Gå til innhold

Må alltid romantikk være involvert i sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I oralsex-tråden er det noen kvinner som skriver at de ikke liker å motta oralsex fordi sex for dem innebærer å se mannen dypt i øynene. Til dere som har det slik vil jeg spørre: Må alltid romantikk være involvert når dere har sex? Vi har vel statistisk sex to til tre ganger i uka. Denne hverdagssexen har jeg tenkt at handler om å dekke et behov man har. Innimellom har man sex på en eng av roser og syriner, men ikke hver gang, hver uke og hver måned gjennom et langt samliv, for hvis kravet til standarden på sexen blir så høy, så blir vel samtidig terskelen for å ha sex høy? En kjappis for å oppnå orgasme er vel det man ofte legger i hverdagssex, eller? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør alt, men å se på hverandre er nok med ofte, men ikke nødvendigvis så kjærlig og romantisk, men med rå kåtskap.

Anonymkode: 98f6d...06d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker svært sjelden med mannen min for å dekke et behov. Selv i de korte, hverdagslige så elsker vi fordi vi elsker hverandre. Blir det for «teknisk», er det ikke gøy og godt lengre, synes jeg. Da føler jeg meg «brukt». (De veldig få unntakene er når jeg ikke er opplagt og gir ham lov til å «forsyne seg». Men da er det på mitt initiativ og han kjærtegner meg ofte en del etterpå - av takknemlighet.)

Likevel er det ikke alltid vi har «romantisk sex med mye nærhet». Sexen kan være et resultat av f.eks.  nakent begjær og iver, trøtthet, lek og latter, kos, utfordringer eller dominans. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fioljenta skrev (6 minutter siden):

Jeg elsker svært sjelden med mannen min for å dekke et behov. Selv i de korte, hverdagslige så elsker vi fordi vi elsker hverandre. Blir det for «teknisk», er det ikke gøy og godt lengre, synes jeg. Da føler jeg meg «brukt». (De veldig få unntakene er når jeg ikke er opplagt og gir ham lov til å «forsyne seg». Men da er det på mitt initiativ og han kjærtegner meg ofte en del etterpå - av takknemlighet.)

Likevel er det ikke alltid vi har «romantisk sex med mye nærhet». Sexen kan være et resultat av f.eks.  nakent begjær og iver, trøtthet, lek og latter, kos, utfordringer eller dominans. 

De aller fleste av oss onanerer jo. Så noe behov må vel ligge der. 

• Nyttig 1
Skrevet
Topper og daler skrev (29 minutter siden):

I oralsex-tråden er det noen kvinner som skriver at de ikke liker å motta oralsex fordi sex for dem innebærer å se mannen dypt i øynene. Til dere som har det slik vil jeg spørre: Må alltid romantikk være involvert når dere har sex? Vi har vel statistisk sex to til tre ganger i uka. Denne hverdagssexen har jeg tenkt at handler om å dekke et behov man har. Innimellom har man sex på en eng av roser og syriner, men ikke hver gang, hver uke og hver måned gjennom et langt samliv, for hvis kravet til standarden på sexen blir så høy, så blir vel samtidig terskelen for å ha sex høy? En kjappis for å oppnå orgasme er vel det man ofte legger i hverdagssex, eller? 

Vi har ikke det du omtaler som «hverdagssex»😊

Vi er begge «kvalitet over kvantitet» når det kommer til sex. Type kjappiser og lignende gir oss ingen ting.

Jevnlig sex er ikke et behov vi har. Det kan gå lang tid i mellom hver gang vi har sex. Når vi har sex, så er det veldig bra sex.

Anonymkode: dc2a1...de9

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har ikke det du omtaler som «hverdagssex»😊

Vi er begge «kvalitet over kvantitet» når det kommer til sex. Type kjappiser og lignende gir oss ingen ting.

Jevnlig sex er ikke et behov vi har. Det kan gå lang tid i mellom hver gang vi har sex. Når vi har sex, så er det veldig bra sex.

Da blir det vel til at dere tyr til onani, eller? Vi har også napoleonskake, reker med majones og sjampanje innimellom, men til hverdags går det helt fint med ei skive med brunost. Tenker heller ikke på sex som at kvantitet og kvalitet trenger å være en motsetning. Det ene utelukker ikke det andre i dette tilfellet. 

Endret av Topper og daler
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Oppfatter ikke det som romantisk eller ikke-romatisk, men bare en preferanse.
Noen tenner på blikkontakt og nærhet, og andre tenner på oralsex - kanskje de fleste på begge deler.

Jeg tenner ikke på folk jeg ikke har følelser for, så slik sett må det være romantikk i bunnen.
Det betyr ikke at sexlivet er vanilje. Romantikk kan like gjerne være knytta til makt og smerte som til langsomme favntak; det kommer an på relasjonen og preferansene. Ingen er like, og på deg selv kjenner du ingen andre.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Topper og daler skrev (6 minutter siden):

Da blir det vel til at dere tyr til onani, eller? Vi har også napoleonskake, reker med majones og sjampanje innimellom, men til hverdags går det helt fint med ei skive med brunost. Tenker heller ikke på sex som at kvantitet og kvalitet trenger å være en motsetning. Det ene utelukker ikke det andre i dette tilfellet. 

Onanere gjør vi fra tid til annen helt uavhengig av sex med hverandre og frekvensen på det. Altså hvor ofte eller sjelden vi har sex, påvirker ikke hvor ofte eller sjeldent vi onanerer.

onani og sex med partner er 2 ulike ting med ulik funksjon.

Om kvantitet innebærer «kjappiser», en BJ,  etc, så syntes vi kvaliteten er mye dårligere og det gidder vi ikke. 
Vi går ikke rundt å har lyst på sex flere ganger i uken. 

Sex er individuelt. Jeg og min partner har vår seksualitet. Du har din. Er unødig å skulle kverulere på andre sin seksualitet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Andro skrev (2 minutter siden):

Oppfatter ikke det som romantisk eller ikke-romatisk, men bare en preferanse.
Noen tenner på blikkontakt og nærhet, og andre tenner på oralsex - kanskje de fleste på begge deler.

Jeg tenner ikke på folk jeg ikke har følelser for, så slik sett må det være romantikk i bunnen.
Det betyr ikke at sexlivet er vanilje. Romantikk kan like gjerne være knytta til makt og smerte som til langsomme favntak; det kommer an på relasjonen og preferansene. Ingen er like, og på deg selv kjenner du ingen andre.

Ja, det er vel en populær ting å si i dag - at alle er ulike og at ingenting er uvanlig. :) Og det er så klart en viss sannhet i det også. Bortsett fra at vi har statistikk som kan fortelle oss en del om hva som er våre vanligste tilbøyeligheter. Som at de fleste kvinner, og nesten alle menn, onanerer. 

Skrevet

Jeg liker blanding. Jeg liker å bli tatt hardt bakfra før vi går ut, gi en blowjob når han kommer hjem fra trening, romantisk og lideskapelig misjonær, å sitte på ansiktet hans eller å bare ri han så lenge jeg vil. Følelsene er der jo uansett, men variasjon mellom røff og skånsom behandling er en gode. Av og til vil vi se hverandre i øynene og beføle, andre ganger er det bare dyrisk straight-to-the-point-sex.

Anonymkode: afec2...1d5

• Nyttig 1
Skrevet

Sex uten romantikk er bare helt utrolig kjedelig. Har ikke behov for å bare komme, det er ikke det sex handler om for min del.

Anonymkode: 7de30...c68

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg har det ikke slik som de kvinner du spør, men tillater meg å svare likevel. Veldig ofte har jeg bare behov for seksuell tilfredsstillelse, og det romantiske aspektet ved det er ofte ikke noe jeg vektlegger overhodet. Selvfølgelig trygt, godt og fint at det er min partner, som jeg elsker, men vi har simpelthen bare sex oftere enn at det er inderlig kjærlig, det romantiske ved det som et vesentlig, eller fokus på "elske". Å elske, det gjør vi mer innimellom det at vi bare har god, nødvendig og tilfredsstillende sex. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sex uten romantikk er bare helt utrolig kjedelig. Har ikke behov for å bare komme, det er ikke det sex handler om for min del.

Ts snakker for menn. Menn har sex for å komme. Kvinner kan ha god sex uten å komme. Også uten romantikk, romantikken kan ha funnet sted tidligere på dagen, eller dagen før.

Anonymkode: 41a51...1d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Onanere gjør vi fra tid til annen helt uavhengig av sex med hverandre og frekvensen på det. Altså hvor ofte eller sjelden vi har sex, påvirker ikke hvor ofte eller sjeldent vi onanerer.

onani og sex med partner er 2 ulike ting med ulik funksjon.

Om kvantitet innebærer «kjappiser», en BJ,  etc, så syntes vi kvaliteten er mye dårligere og det gidder vi ikke. 
Vi går ikke rundt å har lyst på sex flere ganger i uken. 

Sex er individuelt. Jeg og min partner har vår seksualitet. Du har din. Er unødig å skulle kverulere på andre sin seksualitet.

For all del - kverulerer ikke, jeg er bare nysgjerrig. Alle får så klart styre med sitt, men nå er jo dette en gang et diskusjonsforum. Så det er vel heller ingen grunn til å furte når det diskuteres i er diskusjonsforum? Det er frivillig å delta i diskusjonen, og hvis premisset for en hver diskusjon var at alle er ulike og alt er vanlig, så ble det ingen diskusjon. Jeg tror heller ikke noe på det.

Sex og onani er selvsagt ikke to helt ulike ting. Det henger sammen og dreier seg begge deler om lyst og kåtskap. Får man ikke utløp for lyst og kåtskap sammen med partneren, så tar man hånd om det selv. Har man mye sex med partneren, så vil man i de fleste tilfeller ha mindre behov for å onanere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gratulerer! Du er den eneste som har svart på deg jeg spør om. :) Jeg er uenig med deg, men setter pris på at du svarer på det jeg spør om. 

• Liker 2
Skrevet
Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Jeg har det ikke slik som de kvinner du spør, men tillater meg å svare likevel. Veldig ofte har jeg bare behov for seksuell tilfredsstillelse, og det romantiske aspektet ved det er ofte ikke noe jeg vektlegger overhodet. Selvfølgelig trygt, godt og fint at det er min partner, som jeg elsker, men vi har simpelthen bare sex oftere enn at det er inderlig kjærlig, det romantiske ved det som et vesentlig, eller fokus på "ekske". Å elske, det gjør vi mer innimellom det at vi bare har god, nødvendig og tilfredsstillende sex. 

Tommel! Da har du det som oss. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts snakker for menn. Menn har sex for å komme. Kvinner kan ha god sex uten å komme. Også uten romantikk, romantikken kan ha funnet sted tidligere på dagen, eller dagen før.

Snakk for deg selv. Var det slik hadde ikke markedet bugnet over av klitorisstimulatorer og doble dildoer. Heller ikke kvinnelige onaniringer og kvelder forbeholdt couger-kvinner på sexklubber. For ikke å snakke om gangbang-kvelder i mørke klubber! Tror nok kvinnelig seksualitet også kan være rå og fylt av kåtskap - og behovet for å komme! 

Endret av Topper og daler
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min mann har absolutt ikke et behov for å komme. Han koser seg uansett.

Anonymkode: afec2...1d5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette sier kjæresten min også. Sex med følelser, noen man kjenner og er glad i, er hundre ganger bedre enn all tilfeldig sex tilsammen. 

Han har hatt sin del ons og slags fwb forhold, jeg har vel omtrent ikke hatt noe slikt. Men flere lange forhold og mye sex. 

Trenger ikke ha romantisk, slow, tantrisk sex hele tiden. Men en kjærlig og trygg relasjon i bunn gjør sexen morsommere, leken, nærmere, deiligere. Og jeg lengter alltid etter mer og gleder meg til neste gang innen 24 timer 😅 

Det skal sies at kjæresten min er en nydelig og oppmerksom mann. Maskulin og herlig med skjegg, muskler, never og hår på brystkassen.  Han har en sensitiv og følsom kjerne, er en uselvisk elsker og hans største nytelse er å gi meg nytelse og orgasme. Han passer alltid på å tilfredsstille meg først, helst flere enn én orgasme om kroppen min er i modus til det. Jeg har aldri opplevd vaginal orgasme før sex med kjæresten. Så kanskje ikke så rart jeg alltid er klar 😅

Anonymkode: 06bbd...b6a

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ts stiller et spørsmål, og jeg er også kvinne, men forventer tilfredsstillelse ved sex. Jeg har også et naturlig seksuelt behov som trenger mer tilfredsstillelse enn det ren romantikk bidrar med. 

Jeg hadde faktisk dumpet en mann om han tilbød meg romantikk i bøtter og spann, men ikke seksuell tilfredsstillelse. Da hadde jeg vært særdeles utilfreds, og blomster og romantikk hadde på ingen måte veid opp. Jeg hadde nok etterhvert følt for å pelme de blomstene eller hva det nå var på ham, istedenfor å sette pris på slikt, men ikke få noe jeg TRENGER. 

Kvinner som ikke har et behov for orgasmer er nok heller ingen fasit for kvinner. Ts er ikke nødvendigvis en fasit for menn heller, men stiller et greit spørsmål, fordi det virker å være et behov for mange å se at det er varierende hvordan kvinner fungerer, og menn. 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...