AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Hva gjør man med en voksen mann som ikke evner å kle seg skikkelig? Han bruker stort sett slitte crocs, og de få gangene han bruker sko, så nekter han å knytte lissene, så lissene blir slitt i stykker og henger etter skoene når han går. Han går i hullete, flekkete bukser, med halve ræva ute fordi han nekter å bruke belte. Hver gang han bøyer seg blotter han den hårete ræva si til alle ufrivillige tilskuere. Av jakker bruker han konsekvent oljeflekkete, slitte varseljakker eller kjeledress. Uansett hva han skal. At han går kledd sånn hjemme er greit nok, men han nekter å kle seg skikkelig når vi skal ting også. For hans del går han kledd sånn uansett anledning. Han synes jeg er urimelig som krever at han bruker rene og hele klær når vi er ute blant folk, knytter skoene sine og bruker bukser som passer/belte. Jeg synes det er helt sykt at en voksen mann ikke selv forstår at man må bruke rene klær, knytte sko og ikke blotte ræva si i alt fra barnehage til begravelse. Folk reagerer og jeg begynner å bli veldig av lei av kommentarer om hvor ustelt mannen min er. For ikke å snakke om at det pinlig å gå med det som ser ut som en forvokst barnehageunge som har kledd på seg selv. Anonymkode: 589e2...816 1 2 1
Illuminatum Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Må innrømme at jeg ikke hadde klart å bo sammen med en kvinne som oppførte seg tilsvarende. 5 1
exictence Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 😂 Nei, jeg vet ikke hva du kan si utenom å påpeke det sånn som du gjør. Kanskje spørre han hva han hadde syntes om du gikk sånn sluskete hele tiden? 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Er han helt frisk? Kan jo være noe han ikke har fortalt. Greit nok at mange menn ikke er spesielt opptatt av mote og klær, men det går jo en grense selv for menn som ikke bryr seg så mye om dette. Er ingen moteløve selv som regel, men kler meg naturlig nok i rene og hele klær. Anonymkode: 62f87...883 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Dette hadde ikke fungert for meg. Anonymkode: 91e3c...451 5
Diverse Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Jeg er ikke spesielt jålete eller opptatt av mote, men et sted går grensa. Man må kunne klare å ta på seg noenlunde rene og passende klær når man skal ut blant folk. Hadde mista lysten på en som kledde seg så sjuskete og som åpenbart ikke tar hensyn til partners følelser. Går an å pynte seg litt for hverandre innimellom. 3
Rødstrupa Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Det er veldig respektløst ovenfor deg. Det kan umulig ha vært sånn bestandig. Da hadde du ikke blitt sammen med han. Kanskje han har en form for depresjon? Det er ikke helt normalt vel å gi så totalt fa/?!&@n i hvordan man ser ut? Hva med hygienen hans ellers? Dra han med til frisør, deretter til klesbutikk. Dress han opp med noen antrekk han ser fin ut i og føler seg vel med. Kjøp sko/skoletter m/glidelås. Lykke til🤗 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Er han ikke i jobb? Reagerer de ikke på dette på arbeidsplassen hans? Anonymkode: 6813f...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 Dette hadde jeg oppdaget innen de første 6 mnd var gått og jeg hadde avbrutt dating eller avsluttet forholdet. Dette er ikke noe for meg iallefall og synes ikke du er urimelig. Anonymkode: 60f39...467 2
Tobias001 Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Tipper du bruker opp hele klesbudsjettet dere har på deg selv, slik at han ikke har penger til å kjøpe seg nye klær
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 Er du fortsatt tiltrukket av denne fyren? Han høres jo direkte ekkel ut. Så det burde i alle fall være en grunn for han til å forandre seg . han kommer til å miste deg hvis han fortsetter å se ut som han bor under ei bru med en grevling og ei kloakkrotte. Anonymkode: e5c7e...536 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Tobias001 skrev (11 minutter siden): Tipper du bruker opp hele klesbudsjettet dere har på deg selv, slik at han ikke har penger til å kjøpe seg nye klær Det koster ingenting å knytte skolissene Anonymkode: aedfe...448 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva gjør man med en voksen mann som ikke evner å kle seg skikkelig? Han bruker stort sett slitte crocs, og de få gangene han bruker sko, så nekter han å knytte lissene, så lissene blir slitt i stykker og henger etter skoene når han går. Han går i hullete, flekkete bukser, med halve ræva ute fordi han nekter å bruke belte. Hver gang han bøyer seg blotter han den hårete ræva si til alle ufrivillige tilskuere. Av jakker bruker han konsekvent oljeflekkete, slitte varseljakker eller kjeledress. Uansett hva han skal. At han går kledd sånn hjemme er greit nok, men han nekter å kle seg skikkelig når vi skal ting også. For hans del går han kledd sånn uansett anledning. Han synes jeg er urimelig som krever at han bruker rene og hele klær når vi er ute blant folk, knytter skoene sine og bruker bukser som passer/belte. Jeg synes det er helt sykt at en voksen mann ikke selv forstår at man må bruke rene klær, knytte sko og ikke blotte ræva si i alt fra barnehage til begravelse. Folk reagerer og jeg begynner å bli veldig av lei av kommentarer om hvor ustelt mannen min er. For ikke å snakke om at det pinlig å gå med det som ser ut som en forvokst barnehageunge som har kledd på seg selv. Anonymkode: 589e2...816 Gikk han pent kledd med klær som passet, med belte, ålreite sko som var knytt ordentlig når dere traff hverandre første gang og mens dere datet? Anonymkode: 3d610...270 1
Sinsiew Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 Det er ikke så ofte jeg tenker dette ved å lese poster på KG,men hvorfor i all verden er du sammen med han? Det høres heller ikke ut som om forholdet er særlig nytt, så at han er som han er vurde ikke komme som noe sjokk nå. Forventet du at du kunne forandre han? 1
c_buk Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 Du er helt frivillig i forhold med denne mannen, så da får du tåle at han er den han er. Har han alltid vært sånn eller har det skjedd en endring? Kan det være psykiske helseutfordringer? Krev oppsøkende av helsehjelp eller bedring over natta. Ellers må du gå i deg selv og bestemme deg om dette er mannen du vil ha som din kjæreste eller ikke. 2
Olaug Olsen Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 Høres ut som du har funnet deg et skikkelig mannfolk. Eneste jeg ville vært bekymret for her var sikkerheten med tanke på dette med skolissene. Jeg gjorde dette selv som tenåring, men falt vet et tilfelle. Da knuste jeg en klokke som jeg hadde arvet, og som jeg brydde meg om. Det ser i tillegg idiotisk ut når man ligger der, med skolisser som har viklet sammen føttene! Da føler man seg dum. Jeg ville stilt ultimatum ang. knyting av skolissene, på grunn av mannens sikkerhet. Alt det andre ville jeg gitt blanke i, så lenge kommunikasjon og andre ting var ok. Det du kan tenke på er vel at mannen umulig kan være forfengelig. Og forfengelighet er ikke regnet som en spesielt maskulin egenskap. Tenk derfor heller at du har gjort et skup, og vær glad for at situasjonen er som den er.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 Gå gå rundt med halve ræva ute både her og der er ekstremt. Det er så ekstremt at enten er han syk på en eller annen måte eller så er dette trollolo. Heller litt til det siste. Anonymkode: cb03b...4f4 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 Enig, det er sykt. Hvordan i all verden ble du sammen med han?! Anonymkode: b253a...29e 1
Fjellmannover190 Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 (endret) Kjenner en del menn som kun tenker på at de skal kle seg for egen del, og ikke tenker på de rundt seg. Litt usikker på hvordan man kan gripe det an, da jeg jobber mye i dress og kan kle meg. Men vet at en del kamerater hater der intens, og de har to skjorter, ett par pensko og en blazer fra 1998. Høres som han har gitt opp, og om det skal endres må man nok gå på positivitet og bekreftelse på hva som er pent. Negativitet gjør det nok verre. Endret 11. desember 2023 av Fjellmannover190
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 Jeg hadde kjøpt nye klær til han. Så gjemt, kastet, de andre. Sett disse halve strikkbeltene på buksene hans. Hadde byttet alle lissene med slike i strikk, med klips ect. Anonymkode: 427cc...95d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå