AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Min samboer døde i sommer av leukemi og etterlot seg et barn på 14 som jeg var/er bonusfar til. Nå er ikke bonusbarnet hos meg lenger siden han synes det er veldig trist og skummelt i huset som mammaen bodde i, og det forstår jeg godt. Han bor nå fast hos sin far og hans samboer. I begravelsen i sommer ordnet jeg blomster på kisten fra mitt bonusbarn og i tiden etter har jeg invitert med meg gutten flere ganger på kirkegården for å pynte på graven til hans mor. Jeg gir alltid beskjed til hans far og samboer på forhånd at jeg tar han med, men de sender aldri med han blomster eller noe annet han kan legge på graven. Jeg synes det er rart at faren og hans samboer ikke tenker at det kan være fint for sønnen a kommer med egen blomst og legge på graven till mammaen sin? Dette handler ikke om økonomi men hva som er fint for barnet, så jeg kjøper ofte en egen blomst som gutten kan legge på graven. Hans mor og faren har hatt et greit samarbeidsforhold i alle år. De har heller ikke besøkt graven med gutten. Hva er vanlig? Anonymkode: a0d04...9c2 1 22
Olaug Olsen Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Altså i min familie er det slik at noen liker å gå til graven mens andre liker det ikke. Jeg er en av de som går. Vi har lykter om vinteren og blomster om sommeren. Jeg ville ha spandert dette selv, på vegne av gutten. Det er en hyggelig handling som gjør at dere to kan ha en relasjon sammen som forsterkes av at du gir gutten rom til å minnes sin mor. Var det meg ville jeg betalt selv, uten å problematisere! 23 5 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Veldig spesielt (og lite innsiktsfullt) av far å ikke ta med sønnen på graven til mor, veldig flott at du gjør det ❤️ Selvfølgelig burde faren tilby seg å ordne blomster og slikt. Men når han ikke gjør det så hadde jeg bare ordnet med det selv. Ta med gutten neste gang så kan han være med selv og velge ut blomster til graven og/eller en pyntegjenstand, bamse eller noe som minner han om moren ❤️ Anonymkode: c71a1...b79 9 5 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min samboer døde i sommer av leukemi og etterlot seg et barn på 14 som jeg var/er bonusfar til. Nå er ikke bonusbarnet hos meg lenger siden han synes det er veldig trist og skummelt i huset som mammaen bodde i, og det forstår jeg godt. Han bor nå fast hos sin far og hans samboer. I begravelsen i sommer ordnet jeg blomster på kisten fra mitt bonusbarn og i tiden etter har jeg invitert med meg gutten flere ganger på kirkegården for å pynte på graven til hans mor. Jeg gir alltid beskjed til hans far og samboer på forhånd at jeg tar han med, men de sender aldri med han blomster eller noe annet han kan legge på graven. Jeg synes det er rart at faren og hans samboer ikke tenker at det kan være fint for sønnen a kommer med egen blomst og legge på graven till mammaen sin? Dette handler ikke om økonomi men hva som er fint for barnet, så jeg kjøper ofte en egen blomst som gutten kan legge på graven. Hans mor og faren har hatt et greit samarbeidsforhold i alle år. De har heller ikke besøkt graven med gutten. Hva er vanlig? Anonymkode: a0d04...9c2 Så trist! Ta med barnet å kjøp en blomst også drar dere sammen på grava. Spør selvfølgelig barnets far først om det er i orden. Anonymkode: e8e83...e74 5
Ulven Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette handler ikke om økonomi men hva som er fint for barnet, så jeg kjøper ofte en egen blomst som gutten kan legge på graven. Hans mor og faren har hatt et greit samarbeidsforhold i alle år. De har heller ikke besøkt graven med gutten. Hva er vanlig? Anonymkode: a0d04...9c2 Hvis det ikke handler om økonomi er det vel greit å fortsette å gjøre det slik du allerede gjør med å kjøpe med en ekstra blomt. Handler det om økonomi kan du jo heller kjøpe med et langtidsbrennende lys fra gutten. De er forholdsvis rimelige. 5 1
CamillaCollett Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 (endret) Jeg ville tenkt som deg. Men, jeg ville heller ikke gjort noe ut av dette, med mindre du har økonomiske problemer. Det er fort gjort at det blir en stor negativ greie ut av det som ingen er tjent med i en ellers vanskelig tid. Endret 11. desember 2023 av CamillaCollett 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 CamillaCollett skrev (1 minutt siden): Jeg ville tenkt som deg. Men, jeg ville heller gjort noe ut av dette, med mindre du har økonomiske problemer. Det er fort gjort at det blir en stor negativ greie ut av det som ingen er tjent med i en ellers vanskelig tid. Hva mener du med at du ville gjort noe ut av dette? Ts Anonymkode: a0d04...9c2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I begravelsen i sommer ordnet jeg blomster på kisten fra mitt bonusbarn og i tiden etter har jeg invitert med meg gutten flere ganger på kirkegården for å pynte på graven til hans mor. Hadde tatt det som en selvfølge at den kostnaden står jeg for. Du inviterer med gutten, han er 14 år og sånt fikser du ❤️ Anonymkode: e4403...59a 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 Stakkars gutt. Fortsett å betal for en blomst og ta med gutten på graven til sin mor😭 Lite gjennomtenkt av hans far..😔 Anonymkode: 5fc2b...576 4
Brunello Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 (endret) I og med at det dreier seg om bagatellmessige beløp, vil jeg si at du bare fortsetter med det. Jeg ville heller konsentrert meg om hvordan samvær ordnes best mulig dersom det er ønskelig fra din side. Du har ikke rett på samvær etter loven, men dersom du har vært stefar en årrekke vil det være naturlig å ha det. Endret 11. desember 2023 av Brunello 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva mener du med at du ville gjort noe ut av dette? Ts Anonymkode: a0d04...9c2 Ikke meg du spør, men rådet er enkelt. Ikke ta det opp. Anonymkode: adab9...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Veldig spesielt (og lite innsiktsfullt) av far å ikke ta med sønnen på graven til mor, veldig flott at du gjør det ❤️ Selvfølgelig burde faren tilby seg å ordne blomster og slikt. Men når han ikke gjør det så hadde jeg bare ordnet med det selv. Ta med gutten neste gang så kan han være med selv og velge ut blomster til graven og/eller en pyntegjenstand, bamse eller noe som minner han om moren ❤️ Anonymkode: c71a1...b79 Det er jo ikke sikkert at gutten vil ha med faren til graven da! Kanskje han foretrekker å gå dit med stefar istedenfor. Og det er ikke sikkert far tenker så langt at gutten skal få med seg blomster når han skal dit hvis ingen har formidlet guttens ønsker til far. Anonymkode: 34108...eeb 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 Synes egentlig det er litt rart spørsmål av deg ts... Ville tatt det som en selvfølge og tatt med eks bonusbarn te avdøde samboeren. Er jo du som skal besøke graven,ikke barnefar......du og sønnen! Anonymkode: 5fc2b...576 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke sikkert at gutten vil ha med faren til graven da! Kanskje han foretrekker å gå dit med stefar istedenfor. Og det er ikke sikkert far tenker så langt at gutten skal få med seg blomster når han skal dit hvis ingen har formidlet guttens ønsker til far. Anonymkode: 34108...eeb Nei men det er jo lov å tenke selv da når man er far og bonusmor. Ts Anonymkode: a0d04...9c2 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes egentlig det er litt rart spørsmål av deg ts... Ville tatt det som en selvfølge og tatt med eks bonusbarn te avdøde samboeren. Er jo du som skal besøke graven,ikke barnefar......du og sønnen! Anonymkode: 5fc2b...576 Det er jo barnets mor som ligger der, og man besøker graven til sin eks sammen med sitt barn. Hva hvis jeg ga blaffen, da hadde ingen tatt med gutten på morens grav. Ts Anonymkode: a0d04...9c2 5 5
Nymerïa Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette handler ikke om økonomi Hvis det ikke handler om økonomi, hvorfor tar du det opp i det hele tatt? Det er en blomsterbukett på en grav på vegne av et barn. Når du virker såpass raus og omtenksom ellers så er dette en helt underlig ting å henge seg opp i såfremt du ikke er så fattig at du lever på hermetikk. 4
Rosa Sitron Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Stakkars gutt. Fortsett å betal for en blomst og ta med gutten på graven til sin mor😭 Lite gjennomtenkt av hans far..😔 Anonymkode: 5fc2b...576 Det kan jo være at far ikke vet hvordan han skal håndtere dette og tenker at han ikke skal ødelegge for ts og gutten. 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke sikkert at gutten vil ha med faren til graven da! Kanskje han foretrekker å gå dit med stefar istedenfor. Og det er ikke sikkert far tenker så langt at gutten skal få med seg blomster når han skal dit hvis ingen har formidlet guttens ønsker til far. Anonymkode: 34108...eeb Jeg har sagt til guttens bonusmor at gutten synes det er fint å kunne sette ned sin egen blomst som moren likte, eller legge ned et lite steinhjerte med en skrift på eller noe annet. Ts Anonymkode: a0d04...9c2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 Dette bør du bare la ligge og fortsette som tidligere. Ikke ta det opp med far og bonusmor for det virker bare ekstremt smålig. Anonymkode: 197dc...4db 4
Rosa Sitron Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg har sagt til guttens bonusmor at gutten synes det er fint å kunne sette ned sin egen blomst som moren likte, eller legge ned et lite steinhjerte med en skrift på eller noe annet. Ts Anonymkode: a0d04...9c2 Ja? Da ville jeg tolket det som at det er noe du og barnet gjør sammen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå