AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Noen som vet om det går greit å bruke antibiotika kapsler som ble hentet ut fra apotek for et år siden, som ikke har gått ut på dato? Pakken har ligget i vanlig romtemperatur. Anonymkode: a73df...1e5
Mezzosoprena Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Har du fått beskjed av legen at du skal bruke antibiotika? Det er første punkt. For det andre; forskjellige typer antibiotika brukes mot forskjellige typer infeksjoner - er du sikker på at dette er rett antibiotika mot det du (evt.) har? 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Nei. Du skal ha fått påvist av lege at kuren er korrekt å bruke for den pågående sykdommen + du skal ha en fullstendig kur om du først skal bruke antibiotika. Bestill legetime og lever antiotikaen du har til destruering på apotek. AB-resistens er et seriøst problem. Anonymkode: 71ee0...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Nei, du må til lege først. Anonymkode: 1e779...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Det at du har ikke fullført kur liggende hjemme vitner om at du trenger tydlige instruksjoner fra lege. Anonymkode: 71ee0...e0e 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har fått resept og instruksjoner for bruk via lege selvfølgelig. Er det i det hele tatt mulig å få hentet ut slike preparater på apotek uten? Tingen er at jeg har medisin-angst (redd for kjipe bivirkninger), og tør ikke engang å bruke Ibux. Så jeg har utsatt og utsatt. Har fått antibiotikakurer av lege tidligere også som jeg har latt være å ta nettopp pga dette. Tilstanden jeg fikk antibiotika for er fortsatt i stor grad til stede og til plage. Anonymkode: a73df...1e5
myMa Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Ja du kan bruke det. Gitt at du har oppbevart det ihht instruksjonene på pakka. Det er stort sett vanlig romtemp.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har fått resept og instruksjoner for bruk via lege selvfølgelig. Er det i det hele tatt mulig å få hentet ut slike preparater på apotek uten? Tingen er at jeg har medisin-angst (redd for kjipe bivirkninger), og tør ikke engang å bruke Ibux. Så jeg har utsatt og utsatt. Har fått antibiotikakurer av lege tidligere også som jeg har latt være å ta nettopp pga dette. Tilstanden jeg fikk antibiotika for er fortsatt i stor grad til stede og til plage. Anonymkode: a73df...1e5 Men du fikk medisinen for et år siden. Du vet ikke om den er riktig nå….du må til lege. Anonymkode: 71ee0...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men du fikk medisinen for et år siden. Du vet ikke om den er riktig nå….du må til lege. Anonymkode: 71ee0...e0e Det er samme plage. Fikk du med deg det? Anonymkode: baee7...611
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har fått resept og instruksjoner for bruk via lege selvfølgelig. Er det i det hele tatt mulig å få hentet ut slike preparater på apotek uten? Tingen er at jeg har medisin-angst (redd for kjipe bivirkninger), og tør ikke engang å bruke Ibux. Så jeg har utsatt og utsatt. Har fått antibiotikakurer av lege tidligere også som jeg har latt være å ta nettopp pga dette. Tilstanden jeg fikk antibiotika for er fortsatt i stor grad til stede og til plage. Anonymkode: a73df...1e5 Bare for å gi deg en liten oppvekker: jeg forstår du er redd for medisiner, men tilstander som krever antibiotika, som ikke behandles, kan du bli alvorlig syk av. Jeg har tatt mye antibiotika pga streptokokker, og tenkte en gang jeg skulle «la kroppen gjøre jobben». Og det gjorde den. Om den gjorde! Det spredde seg til bihulene, ørene, øynene og stemmebånd mitt. Det hadde spredd seg såpass at jeg måtte på sykehuset og få intravenøs antibiotika for å sørge for at det ikke spredde seg ytterligere. For det hjalp ikke ta noen små tabletter lenger. Så jeg ville anbefalt du tar en diskusjon med legen din og ber han være tydelig på når du kan og når du må ta antibiotika, så du slipper å gå rundt med plager så lenge som ett år og potensielt risikere verre. Anonymkode: aae3b...63e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 TS, dette er noe du ringer legekontoret om i morgen, og IKKE spør om i et forum! Anonymkode: fb196...d05
Andrine& Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Har du også angst for å gå til legen? Isåfall kan du sende en melding å forklare det samme til legen som du skriver her ts. Da vil du få svar fra noen som kan hjelpe deg. Det som er med penicilin er at det må tas hele kuren ut for å ha den riktige virkningen. Hvilken sykdom gjelder det?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #13 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): TS, dette er noe du ringer legekontoret om i morgen, og IKKE spør om i et forum! Anonymkode: fb196...d05 Dette! Anonymkode: 7d8c9...27e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå