 

Uansett hva dette paret måtte si i media om at de har det sååå strålende fint sammen, så trur jeg ikke det. ML svelger nok kameler så det holder og ved ett evt brudd så trur jeg hun kommer til å slite big time pga dårlig samvittighet overfor foreldrene sine. Uansett så synes jeg hun fortjener det, hun klarer fint å lese media og burde virkelig tenkt nøye over hva flere uttaler om DV. Han er en farlig mann som ikke skyr midler hverken nå eller senere etter ett brudd.

Ja det er Durek som sliter på henne, folk blir jo syke av å være sammen med sånne som han. Jeg vet hun nenvte i forbindelse med meditasjoner før, at man begynner ofte å føle på vondter og ubehag i kroppen når man sitter stille, og slike ting blir heller ikke bedre av å være sammen med DV tenker jeg. Jeg tror du har mye rett i observasjonene her, som det at hun påvirkes av DV's humør, dette er klassisk i slike forhold. Er narsissisten i dårlig humør så går man på nåler, og er han/hun glad så er alt fantastisk og man føler på den samme fortryllelsen som i begynnelsen .
Jeg har håpt på et brudd fra begynnelsen, dess før hun kommer ut av dette dess bedre er det.
Hank var sammen med  han i 8 år, og det er jammen 8 år siden hun møtte han også nå....kan vi håpe? Han har også her i Norge gått gjennom flere managere, mens ML har hatt den samme manageren hele tiden. Sier det noe om deres evne til samarbeid kanskje?
https://www.seher.no/kongelig/avskyelig/83600311

https://www.tv2.no/underholdning/gjor-endringer-i-teamet-rundt-verrett-igjen/18112089/

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Maia70 skrev (45 minutter siden):

Ja det er Durek som sliter på henne, folk blir jo syke av å være sammen med sånne som han. Jeg vet hun nenvte i forbindelse med meditasjoner før, at man begynner ofte å føle på vondter og ubehag i kroppen når man sitter stille, og slike ting blir heller ikke bedre av å være sammen med DV tenker jeg. Jeg tror du har mye rett i observasjonene her, som det at hun påvirkes av DV's humør, dette er klassisk i slike forhold. Er narsissisten i dårlig humør så går man på nåler, og er han/hun glad så er alt fantastisk og man føler på den samme fortryllelsen som i begynnelsen .
Jeg har håpt på et brudd fra begynnelsen, dess før hun kommer ut av dette dess bedre er det.
Hank var sammen med  han i 8 år, og det er jammen 8 år siden hun møtte han også nå....kan vi håpe? Han har også her i Norge gått gjennom flere managere, mens ML har hatt den samme manageren hele tiden. Sier det noe om deres evne til samarbeid kanskje?
https://www.seher.no/kongelig/avskyelig/83600311

https://www.tv2.no/underholdning/gjor-endringer-i-teamet-rundt-verrett-igjen/18112089/

Det må være veldig slitsomt for henne å leve midt i all den kritikken HANS uttalelser og HANS provokasjoner lager for dem. Det stopper aldri, for han nærer av konflikter og støy tror jeg. Men jeg er ikke så sikker på om hun gjør det. Jeg ønsker iallefall å tro at hun egentlig syns det er vanskelig å få `folket` imot seg, og aller mest burde det jo være vondt å tråkke på foreldrene for at Durek skal få narrativet han ønsket om seg selv i dokumentaren osv. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

ML må selvsagt få gjøre hva hun vil med ansiktet sitt, det angår egentlig ingen. At hun er sliten for tiden, er også forståelig. Jeg tenker mitt om forholdet deres, men hun er en voksen, kompetent kvinne og har forhåpentligvis andre folk rundt seg. Å være en folkekjær prinsesse, er kanskje en utopi nå, men noe ansvar må hun ta selv også. Alt er ikke alle andres skyld, selv om det må ha vært en god del ulemper ved å vokse opp som nr 2 når du er førstefødt og i tillegg i medias søkelys. Det virker som hun jager etter søkelyset når hun selv tjener på det, hun kunne trukket seg mer tilbake og f.eks. ikke vært så mye til stede i sosiale medier. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Hun har ødelgt mye for seg selv, brent mange broer. Det blir tøft for henne å komme tilbake. At det smeller en dag, det er jeg sikker på.
Jeg klarer ikke å bestemme meg for om hun er blitt en grisk, usympatisk og respektløs dame eller ett offer. Jeg heller mot at hun er et offer, men jeg klarer ikke å la være å bli kraftig provosert.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (1 time siden):

Det virker som hun jager etter søkelyset når hun selv tjener på det, hun kunne trukket seg mer tilbake og f.eks. ikke vært så mye til stede i sosiale medier. 

Ja, hun må vel jage etter søkelyset når hun har som hovedinntektskilde å selge seg selv og tittelen sin. Da er mediene og sosiale medier hennes beste venner. Det er sånn hun tjener penger. Slike intervjuer er jo i praksis reklame hun ikke trenger å betale for. 
De har en dyr livsstil, ansatte, ET driver vel fremdeles med hest (kjempedyrt), og i tillegg betaler ML fremdeles for minst ett barn - kanskje opptil tre. Det er mulig LB klarer seg uten hjelp fra mamma, men jeg er mer usikker på kunstnerspiren MA. Det må gå noen hundretusener i måneden. Huset i Lommedalen var ikke spesielt godt vedlikeholdt, noe som tyder på at ML ikke har vært oversvømt av penger de siste 15-20 årene. Hun og AB pusset opp mye da de kjøpte, men etter det har lite skjedd, og det er dyrt å holde en såpass stor eiendom med flere bygninger. Nå har de dette nye huset i Bærum(?) som det allerede har vært oppstyr rundt og som skal pusses opp (rives? Men det fikk de vel heller ikke lov til?), og så har de leilighet i Oslo i tillegg? (Rett meg hvis jeg har gått i surr her.)
De trenger å få penger inn - og mye penger, også.

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 2
Skrevet
Jadaomatte skrev (4 minutter siden):

Hun har ødelgt mye for seg selv, brent mange broer. Det blir tøft for henne å komme tilbake. At det smeller en dag, det er jeg sikker på.
Jeg klarer ikke å bestemme meg for om hun er blitt en grisk, usympatisk og respektløs dame eller ett offer. Jeg heller mot at hun er et offer, men jeg klarer ikke å la være å bli kraftig provosert.

Hun er et offer for en farlig narsissist og som følge av det har hun blitt grisk og respektløs. Hun var ikke sånn før. Det er han som gjør henne til denne usympatiske personen som de fleste nordmenn nå ikke ønsker å ha som prinsesse.

Hun blir jo spurt om det i intervjuet, var for øvrig det eneste spørsmål som ikke var søtt og fluffy som sukkerspinn. Tydelig at hun synes det er leit og at det faktisk svir litt.

• Liker 7
Skrevet
JessicaL skrev (32 minutter siden):

Hun er et offer for en farlig narsissist og som følge av det har hun blitt grisk og respektløs. Hun var ikke sånn før. Det er han som gjør henne til denne usympatiske personen som de fleste nordmenn nå ikke ønsker å ha som prinsesse.

Hun blir jo spurt om det i intervjuet, var for øvrig det eneste spørsmål som ikke var søtt og fluffy som sukkerspinn. Tydelig at hun synes det er leit og at det faktisk svir litt.

Hva blir hun spurt om i intervjuet, og hvilket intervju? Jeg får ikke sett alt fordi jeg ikke har abonnement på div kanaler..

Og jeg er enig med deg, man blir slik av å være sammen med en farlig narsissist. Det er ikke uvanlig at personen endrer seg, man mister dem som venn, de isolerer seg (narsissisten isolerer dem), familien mister kontakten med dem osv. .Og etterpå skjønner de ikke helt selv hva som skjedde. Durek har nok prøvd å endre henne helt fra begynnelsen, fordi han vil splitte henne fra familien og landet hennes. Narsissister er misunnelige, de tåler ikke at noen som henne er elsket av folket, har privilegier og har et godt forhold til familie, venner og forretningspartnere. Det gjør dem rasende og de vil ødelegge. Det er jo han som skulle vært konge må vite. Det å få prinsessen er ikke nok, han må også ødelegge henne. Men dette skjønner ikke folk, de skjønner ikke den typen ondskap, og så blir det at hun har blitt grådig og respektløst alt man ser.

Og når det gjelder økonomiske ting; i videoen (audioen) jeg delte over, så sier Durek at "de" har penger til å saksøke Eric Nies, så han bruker altså hennes penger til å skrive disse brevene med saksøknings-trusler. Det er "deres" penger. Men det er jo ikke "deres" problemer, da Durek har skapt alle disse problemene med folk som står frem og forteller de har opplevd dårlige ting med han...og dette hjelper henne absolutt ikke økonomisk.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Silisium skrev (7 timer siden):

Er enig i mye av det du skriver ellers, du har mange flotte refleksjoner. Her mener jeg du bommer. Jeg synes at vi skal være forsiktige med å anta for mye. Mange som feks bruker kortison eller andre medisiner kan få tilsvarende fasonger - skjedde min venninne som plutselig fikk spm om hun hadde fillers. Dette synes jeg var en unødvenig kommentar av deg, som jeg ellers synes har vel reflekterte innlegg.

Nå kommenterte jeg heller ikke fasongen til ansiktet hennes i det innlegget du siterer meg på. Jeg kommenterte direkte på det at hun i en video virker å forsøke å heve øyenbrynene, men at det virker å ikke fungere, og at der hun før ville fått rynker i pannen når hun gjorde det fortsatte pannen nå å være helt glatt (bortsett fra en ensidig, nesten umerkelig miniryke på ene halvdelen av pannen). At ML tilfeldigvis har tatt botox i panna samtidig som hun ev. har begynt på kortison som gir henne bivirkninger... teoretisk er det selvfølgelig en mulighet for det, men det er det vel få som tror.

Jeg står fullt og helt for kommentaren om Lilli B. Det er over 10 år siden hun innrømmet at hun brukte botox. Etter den tid har hun tydelig utvidet med å bruke langt mer enn "bare" botox. Det LB har gjort med sitt ansikt siste årene er et dårlig forbilde for andre, og dessverre ser vi at (spesielt) kvinner og unge blir påvirket av at godt voksne kvinner over år har jobbet hardt for å normalisere det å sprøyte nervegift og fillers inn i vevet, plassere fremmedlegemer under huden, få utført unødvendig, risikofylt kosmetisk kirurgi. Da er man et dårlig forbilde. Og som vi ser, venner blir påvirket av det også...

Man ser normalt forskjell på bivirkninger av kortison og unødvendig, kosmetiske injeksjoner/kirurgi, om enn ikke på alle. At LB har brukt ulike typer "behandlinger" i mange år, det er ikke noen hemmelighet. Å kritisere det, det står jeg for. Det er så viktig at vi ikke bare later som ingenting, men at vi faktisk sier at dette ikke er greit, selv om det er mulig.

Ekstra ansvar ligger det på personer som har mye makt i form av sin posisjon, kjendisstatus m.m., som i tillegg tjener penger på å bevisst være dårlige forbilder.

Men dette voldsomme fokuset på eget utseende viser i hvert fall at det er ganske stor avstand fra det budskapet som ML, MM og LB forsøker å formidle i sine "alternative" virksomheter. 

ML har alltid fremstått som en som setter pris på det naturlige. Nå er hun gift med en mann som er ekstremt utseendefokusert og manipulerende. Da er det ganske urovekkende for hennes del om hun nå har valgt å endre sitt utseende pga. dette. Og igjen, ikke noe godt forbilde.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Frøkenfryden skrev (23 timer siden):

Ser flere sier det samme ja, det fjeset var rart:forferdet:

Jeg var sikker på at hun hadde tatt en face lift etter at hun kom på elle-festen før sommeren med tørkle som dekket hårfeste og ører og solbriller. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Maia70 skrev (4 timer siden):

Hva blir hun spurt om i intervjuet, og hvilket intervju? Jeg får ikke sett alt fordi jeg ikke har abonnement på div kanaler..

*snip*

Hun blir spurt om det sårer henne at en nylig utført undersøkelse viste at 7 av 10 nordmenn mener hun bør si fra seg tittelen sin.

Intervjuet kan om ønskelig sees i sin helhet her, trenger ikke abonnement:

https://www.svtplay.se/video/jMdm39z/carina-bergfeldt/prinsessan-martha-louise-och-durek-verrett-bland-gasterna

Hun påstår at hun hører og ser de som kommer med kritikk og tar inn hva de faktisk sier, men det mener jeg er 100% bullshit.

• Nyttig 4
Skrevet
anonymBbruker skrev (6 minutter siden):

Hun blir spurt om det sårer henne at en nylig utført undersøkelse viste at 7 av 10 nordmenn mener hun bør si fra seg tittelen sin.

Intervjuet kan om ønskelig sees i sin helhet her, trenger ikke abonnement:

https://www.svtplay.se/video/jMdm39z/carina-bergfeldt/prinsessan-martha-louise-och-durek-verrett-bland-gasterna

Hun påstår at hun hører og ser de som kommer med kritikk og tar inn hva de faktisk sier, men det mener jeg er 100% bullshit.

Takk for link. Så ikke hele innslaget, men for meg som har sett omtrent null av det innholdet de legger ut på sosiale medier og heller ikke har sett intervjuet på Netflix, er det en ting som slår meg mht kommunikasjonen hans; han har ingen varme i øynene når han ser på ML. Kan hende jeg oppfatter det feil, klar over det, men det virket like lite inderlig som når man snakker med en helt ukjent. (NB jeg så uten lyd). 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (6 minutter siden):

Takk for link. Så ikke hele innslaget, men for meg som har sett omtrent null av det innholdet de legger ut på sosiale medier og heller ikke har sett intervjuet på Netflix, er det en ting som slår meg mht kommunikasjonen hans; han har ingen varme i øynene når han ser på ML. Kan hende jeg oppfatter det feil, klar over det, men det virket like lite inderlig som når man snakker med en helt ukjent. (NB jeg så uten lyd). 

Dette er en oppfatning mange av oss har hatt i åresvis, gjennom utallige intervjuer. Jeg var faktisk overrasket over at han "tok seg sammen" såpass i her. Han må ha trent. 
I dette intervjuet fra desember 2023 får jeg nesten inntrykk av at han direkte misliker henne:

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes ikke hun bør si fra seg tittelen. Hun er født «prinsesse» og det er helt greit for meg at hun bruker det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...