Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg husker best fra filmen er det kokette blikket han sendte inn i kameraet da han halveis støttet seg bak en gardin, samt saktevandringen på tredemølle fullt iført Gucci der han klaget over helsen, for så se et klipp der han i bakgrunnen danset med en paraply. Jeg skjønner jo hvorfor jeg syns han er en voksen drittunge🤭

• Liker 11
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Det jeg husker best fra filmen er det kokette blikket han sendte inn i kameraet da han halveis støttet seg bak en gardin, samt saktevandringen på tredemølle fullt iført Gucci der han klaget over helsen, for så se et klipp der han i bakgrunnen danset med en paraply. Jeg skjønner jo hvorfor jeg syns han er en voksen drittunge🤭

God observert, tenkte ikke på det der. 

• Liker 2
Skrevet

Serriously… kan dere ikke bare la meg være royal. Rasister

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
lepetitmerdeux skrev (10 minutter siden):

Serriously… kan dere ikke bare la meg være royal. Rasister

Cambridge Dictionary bruker et eksempel på merdeux...

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/french-english/merdeux

Regarde ce petit merdeux qui se prend pour un homme! ;) :sarkasme:

Kongeligheten til DV er vel like uvirkelig som sveisen på profilbildet ditt :D 

• Liker 5
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Når det kommer til DV, så kan ikke noe han sier om rasisme lenger tas alvorlig. Til det er han for useriøs, og han drar rasismekortet hver gang noen sier eller gjøre noe han oppfatter som kritikk, og spesielt når han stilles til ansvar for helt uakseptable, feilaktige og tidvis farlige eller skadelige handlinger eller utsagn han kommer med. Når helt saklige legitim kritikk møtes med å rope rasisme, da viser DV mer enn annet at han forsøker seg på manipulasjons- og hersketeknikker sammen med en enorm og pinlig ansvarsfraskrivelse. Å reflektere over saklig og legitim kritikk på det han gjør og sier, det vil han ikke gjøre, eller han evner rett og slett ikke å gjøre det. Da er den alternative utviklingen ikke særlig dyp heller, etter min mening.

ML vil kanskje vel når hun snakker om rasisme. Problemet der er todelt. Hun gir dessverre inntrykk av å bare repetere det DV har sagt at hun må si. Og det andre er at eksemplene hun kommer med såpass naive eksempler som gjør det ganske pinlig. Det hun i den ene videoen sier om å bli stoppet av politiet som kjører bak deg bare fordi du har farget hud og har en lampe som ikke lyser riktig - det argumentet ble også brukt for 40 år siden i USA. For all del, det er helt legitimt, og jeg forsøker ikke å undergrave den systemiske rasismen. Men når man vet MLs priveligerte oppvekst (hvor politiet som har kjørt bak henne har vært hennes personlige politieskorte...), så virker hun totalt avkoblet fra det samfunnet hun har levd midt i. Samme med flere av de andre eksemplene hun kommer med. Hun fremstiller dette som en veldig stor og ny ting hun selv aldri har forstått før hennes gud DV forklarte uopplyste henne om at slike ting faktisk skjer. Som om hun er nyfrelst, endelig har sett lyset, at hun har forstått noe de fleste andre ikke har forstått. Og hun virker å ha svelgt preknene fra sin "gud" helt ukritisk, helt unyansert. 

Den videoen hvor hun snakker om dette - dvs. hun snakker hele tiden om hva DV har fortalt henne om dette - er faktisk eneste videoen jeg har sett av disse to hvor DV synes å lytte til det hun sier, uten å kjede seg ihjel, uten å se snurt ut. Og jeg greier ikke fri meg fra at det trolig skyldes at hun hele tiden gjenforteller hva han, o'store læremester og gud, har lært henne. Dvs. han sitter der og speiler seg i glansen fra egne ord, og det er kanskje derfor han for første gang virker interessert i hva hun sier (dvs. han selv sier gjennom henne).

Og når disse to snakker om rasisme, så har det dessverre bare motsatt hensikt enn å jobbe mot rasisme. Noe Christopher Waldekrantz så treffende og godt påpekte i sitt debattinnlegg om og til Durek Verrett: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/fra-innvandrer-til-innvandrer-du-gir-rasisme-ammunisjon/o/5-95-2635701

"...å erkjenne rasisme som en levd sannhet er ikke det samme som å bruke den som et skjold hver gang du blir kritisert. Når du avfeier all kritikk som rasisme, tar du ikke kampen – du svekker den. Du gir faktiske rasister ammunisjon....   Du kunne ha brukt plattformen din til å bygge broer. I stedet bygde du enda et alter til deg selv."

Det DV holder på med er å bygge seg en tilhengerskare av betingelsesløse tilbedere av ham som leder og at det han sier står over alt og alle andre. Han forsøker å skape sin egen "stamme". Han taler om kjærlighet, klokskap og inkludering til de som er sårbare, mens han i praksis bidrar aktivt til polarisering, isolering, frastøting og i det siste indirekte trusler mot de som ikke er enige i hans prekner og hans egendefinerte høyhet, og som ser hvordan han gir inntrykk av å manipulere alle han kan ha nytte av.

Jeg deler det samme inntrykket. MLs intensjoner er gode, men dessverre virker ingen av dem å treffe helt på aktuell kontekst. Dureks sterke narsissistiske trekk griper forstyrrende inn for min del, der jeg forholder meg til modenhet på typ 12 års stadiet innholdsmessig. 

• Liker 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Jeg deler det samme inntrykket. MLs intensjoner er gode, men dessverre virker ingen av dem å treffe helt på aktuell kontekst. Dureks sterke narsissistiske trekk griper forstyrrende inn for min del, der jeg forholder meg til modenhet på typ 12 års stadiet innholdsmessig. 

Ikke treffer det, og ikke er de troverdige i det de sier heller.

Jeg tror i hvert fall MLs intensjoner var gode før. Nå, når man ser tilsynelatende lett hun i over seks år har brutt avtalen med sine foreldre og Kongehuset, så tviler jeg sterkt på hennes intensjoner i dag. I det lyset virker hennes gjenfortelling av DVs rasismeprekener heller som en del av narrativet de forsøker å skape rundt seg selv.

Synes du gir 12-åringene lite cred ;)

• Liker 6
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Cambridge Dictionary bruker et eksempel på merdeux...

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/french-english/merdeux

Regarde ce petit merdeux qui se prend pour un homme! ;) :sarkasme:

Kongeligheten til DV er vel like uvirkelig som sveisen på profilbildet ditt :D 

Typisk you nordmennner å alltid finne nye ting å mobber me for.. 🤡 Leave sveisen min i fred. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
lepetitmerdeux skrev (1 minutt siden):

Typisk you nordmennner å alltid finne nye ting å mobber me for.. 🤡 Leave sveisen min i fred. 

Hva skjer på det bildet egentlig? 😆

Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Nevøen sto bak i det bildet ble tatt… Blinkskudd 🤡

Endret av lepetitmerdeux
  • Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Det er nevøen hans som tilfeldigvis er bak han mens bilde blir tatt 

Skrevet
lepetitmerdeux skrev (1 minutt siden):

Sønnen sto bak i det bildet ble tatt… Blinkskudd 🤡

Skikkelig blinkskudd 😄

blvck skrev (Akkurat nå):

Det er nevøen hans som tilfeldigvis er bak han mens bilde blir tatt 

Fantastisk timing 😆

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Skikkelig blinkskudd 😄

Fantastisk timing 😆

Endelig fikk han litt hår på hodet 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (6 timer siden):

Jeg har også på følelsen av at han har tatt over styringen der, trist og skremmende. 

Jeg føler det samme som dere. Spesielt hvordan hun svarer i kommentarfeltet på videoene om rasisme:
image.thumb.png.3e03eb1c571c995ffcb10cd08cb6dfee.png

Har observert Durek på instagram en stund, og det er typisk han å svare "truth" eller "#truth". Så enten er det han som svarer, eller så blir hun bare mer og mer lik ham.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Soeuh skrev (4 minutter siden):

Jeg føler det samme som dere. Spesielt hvordan hun svarer i kommentarfeltet på videoene om rasisme:
image.thumb.png.3e03eb1c571c995ffcb10cd08cb6dfee.png

Har observert Durek på instagram en stund, og det er typisk han å svare "truth" eller "#truth". Så enten er det han som svarer, eller så blir hun bare mer og mer lik ham.

Det er påfallende hvordan innleggene og kommentarene hun selv la ut tidligere synes å ha nærmest forsvunnet, og det som står igjen er rene kopier av det DV legger ut og hans meninger.

Interessant den siste setningen hans også: 

"Compassion and truth must walk together if real healing is going to happen."

Bare så synd hverken Durek Verrett selv eller prinsesse Märtha Louise selv er ærlige når det gjelder å overholde avtaler, innrømme lovbrudd m.m. 

Enda mer synd at hverken prinsesse Märtha Louise eller Durek Verrett har vist hennes familie og Kongehusets medlemmer noen medfølelse eller omtanke i måten de med Netflix-produksjonen har vist hennes familie fingeren - å gjøre dette ansikt til ansikt, det tror jeg de ikke gjør, men de har så til de grader, offisielt internasjonalt via denne produksjonen. 

Sannheten for disse to har blitt det de selv kan vinne økonomisk på. Omtanke og medfølelse har de for de som støtter dem selv ukritisk slik at de selv kan få oppmerksomhet, kjendisstatus og penger.

Så, om DV og ML ønsker "healing to happen", da må de virkelig gå i seg selv!

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (23 minutter siden):

Skikkelig blinkskudd 😄

Fantastisk timing 😆

Jeg tror ikke dette var tilfeldig. 

I situasjonen - der ML og DV skulle ut og "møte folket" - så var det helt unaturlig at krølltoppen skulle være med. Det var bare forstyrrende i hele sirkuset. 

I tillegg var det overtydelig hvordan krølltoppen hele tiden gikk inn for å posisjonere seg der han gjorde, og det var alltid bak ML/DV, mest DV, og alltid slik at der pressens fokus var, der ville han bli avbildet. Det var direkte pinlig! Og like pinlig som det var tydelig, så må dette ha vært godkjent av ML og DV på forhånd, at han skulle være med. 

Dette var nok gjort både for å få dette "tilfeldige blinkskuddet" og for å løfte krølltoppen frem som modell. 

Det var bare en av mange eksempler på hvordan dette såkalte bryllupet mer enn noe var en reklamejippo for både ML, DV, hans familie og deres venner som kunne og kan tjene på det. Det fortsetter fremdeles, sist ved lanseringen av Netflix-produksjonen, med lanseringsfesten, hvor krølltoppen og "agenten"(niesen) til DV gikk hakk i hæl på ML og DV.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

(...)

Enda mer synd at hverken prinsesse Märtha Louise eller Durek Verrett har vist hennes familie og Kongehusets medlemmer noen medfølelse eller omtanke i måten de med Netflix-produksjonen har vist hennes familie fingeren - å gjøre dette ansikt til ansikt, det tror jeg de ikke gjør, men de har så til de grader, offisielt internasjonalt via denne produksjonen. 

Sannheten for disse to har blitt det de selv kan vinne økonomisk på. Omtanke og medfølelse har de for de som støtter dem selv ukritisk slik at de selv kan få oppmerksomhet, kjendisstatus og penger.

Så, om DV og ML ønsker "healing to happen", da må de virkelig gå i seg selv!

Tror ikke de ser det store problemet med det, for å være ærlig. Virker som de er mest "lei seg" for at avtalen med kongehuset ble brutt. 

«Vi erkjenner alvoret i denne situasjonen og viktigheten av å ivareta integriteten i avtalen fremover. I ettertid er det uten tvil ting vi skulle ønske vi hadde håndtert annerledes. Vårt fokus nå er å ta ansvar og sikre at vi går videre på en konstruktiv måte. På grunn av dette kan vi ikke svare på pressens spørsmål her, da selv det å gjøre det, i seg selv kan anses som et brudd på avtalen.

Vi har begge et nært og kjærlig forhold til hvert enkelt medlem av kongefamilien. Vi bryr oss dypt om dem, og det gjør oss oppriktig vondt dersom noe i denne prosessen har påført dem smerte eller skade på noen måte.

Samtidig mener vi at alle har rett til å fortelle sin egen historie – og det gjelder også oss. Det ville vært umulig å lage en dokumentar uten å erkjenne at Märtha Louise er en del av kongefamilien.»

Det midterste der er en slags anerkjennelse, men den undergraves når siste avsnitt kommer. "Det er trist hvis du opplevde det som vondt, men vi har rett på å fortelle historien vår uansett"

Kongehuset om Netflix-dokumentar: – Brudd på avtalen med kongehuset – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

• Liker 6
Skrevet
Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke dette var tilfeldig. 

I situasjonen - der ML og DV skulle ut og "møte folket" - så var det helt unaturlig at krølltoppen skulle være med. Det var bare forstyrrende i hele sirkuset. 

I tillegg var det overtydelig hvordan krølltoppen hele tiden gikk inn for å posisjonere seg der han gjorde, og det var alltid bak ML/DV, mest DV, og alltid slik at der pressens fokus var, der ville han bli avbildet. Det var direkte pinlig! Og like pinlig som det var tydelig, så må dette ha vært godkjent av ML og DV på forhånd, at han skulle være med. 

Dette var nok gjort både for å få dette "tilfeldige blinkskuddet" og for å løfte krølltoppen frem som modell. 

Det var bare en av mange eksempler på hvordan dette såkalte bryllupet mer enn noe var en reklamejippo for både ML, DV, hans familie og deres venner som kunne og kan tjene på det. Det fortsetter fremdeles, sist ved lanseringen av Netflix-produksjonen, med lanseringsfesten, hvor krølltoppen og "agenten"(niesen) til DV gikk hakk i hæl på ML og DV.

Kalkulert, med andre ord. Som det meste annet.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (24 minutter siden):

Tror ikke de ser det store problemet med det, for å være ærlig. Virker som de er mest "lei seg" for at avtalen med kongehuset ble brutt. 

«Vi erkjenner alvoret i denne situasjonen og viktigheten av å ivareta integriteten i avtalen fremover. I ettertid er det uten tvil ting vi skulle ønske vi hadde håndtert annerledes. Vårt fokus nå er å ta ansvar og sikre at vi går videre på en konstruktiv måte. På grunn av dette kan vi ikke svare på pressens spørsmål her, da selv det å gjøre det, i seg selv kan anses som et brudd på avtalen.

Vi har begge et nært og kjærlig forhold til hvert enkelt medlem av kongefamilien. Vi bryr oss dypt om dem, og det gjør oss oppriktig vondt dersom noe i denne prosessen har påført dem smerte eller skade på noen måte.

Samtidig mener vi at alle har rett til å fortelle sin egen historie – og det gjelder også oss. Det ville vært umulig å lage en dokumentar uten å erkjenne at Märtha Louise er en del av kongefamilien.»

Det midterste der er en slags anerkjennelse, men den undergraves når siste avsnitt kommer. "Det er trist hvis du opplevde det som vondt, men vi har rett på å fortelle historien vår uansett"

Kongehuset om Netflix-dokumentar: – Brudd på avtalen med kongehuset – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

De motsier seg selv i den pressemeldingen de kom med, om man ser hva de har gjort siste 6+ årene, og ikke minst hvordan de også har fortsatt etter Netflix-produksjonen ble lansert.

Hennes tittel er stadig i spill på begges IG-kontoer, og utenom dette kommer han gjerne med hyllest av ML som han omtaler som "my Queen", innimellom manipulasjon og det som er vanskelig å tolke annerledes enn indirekte trusler, samt angrep på de som "bekymrer" seg for... antar jeg... ML, at de ødelegger energiene til den de bekymrer seg for. Og "Rebel Royals" blir hele tiden nevnt på ene eller andre måten på DVs IG-konto.

Ingenting tilsier at hverken "truth" eller "compassion" står høyt hos noen av dem.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (29 minutter siden):

Kalkulert, med andre ord. Som det meste annet.

Jeg er overbevist om det, for det var så tydelig på bryllupsdagen. Krølltoppen var hele tiden så veldig fokusert på hvor han stilte seg, selv med småjusteringer i hvor han stod. Det virket ikke naturlig på noen måte, annet enn at det var målrettet.

• Liker 4
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 minutter siden):

De motsier seg selv i den pressemeldingen de kom med, om man ser hva de har gjort siste 6+ årene, og ikke minst hvordan de også har fortsatt etter Netflix-produksjonen ble lansert.

Hennes tittel er stadig i spill på begges IG-kontoer, og utenom dette kommer han gjerne med hyllest av ML som han omtaler som "my Queen", innimellom manipulasjon og det som er vanskelig å tolke annerledes enn indirekte trusler, samt angrep på de som "bekymrer" seg for... antar jeg... ML, at de ødelegger energiene til den de bekymrer seg for. Og "Rebel Royals" blir hele tiden nevnt på ene eller andre måten på DVs IG-konto.

Ingenting tilsier at hverken "truth" eller "compassion" står høyt hos noen av dem.

Enig.

Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

Jeg er overbevist om det, for det var så tydelig på bryllupsdagen. Krølltoppen var hele tiden så veldig fokusert på hvor han stilte seg, selv med småjusteringer i hvor han stod. Det virket ikke naturlig på noen måte, annet enn at det var målrettet.

Gud så kleint egentlig...

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...