Gå til innhold

Restaurant i nærheten av Spektrum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi skal på teater med storfamilien til helga. Vi skal på spektrum, og vi er 10 stk i alderen 1,5år, 4år, 8år og voksne og besteforeldre.

Jeg har sjekket ut pinchonation, det var fullbooket. Samme med Olivia. Skjønner at vi kanskje er litt sent ute, men noen som har noen tips til gode restauranter med koselig atmosfære og god mat som kan fenge aldersspennet? 😅 I nærheten spektrum, Oslo s, Karl Johan? 

Anonymkode: aa294...e3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som tilreisende vil jeg tippe at dere vil trives på Egons i Byporten. (Som Osloboer ville jeg ikke satt mine ben der, det er en av de heftigste turistfellene jeg vet om. Men veldig barnevennlig.) 

Anonymkode: 1f69c...089

• Liker 1
Skrevet

Mamma Pizza er helt fantastisk hvis dere vil ha italiensk mat ☺️ Anbefales på det varmeste!

Ligger i dronningensgate, rett ved Oslo Spektrum 

Anonymkode: 677ea...399

Skrevet

Med barn tenker jeg også Egon på byporten eller Peppes i Karl Johans gate 

Anonymkode: f10e0...98d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som tilreisende vil jeg tippe at dere vil trives på Egons i Byporten. (Som Osloboer ville jeg ikke satt mine ben der, det er en av de heftigste turistfellene jeg vet om. Men veldig barnevennlig.) 

Anbefaler ikke om det er tilstelning i spektrum. Da er det smekkfullt og tar timer å få maten.

Anonymkode: 30f8c...399

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan dere reiser, men hvis dere kommer med tog: Gå av på Nationaltheateret, spis et sted i nærheten av Stortinget T-banestasjon, ta banen til Jernbanetorget etterpå. For spisesteder i nærheten av Spektrum er sikkert stappfulle før en forestilling der.

Anonymkode: df015...68c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mamma Pizza er helt fantastisk hvis dere vil ha italiensk mat ☺️ Anbefales på det varmeste!

Ligger i dronningensgate, rett ved Oslo Spektrum 

Anonymkode: 677ea...399

Vil bare påpeke at det ikke går an å bestille bord der. Skjønner egentlig ikke hvorfor de praktiserer det sånn, for man vil gjerne sikre seg når man drasser med seg unger og sånt.

Skrevet

Jeg ville styrt unna Egon og Peppes - barn eller ei. Hva med Tavernaem? Hyggelig sted med god mat for både store og små

Anonymkode: 0e0eb...bef

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

https://sarayrestaurant.no

Beste tyrkiske maten i byen 🥳

Anonymkode: 3c1df...4f1

Det er mere som et gatekjøkken da. Eller hvertfall veldig liten og casual restaurant. God mat da! Stikker ofte innom etter jobb hvis jeg skal møte venner 

Anonymkode: f10e0...98d

Skrevet

Peoples. Er ikke så langt unna Spektrum. Ganske grei mat der 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Egon er blodharry og maten er ekkel helfabrikata som smaker død! At ts er tilreisende og ikke er fra Oslo betyr ikke at hun er helt analfabet på mat. 

Anonymkode: 6c25f...f88

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 23.02):

Egon er blodharry og maten er ekkel helfabrikata som smaker død! At ts er tilreisende og ikke er fra Oslo betyr ikke at hun er helt analfabet på mat. 

Anonymkode: 6c25f...f88

Det er veldig få restauranter som fenger alderspennet 1,5år, 4år, 8år, som ikke serverer dårlig halvfabrikata. Med mindre ungene er veldig glade i variert og mer "voksen" mat. 

Det kommer også an på hvor åpne besteforeldrene er på forskjellige smaker. 
Mine favorittrestauranter i Oslo er enten indiske, asiatiske eller meksikanske. Og ingen av dem er steder jeg ville tatt med meg verken barn under 15, eller foreldrene mine. 

Strengt tatt ville jeg vurdert kjederestauranter til storfamilien. Eller en form for mathall, der alle kan finne noe de liker. 
Problemet er at midt i julebordssesongen, og rett før et barnevennlig teater i Oslo Spektrum, så er nok det meste i nærheten ganske fullt. 

Jeg tipper TS tolererer å spise helt OK mat, så lenge ungene ikke hyler og skriker og nekter å spise. Eller foreldrene sitter og pirker i maten. 

Jeg hadde muligens vurdert å gå på et av hotellene i nærheten og spist julebuffet...

• Liker 1
Skrevet

Hva spiser barna? Og hvilket tidspunkt skal dere spise?

Det er en heftig julebordhelg nå, så mye er booket.

Anonymkode: 2cee2...c7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 15.44):

Hei! Vi skal på teater med storfamilien til helga. Vi skal på spektrum, og vi er 10 stk i alderen 1,5år, 4år, 8år og voksne og besteforeldre.

Jeg har sjekket ut pinchonation, det var fullbooket. Samme med Olivia. Skjønner at vi kanskje er litt sent ute, men noen som har noen tips til gode restauranter med koselig atmosfære og god mat som kan fenge aldersspennet? 😅 I nærheten spektrum, Oslo s, Karl Johan? 

Anonymkode: aa294...e3d

Anbefalinger av restaurant handler like ofte om atmosfære, barnevennlighet (i deres tilfelle) og reisevei. Særlig siden dere ankommer Oslo S og skal på Spektrum. Jeg ville anbefalt et sted med kort reisevei, særlig mtp de minste barna. På Østbanehallen har de feks Royal Gastropub (egen barnemeny) og Bella Bambina. Sistnevnte er jo relativt likt Olivia som dere allerede har sjekket. Kanskje de har ledig bord der? Hyggelig, barnevennlig og ikke minst nært både ankomststed og nært Spektrum. 

Eventuelt ville jeg også vurdert Habibi i Strøget. Libanesisk mat (i alle fall der) er veldig «allment tilgjengelig» med mange småretter og milde smaker. Håper dere får et fint opphold!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...