AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Skal feire julaften alene. (Selvvalgt) Har dere noen tips til mat jeg kan lage meg? Noe man ikke spiser til daglig. Anonymkode: 8ad3c...2db 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Jeg hadde elsket å feire juleaften alene. tror jeg hadde bestilt den største pizzaen fra Peppes og frotset i godteri foran en god film 😁 -men det er nok fordi jeg alltid lager veldig sunn mat fra bunnen til hele familien og er egentlig dritt lei av daglig matlaging 🤪 hvis jeg ikke hadde det sånn rundt middagsmat tror jeg kanskje jeg ville brukt lang tid på å lage en kalkun m tilbehør! og riskrem eller multekrem til dessert. Tipper det hadde blitt et matorgie 🤪 Anonymkode: c7da0...4b2 1 1
Taluno Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Jeg hadde nok laget pinnekjøtt! Kalkunbryst eller en god stek kunne også vært ett godt alternativ. Hadde jeg vært mer glad i ribbe, så hadde jeg vurdert det også. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Kalkun var kanskje litt smart. Jeg spiser bare sunt og rene råvarer til daglig, og synes ikke noe om pizza og «junk»😂 Det blir ribbe med alt tilbehør lille julaften, så julemat blir det. Anonymkode: 8ad3c...2db
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Dankerts jul hadde grillede pølser. Burde vel funke? Anonymkode: c071f...392
aksase Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Velg noe som det tar tid å lage. Gjerne noe bra bunnen av. Kos deg på kjøkkenet. Ingenting smaker så godt som mat som man må jobbe litt for og som man har laget selv. Kanskje en god biff med hjemmelaget saus, langtidsstekt, glasert løk, wokede grønnsaker(brokkoli, gulrot, rødbet) og ovnsstekte potetbåter(vendt i salt, pepper og god olivenolje) eller hjemmelagde hvitløksgratinerte fløtepoteter. Eller noe annet du liker, men som du til vanlig ikke tar deg tid til å lage. 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Jeg hadde nok laget meg pinnekjøtt med vanlig tilbehør, bare litt mindre enn når jeg lager til flere. Det er godt som restemat også. Anonymkode: 5dc5d...504
Ænema Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 pinnekjøtt eller ribbe. kylling, kalkun, biff ol koster jo en arm og en legg for tiden.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 Ænema skrev (2 timer siden): pinnekjøtt eller ribbe. kylling, kalkun, biff ol koster jo en arm og en legg for tiden. Nå blir nok ikke en biff dyrere for én person enn å lage pinnekjøtt.. Ribbe blir spist dagen før. Anonymkode: 8ad3c...2db 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 aksase skrev (3 timer siden): Velg noe som det tar tid å lage. Gjerne noe bra bunnen av. Kos deg på kjøkkenet. Ingenting smaker så godt som mat som man må jobbe litt for og som man har laget selv. Kanskje en god biff med hjemmelaget saus, langtidsstekt, glasert løk, wokede grønnsaker(brokkoli, gulrot, rødbet) og ovnsstekte potetbåter(vendt i salt, pepper og god olivenolje) eller hjemmelagde hvitløksgratinerte fløtepoteter. Eller noe annet du liker, men som du til vanlig ikke tar deg tid til å lage. Har tenkt litt på biff. Gjøre seg litt flid med tilbehøret, så blir det jo godt. Anonymkode: 8ad3c...2db 2
Tobias001 Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Skal feire julaften alene. (Selvvalgt) Har dere noen tips til mat jeg kan lage meg? Noe man ikke spiser til daglig. Anonymkode: 8ad3c...2db Jeg hadde gått for Fjordland sin juletallerken, etterfulgt av risgrøt
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 En deilig biffbit, kalkunfilet (da har du mat for minst en dag til), pinnekjøtt. Anonymkode: dc1f5...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 Ville ha lagd ribbe eller svensk skinkestek (kok først, så gratiner i ovnen). Begge deler er kjempegodt til pålegg i romjula. Anonymkode: dea53...696
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 Åh, jeg hadde hatt konfitert and! Det er kanskje det beste som finnes, men jeg har ikke økonomi til å servere det til hele familien. En god rødvin eller øl til, og ettellerannet litt lett til dessert. En eksklusiv is kanskje? Anonymkode: 9fbff...e48 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 Jeg ville laget meg sjømat av noe slag: hummer eller kreps, for eksempel. Anonymkode: 8b8b8...7d0 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 Jeg hadde kjøpt svinekjøtt på meny, bedt de skjære opp noen litt tykkere skiver. Så hadde jeg kokt saus, poteter og grønnsaker. Det blir helt topp, jeg gjorde det før når jeg var alene på nyttårsaften. Anonymkode: 74fbc...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 Jeg blir også alene. Lager muligens ribbe, men planen er egentlig viltgryte som er noe av det beste jeg vet. Anonymkode: 58e65...77d 1
Anonymeeee Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 Det finnes mindre ribber å få tak i, som mest sannsynlig holder til 1-2 personer. De fra folkets som Kiwi blant annet selger. det er tynnribbe da men.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 Jeg hadde ikke giddet å stå i timesvis på kjøkkenet for å spise alene. Det hadde blitt stekt julepølse med kålrabistappe og rødkål og rødvin og snop. Nyttår hadde det blitt taco. Riskremen ville jeg kjøpt ferdig fra Fjordland osv, men hadde fylt opp skapet med godt julepålegg til godt brød eller evt laget meg noen hjemmebakte rundstykker på forhånd. Anonymkode: b9c53...022 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 Jeg hadde kjøpt et kyllinglår eller liknende fra Stange, og laget godt tilbehør til den. Tror det hadde blitt ovnsbakte cherrytomater, en god saus og ovsbaktepoteter skjært opp tynt og dandert i en liten form Anonymkode: b1145...42a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå