-Pusheen- Skrevet 2. oktober #17261 Skrevet 2. oktober (endret) dobbelpost Endret 2. oktober av PusheenPusheen
Gulline Skrevet 2. oktober #17262 Skrevet 2. oktober MissLucy skrev (19 minutter siden): Det er vel strengt tatt ikke opp til deg heller Jeg kan heldigvis si at jeg mener at valgspråket "Alt for Norge"hverken passer konge eller kronprins som er den kommende kongen av Norge. De må nok legge hodene i bløt for å komme opp med noe mer treffende. 6 1
-Pusheen- Skrevet 2. oktober #17263 Skrevet 2. oktober Gulline skrev (2 minutter siden): Les hva jeg svarte på. Jeg svarte vedkommende som mente at det kunne være at Marius ville at Haakon skulle følge ham til London. Så spør den det gjelder istedet for meg. Ja, du svarte på min kommentar...? Det er meg du siterer med det svaret. Jeg skrev at vi aldri vil få svar på det, og at det kan være så enkelt at Marius ville ha det sånn. Det betyr ikke at han har diktert noe som helst, men heller uttrykt et ønske. Men vi vet ingenting. 3
Gulline Skrevet 2. oktober #17264 Skrevet 2. oktober PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Ja, du svarte på min kommentar...? Det er meg du siterer med det svaret. Jeg sa at du kan gå tilbake og se hvem som skrev at det kan hende at Marius ønsket at Haakon skulle følge ham til London. Det var ikke jeg som fant på det. 2
-Pusheen- Skrevet 2. oktober #17265 Skrevet 2. oktober (endret) Gulline skrev (1 minutt siden): Jeg sa at du kan gå tilbake og se hvem som skrev at det kan hende at Marius ønsket at Haakon skulle følge ham til London. Det var ikke jeg som fant på det. "Det kan hende, kanskje" o.l er ikke et fasitsvar på noe. Det er kun en tanke. Fordi enkelte mener at det nærmest er uhørt at Haakon tok han med dit og ikke han biologiske far bl.a. Endret 2. oktober av PusheenPusheen Korrigering 1 5
Gulline Skrevet 2. oktober #17266 Skrevet 2. oktober PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): "Det kan hende, kanskje" o.l er ikke et fasitsvar på noe. Det er kun en tanke. Fordi enkelte mener at det nærmest er uhørt at Haakon tok han med dit og ikke han biologiske far bl.a. Hvem er det som har snakket om fasitsvar? Alle kommer bare med tanker fordi vi vet ikke. Den norske kongefamilien er veldig private og lite transparente. Vi må gjette oss til det meste. 7
Frisk Frosk Skrevet 2. oktober #17267 Skrevet 2. oktober Gulline skrev (3 minutter siden): Harald opptrer som en svak konge og kan aldri sammenlignes med sin far og farfar som aldri la skjul på at rollen og landet kommer før alt annet. Vi ser det samme hos Haakon som velger å avlyse deltakelse på lunsj med statsforvalterne for å følge stesønnen til London. Haakon var sin fars stedsfortreder den gang og velger å heller sende MM på lunsjen. Ingen fikk noen forklaring. Det ble kun opplyst at det var "personlige grunner". Tydeligvis mye som er viktigere enn rollen både for den ene og den andre. Mitt svar kom til ditt feilaktige innlegg, hvor du påstod at valgspråket kun var "arvet" (og ga inntrykk av at de ikke la noe mer i det). Jeg påpekte din feil, da Kong Harald den gang han valgte valgspråket fortalte at han hadde vurdert andre, men helt bevisst landet på Alt for Norge og begrunnet hvorfor. Din påstand var feil. Nettopp fordi Kong Harald siden 1991 og frem til 2019 har levd opp til sitt valgspråk, blir din feilaktige påstand stygg. Spørsmålet er hvorfor det siden 2019 har virket som om Kong Harald ikke lenger kan tale fritt om det faktum at prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett siden 2019 har gått så aktivt inn for å ødelegge det samme Kongehuset som de profiterer kynisk på? (Her snakker Tove Taalesen om at det må ha vært veldig viktig, siden HM avlyste og dro ut av landet. Dessuten, HM fikk vikar på egen avtale, og Kongen var tilbake i landet få timer senere.https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprins-haakon-forlot-landet-med-marius-borg-hoiby/s/5-95-2119091 Videre diskusjon om MBH og HM tas i enten MBH eller Kongehus-trådene, her er det nå bare en avsporing... ) 1 6
-Pusheen- Skrevet 2. oktober #17268 Skrevet 2. oktober Gulline skrev (Akkurat nå): Hvem er det som har snakket om fasitsvar? Alle kommer bare med tanker fordi vi vet ikke. Den norske kongefamilien er veldig private og lite transparente. Vi må gjette oss til det meste. Jeg...? Fordi jeg påpeker at jeg ikke vet noe eller slår fast noe med å skrive det sånn som jeg gjør. 2 1
Frisk Frosk Skrevet 2. oktober #17269 Skrevet 2. oktober Gulline skrev (12 minutter siden): Han valgte det fordi hans far og farfar hadde det valgspråket. Men velger man å ha det valgspråket så må man kunne vise at det betyr noe for en. Som sagt, Kong Harald begrunnet den gangen hvorfor han hadde valgt samme valgspråk som sin far og farfar før ham. At de to hadde hatt samme valgspråk var ikke årsaken til at Kong Harald valgte det samme. Kong Harald hadde sine personlige refleksjoner og begrunnelser for hvorfor han valgte det samme. Så for Kong Harald var valg av valgspråk et personlig valg. Kong Harald viste i 30 år før DV ble en del av bildet at han absolutt levde opp til sitt valgspråk, og han har vist at det virkelig betyr noe for ham personlig. Igjen - da er spørsmålet hva som har endret seg som gjør at det fremstår som om Konge og Kronprins ikke lenger kan eller tør tale fritt, og ikke lenger kan handle fritt. Hvis det inntrykket Kongen og Kronprins har gitt siste årene i sakene rundt ML og DV stemmer, så har vi faktisk et langt alvorligere problem her i landet, for da er Kongen under et press som bør stilles store spørsmål rundt. Det virkelig interessante her er hvorfor vår Konge synes å ha blitt helt handlingslammet i over seks år, i så stor grad at det tillates at DV taler på hans vegne internasjonalt - noe som ville vært helt uhørt, og også en majestetsfornærmelse tidligere. Kong Harald har et stort hjerte, men jeg kjøper ikke lenger at det "bare" er farsrollen som her spiller inn og tilsynelatende gjør ham handlingslammet. Til det har hans ansvar som monark og hans fars og farfars gjerninger og landet betydd altfor mye for Kong Harald i mange tiår! 5 1
Isild Skrevet 2. oktober #17270 Skrevet 2. oktober PusheenPusheen skrev (23 minutter siden): Æren av å følge ham til London? Diktere? I familier så bryr man seg som regel om hverandre, og vil gjøre det som er best for hverandre. Vi vet ikke hvorfor det var Haakon som dro med Marius og ikke Mette-Marit. De hadde nok en god grunn til det og så på det som beste løsning. Enig her. Det er mye å rette kritikk mot, men dersom det var det riktigste at kronprinsen ble med MBH til London (for innleggelse) så var nok det både gjennomtenkt og nødvendig. Nå ropte "vi" jo opp om å få gutten avgårde på behandling, så om det var den måten de måtte gjøre det på - så må det være ok for "oss". Det kan være ganske mye som står på hodet i en familie hvis noen skal i tvungen eller frivillig avrusning eller annen tyngre behandling. MM har sine helseplager som kanskje stoppet henne. Faren vet vi ingenting om, kanskje MBH nektet å ha han med. Vi vet ikke årsakene her, så dette er ikke noe å spekulere i, eller kritisere. Min mening. En fin gjerning å bli med han til døra så han ble lagt inn. 5 6
-Pusheen- Skrevet 2. oktober #17271 Skrevet 2. oktober Isild skrev (5 minutter siden): Enig her. Det er mye å rette kritikk mot, men dersom det var det riktigste at kronprinsen ble med MBH til London (for innleggelse) så var nok det både gjennomtenkt og nødvendig. Nå ropte "vi" jo opp om å få gutten avgårde på behandling, så om det var den måten de måtte gjøre det på - så må det være ok for "oss". Det kan være ganske mye som står på hodet i en familie hvis noen skal i tvungen eller frivillig avrusning eller annen tyngre behandling. MM har sine helseplager som kanskje stoppet henne. Faren vet vi ingenting om, kanskje MBH nektet å ha han med. Vi vet ikke årsakene her, så dette er ikke noe å spekulere i, eller kritisere. Min mening. En fin gjerning å bli med han til døra så han ble lagt inn. Enig, takk! 3 1
MissLucy Skrevet 2. oktober #17272 Skrevet 2. oktober Isild skrev (9 minutter siden): Enig her. Det er mye å rette kritikk mot, men dersom det var det riktigste at kronprinsen ble med MBH til London (for innleggelse) så var nok det både gjennomtenkt og nødvendig. Nå ropte "vi" jo opp om å få gutten avgårde på behandling, så om det var den måten de måtte gjøre det på - så må det være ok for "oss". Det kan være ganske mye som står på hodet i en familie hvis noen skal i tvungen eller frivillig avrusning eller annen tyngre behandling. MM har sine helseplager som kanskje stoppet henne. Faren vet vi ingenting om, kanskje MBH nektet å ha han med. Vi vet ikke årsakene her, så dette er ikke noe å spekulere i, eller kritisere. Min mening. En fin gjerning å bli med han til døra så han ble lagt inn. Enig. Vi er vel ikke alltid enig i hva som er kritikkverdig, men det er fint å lese innlegg som nyanserer og reflekterer over det. 5 1
Isild Skrevet 2. oktober #17273 Skrevet 2. oktober MissLucy skrev (3 minutter siden): Enig. Vi er vel ikke alltid enig i hva som er kritikkverdig, men det er fint å lese innlegg som nyanserer og reflekterer over det. Takk 😊
Andrea59 Skrevet 2. oktober #17274 Skrevet 2. oktober PusheenPusheen skrev (2 timer siden): Æren av å følge ham til London? Diktere? I familier så bryr man seg som regel om hverandre, og vil gjøre det som er best for hverandre. Vi vet ikke hvorfor det var Haakon som dro med Marius og ikke Mette-Marit. De hadde nok en god grunn til det og så på det som beste løsning. Jeg kan tenke meg en del scenarioer der det passer best med en nær i nær familie og med godt helbred og god pust til å følge MBH. Det er jo ikke helt sikkert at han var 100% enig og motivert til at han skulle dra f eks. Eller at det ble mye oppstuss rundt reisen. (Jeg pleier ikke å høre til dem som støtter kronprinsparet i valgene ellers egentlig) 4 1
-Pusheen- Skrevet 2. oktober #17275 Skrevet 2. oktober Andrea59 skrev (Akkurat nå): Jeg kan tenke meg en del scenarioer der det passer best med en nær i nær familie og med godt helbred og god pust til å følge MBH. Det er jo ikke helt sikkert at han var 100% enig og motivert til at han skulle dra f eks. Eller at det ble mye oppstuss rundt reisen. (Jeg pleier ikke å høre til dem som støtter kronprinsparet i valgene ellers egentlig) Ja, ikke sant. Jeg er ellers enig med @Isild i det hun skrev om at det er mye man kan kritisere, men dette trenger man nødvendigvis ikke kritisere. Jeg tenker det er en god grunn for at HM tok Marius med til London, og ikke noen andre. Kanskje det faktisk var HM Marius klarte å forholde seg best til akkurat da, kanskje MM av andre grunner ikke dro med ham i utgangspunktet, kanskje, kanskje, kanskje. Vi vet ingenting, men jeg tror de vurderte det som best at det ble som det ble. 1 3
rhubarb Skrevet 2. oktober #17276 Skrevet 2. oktober Fortsettelse følger 😬 https://www.seher.no/kjendis/dette-er-bare-begynnelsen/83670374 4 4
Eva-Lena Skrevet 2. oktober #17277 Skrevet 2. oktober rhubarb skrev (2 minutter siden): Fortsettelse følger 😬 https://www.seher.no/kjendis/dette-er-bare-begynnelsen/83670374 Fy faen for en bedriten fyr han er. Hvorfor kan han ikke flytte tilbake til USA. Han trives tydeligvis ikke her. Blir spennende å se hva som kommer denne gangen og om det også går utover kongeparet. 18 4
Pippi Lotta Skrevet 2. oktober #17278 Skrevet 2. oktober Gulline skrev (5 timer siden): Harald opptrer som en svak konge og kan aldri sammenlignes med sin far og farfar som aldri la skjul på at rollen og landet kommer før alt annet. Vi ser det samme hos Haakon som velger å avlyse deltakelse på lunsj med statsforvalterne for å følge stesønnen til London. Haakon var sin fars stedsfortreder den gang og velger å heller sende MM på lunsjen. Ingen fikk noen forklaring. Det ble kun opplyst at det var "personlige grunner". Tydeligvis mye som er viktigere enn rollen både for den ene og den andre. Men ønsker vi oss en konge som er villig til å ofre familien sin for en jobb? Kongen er kansje anderledes, men det er tiden også! 5 4
Maia70 Skrevet 2. oktober #17279 Skrevet 2. oktober rhubarb skrev (41 minutter siden): Fortsettelse følger 😬 https://www.seher.no/kjendis/dette-er-bare-begynnelsen/83670374 Se der ja, kanskje jeg skulle begynne som spådame? Tror han leser her faktisk. Maia70 skrev (På 30.9.2025 den 22.53): Ja Durek kommer bare til å fortsette, det kommer til å bli verre. Han kommer heller ikke til å slutte om kongen tar fra henne tittelen. 5 3
-Pusheen- Skrevet 2. oktober #17280 Skrevet 2. oktober rhubarb skrev (1 time siden): Fortsettelse følger 😬 https://www.seher.no/kjendis/dette-er-bare-begynnelsen/83670374 Snakk om å være minst mulig ydmyk. Fremtoningen hans er alltid så aggressiv og "me vs. you". Aldri noe sjølinnsikt å hente. 16 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå