MissLucy Skrevet 23. oktober #17481 Skrevet 23. oktober Rev. Revenge skrev (3 minutter siden): Litt feil tråd å blande inn tall, privilegier og konspirasjonsteorier om «systemet»? Det blir fort en helt annen debatt enn det denne tråden faktisk handler om. Märtha Louise har verken apanasje eller offentlige oppdrag. Hun er selvstendig næringsdrivende og forsørger seg selv. Og Durek. Livvaktene er for øvrig PSTs vurdering, ikke hennes privilegium. Forøvrig skulle jeg gjerne visst hva DVs reelle inntekt er, men han skatter vel fortsatt bare til USA og ikke Norge? Tror nok han skatter til Norge. Er han ikke bosatt her? 2
Rev. Revenge Skrevet 23. oktober #17482 Skrevet 23. oktober (endret) MissLucy skrev (25 minutter siden): Tror nok han skatter til Norge. Er han ikke bosatt her? Jo, det tror jeg. Men firmaet hans holder til i USA. Mener det var en runde om dette tidligere her? Skal se om jeg finner tilbake til det. Edit: Fant. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1733084-märtha-louise-og-durek-verrett/page/852/#findComment-36608261 Endret 23. oktober av Rev. Revenge lenke 2
Anonym_2024 Skrevet 23. oktober #17483 Skrevet 23. oktober (endret) Morgan Le Fay skrev (1 time siden): Så Märtha flyr rundt på diplomatpass (hvorfor?) og har livvakter døgnet rundt, men skal liksom forsørge seg selv (akkurat som SM forresten)… altså, skjønner ikke alle hvor håpløst dette systemet er? Det er vel bare naive nordmenn som tror på historien om skillet mellom kongehuset og resten av røkla. En prins/prinsesse men så masse privilegier vil aldri kunne bli en vanlig dødelig. Man kunne like godt sagt at disse «øvrige kongelige» får en million eller to i apanasje i året. Det er uansett blåbær i forhold til hva de koster oss. Hvem betaler for ML sin sikkerhet? ML har også delvis juridisk immunitet som datter av kongen.Klart hun og andre medlemmer av kongehuset har privilegier andre ikke har. I tillegg er det slik at hvis hun gjør noe kriminelt så sier grunnlovsbestemmelse, paragraf 37 : «Den sier at kongelige prinser og prinsesser ikke skal svare for andre enn kongen – eller den han setter til dommer over dem. Men hvis de anklages for noe kriminelt, skal det ikke fremmes for domstolene, men for Kongen. Kongen kan selv dømme i saken, eller sette bort oppgaven til noen andre. Det er ingenting i veien for at det kan være domstolene. Hvis en kongelig prins eller prinsesse skulle tiltales for en straffbar handling, må Riksadvokaten legge frem saken for regjeringen. Den tar stilling til om den vil dømme selv, eller om de skal ordne en annen dommer. ML var stevnet som medsaksøkt i en rettssak i England for noen år siden. Spørsmålet var om hun hadde plikt til å vitne eller ikke. Da la regjeringen til grunn at hun var vernet av Grunnloven, og at hun ikke trengte å underkaste seg engelsk domstol. Hun vitnet ikke. Årsaken til lovverket kan være at monarkiet skal være uangripelig, og at det skal kunne være en bærebjelke i den norske statsforvaltningen uavhengig av omstendighetene. https://www.aftenposten.no/norge/i/rPMaAK/hvordan-beskytter-grunnloven-de-kongelige-mot-aa-bli-straffet-regelen-gjelder-ikke-marius-borg-hoeiby Endret 23. oktober av Anonym_2024 3 2
-Pusheen- Skrevet 23. oktober #17484 Skrevet 23. oktober Hvordan er det med skatteplikt og regler ifht bosatt vs. statsborgerskap? Kanskje det er egne regler innenfor Schengen? (sånn generelt, dette vil ikke gjelde Durek) Har han norsk statsborgerskap enda? 1
Vonbrotenrojalist Skrevet 23. oktober #17485 Skrevet 23. oktober (endret) -Pusheen- skrev (44 minutter siden): Hvordan er det med skatteplikt og regler ifht bosatt vs. statsborgerskap? Kanskje det er egne regler innenfor Schengen? (sånn generelt, dette vil ikke gjelde Durek) Har han norsk statsborgerskap enda? Han er ikkje norsk statsborgar ennå, nei, men som busett i Noreg må han skatta her, ja, og som amerikansk statsborgar må han fylla ut sjølvmelding der og. Vanlegvis skal ein sleppa dobbel skatt, men då må han fyrst dokumentera til amerikanske skattestyremakter at han allereie har betalt skatt her. Endret 23. oktober av Vonbrotenrojalist feil teiknsetting 5
Vonbrotenrojalist Skrevet 23. oktober #17486 Skrevet 23. oktober Rev. Revenge skrev (1 time siden): Litt feil tråd å blande inn tall, privilegier og konspirasjonsteorier om «systemet»? Det blir fort en helt annen debatt enn det denne tråden faktisk handler om. Märtha Louise har verken apanasje eller offisielle oppdrag for Kongehuset. Hun er selvstendig næringsdrivende og forsørger seg selv. Og Durek. Livvaktene er for øvrig PSTs vurdering, ikke hennes privilegium. Forøvrig skulle jeg gjerne visst hva DVs reelle inntekt er, men han skatter vel fortsatt bare til USA og ikke Norge? Han kan ikkje vera medlem av folketrygda utan å skatta her. 2 1
-Pusheen- Skrevet 23. oktober #17487 Skrevet 23. oktober Vonbrotenrojalist skrev (9 minutter siden): Han er ikkje norsk statsborgar ennå, nei, men som busett i Noreg må han skatta her, ja, og som amerikansk statsborgar må han fylla ut sjølvmelding der og. Vanlegvis skal ein sleppa dobbel skatt, men då må han fyrst dokumentera til amerikanske skattestyremakter at han allereie har betalt skatt her. Okei, skjønner. Takk 😊
Isild Skrevet 23. oktober #17488 Skrevet 23. oktober Maia70 skrev (4 timer siden): Folk som havner sammen med narsissister og i sekter har ofte det til felles at de både er ressurssterke, og at de er i en sårbar situasjon når de blir involvert i narsissisten/sekten. De er altså ekstra sårbare akkurat da, og narsissisten ser at de er brukbare, og setter inn alt de har av teknikker og sjarm for å få dem i nettet. F.ex. Cecilie Fjellhøy hadde akkurat flyttet til London, kjente ikke så mange, og følte seg dermed selvsagt utenfor og alene. Pluss at hun ville hjelpe Simon når han trengte hjelp, hun er empatisk. Han testet henne også helt fra begynnelsen ved å gi henne passene på første flyturen, som jo var en eneste stor love-bombing også . Hun så ikke på dem, så da visste han at han kunne stole på at hun stolte på han. Märtha var nylig skilt fra Ari, og alene med tre barn. Det gikk også mot slutten med samarbeidet med Elisabeth i Soulspring. Hun var også "moden for plukking" fordi hun allerede var i det alternative, og allerede gjorde readings selv, og dermed lett ville søke støtte i det alternative miljøet for den sårbare situasjonen hun var i. Og Durek gjør faktisk overbevisende readings, narsissister er gode på å lese folk. Han har jo også fortalt hva slags detaljer han legger merke til selv. De bruker hele livet på å scanne folk for å finne ut hvordan de kan bruke dem. Märtha er også empatisk, og Durek har jo snekret sammen tidenes sippe-historie om oppveksten hans osv. osv. som han må ha servert henne. Han testet henne også fra begynnelsen med hvor mye han kunne slippe unna med, det så vi allerede på Skavlan i 2019. Og så har han bare skrudd det opp gradvis etterpå, samtidig som at han også love-bomber. Jeg vil igjen anbefale serien The Vow, den viser så godt hvordan man gradvis blir dradd inn i total galskap. Jeg har selv opplevd noe lignende, og det var mange faktorer som spilte inn som gjorde at jeg gikk så grundig i baret, jeg var f.ex. midlertidig husløs pga mugg. Denne personen klarte å få meg til å ikke besøke min mor de siste årene hun levde, dette hadde aldri skjedd om ikke han påvirket meg, jeg var faktisk på vei til å besøke henne, og gjorde den tabben å stoppe hos han. Han fikk meg også til å gjøre noe halvveis uredelig som jeg aldri ellers hadde gjort. Jeg begynte rett og slett å tenke som han, og jeg kan ikke forklare hvorfor. Etter jeg gjennomskuet han, satt jeg en hel sommer og plukker ut tanker jeg tenkte som ikke var mine. Det er som Jadaomatte over skrev: "Durek er som zoombi-insektetet pilz. Den kryper innunder huden på offeret, tar over hjernen, manipulerer den og offeret endrer adferd. Hun har blitt som han." Takk for at du deler ! Grøss sier jeg bare. Det er helt utrolig skremmende og skummelt hvordan narsisister (og andre ) klarer å "omprogrammere" oppegående mennesker - ved å trykke på nøye utvalgte knapper. Har sett serien om NXIVM. Dokumentaren om Kristi brud og ikke minst den da det kom en avsløring om en menighet som hadde "profetinnen" (der kjenner jeg personlig noen som har gått all inn i det - desverre) - det er helt vanvittig hva noen mennesker er istand til å gjøre mot andre - for å oppnå kontroll og en slags makt. Hvis du/dere ikke har sett dokumentaren om Gwen Shamblin så anbefaler jeg den også. Jeg er ikke ferdig med den ennå, men så langt er den tankevekkende og bra. Hun blander kristendom og vektkontroll sammen, bygger opp egen stor kirke som etterhvert gjør folk syke både fysisk og psykisk - hun selv er et forferdelig troll og alt annet enn særlig "kristelig" - og helt uten empati. 3 3
Morgan Le Fay Skrevet 23. oktober #17489 Skrevet 23. oktober Rev. Revenge skrev (1 time siden): Litt feil tråd å blande inn tall, privilegier og konspirasjonsteorier om «systemet»? Det blir fort en helt annen debatt enn det denne tråden faktisk handler om. Märtha Louise har verken apanasje eller offisielle oppdrag for Kongehuset. Hun er selvstendig næringsdrivende og forsørger seg selv. Og Durek. Livvaktene er for øvrig PSTs vurdering, ikke hennes privilegium. Forøvrig skulle jeg gjerne visst hva DVs reelle inntekt er, men han skatter vel fortsatt bare til USA og ikke Norge? Du bare må stemple andres meninger som «konspirasjonsteorier» ja? Jeg påpeker at Märtha (kun) har diplomatpass, og ingen har kommet med noen god grunn til det. Det står på Kongehusets hjemmeside at Den kongelige politieskorte er kongeFAMILIENs livvakter. I kongefamilien inngår ML og SM. MBH har også hatt livvakter. Slottet prøvde å avvikle begrepet kongefamilien i fjor (etter MBH-saken sprakk), men fortsatt er hjemmesiden full av referanser til kongefamilien. Blant annet når det gjelder hva politieskorten driver med. Jeg vet godt at ML ikke har apanasje. Det var kanskje litt vanskelig å forstå hva jeg mente, men jeg skal gjenta meg selv; Med de kostnadene vi har på henne og de privilegiene hun har, så hadde det kanskje vært like greit om hun fikk en sum for å representere kongehuset. Da hadde vi også sluppet disse pinlige kommersielle aktivitetene hennes. ….all den tid vi nå har et kongehus altså, noe jeg mener vi burde droppet. 7 11
Anonym_2024 Skrevet 23. oktober #17490 Skrevet 23. oktober (endret) Morgan Le Fay skrev (9 minutter siden): Du bare må stemple andres meninger som «konspirasjonsteorier» ja? Jeg påpeker at Märtha (kun) har diplomatpass, og ingen har kommet med noen god grunn til det. Det står på Kongehusets hjemmeside at Den kongelige politieskorte er kongeFAMILIENs livvakter. I kongefamilien inngår ML og SM. MBH har også hatt livvakter. Slottet prøvde å avvikle begrepet kongefamilien i fjor (etter MBH-saken sprakk), men fortsatt er hjemmesiden full av referanser til kongefamilien. Blant annet når det gjelder hva politieskorten driver med. Jeg vet godt at ML ikke har apanasje. Det var kanskje litt vanskelig å forstå hva jeg mente, men jeg skal gjenta meg selv; Med de kostnadene vi har på henne og de privilegiene hun har, så hadde det kanskje vært like greit om hun fikk en sum for å representere kongehuset. Da hadde vi også sluppet disse pinlige kommersielle aktivitetene hennes. ….all den tid vi nå har et kongehus altså, noe jeg mener vi burde droppet. Men ML og DV er jo nyttige idioter for å tåkelegge en viss annen sak, som er prinsipielt en større trussel for kongehuset og kongehuset sin eksistens. Slik Niklas Jon Rønning så fint synger om. «ML og DV skal redde kongehuset». Endret 23. oktober av Anonym_2024 6 1
-Pusheen- Skrevet 23. oktober #17491 Skrevet 23. oktober Ang Durek; Kommer han til å få diplomatpass nå? Eller har han fått det alt?
MissLucy Skrevet 23. oktober #17492 Skrevet 23. oktober -Pusheen- skrev (2 timer siden): Hvordan er det med skatteplikt og regler ifht bosatt vs. statsborgerskap? Kanskje det er egne regler innenfor Schengen? (sånn generelt, dette vil ikke gjelde Durek) Har han norsk statsborgerskap enda? I utgangspunktet blir man skattepliktig som bosatt i Norge etter 183 dagers opphold her: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/utland/skatt-flytter-til-norge/ 4 1 1
Iia Skrevet 23. oktober #17493 Skrevet 23. oktober Har Martha fått veldig mye fillers i kinnene og botox i pannen nå, eller ser jeg feil? https://www.seher.no/video/her-er-martha-pa-graten/bmQFA9Kq 18 3
-Pusheen- Skrevet 23. oktober #17494 Skrevet 23. oktober MissLucy skrev (Akkurat nå): I utgangspunktet blir man skattepliktig som bosatt i Norge etter 183 dagers opphold her: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/utland/skatt-flytter-til-norge/ Ok, så da må han skatte her, med mindre det er et loophole et sted? Noen nevnte at firmaet holder til i USA, men hvis han jobber her, må han vel skatte her? Noe annet er jo bare frekt. 1 1
oss-to Skrevet 23. oktober #17495 Skrevet 23. oktober Kongen spøkte om filmen i talen sin. Kva er tankane om det? 5
MissLucy Skrevet 23. oktober #17496 Skrevet 23. oktober -Pusheen- skrev (Akkurat nå): Ok, så da må han skatte her, med mindre det er et loophole et sted? Noen nevnte at firmaet holder til i USA, men hvis han jobber her, må han vel skatte her? Noe annet er jo bare frekt. Han kan være skattepliktig i USA samtidig som han er skattepliktig i Norge. 4 1
Maia70 Skrevet 23. oktober #17497 Skrevet 23. oktober (endret) Iia skrev (15 minutter siden): Har Martha fått veldig mye fillers i kinnene og botox i pannen nå, eller ser jeg feil? https://www.seher.no/video/her-er-martha-pa-graten/bmQFA9Kq Ja kinnene hennes ser plutselig helt annerledes ut? Og det hun sier her er forresten enda en faktor til hvordan Durek kunne få et sånt tak på Märtha, at Ari tok livet av seg kun litt over ett år etter hun hadde møtt Durek. Hun sier jo her at han var hennes klippe gjennom alt det. Og når man da tenker på bildet av Durek i kirka som havnet online.....det gjør det hele veldig ubehagelig å tenke på. Endret 23. oktober av Maia70 15 7
Rev. Revenge Skrevet 23. oktober #17498 Skrevet 23. oktober Morgan Le Fay skrev (1 time siden): Du bare må stemple andres meninger som «konspirasjonsteorier» ja? Jeg påpeker at Märtha (kun) har diplomatpass, og ingen har kommet med noen god grunn til det. Det står på Kongehusets hjemmeside at Den kongelige politieskorte er kongeFAMILIENs livvakter. I kongefamilien inngår ML og SM. MBH har også hatt livvakter. Slottet prøvde å avvikle begrepet kongefamilien i fjor (etter MBH-saken sprakk), men fortsatt er hjemmesiden full av referanser til kongefamilien. Blant annet når det gjelder hva politieskorten driver med. Jeg vet godt at ML ikke har apanasje. Det var kanskje litt vanskelig å forstå hva jeg mente, men jeg skal gjenta meg selv; Med de kostnadene vi har på henne og de privilegiene hun har, så hadde det kanskje vært like greit om hun fikk en sum for å representere kongehuset. Da hadde vi også sluppet disse pinlige kommersielle aktivitetene hennes. ….all den tid vi nå har et kongehus altså, noe jeg mener vi burde droppet. Så synd at du føler det slik. Det var ikke et forsøk på å stemple deg, bare å rydde litt i begrepene. Diplomatpass er ikke en belønning, men et praktisk dokument for enkelte utenlandsreiser – det finnes mange som har det uten å være kongelige. Og for ordens skyld: Den kongelige politieskorte bestemmes av PST, ikke kongehuset selv. Resten av innlegget ditt handler mer om hva du føler om monarkiet enn om faktiske forhold, så da er vi nok uenige om premisset. 1 6
-Pusheen- Skrevet 23. oktober #17499 Skrevet 23. oktober MissLucy skrev (7 minutter siden): Han kan være skattepliktig i USA samtidig som han er skattepliktig i Norge. Ble litt nysgjerrig på om han faktisk betaler skatt begge steder da, i så fall. Blir dyrt for han 😅
MissLucy Skrevet 23. oktober #17500 Skrevet 23. oktober -Pusheen- skrev (Akkurat nå): Ble litt nysgjerrig på om han faktisk betaler skatt begge steder da, i så fall. Blir dyrt for han 😅 Nei, det er som @Vonbrotenrojalistskrev i et innlegg lenger oppe, dvs at det finnes avtaler mellom Norge og andre land som skal sikre at vi ikke betaler skatt i to land på samme inntekt. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå