Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Glrmn skrev (På 17.2.2025 den 8.38):

Etter å ha forholdt seg taus, velger gårdeier Jon Erlend Vinje i dag å uttale seg om pengebråket

Fra https://www.seher.no/kongelig/aldri-opplevd-maken-til-martha/82679797

"jeg har drevet mitt eget selskap i tretten år og aldri opplevd maken til dette. Jeg kan knapt huske at jeg har måttet sende én eneste purring. Og så ender det med at jeg plutselig må sende tre regninger til inkasso."

- Det er en en stor ære at paret valgte Geiranger og min gård når de kunne velge å gifte seg hvor som helst i verden, uttalte han til Se og Hør.

Vel,utakk er verdens lønn fikk han smertelig erfare..Å støtte opp om det bryllupet i utgangspunktet var vel kanskje litt naivt.Det var mer enn nok kontroverser rundt dette paret i årene før bryllupet,til at det var klokt å reflektere nøye over valget om å støtte opp under dem.Det gjorde han ikke,han var starstruck over det hele..I det minste burde nå alle andre håndtverkere,og utleiere etc være grundig forhåndsinformert.Bra at Se og Hør har saken.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anita666 skrev (1 time siden):

- Det er en en stor ære at paret valgte Geiranger og min gård når de kunne velge å gifte seg hvor som helst i verden, uttalte han til Se og Hør.

Vel,utakk er verdens lønn fikk han smertelig erfare..Å støtte opp om det bryllupet i utgangspunktet var vel kanskje litt naivt.Det var mer enn nok kontroverser rundt dette paret i årene før bryllupet,til at det var klokt å reflektere nøye over valget om å støtte opp under dem.Det gjorde han ikke,han var starstruck over det hele..I det minste burde nå alle andre håndtverkere,og utleiere etc være grundig forhåndsinformert.Bra at Se og Hør har saken.

Jeg synes ikke det var naivt å tenke at prinsesse ML vil betale fakturaen sin. Det er bare to stk som har ansvar for dette, og det er ML og DV. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (4 timer siden):

...

Det værste er at jeg tror ikke det har noe å si hva ML/DV gjør, kongehuset reagerer ikke på noen som helst måte. Det har vært flere kilometer med kritikk i media av pågående brudd på avtalen - ikke en eneste gang har det kommet en uttalelse fra kongehuset på dette, bortsett fra at kronprinsen litt halvirritert sa at "Vi skal snakke om det når det blir tid for det" da han ble spurt om gin-gate og andre brudd på avtalen før bryllupet. 

Han har mye å stå i, det forstår jeg. Men jeg håper virkelig de har disse samtalene i kulissene nå. ML kan ikke holde på sånn lenger! DV kommer aldri til å slutte, han kommer til å kjøre på med prinsessetittel for alt det er verdt, men det får så være. HUN burde forstå bedre. 

DV har vist gjennom alle år at han ikke bryr seg, han er kun ute etter å bruke kongelig tilknytning til å øke egen markedsverdi og dermed egen inntjening.

I praksis har ML for det meste vist at heller ikke hun vil noe annet enn DV. Noen ytterst få ganger forsøker hun å moderere noe som ligger nærmere avtalen (f.eks. siste intervjuet i hennes hjem), men når DV ignorerer det og henne og fortsetter som før, så viser det at i praksis så godkjenner hun alt DV vil (eller hennes stemme ikke teller i forholdet).

DV vil aldri slutte.

ML viser ingen tegn til å slutte.

Da er det KONGEHUSET som nå burde forstå bedre og ta ansvar for å beskytte Kongehuset og landets monarki.

Nå er det norske Kongehuset solgt billig til Hollywood-sjarlataner og Netlix og sladreblad, og brukes uhemmet som plattform for ML og DVs andre forretningsvirksomheter, som f.eks. H-klærne.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (11 minutter siden):

DV har vist gjennom alle år at han ikke bryr seg, han er kun ute etter å bruke kongelig tilknytning til å øke egen markedsverdi og dermed egen inntjening.

I praksis har ML for det meste vist at heller ikke hun vil noe annet enn DV. Noen ytterst få ganger forsøker hun å moderere noe som ligger nærmere avtalen (f.eks. siste intervjuet i hennes hjem), men når DV ignorerer det og henne og fortsetter som før, så viser det at i praksis så godkjenner hun alt DV vil (eller hennes stemme ikke teller i forholdet).

DV vil aldri slutte.

ML viser ingen tegn til å slutte.

Da er det KONGEHUSET som nå burde forstå bedre og ta ansvar for å beskytte Kongehuset og landets monarki.

Nå er det norske Kongehuset solgt billig til Hollywood-sjarlataner og Netlix og sladreblad, og brukes uhemmet som plattform for ML og DVs andre forretningsvirksomheter, som f.eks. H-klærne.

DV har nyresvikt og uten det norske helsevesenet hadde han vært knedypt i gjeld. Helseforsikring for privatpersoner i USA er hinsides dyrt og dialyse flere ganger i uka hadde ikke vært billig! For DV er ML og Norge livsnødvendig. Og hvem betaler for det? Norske skattebetalere. Hurra!

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avviser inkassokrav

Märthas manager sier:

– Per i dag har vi ikke mottatt registrert inkassosak fra leverandør som uttaler seg til Se og Hør. Leverandøren fikk oppgjøret sitt i henhold til avtale høsten 2024, til tross for at enkelte av beløpene ikke var en del av den opprinnelige avtalen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Avviser inkassokrav

Märthas manager sier:

– Per i dag har vi ikke mottatt registrert inkassosak fra leverandør som uttaler seg til Se og Hør. Leverandøren fikk oppgjøret sitt i henhold til avtale høsten 2024, til tross for at enkelte av beløpene ikke var en del av den opprinnelige avtalen.

Så denne. Noen forteller ikke sannheten her og jeg vet hvem jeg tror det er. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Så denne. Noen forteller ikke sannheten her og jeg vet hvem jeg tror det er. 

Ja, det er jo veldig enkelt å sjekke hvem som lyver og ikke. Jeg kan ikke tenke meg at han bonden og de andre som ikke har fått pengene sine, skulle lyve om det hvert fall. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finansavisen.no/samfunn/2025/02/17/8242914/mer-inkasso-for-maertha-aldri-opplevd-maken?zephr_sso_ott=UmQAcs

«Som en ansvarlig aktør er det vår plikt, i samarbeid med våre rådgivere, å gjennomgå samtlige fakturaer og påse at det er i henhold til inngåtte avtaler. Det har i noen tilfeller vist seg å ta ekstra tid, uten at det er noen dramatikk i det fra vår side», skriver Scheele Carlsen

https://www.vg.no/nyheter/i/nyrnmn/prinsesse-martha-louises-manager-avviser-anklager-om-ubetalte-regninger

Så hun sier først det tar tid å gjennomgå fakturaene mens hun i siste link sier det ble betalt i høst.

I min jobb tar det nøyaktig i underkant av fem minutter å sjekke at pristilbud stemmer overens med faktura, ikke månedsvis.

At dette ikke er avklart fra august til februar, sier i grunn sitt.

Endret av moroklompen
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (18 minutter siden):

Avviser inkassokrav

Märthas manager sier:

Står mer informasjon her: https://www.tv2.no/underholdning/tar-sterk-avstand-fra-nye-anklager-det-er-feil/17470103/

Datoer med kontakt, når gårdeier forsøkte å kontakte dem uten å få respons, og også at inkassokrav ble sendt for to uker siden.

Nå er Se og Hør, Vg og Tv2 på saken - er det ingen av dem som har stilt spørsmålstegn ved det at ML bruker sitt firma for å betale bryllupet? Firmaet sies å skulle drive med kulturformidling, mens ML/DV/Kongehuset alle har understreket at bryllupet var privat. Noen bør ta opp momsspørsmålet og lovligheten av å bruke firmaet til egne private utgifter.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroklompen skrev (6 minutter siden):

https://www.finansavisen.no/samfunn/2025/02/17/8242914/mer-inkasso-for-maertha-aldri-opplevd-maken?zephr_sso_ott=UmQAcs

«Som en ansvarlig aktør er det vår plikt, i samarbeid med våre rådgivere, å gjennomgå samtlige fakturaer og påse at det er i henhold til inngåtte avtaler. Det har i noen tilfeller vist seg å ta ekstra tid, uten at det er noen dramatikk i det fra vår side», skriver Scheele Carlsen

https://www.vg.no/nyheter/i/nyrnmn/prinsesse-martha-louises-manager-avviser-anklager-om-ubetalte-regninger

Så hun sier først det tar tid å gjennomgå fakturaene mens hun i siste link sier det ble betalt i høst.

I min jobb tar det nøyaktig i underkant av fem minutter å sjekke at pristilbud stemmer overens med faktura, ikke månedsvis.

Du må ikke glemme hvor opptatt CSC har vært de siste årene med å uttale "Ingen kommentar". Det er nok enormt krevende og tar nok det meste av tiden hennes, slik at det blir lite tid tilovers eller til å gjøre en faktisk jobb som å sjekke noen få fakturaer...

:sarkasme:

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (5 minutter siden):

Står mer informasjon her: https://www.tv2.no/underholdning/tar-sterk-avstand-fra-nye-anklager-det-er-feil/17470103/

Datoer med kontakt, når gårdeier forsøkte å kontakte dem uten å få respons, og også at inkassokrav ble sendt for to uker siden.

Nå er Se og Hør, Vg og Tv2 på saken - er det ingen av dem som har stilt spørsmålstegn ved det at ML bruker sitt firma for å betale bryllupet? Firmaet sies å skulle drive med kulturformidling, mens ML/DV/Kongehuset alle har understreket at bryllupet var privat. Noen bør ta opp momsspørsmålet og lovligheten av å bruke firmaet til egne private utgifter.

Håper dette blir belyst! Momssvindel bør ikke få gå upåaktet hen! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroklompen skrev (52 minutter siden):

Oversettelse: "vi må se om det er noen fakturaer vi kan slippe unna her"

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må vi vurdere hvem som er mest troverdig. 

På den ene siden har vi det som fremstår som en traust og seriøs Geiranger-bonde som har drevet forretning i mange år.

På den andre siden et par som i beste fall kan beskrives som virkelighetsfjerne, verste fall orker jeg ikke tenke på. I tillegg har flere andre kreditorer måtte vente lenge på oppgjør etter dette skandale-arrangementet som dessverre involverte vår kongefamilie.

Da er det ganske enkelt for meg å trekke konklusjoner om hvem som har rett, håper bonden får oppgjør etterhvert.

Virker som ekteparet preges mer og mer av desperasjon på den økonomiske biten, Märtha får foreløpig innvilget høye lån med pant i fast eiendom ser jeg. Men det kommer jo ubønnhørlig en tid for å betale avdrag, blir dyrt for kongen dette, er vel han som ender opp med regninga.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

keops skrev (2 minutter siden):

Her må vi vurdere hvem som er mest troverdig. 

På den ene siden har vi det som fremstår som en traust og seriøs Geiranger-bonde som har drevet forretning i mange år.

På den andre siden et par som i beste fall kan beskrives som virkelighetsfjerne, verste fall orker jeg ikke tenke på. I tillegg har flere andre kreditorer måtte vente lenge på oppgjør etter dette skandale-arrangementet som dessverre involverte vår kongefamilie.

Da er det ganske enkelt for meg å trekke konklusjoner om hvem som har rett, håper bonden får oppgjør etterhvert.

Virker som ekteparet preges mer og mer av desperasjon på den økonomiske biten, Märtha får foreløpig innvilget høye lån med pant i fast eiendom ser jeg. Men det kommer jo ubønnhørlig en tid for å betale avdrag, blir dyrt for kongen dette, er vel han som ender opp med regninga.

Må det vurderes? Er jo soleklart hvem som juger😅

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

Må det vurderes? Er jo soleklart hvem som juger😅

Okei da, gir meg på den😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (5 timer siden):

Avviser inkassokrav

Märthas manager sier:

Så beløpene var ikke en del av den opprinnelige avtalen. Men hvis ML/DV har utvidet avtalen underveis, med mer jobb for gårdbrukeren, så må jo det også betales! Jeg syns jeg ser en husbygger la være å få betalt for ekstra ønsker fra kunden underveis i prosessen.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du verden, så `snakkesalig` har aldri manageren vært før. 

Men, det er ganske enkelt å dokumentere et krav, og vi vet at Se & Hør hater å bli kalt for løgnere - regner med at de har sett dokumentasjonen, og at den nå vil offentliggjøres hvis det lar seg gjøre. 

PusheenPusheen skrev (7 timer siden):

Ja, det er jo veldig enkelt å sjekke hvem som lyver og ikke. Jeg kan ikke tenke meg at han bonden og de andre som ikke har fått pengene sine, skulle lyve om det hvert fall. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (4 minutter siden):

Du verden, så `snakkesalig` har aldri manageren vært før. 

Men, det er ganske enkelt å dokumentere et krav, og vi vet at Se & Hør hater å bli kalt for løgnere - regner med at de har sett dokumentasjonen, og at den nå vil offentliggjøres hvis det lar seg gjøre. 

Er rimelig sikker på at Se og Hør har den dokumentasjonen de trenger for å skrive om dette, ja😄 Og som det ble påpekt over her, om avtalen utvides underveis, skal jo dette også selvsagt betales for. Jeg bare skjønner ikke at det finnes folk med SÅ dårlig økonomisk forståelse, at de ikke ser dette selv. Spesialutgave av Luksusfellen, neste!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Er rimelig sikker på at Se og Hør har den dokumentasjonen de trenger for å skrive om dette, ja😄 Og som det ble påpekt over her, om avtalen utvides underveis, skal jo dette også selvsagt betales for. Jeg bare skjønner ikke at det finnes folk med SÅ dårlig økonomisk forståelse, at de ikke ser dette selv. Spesialutgave av Luksusfellen, neste!

Fristende å tro at paret ville ha Netflix-bryllupet sitt for enhver pris, og at prisen antageligvis ble såpass høy at de ikke nødvendigvis hadde de pengene da fakturaene forfalt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (30 minutter siden):

Fristende å tro at paret ville ha Netflix-bryllupet sitt for enhver pris, og at prisen antageligvis ble såpass høy at de ikke nødvendigvis hadde de pengene da fakturaene forfalt. 

Men pyttsann, man kan jo bare ta opp et nytt lån i 10-millionersklassen. Pengeforståelse er noe denne familien tydeligvis sliter med.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...