Gå til innhold

Venninnene mine forstår ikke at jeg er sliten etter en arbeidsdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har venner som ofte vil treffes etter arbeidstid, men som regel vil jeg bare hjem og slappe av. Dette er vanskelig for dem å forstå. De har kontorjobber, mens jeg jobber i hjemmesykepleien.....hvordan få de til å forstå?

Anonymkode: 61b1c...b5f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke få dem til å forstå. Du må bare si at du heller vil treffes i helgene fordi du er sliten etter jobb i ukedagene. Så er det opp til dem om de vil forstå eller ikke, de må uansett forholde seg til det.

Anonymkode: 3a35d...3a6

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor må de forstå..? 

Det er jo bare å si nei? 

Jeg er også dausliten etter jobb (og har "Kontorjobb" ;) ), og jeg sier bare det. Nei, jeg orker ikke finne på ting etter jobb. 

Anonymkode: 50094...405

• Liker 3
Skrevet

Jeg sitter også på kontor, men er også sliten etter jobb. 

Du vil ikke få de til å forstå, du kan sitte og belære dem så mye du vil, men de vil aldri forstå.

Du må bare svare at du ikke orker idag dessverre, og deretter komme med mottilbud på dag/dato.,

anbefaler deg av og til å strekke deg litt for å beholde vennskap :)

Anonymkode: 56cb5...6f1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan si, jeg har kontorjobb og jeg er også sliten og vil bare hjem etter jobb 😅

Er singel og uten barn til og med. Er bare rett og slett sliten. Har noen kroniske greier som virker inn. Men vet at mange helt friske folk er like.

Tror kanskje at graden av hvor introvert og ekstrovert påvirker. Jeg er ekstremt introvert, og selv om man kanskje ikke løfter tungt på kontor, er det mye folk og snakk 🥵 slikt blir jeg sliten av.

Anonymkode: d56e8...d7e

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Folk er forskjellige.. 

Og det er mye vane i dette. Hadde du spurt meg for 8 år siden måtte jeg hjem for å hvile etter jobb. Nå finner du meg på tur hallen, hvile etter jobb er utopi. Og det går greit. Handler vel om innstilling. 

Anonymkode: 19cd5...554

Skrevet

Ofte hjelper det å spille ballen over til dem. 

"Jeg har prøvd å si at jeg ikke orker å finne på ting etter jobb. Det virker ikke som at det er en bra nok "grunn" for dere. Hva kan jeg si for at dere skal respektere at jeg vil være hjemme etter jobb?"

Anonymkode: a9020...063

Skrevet

Er bare å takke nei det.

Men en kan faktisk bli veldig sliten etter en hektisk dag på kontoret, også om en er ekstrovert.

Anonymkode: 56dbd...168

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

"Jeg har prøvd å si at jeg ikke orker å finne på ting etter jobb. Det virker ikke som at det er en bra nok "grunn" for dere. Hva kan jeg si for at dere skal respektere at jeg vil være hjemme etter jobb?"

Hvorfor skal ts si noe sånt? 

Det er jo ikke verre enn at hun sier nei, og så blir hun bare hjemme? 

Venninnene kommer neppe til å fysisk hindre henne? Og om de maser, så er det jo bare å la være å svare? Si én gang: "Jeg har sagt neitakk. Jeg setter ikke pris på å bli mast på, så jeg kommer ikke til å svare mer nå". 

Grensesetting... Man kan ikke tvinge folk til å forstå, og det trenger de heller ikke gjøre. Man kan si hva man selv har tenkt å gjøre, og så gjøre det. "Neitakk, jeg orker ikke etter jobb, jeg blir hjemme. Om dere vil treffes, må det bli en helg". 

Anonymkode: 50094...405

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis man ikke vil bli invitert mer eller ha venner, så er jo dette en fin fremgangsmåte. Det er da bare å si «Nei, jeg orker ikke idag. Blir noen med ut på lunsj lørdag?»

Anonymkode: dbf0a...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...