AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Har man rettigheter til å kansellere ordre når nettbutikken ikke sender varen innenfor forventet tid? På nettbutikkens hjemmeside reklamerer de for 1-4 dagers leveringstid, men nå har jeg ventet over 2 uker. Varen skulle være julegave, så nå begynner det å haste med å eventuelt kjøpe annen julegave. For meg er det jo ikke vits i å få varen for sent og betale for retur, så da er det jo fint om jeg heller har rettigheter til å kansellere bestillingen min nå. Anonymkode: 080bd...772
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Du kontakter de og sier at du er skuffet og ønsker å kansellere. Kan godt hende at de vil protestere, eller komme med et mottilbud, men de har ikke overholdt løftet om leveringstid, så du er i din fulle rett til å kansellere ordren. Anonymkode: 73897...5bc 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #3 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 10.46): Du kontakter de og sier at du er skuffet og ønsker å kansellere. Kan godt hende at de vil protestere, eller komme med et mottilbud, men de har ikke overholdt løftet om leveringstid, så du er i din fulle rett til å kansellere ordren. Anonymkode: 73897...5bc Ja, de skyldte på postnord. At de selv hadde sendt pakken, men at postnord ikke hadde scannet den inn enda. Men syns det er ganske merkelig, i og med at jeg har fått andre pakker av postnord som er bestilt i ettertid (fra andre nettbutikker). Nå er det jo 3 uker siden jeg bestilte pakken, så vil jo tro at postnord uansett hadde fått scannet den inn nå om pakken var sendt. Men uansett fikk jeg ikke kansellert, siden de mener at de har sendt pakken. Anonymkode: 080bd...772
Gjertrud von Knäbe Skrevet 15. desember 2023 #4 Skrevet 15. desember 2023 Da sier du bare at du gjør bruk av angreretten. 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #5 Skrevet 15. desember 2023 Er dette en "skikkelig" norsk nettbutikk, med adresse, org.nr etc? Grunnen til at jeg spør er at det finnes bøtter og spann med useriøse "nettbutikker" som annonserer på f.eks. FB, og lokker med rask sending og lave priser, men som i virkeligheten driver såkalt drop shipping fra Kina. Kjenner noen som var i akkurat samme situasjon som deg i fjor, og da pakken omsider dukket opp etter jul var den sendt fra Kina.... 😕 Anonymkode: fc4f3...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #6 Skrevet 15. desember 2023 – annonsene er på norsk, og da sitter det altså en nisse et sted i Norge og skummer fløten, ta pengene og bestiller fra Kina "for" deg. Hvis dette er tilfelle kommer pakken gjerne fram, men det kan fort ta 22-30 dager. Anonymkode: fc4f3...9f4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #7 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er dette en "skikkelig" norsk nettbutikk, med adresse, org.nr etc? Grunnen til at jeg spør er at det finnes bøtter og spann med useriøse "nettbutikker" som annonserer på f.eks. FB, og lokker med rask sending og lave priser, men som i virkeligheten driver såkalt drop shipping fra Kina. Kjenner noen som var i akkurat samme situasjon som deg i fjor, og da pakken omsider dukket opp etter jul var den sendt fra Kina.... 😕 Anonymkode: fc4f3...9f4 Den har både org.nummer og adresse, så jeg gikk ut fra at den var en norsk nettbutikk. Uansett så står det at de sender varen dagen etter man bestiller (om man bestiller innen et visst tidspunkt), og at leveringstiden er 1-4 dager. Anonymkode: 080bd...772
cassio Skrevet 15. desember 2023 #8 Skrevet 15. desember 2023 Du bare benytter deg av angreretten din og kansellerer kjøpet. Den gjelder helt til 14 dager etter at du har mottatt varen, men du må sannsynligvis betale returporto. Sjekk leveringsbetingelsene til nettbutikken.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #9 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, de skyldte på postnord. At de selv hadde sendt pakken, men at postnord ikke hadde scannet den inn enda. Men syns det er ganske merkelig, i og med at jeg har fått andre pakker av postnord som er bestilt i ettertid (fra andre nettbutikker). Nå er det jo 3 uker siden jeg bestilte pakken, så vil jo tro at postnord uansett hadde fått scannet den inn nå om pakken var sendt. Men uansett fikk jeg ikke kansellert, siden de mener at de har sendt pakken. Anonymkode: 080bd...772 Har du ikke fått noe sporingsnummer? Anonymkode: 7ba16...3cc
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #10 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 23.10): Har du ikke fått noe sporingsnummer? Anonymkode: 7ba16...3cc Ja, men det eneste som står er at postnord har mottatt informasjon om pakken. Litt usikker på om det betyr at nettbutikken har sendt den eller ikke.. Anonymkode: 080bd...772
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #11 Skrevet 18. desember 2023 Jeg fikk en pakke fra post nord nylig. Selger sendte den samme dag, men det tok 2 uker før den ble sendt/transportert videre av post nord. Jeg fikk pakken nesten 3 uker etter bestilling. Anonymkode: fda10...5ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå