punkyB Skrevet onsdag kl 07:15 #13901 Del Skrevet onsdag kl 07:15 Hulderen skrev (4 timer siden): Så beløpene var ikke en del av den opprinnelige avtalen. Men hvis ML/DV har utvidet avtalen underveis, med mer jobb for gårdbrukeren, så må jo det også betales! Jeg syns jeg ser en husbygger la være å få betalt for ekstra ønsker fra kunden underveis i prosessen. Ja virker som om de prøver å snike seg unna å betale med å henvise til opprinnelige avtaler. Det er vel ganske vanlig at det viser seg å være mer arbeid - hvis det kan dokumenteres så burde det være en selvfølge at det også kan faktureres. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet onsdag kl 08:39 #13902 Del Skrevet onsdag kl 08:39 Håper det blir tatt utlegg i bolig med påfølgende betalingsanmerkning. Da får de ikke bytte mobilabonnement engang, enda mindre låne i bank. At det går an være så dumme. Helt fabelaktig 🙄 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet onsdag kl 09:40 #13903 Del Skrevet onsdag kl 09:40 Jeg håper Netflix passer på å få med seg at DV og ML valgte å ikke gjøre opp for seg etter bryllupet... 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet onsdag kl 09:51 #13904 Del Skrevet onsdag kl 09:51 Frisk Frosk skrev (10 minutter siden): Jeg håper Netflix passer på å få med seg at DV og ML valgte å ikke gjøre opp for seg etter bryllupet... Åh, det hadde vært gøy! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrineTrollet Skrevet onsdag kl 10:04 #13905 Del Skrevet onsdag kl 10:04 (endret) https://www.tv2.no/underholdning/brot-loven-varsles-om-bot-pa-24-millioner/17446517/ Ballinciaga fikk bot i gigant størrelse, for overtredelse/brudd på alkoholloven. Har paret ML og DV fått bot/reaksjon fra myndighetene etter et lignende brudd på det samme lovverk? Helsedirektoratet opprettet en tilsynssak, og det ble kun med det, dvs. ingen reaksjon fordi ML er prinsesse? https://www.nrk.no/norge/helsedirektoratet-oppretter-tilsynssak-etter-omstridt-prinsesse-gin-1.16944423 Det er åpenbart forskjell på folk, svært stor ulikhet i måten de behandles på av myndighetene. Beskyttes prinsesse ML av sin far, kongen i denne saken, og slipper med det de konsekvenser andre må stå til rette for? Lever vi i et moderne samfunn, eller er dette et gufs fra tider vi ikke ønsker å relatere oss til? Vi kan ikke akseptere det som foregår, men forvente at det ryddes opp. «Alt for Norge» heter det. Er det virkelig slik når datteren får blankofullmakt til å skjemme ut land og monarki? Det snakkes - men de gjør ikke noe i praksis. Det vises iallefall ikke som i konsekvens! Endret onsdag kl 10:29 av TrineTrollet 14 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet onsdag kl 10:26 #13906 Del Skrevet onsdag kl 10:26 TrineTrollet skrev (17 minutter siden): https://www.tv2.no/underholdning/brot-loven-varsles-om-bot-pa-24-millioner/17446517/ Balliciaga fikk bot i gigant størrelse, for overtredelse/brudd på alkoholloven. Har paret ML og DV fått bot/reaksjon fra myndighetene etter lignende brudd på det samme lovverk? Helsedirektoratet opprettet en tilsynssak, og det ble kun med det, dvs. ingen reaksjon fordi ML er prinsesse? https://www.nrk.no/norge/helsedirektoratet-oppretter-tilsynssak-etter-omstridt-prinsesse-gin-1.16944423 Det er åpenbart forskjell på folk, svært stor ulikhet i måten de behandles på av myndighetene. Beskyttes prinsesse ML av sin far, kongen i denne saken, og slipper med det de konsekvenser andre må stå til rette for? Det som skjedde var vel at Balliciaga i fjor fikk beskjed om å ordne opp først, for å unngå bot. Det mener Helsedirektoratet de ikke har gjort. Så det kan virke som om det ikke gis bot for førstegangsforseelser dersom man ordner opp - noe ML og DV tross alt har gjort mtp ginen, så vidt jeg vet. Så akkurat i dette konkrete tilfellet er det nok ikke forskjell på folk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet onsdag kl 12:14 #13907 Del Skrevet onsdag kl 12:14 Frisk Frosk skrev (2 timer siden): Jeg håper Netflix passer på å få med seg at DV og ML valgte å ikke gjøre opp for seg etter bryllupet... Er oppriktig spent på vinklingen Netflix kommer til å velge. Kommer de med en ærlig dokumentar om kontroverser, bråk, brudd på avtaler, mad princess og "stakkavfraregninga i Geiranger"? Eller blir det "kjærligheten som tåler alt"- vinkling, med `manus` statister fra Norske medier og det Norske kongehuset, tur på fjorden for syns skyld? - og dype, kloke kjærlighetsfulle intervjuer om rasisme og vanskelig oppvekst? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet onsdag kl 12:50 #13908 Del Skrevet onsdag kl 12:50 Isild skrev (34 minutter siden): Er oppriktig spent på vinklingen Netflix kommer til å velge. Kommer de med en ærlig dokumentar om kontroverser, bråk, brudd på avtaler, mad princess og "stakkavfraregninga i Geiranger"? Eller blir det "kjærligheten som tåler alt"- vinkling, med `manus` statister fra Norske medier og det Norske kongehuset, tur på fjorden for syns skyld? - og dype, kloke kjærlighetsfulle intervjuer om rasisme og vanskelig oppvekst? En ting er iallfall sikkert , de kommer til å få 10 ganger så mange seere og hvis de går for første alternativ. Tenk så gøy det hadde vært, Martha og Durek tror de skal bli hyllet i en egen serie og så blir de heller hengt ut og driti ut 🎉👏👏👏🎉 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrineTrollet Skrevet onsdag kl 13:45 #13909 Del Skrevet onsdag kl 13:45 Isild skrev (1 time siden): Er oppriktig spent på vinklingen Netflix kommer til å velge. Kommer de med en ærlig dokumentar om kontroverser, bråk, brudd på avtaler, mad princess og "stakkavfraregninga i Geiranger"? Eller blir det "kjærligheten som tåler alt"- vinkling, med `manus` statister fra Norske medier og det Norske kongehuset, tur på fjorden for syns skyld? - og dype, kloke kjærlighetsfulle intervjuer om rasisme og vanskelig oppvekst? Prinsesse-vil-ikke innrette seg de plikter og ansvar hun har som kongelig. Ikke vil hun gi slipp på prinsessetittelen sin, og ikke får hun korrigering fra sin far, kongen, heller. Refsen synes å være delegert til hennes bror, HM, som kun har sagt noe om at de snakker, hva nå enn det betyr. Prinsesse-vil-ikke gi slipp på sin tittel, og vi ser jo hvorfor? Hun tjener grovt på linken til kongehuset, noe vi må anta at sjamanen heller ikke er lei seg for? De vil ha publisitet, de vil la pengene klinge i sin egen kasse uten å gjøre opp for seg etter bryllupsfeiringen. Det er som om denne prinsessen har sporet av virkeligheten. Det kan umulig bli god reklame for dem selv, og slettes ikke for et kongehus som vakler videre i taktløs utakt med et folk som er vedvarende sjokkert over hva som får lov å pågå. Er det overhodet ingen voksne hjemme? 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anita666 Skrevet onsdag kl 14:29 #13910 Del Skrevet onsdag kl 14:29 Isild skrev (2 timer siden): Er oppriktig spent på vinklingen Netflix kommer til å velge. Kommer de med en ærlig dokumentar om kontroverser, bråk, brudd på avtaler, mad princess og "stakkavfraregninga i Geiranger"? Eller blir det "kjærligheten som tåler alt"- vinkling, med `manus` statister fra Norske medier og det Norske kongehuset, tur på fjorden for syns skyld? - og dype, kloke kjærlighetsfulle intervjuer om rasisme og vanskelig oppvekst? De kan umulig få dette til å bli en Askepott historie,eller?Det skal virkelig godt gjøres Jeg håper de kommer med den ærlige versjonen.I så fall vil den dokumentaren gå Tigerking en høy gang.De har materiale nok til et dusin av dokumentarer for år fremover om de gjør det rette,og viser sannheten. Jeg heier på dette siste alternativet! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anita666 Skrevet onsdag kl 14:40 #13911 Del Skrevet onsdag kl 14:40 Mmmwhatever skrev (19 timer siden): Jeg synes ikke det var naivt å tenke at prinsesse ML vil betale fakturaen sin. Det er bare to stk som har ansvar for dette, og det er ML og DV. Nei,det var ikke det som var naivt.Det var naivt å gå "stjerne-skrudd" inn i det med holdningen"ahhhh..hvilken ære at de valgte min ydmyke gård".Da er det noe som ikke er helt på plass,spør du meg.Det gjelder også de som møtte opp i dette bryllupet,han med flosshatten og de andre.Disse to er ikke verdige noen gudestatus,eller noe som helst ærefrykt.Han med gården hadde mange år på å lese seg opp,likevel endte han med å knele for dem,og slippe reven inn i hønsegården. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet onsdag kl 14:41 #13912 Del Skrevet onsdag kl 14:41 Anita666 skrev (6 minutter siden): De kan umulig få dette til å bli en Askepott historie,eller?Det skal virkelig godt gjøres Jeg håper de kommer med den ærlige versjonen.I så fall vil den dokumentaren gå Tigerking en høy gang.De har materiale nok til et dusin av dokumentarer for år fremover om de gjør det rette,og viser sannheten. Jeg heier på dette siste alternativet! Ja, hvis de lager en ærlig versjon som viser galskapen til fulle så må jo dette være gull for enhver dokumentarskaper. Virkeligheten overgår fantasien, det er iallefall fortsatt sant. Tror dette vil bli husket i generasjoner om de har til hensikt å ikke pynte på noe, men vise hva som faktisk har foregått. Blir nesten stresset på parets vegne bare av å tenke på det😄men håper absolutt vi får se virkeligheten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet onsdag kl 14:43 #13913 Del Skrevet onsdag kl 14:43 Me for life skrev (1 time siden): En ting er iallfall sikkert , de kommer til å få 10 ganger så mange seere og hvis de går for første alternativ. Tenk så gøy det hadde vært, Martha og Durek tror de skal bli hyllet i en egen serie og så blir de heller hengt ut og driti ut 🎉👏👏👏🎉 Anita666 skrev (10 minutter siden): De kan umulig få dette til å bli en Askepott historie,eller?Det skal virkelig godt gjøres Jeg håper de kommer med den ærlige versjonen.I så fall vil den dokumentaren gå Tigerking en høy gang.De har materiale nok til et dusin av dokumentarer for år fremover om de gjør det rette,og viser sannheten. Jeg heier på dette siste alternativet! Det er nok også rimelig sikkert at Netflix har gjort grundig research på paret - og de har garantert blitt kontaktet av folk som kjenner dem også - om å se "bak fasaden" på den Askepotthistorien paret ønsker å være. De ønsker å være en blanding av brudeferden i Hardanger, Alladin og Gud himself har jeg inntrykk av. Jeg krysser alt for at Netflix lager en helt ærlig ballade om dette, ikke for å være stygge, men for å være ærlige. For sannhetene rundt ML og DV er gode nok i seg selv til å le hele veien til banken for Netflix. Håper virkelig de tør. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet onsdag kl 15:02 #13914 Del Skrevet onsdag kl 15:02 Hedy Lamarr skrev (4 timer siden): Det som skjedde var vel at Balliciaga i fjor fikk beskjed om å ordne opp først, for å unngå bot. Det mener Helsedirektoratet de ikke har gjort. Så det kan virke som om det ikke gis bot for førstegangsforseelser dersom man ordner opp - noe ML og DV tross alt har gjort mtp ginen, så vidt jeg vet. Så akkurat i dette konkrete tilfellet er det nok ikke forskjell på folk. At produsenten av ginen valgte å sette på en svart lapp over der prinsessebryllupet stod, det var bare et liksomtiltak, all tid den klisterlappen hadde en type lim som gjorde at man enket bare kunne fjerne lappen uten at teksten under ble skadet. Bare tull, med andre ord, og helt merkelig at det ble akseptert som opprydning. ML og DV mener jeg gjorde det stikk motsatte, de la ut på sine forretningskanaler om ginen, logoen som ble brukt ifm. lanseringen av ginen, de valgte klær (fra Hést) og farger i lokalene som skulle matche ginen. Drinkmenyen ble beleilig nok vist på sosiale medier, hvor navnet på ginen stod nevnt i hver eneste drink. Som (bort-)forklaring på at ML og DV ikke fikk noen reaksjoner etter dette, ble det sagt at dette kom før en lovendring. Men fakta er likevel at det var åpning for å også straffe ML og DV siden disse hadde vært svært delaktige i utviklingen av produktet og knyttet ginen så nært til sine egne bedrifter. Men det var vel beleilig å si at hadde det skjedd en bare litt senere, så ville ML og DV fått bøter. Men etter dette har prinsesse Märtha Louise og Hést hatt flere større brudd på alkoholloven i promotering av butikken som ble åpnet i Fredrikstad og et eller to andre tilfeller i tillegg. Men prinsessetittelen synes å beskytte ikke bare ML og DV, men også hennes/deres forretningskompanjonger. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet onsdag kl 15:43 #13915 Del Skrevet onsdag kl 15:43 Frisk Frosk skrev (38 minutter siden): At produsenten av ginen valgte å sette på en svart lapp over der prinsessebryllupet stod, det var bare et liksomtiltak, all tid den klisterlappen hadde en type lim som gjorde at man enket bare kunne fjerne lappen uten at teksten under ble skadet. Bare tull, med andre ord, og helt merkelig at det ble akseptert som opprydning. ML og DV mener jeg gjorde det stikk motsatte, de la ut på sine forretningskanaler om ginen, logoen som ble brukt ifm. lanseringen av ginen, de valgte klær (fra Hést) og farger i lokalene som skulle matche ginen. Drinkmenyen ble beleilig nok vist på sosiale medier, hvor navnet på ginen stod nevnt i hver eneste drink. Som (bort-)forklaring på at ML og DV ikke fikk noen reaksjoner etter dette, ble det sagt at dette kom før en lovendring. Men fakta er likevel at det var åpning for å også straffe ML og DV siden disse hadde vært svært delaktige i utviklingen av produktet og knyttet ginen så nært til sine egne bedrifter. Men det var vel beleilig å si at hadde det skjedd en bare litt senere, så ville ML og DV fått bøter. Men etter dette har prinsesse Märtha Louise og Hést hatt flere større brudd på alkoholloven i promotering av butikken som ble åpnet i Fredrikstad og et eller to andre tilfeller i tillegg. Men prinsessetittelen synes å beskytte ikke bare ML og DV, men også hennes/deres forretningskompanjonger. Det kan man ikke uten videre påstå, tenker jeg. Det formelig kryr av s.k. influencere der ute som bruker alkohol i feeden sin, uten at Helsedirektoratet reagerer. ML og DV skal ikke behandles bedre enn andre, men heller ikke verre. I det hele tatt virker absolutt alle instanser som skal passe på at influencerne holder seg innenfor lovverket utrolig tafatte, mangel på handlekraft er jo normen her. Og synd er det. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet onsdag kl 15:50 #13916 Del Skrevet onsdag kl 15:50 Hedy Lamarr skrev (4 minutter siden): Det kan man ikke uten videre påstå, tenker jeg. Det formelig kryr av s.k. influencere der ute som bruker alkohol i feeden sin, uten at Helsedirektoratet reagerer. ML og DV skal ikke behandles bedre enn andre, men heller ikke verre. I det hele tatt virker absolutt alle instanser som skal passe på at influencerne holder seg innenfor lovverket utrolig tafatte, mangel på handlekraft er jo normen her. Og synd er det. Det fremstår som om ML er ekstra beskyttet all den tid det selv før lovendringen var åpninger for å gi sterkere reaksjoner, spesielt når ML fortsetter med gjentatte brudd på alkoholloven i bedriftssammenhet og reklamesammenheng etter den gin-skandalen, uten at heller siste alkohollovbruddene synes å få konsekvenser. Men enig i at altfor mange slipper altfor lett unna. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet onsdag kl 19:18 #13917 Del Skrevet onsdag kl 19:18 (endret) Anita666 skrev (4 timer siden): Nei,det var ikke det som var naivt.Det var naivt å gå "stjerne-skrudd" inn i det med holdningen"ahhhh..hvilken ære at de valgte min ydmyke gård".Da er det noe som ikke er helt på plass,spør du meg.Det gjelder også de som møtte opp i dette bryllupet,han med flosshatten og de andre.Disse to er ikke verdige noen gudestatus,eller noe som helst ærefrykt.Han med gården hadde mange år på å lese seg opp,likevel endte han med å knele for dem,og slippe reven inn i hønsegården. Det er jeg for så vidt enig i, men jeg skjønner jo godt at bonden tenkte at dette er 150k lettjente penger, så fint at de vil gifte seg her. Han kunne ikke ane at de ikke skulle betale regningene sine. Ingen kunne vel egentlig ane hvilket sirkus det skulle bli, med Netflix, telt, duker/laken og «sinna-Märtha» som faker en staget konflikt for Netflix. For ikke å snakke om Hést-bod i lobbyen og bryllupsgjestene måtte betale alt selv. Endret onsdag kl 19:19 av Mmmwhatever 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå