AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Nå nærmer jula seg og jeg har så lyst å kjøpe noe til ei dame som er min behandler. Hun stiller opp hver gang jeg ringer og har alltid tid til meg, hun er så søt og hyggelig dame. Vil så gjerne kjøpe noe fordi jeg setter pris på henne og får å vise at jeg setter pris. Hva kan jeg kjøpe? Tenkte ei julestjerne, men er det liksom kjedelig? Anonymkode: b22eb...8f9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Julestjerne er en allergiblomst, om du ikke vet om hun har allergier ville jeg valg en annen type men blomster er alltid et godt valg. Anonymkode: 55cbb...496 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Sjokolade! Anonymkode: e2819...997 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Det er ikke lov å kjøpe noe av en nevneverdig verdi. Behandlere forventer ingenting, så dette er kun din lyst til å gi. Blomst, sjokolade etc er greit. Men kanskje ikke den mest allergifremkallende blomsten som finnes. Anonymkode: 65547...6a0 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke lov å kjøpe noe av en nevneverdig verdi. Behandlere forventer ingenting, så dette er kun din lyst til å gi. Blomst, sjokolade etc er greit. Men kanskje ikke den mest allergifremkallende blomsten som finnes. Anonymkode: 65547...6a0 Noe tips til annen blomst? Ts Anonymkode: b22eb...8f9
Rødstrupa Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå nærmer jula seg og jeg har så lyst å kjøpe noe til ei dame som er min behandler. Hun stiller opp hver gang jeg ringer og har alltid tid til meg, hun er så søt og hyggelig dame. Vil så gjerne kjøpe noe fordi jeg setter pris på henne og får å vise at jeg setter pris. Hva kan jeg kjøpe? Tenkte ei julestjerne, men er det liksom kjedelig? Anonymkode: b22eb... kjøp en pose nykvernet god kaffe/te🤗
Rødstrupa Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 kjøp en pose nykvernet god kaffe/te🤗 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Hva med en azalea? Det er også en populær juleblomst. Anonymkode: 9fe66...876 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 Konfekt Anonymkode: 08f9b...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Et kort er mer enn nok, og blir alltid satt pris på Anonymkode: 4701d...cc9
Snublefot62 Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 Dette kan fort bli ei grense som krysses for min del, som ikke bør krysses. Behandler har en jobb, og den jobben er å håndtere deg så objektivt som mulig innen de rammene dere har. Vedkommende får betalt (enten direkte fra deg eller det offentlige) og er den betalingen/belønningen behandler skal ha. Å gi en gave kan skape litt ubalanse. Det vil være behandlers ansvar å ivareta balansen men du må være obs på at dette er ikke noe behandler trenger, håper på eller ønsker. Du gjør det utelukkende for din del. Og om du allikevel vil så sørg for at verdien er så lav at det er ubetydelig. Og da kan du spørre deg om hva vitsen er. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Dette kan fort bli ei grense som krysses for min del, som ikke bør krysses. Behandler har en jobb, og den jobben er å håndtere deg så objektivt som mulig innen de rammene dere har. Vedkommende får betalt (enten direkte fra deg eller det offentlige) og er den betalingen/belønningen behandler skal ha. Å gi en gave kan skape litt ubalanse. Det vil være behandlers ansvar å ivareta balansen men du må være obs på at dette er ikke noe behandler trenger, håper på eller ønsker. Du gjør det utelukkende for din del. Og om du allikevel vil så sørg for at verdien er så lav at det er ubetydelig. Og da kan du spørre deg om hva vitsen er. Jeg er i utgangspunktet enig, men jeg tenker at en juleblomst er innafor (så lenge det ikke er røde roser og lignende). Anonymkode: 55fe0...f77
Snublefot62 Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er i utgangspunktet enig, men jeg tenker at en juleblomst er innafor (så lenge det ikke er røde roser og lignende). Anonymkode: 55fe0...f77 Ja kanskje. Så lenge det er veldig rimelig/ubetydelig. Utfordringen kan og bli at vedkommende reagerer eller får reaksjoner på en gitt type blomst, som for eks julestjerne. Man vet ofte ikke slike detaljer om behandleren sin. Hva en er allergisk mot, hva en liker/ikke liker osv. Og det er det ofte en grunn til. Skal man da vipse de 50 kr så de kan kjøpe seg noe fint til jul?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med en azalea? Det er også en populær juleblomst. Anonymkode: 9fe66...876 Åhh ja, det er en fin blomst.☺️ Da blir det den, takk. Ts Anonymkode: b22eb...8f9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #15 Skrevet 12. desember 2023 Jeg kjøpte nylig julegave til min behandler. Kjøpte et par skinnvotter fra apoteket. De hadde mange fine gaver der. Kostet ikke så mye, så det blir ikke så kleint for henne å få det. https://www.apotek1.no/produkter/snugg-skinnvotter-m-ull-brune-977308p Anonymkode: 8bd16...558
Millimani Skrevet 12. desember 2023 #16 Skrevet 12. desember 2023 Hvor mange pasienter tror du denne behandleren har? Skal kontoret/hjemmet florere av blomster fra x antall klienter? Da er det bedre med julekaffe/te, slik en annen skriver.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #17 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 10.16): Åhh ja, det er en fin blomst.☺️ Da blir det den, takk. Ts Anonymkode: b22eb...8f9 Hvis jeg skal gi en gave av «ubetydelig» verdi, pleier jeg å gi et kort og Melkehjerter. Det er koselig, men uten at det føles som man har fått for «mye». Anonymkode: bf521...faa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå