AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 For en stund siden vurderte jeg å kjøpe et bord på finn, jeg var som jeg alltid har vært; spør pent og har en fin dialog. Vi skrev til hverandre og jeg var litt usikker, så jeg spurte mye om detaljer. Så sier selger at jeg må snart bestemme meg for hen har flere som venter i kø for å kjøpe. Jeg liker ikke når folk pusher meg, så jeg avsto. Dette er 2 mnd siden nå, og bordet er fortsatt ikke solgt. Hva skjedde med de som sto i kø?? Jeg følger med på et visst merke på finn og det dukket opp noe jeg ville kjøpe, og jeg sendte selgeren mld på finn. Vi skrev til hverandre og hadde fin dialog. Jeg spurte om hen kunne sende varen til meg, det kunne hen, men det var litt vanskelig, da varen er på et lager, mens selgeren er i en annen by. Jeg måtte da betale hele beløpet og hen visste ikke når jeg skulle få varen. Jeg måtte bestemme meg fort fordi hen hadde flere som kunne hente varen, istedenfor at hen skal sende, vil helst at det skal hentes. Men det sto det ingenting om i annonsen. Jeg svarte at jeg ikke kan betale for varen jeg ikke vet når jeg får? Fikk ingen svar. Og denne varen står fortsatt til salgs, en mnd senere. Hva skjedde med de som kunne hente? Aldri opplevd slike ting på finn før og synes slike selgere er spesielle, hvorfor? Aner ikke jeg.. Synes bare det er frekt å lyve, si det som det er… Men ikke si at mange vil kjøpe men egentlig ikke. Opplever dere slike ting? Anonymkode: aaf26...866
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Sorry, men fu høres ut som en slitsom kjøper. Det er mye styr å skulle forholde seg til noen som aldri bestemmer seg, og da er det bedre å vente på en annen kjøper. Anonymkode: 23ae4...ff0 18 6
Snublefot62 Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Når en legger noe ut på Finn så ønsker man ofte å bli kvitt ting fort. Potensielle kjøpere som bruker tid og har masse spørsmål låser opp tid og gjør det vanskelig å selge til andre. Det er en uting. Det er lov å stille spørsmål om den konkrete varen (tilstand, størrelse), men å stille spørsmål om produktet generelt som man kan finne ut andre steder - det hefter man ikke selger med. Selgeren som skulle selge noe i boden men ikke visste når hen kunne selge hadde jeg og avvist. 12 2
ThereGoesBob Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Skal du date det bordet noen ganger før du evnt. bestemmer deg for å beholde det? Du er nok en slitsom kunde ja... 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Tror du må stille alle spørsmålene samtidig, og så ta en avgjørelse når du får svar. Mindre dialog fram og tilbake. Anonymkode: a1d97...957
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Du er jo en kjøper fra finn-reklame, hun som har alt for god tid til å snakke men skal egentlig ikke kjøpe. 😅 https://youtu.be/9vq20O1GrHw?si=OZsF4A6RlXHmMYiL Anonymkode: dcba5...ea3 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): For en stund siden vurderte jeg å kjøpe et bord på finn, jeg var som jeg alltid har vært; spør pent og har en fin dialog. Vi skrev til hverandre og jeg var litt usikker, så jeg spurte mye om detaljer. Så sier selger at jeg må snart bestemme meg for hen har flere som venter i kø for å kjøpe. Jeg liker ikke når folk pusher meg, så jeg avsto. Dette er 2 mnd siden nå, og bordet er fortsatt ikke solgt. Hva skjedde med de som sto i kø?? Jeg følger med på et visst merke på finn og det dukket opp noe jeg ville kjøpe, og jeg sendte selgeren mld på finn. Vi skrev til hverandre og hadde fin dialog. Jeg spurte om hen kunne sende varen til meg, det kunne hen, men det var litt vanskelig, da varen er på et lager, mens selgeren er i en annen by. Jeg måtte da betale hele beløpet og hen visste ikke når jeg skulle få varen. Jeg måtte bestemme meg fort fordi hen hadde flere som kunne hente varen, istedenfor at hen skal sende, vil helst at det skal hentes. Men det sto det ingenting om i annonsen. Jeg svarte at jeg ikke kan betale for varen jeg ikke vet når jeg får? Fikk ingen svar. Og denne varen står fortsatt til salgs, en mnd senere. Hva skjedde med de som kunne hente? Aldri opplevd slike ting på finn før og synes slike selgere er spesielle, hvorfor? Aner ikke jeg.. Synes bare det er frekt å lyve, si det som det er… Men ikke si at mange vil kjøpe men egentlig ikke. Opplever dere slike ting? Anonymkode: aaf26...866 det kan godt være at det var andre interesserte, som også falt av underveis. Det er sånn som skjer. Anonymkode: 3aeab...3e5 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Selger mye på Finn. Og kjøpere som deg er slitsomme. Pleier da egentlig å si det samme som du har fått høre. Andre venter så de må bestemme seg. Har til og med hatt folk på besøk for å se men så kjøper de ikke allikevel. Så nå gjør jeg kort prosess. Alt selges nesten til gi bort pris så da gidder jeg ikke diskutere hver minste detalj. Men han med varen på lageret hadde jeg også droppet. Anonymkode: bda2e...1ac 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For en stund siden vurderte jeg å kjøpe et bord på finn, jeg var som jeg alltid har vært; spør pent og har en fin dialog. Vi skrev til hverandre og jeg var litt usikker, så jeg spurte mye om detaljer. Så sier selger at jeg må snart bestemme meg for hen har flere som venter i kø for å kjøpe. Jeg liker ikke når folk pusher meg, så jeg avsto. Dette er 2 mnd siden nå, og bordet er fortsatt ikke solgt. Hva skjedde med de som sto i kø?? Jeg følger med på et visst merke på finn og det dukket opp noe jeg ville kjøpe, og jeg sendte selgeren mld på finn. Vi skrev til hverandre og hadde fin dialog. Jeg spurte om hen kunne sende varen til meg, det kunne hen, men det var litt vanskelig, da varen er på et lager, mens selgeren er i en annen by. Jeg måtte da betale hele beløpet og hen visste ikke når jeg skulle få varen. Jeg måtte bestemme meg fort fordi hen hadde flere som kunne hente varen, istedenfor at hen skal sende, vil helst at det skal hentes. Men det sto det ingenting om i annonsen. Jeg svarte at jeg ikke kan betale for varen jeg ikke vet når jeg får? Fikk ingen svar. Og denne varen står fortsatt til salgs, en mnd senere. Hva skjedde med de som kunne hente? Aldri opplevd slike ting på finn før og synes slike selgere er spesielle, hvorfor? Aner ikke jeg.. Synes bare det er frekt å lyve, si det som det er… Men ikke si at mange vil kjøpe men egentlig ikke. Opplever dere slike ting? Anonymkode: aaf26...866 Jeg dropper alltid de som skal stille 100 spørsmål og være vanskelige. Her fremstod du som en kjøper jeg ikke vil ha med å gjøre. Anonymkode: 5a384...35e 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Det er alltid TS som er skyldig. Gode gamle kvinneguiden ja.🙄 Anonymkode: aaf26...866 2
Sen ve ben Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Sorry, men fu høres ut som en slitsom kjøper. Det er mye styr å skulle forholde seg til noen som aldri bestemmer seg, og da er det bedre å vente på en annen kjøper. Anonymkode: 23ae4...ff0 Så det er bedre å lyve da?
Juliv Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): For en stund siden vurderte jeg å kjøpe et bord på finn, jeg var som jeg alltid har vært; spør pent og har en fin dialog. Vi skrev til hverandre og jeg var litt usikker, så jeg spurte mye om detaljer. Så sier selger at jeg må snart bestemme meg for hen har flere som venter i kø for å kjøpe. Jeg liker ikke når folk pusher meg, så jeg avsto. Dette er 2 mnd siden nå, og bordet er fortsatt ikke solgt. Hva skjedde med de som sto i kø?? Jeg følger med på et visst merke på finn og det dukket opp noe jeg ville kjøpe, og jeg sendte selgeren mld på finn. Vi skrev til hverandre og hadde fin dialog. Jeg spurte om hen kunne sende varen til meg, det kunne hen, men det var litt vanskelig, da varen er på et lager, mens selgeren er i en annen by. Jeg måtte da betale hele beløpet og hen visste ikke når jeg skulle få varen. Jeg måtte bestemme meg fort fordi hen hadde flere som kunne hente varen, istedenfor at hen skal sende, vil helst at det skal hentes. Men det sto det ingenting om i annonsen. Jeg svarte at jeg ikke kan betale for varen jeg ikke vet når jeg får? Fikk ingen svar. Og denne varen står fortsatt til salgs, en mnd senere. Hva skjedde med de som kunne hente? Aldri opplevd slike ting på finn før og synes slike selgere er spesielle, hvorfor? Aner ikke jeg.. Synes bare det er frekt å lyve, si det som det er… Men ikke si at mange vil kjøpe men egentlig ikke. Opplever dere slike ting? Anonymkode: aaf26...866 Selgere vil rett og slett ikke forholde seg til deg. Mange synes at det er vanskelig å være så direkte å si det rett ut, derav hvite løgner. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 Sen ve ben skrev (24 minutter siden): Så det er bedre å lyve da? Nå vet vi ikke om det er løgn, det kan hende de andre trakk seg. Hvis det er en hvit løgn synes jeg det er innafor, mange «kjøpere» som ts er utrolig vanskelige og slitsomme å forholde seg til og man er ikke pliktig til å selge til noen man ikke har gjort en avtale med enda. Anonymkode: 23ae4...ff0 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For en stund siden vurderte jeg å kjøpe et bord på finn, jeg var som jeg alltid har vært; spør pent og har en fin dialog. Vi skrev til hverandre og jeg var litt usikker, så jeg spurte mye om detaljer. Så sier selger at jeg må snart bestemme meg for hen har flere som venter i kø for å kjøpe. Jeg liker ikke når folk pusher meg, så jeg avsto. Dette er 2 mnd siden nå, og bordet er fortsatt ikke solgt. Hva skjedde med de som sto i kø?? Anonymkode: aaf26...866 Jeg skulle selge noe via Finn forrige uke, og opplevde dette. Jeg hadde 8 interessenter som kunne hente, men den første brukte så lang tid på å bestemme seg at de resterende 7 trakk seg/gikk videre til neste annonse. Jeg var heldig fordi jeg hadde interessenter som lurte på om jeg kunne levere (noe jeg i utgangspunktet ikke kunne, men jeg fikk fikset det) så jeg ble kvitt produktet likevel, men hadde jeg ikke kunnet ordne med levering hadde jeg nok fremdeles hatt en aktiv annonse på Finn. Anonymkode: 07003...a94 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For en stund siden vurderte jeg å kjøpe et bord på finn, jeg var som jeg alltid har vært; spør pent og har en fin dialog. Vi skrev til hverandre og jeg var litt usikker, så jeg spurte mye om detaljer. Så sier selger at jeg må snart bestemme meg for hen har flere som venter i kø for å kjøpe. Jeg liker ikke når folk pusher meg, så jeg avsto. Dette er 2 mnd siden nå, og bordet er fortsatt ikke solgt. Hva skjedde med de som sto i kø?? Jeg følger med på et visst merke på finn og det dukket opp noe jeg ville kjøpe, og jeg sendte selgeren mld på finn. Vi skrev til hverandre og hadde fin dialog. Jeg spurte om hen kunne sende varen til meg, det kunne hen, men det var litt vanskelig, da varen er på et lager, mens selgeren er i en annen by. Jeg måtte da betale hele beløpet og hen visste ikke når jeg skulle få varen. Jeg måtte bestemme meg fort fordi hen hadde flere som kunne hente varen, istedenfor at hen skal sende, vil helst at det skal hentes. Men det sto det ingenting om i annonsen. Jeg svarte at jeg ikke kan betale for varen jeg ikke vet når jeg får? Fikk ingen svar. Og denne varen står fortsatt til salgs, en mnd senere. Hva skjedde med de som kunne hente? Aldri opplevd slike ting på finn før og synes slike selgere er spesielle, hvorfor? Aner ikke jeg.. Synes bare det er frekt å lyve, si det som det er… Men ikke si at mange vil kjøpe men egentlig ikke. Opplever dere slike ting? Anonymkode: aaf26...866 Du er slitsom... Anonymkode: 4dae4...87f 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 Det er mye useriøse folk på finn. Men som selger orker jeg ikke folk som spør mye spørsmål. Da venter jeg heller med å selge til noen som vil ha fiks ferdig. Når det gjelder folk som skal hente så viser jeg ingen nåde. Kommer du ikke som avtalt selger jeg til noen andre. Eller lar den stå usolgt til en ordentlig person vil kjøpe Anonymkode: 4c824...216 1
Snublefot62 Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 Jeg lurer og egentlig litt på hvor mye detaljer trenger en om et bord? Jeg hadde forventet at selger hadde lagt ut bilder av bordet + dimmensjonene. Dersom dette ikke ligger i annonsen hadde jeg spurt om det var noe jeg virkelig ville ha, ellers hadde jeg bare gått videre. Men hvilke detaljer trenger en ut over det? Materiale kanskje men det er det ikke gitt at selger vet. 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Jeg lurer og egentlig litt på hvor mye detaljer trenger en om et bord? Jeg hadde forventet at selger hadde lagt ut bilder av bordet + dimmensjonene. Dersom dette ikke ligger i annonsen hadde jeg spurt om det var noe jeg virkelig ville ha, ellers hadde jeg bare gått videre. Men hvilke detaljer trenger en ut over det? Materiale kanskje men det er det ikke gitt at selger vet. nå er det jo mange på finn som er ekstremt dårlige til å gi nødvendig informasjon i en annonse, og som tar helt elendige bilder. Noen tar ikke bilder i det hele tatt, men bruker et bilde fra produsenten. Selvfølgelig er det interessant å vite materialet. Hvis det fremstår som tre så er det jo sentralt å vite om det er heltre eller finer. Det er interessant å vite om det kan forlenges. Det er spesielt interessant å vite hva som finnes av bruksmerker. Anonymkode: 3aeab...3e5 1
Snublefot62 Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): nå er det jo mange på finn som er ekstremt dårlige til å gi nødvendig informasjon i en annonse, og som tar helt elendige bilder. Noen tar ikke bilder i det hele tatt, men bruker et bilde fra produsenten. Selvfølgelig er det interessant å vite materialet. Hvis det fremstår som tre så er det jo sentralt å vite om det er heltre eller finer. Det er interessant å vite om det kan forlenges. Det er spesielt interessant å vite hva som finnes av bruksmerker. Anonymkode: 3aeab...3e5 Ja, som sagt hadde jeg forventet å finne bilder av selve bordet som selges i annonsen. Om det ikke er lagt inn der ville jeg etterspurt det om jeg ville ha bordet. Samme med størrelse. Men materiale er litt vanskelig. Ja jeg kunne mange ganger tenkt meg å vite det men det er ingen selvfølge at selger heller vet det. Det er mange som ikke vet forskjellen på laminert kryssfiner og heltre. Eller pappkjerne.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 Står det ikke mål og/eller matriale på møblene, så hopper jeg over annonsene. Er det opplyst så kontakter jeg vedkommende, hører om det fortsatt er til salgs/gies bort så henter jeg det når det passer vedkommende. Anonymkode: f9c1e...36d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå