Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Supa skrev (1 time siden):

Ja dette var drøyt. Jeg reagerte også sterkt på at hun brukte Ari der. Brukte hans selvmord for at ikke pressen skal stille helt betimelige spørsmål angående sjakalen hun har giftet seg med. Hun er så drøy. Tror hun kan gjøre hva hun vil bare fordi hun er født inn i kongefamilien. Det er en skam at hun ikke tar mer ansvar. Det Durek uttaler i forbindelse med overgrepsaken viser at han ikke har skjønt noen ting av Meetoo - og det har tydeligvis ikke Märtha heller. De takler ikke kritikk - men skal ha alt på sin måte hele tiden - uansett hvor dårlig moral de har. Fysj.

Enig, det reagerte jeg også på. Det hun sa var underforstått at det var pressen som hadde drevet han til selvmord. 

Pluss at jeg håper hun fikk mer enn en støkk når faren til dine 3 barn dør. Jeg hadde brutt sammen, hun fikk seg en støkk. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pop up bruker skrev (2 timer siden):

Og dette syns den norske Kongen og Dronningen tydeligvis er helt innafor. 

Jeg begriper ikke hvordan folk rundt han tenker, at noen fortsatt vil assosieres med denne fyren er helt utrolig.

Huff, jeg syns synd på Kongen og Dronningen jeg. Og hva skal de gjøre da? 

De kan jo ikke bestemme hvem barna deres skal være sammen med, og begge barnas valg av livspartnere er nok en belastning for kongehuset og en trussel for monarkiet. 

Og de er jo mamma og pappa, bestemor og bestefar, og da støtter de opp så godt de kan, selv om jeg vil tro at de er fortvilte når den ene skandalen etter den andre dukker opp. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amanda28 skrev (11 timer siden):

Og han forklarer i intervjuet hva han mener med å ha gått over streken.

For han er troverdig? Snakk om å være naiv.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Dette med Ari var helt usmakelig ja. Ari var ikke anmeldt for overgrep, Ari drev ikke å voodoo-et folk, Ari hadde ikke søsken som var livredde for han, Ari hadde ikke truet med å saksøke sin mor etc. At hun sammenligner de to, er rett og slett dritdårlig gjort. Hun må jo skjønne at kritikken mot Durek er helt usammenlignbart. 

Moren til Ari har uttalt at det ikke er pressen som var skyld i Aris død. Men det passer nok ikke ML sitt narrativ.

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 minutt siden):

Moren til Ari har uttalt at det ikke er pressen som var skyld i Aris død. Men det passer nok ikke ML sitt narrativ.

Ikke sant, mener å huske det faktisk. Hvilket gjør Märthas uttalelse enda på usmakelig. 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amanda28 skrev (12 timer siden):

Neida, det burde han ikke. Men vi ikke alt rundt settingen/rollene osv, men isolert sett burde han selvsagt ikke det. 

Men nå er det et påstått overgrep denne saken handlet om, og da synes jeg man skal være ytterst forsiktig med å kalle han en overgriper eller hentyde til det, når man ikke vet fasiten. 

En slik kontakt har jeg ikke hørt om, høres spesielt ut. Samtidig er man utsatt som behandler, og det er kanskje vanlig i USA? Hvordan lyder kontrakten da?

Skremmende forsvar du egentlig fronter for en som faktisk sier han har tråkket over grenser. Som behandler er man ikke utsatt og ikke den sårbare! Hvor mange behandlere er blitt utsatt for overgrep? Sett i forhold til hvor mange som har vært hos behandler og blitt forvoldt overgrep?

• Liker 9
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skuffende at VG ser ut til å ta litt lett på sin egen rolle her. Denne muligheten for å drive kritisk journalistikk ble mer eller mindre skuslet bort, og de også fremstår som alt annet enn vaktbikkjer overfor disse to sjarlatanene. Veldig positivt at Se &Hør fikk benytte seg av muligheten til kontradiksjon, men dette var noe vi kunne ha forventet av VG selv tenker jeg.  

Det var mange oppfølgingsspørsmål som ble utelatt fra VG sin side.  De massive og presise kommentarene her inne tyder på at mange oppegående mennesker fortsatt sitter uten svar på viktige spørsmål. Og her har VG sviktet sitt mandat- det er jo de som skal spørre på vegne av oss, ikke sant?

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (6 minutter siden):

Synes det er skuffende at VG ser ut til å ta litt lett på sin egen rolle her. Denne muligheten for å drive kritisk journalistikk ble mer eller mindre skuslet bort, og de også fremstår som alt annet enn vaktbikkjer overfor disse to sjarlatanene. Veldig positivt at Se &Hør fikk benytte seg av muligheten til kontradiksjon, men dette var noe vi kunne ha forventet av VG selv tenker jeg.  

Det var mange oppfølgingsspørsmål som ble utelatt fra VG sin side.  De massive og presise kommentarene her inne tyder på at mange oppegående mennesker fortsatt sitter uten svar på viktige spørsmål. Og her har VG sviktet sitt mandat- det er jo de som skal spørre på vegne av oss, ikke sant?

VG har nok fått strenge regler for hva de kan spørre om i dette intervjuet. Om det skulle komme ett eneste kritisk spørsmål, så ville vel dette året avbrutt hele seansen.

Det er helt latterlig hvor dårlig journalistikk VG viser når de først får dette paret i tale. Her skal de strykes med hårene og få frem en nærmest tåredryppende artikkel om dette stakkars paret.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (5 timer siden):

VG har nok fått strenge regler for hva de kan spørre om i dette intervjuet. Om det skulle komme ett eneste kritisk spørsmål, så ville vel dette året avbrutt hele seansen.

Det er helt latterlig hvor dårlig journalistikk VG viser når de først får dette paret i tale. Her skal de strykes med hårene og få frem en nærmest tåredryppende artikkel om dette stakkars paret.

Leste saken og der ble det tydelig presisert at vg fikk spørre de om hva som helst! Synd de ikke gjorde det skikkelig. 

IMG_2798.jpeg

Endret av Minitroll
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (1 time siden):

Leste saken og der ble det tydelig presisert at vg fikk spørre de om hva som helst! Synd de ikke gjorde det skikkelig. 

IMG_2798.jpeg

Jeg leste faktisk artikkelen, men det du viser til gikk meg hus forbi.

Desto enda verre journalistikk hvis journalistene sto fritt til å spørre om hva de ville. jeg trur ganske sikkert at journalistene visste at stiller de kritiske og inngående spørsmål, så ville de blitt stoppet likevel. Om journalistene  ikke hadde blitt stoppet, så ville nok forklaringene være en bra smørje. 

En annen ting er hvorfor i all verden skal disse andre være tilstede under intervjuet? Er de der for en mental støtte??

De kan ha så mange intervjuer de måtte orke, ikke noe i hele verden får meg til å ha tru på DV sine forklaringer.

Helt ærlig, jeg synes ML ser sliten ut på bildene. Derfor skrev jeg tidligere i tråden at jeg lurer på hvordan det forholdet er for tiden. Det kan da umulig være bare rosa skyer og love love love.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lever av drama. Har vært stilt et lite øyeblikk fra den kanten, så da passer det bra å røre i gryten slik at han nok en gang kan innta offerrollen. De burde ikke fått spalteplass i det hele tatt.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyr skrev (18 timer siden):

Det var første og eneste gangen moren til Ari tok til ordet,selv etter at ML og DV har krenket Ari`s navn før,og DV hevder å ha"kontakt"med han jevnlig i åndeverdenen.Hva moren må ha bitt i seg,men likevel tidd om.Hun fortjener en pris.

• Liker 18
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (9 timer siden):

Syns generelt VG er ganske veike i kritikken og kritisk søkelys mot kongehuset og de øvrige. Like etter Marius gikk ut å "beklaget" at han hadde bedrevet litt "kropskrenkelse" hadde de vel noen kommentarer om at ja, nå må det være nok for nå han han sagt unnskyld. De gikk også hardt ut mot Se og Hør og anklaget dem for å kjøpe seg til intervjuer med Durek sin mor. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (55 minutter siden):

Nummer 4 i arverekken til tronen. 

Det er ikke forbud å være gal, og det er helt greit også tenker jeg, så lenge man ikke skader andre med sin galskap, men jeg må si det er ganske spesielt at en norsk prinsesse holder på sånn i offentligheten og tjener penger på det til og med. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravleberta skrev (12 minutter siden):

Oi, den var ikke nådig den kritikken der. Og jeg hadde nok følt det sånn om jeg var i det rommet jeg også 😁

Prinsessen som bare DV kunne trollbinde…

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (3 timer siden):

Jeg liker ikke slike kritikker som kun er til for å debunke absolutt alt som kan minne om noe ikke-fysisk. Jeg er ikke enig i Märtha og de med alt, men seriøst, er dette rart da? Og psykose, virkelig?  

"Vi får vite at døde mennesker kan kontakte oss ved å vise seg visuelt, gjennom lyd, tanker eller farger. Hos en psykiater ville antakelig psykose-alarmen ringt for lengst, men hos denne anmelderen får vi nøye oss med å tenke at dette tror vi rett og slett ikke på."

Jeg syns disse ihuga debunkerne kan ta seg en bolle, hver femte danske er visst psykotisk også: https://www.forskning.no/religion-alternativ-energi-overtro/helt-naturlig-a-oppleve-noe-overnaturlig/445536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...