Gå til innhold

ingen stigning på testene + progresteron

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg er 4+3 i dag og har ingen stigning på testene fra 4 dager siden, redd det er SA. Jeg går på progresteron vil det gjøre at jeg ikke blør selv om embryoet ikke fortsetter å utvikle seg?

Anonymkode: 883c8...447

Videoannonse
Annonse
Skrevet

øverste bildet er fra 4 dager siden, nederste fra i dag

E08F9F44-C7D5-4630-97E8-66A0E39B29AB.jpeg

2059A6BE-D4BD-47B5-936C-7399E0B22645.jpeg

Skrevet

Progesteron stopper ikke blødning nei.

Testene ser litt svake ut desverre, men kan være dårlig merke 

Anonymkode: 78999...646

Skrevet

Hadde dessverre forberedt meg på det verste😅 når testene mine ikke økte i styrke på så mange dager begynte jeg å blø etterhvert og det endte i sa. Hcg skal doble seg på 48 timer, og med så svake tester i utgangspunktet burde streken blitt sterkere på 4 dager…

Anonymkode: e56d3...668

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hadde dessverre forberedt meg på det verste😅 når testene mine ikke økte i styrke på så mange dager begynte jeg å blø etterhvert og det endte i sa. Hcg skal doble seg på 48 timer, og med så svake tester i utgangspunktet burde streken blitt sterkere på 4 dager…

Anonymkode: e56d3...668

ja, jeg forbreder meg litt på det… testen ser slik ut i dag: ikke noe særlig endring, tenker å ta blodprøve i morgen

FCE237DB-BAC9-4DB6-9FB3-40227EACE578.jpeg

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 8.53):

Progesteron stopper ikke blødning nei.

Testene ser litt svake ut desverre, men kan være dårlig merke 

Anonymkode: 78999...646

Dette er helt feil. Det står svart på hvitt i pakningsvedlegget til progesteron at det KAN hindre og holde tilbake mens blødning. 

Det vil ikke holde borte en SA blødning, men kan holde mensen borte dersom man ikke er gravid. 

Det kan ha vært en kjemisk graviditet (veeeeeldig tidlig SA) eller en vanlig SA. Ser ikke bra ut i forhold til testene dessverre. Så ville forberedt meg på at det ikke blir noe denne gangen. 

Anonymkode: e31fb...18c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette er helt feil. Det står svart på hvitt i pakningsvedlegget til progesteron at det KAN hindre og holde tilbake mens blødning. 

Det vil ikke holde borte en SA blødning, men kan holde mensen borte dersom man ikke er gravid. 

Det kan ha vært en kjemisk graviditet (veeeeeldig tidlig SA) eller en vanlig SA. Ser ikke bra ut i forhold til testene dessverre. Så ville forberedt meg på at det ikke blir noe denne gangen. 

Ja jeg er 4+5 i dag (tror jeg) bare synes det er så rart at jeg ikke har startet å blø enda da. Har hatt masse murringer i magen i 1 uke nå + veldig trøtt. Men ja ikke noe økning på testene. Håper blodprøven kan gi noe svar

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg er 4+5 i dag (tror jeg) bare synes det er så rart at jeg ikke har startet å blø enda da. Har hatt masse murringer i magen i 1 uke nå + veldig trøtt. Men ja ikke noe økning på testene. Håper blodprøven kan gi noe svar

Hvem har du fått utskrevet progesteron av? Kontakt dem og be om en blodprøve eventuelt. Er det IVF så skal de utgi informasjon om slikt som dette og da ofte ikke slutte på progesteron før de sier det ved test dag. Er det gyn eller fastlege så kontakter du dem. 

Blodprøve vil gi svar på hcg - så tar du det derifra 

Skrevet

endelig sterkere strek i dag, 8 dager senere😅😍

173E6475-8D98-483E-9FCC-37CC162E4C22.jpeg

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...