Gå til innhold

HJEEELP JEG DRUKNER I KAOS!!


Atilla

Anbefalte innlegg

NÅ får jeg panikk!

For ca to uker trodde vi at alt hadde ordnet seg. Vi hadde bestemt oss for å leie partytelt, istedet for den opprinnelige planen med middag og fest i et samfunnshus, og gleden var stor da vi fant ut at dette ble overkommelig i fht pris. De fleste rundt oss syntes ideen med telt var topp, og vi gledet oss kjempemasse!

Opprinnelig hadde vi planlagt å ha festen i et lokale ganske lite sentralt (ca 40 min kjøring fra kirka), da det var det eneste som var stort nok og ledig. Her må vi skaffe alt selv - både kokk, servering, catering, og alkohol.

Arrangøren som står for leie av teltet stiller med alt, pluss duker, fint service og oppdekning, pluss litt pynting.

Ok, teltaltenativet er litt dyrere, men vi har virkelig lyst på det. Det er jo så lettvint..

I forrige uke ringte imidlertid arrangøren som stiller med teltet. Direktoratet for sivilt beredskap ønsker ikke at de setter opp telt på deres tomt i år (dette er et stort party telt som har stått på samme sted i tre år nå, for arrangement til inntekt for både arrangør og sivilforsvaret).

Den endelige avgjørelsen kommer ikke før etter påske, men da bør vi ha sendt ut invitasjoner!! Hva skriver vi isåfall på de?

Vi kan få låne teltet og sette det opp hvor som helst - men da vil det koste 30 000 i tillegg...

Nå er jeg i villrede. Hva gjør jeg?

Har en far med endel kash, men det er jo galskap å be ham om dette (vet at han sponset broren min sitt bryllup, men dette er meg, og jeg vil betale selv!).

Hjelp meg! Skal jeg planlegge to bryllup ?

Det er så mye som må gjøres dersom vi skal ha det i festlokalet vi har leid!

Bør jo være glad for at vi har back up, men allikevel...

(Mulig det ble litt frem og tilbake og hytt og pine nå..)

Frustrert Atilla icon_frown.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk det blir mye billigere for dere å leie en bryllupsplanlegger hvis dette teltet ikke kan stå på samme sted som før!En planlegger kan du få fra ca. 10.00 tror jeg.Da trenger du ikke å bekymre deg,du bare forteller dem hvordan du vil ha det og hvor mye du vil bruke.30.000 ekstra er mye penger!

Lykke til! Klemmer til deg fra Pusseluskan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atilla - når gifter du deg? Kan du vente med invitasjonene? Det ville jo vært det beste. Hvis ikke kan du sende ut invitasjoner, og ettersende/ringe/maile stedet. Det viktigste er jo at gjestene vet når bryllupet er og i hvilken by. Lokalet kan dere vente med å opplyse!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet er 6.juli. Så nå begynner jeg å bli stresset...

Kirke er fastsatt, og vi har jo to lokaler da. Men ingenting annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden var det en stor artikkel i VG/Dagbladet om bryllupsplanleggere, og hadde vi giftet oss et sted det var noen, skulle jeg jammen tatt kontakt.

Konklusjonen på hele artikkelen var at om man hyrte en bryllupsplanlegger fikk man ikke bare god hjelp i bryllupsplanleggingen, men også veldig gode avslag. Fordi dette er mennesker som jobber 100% med å planlegge bryllup, finne priser og sette opp menyer vet de også akkurat hvor de skal henvende seg, og akkurat hvordan de skal få prutet ned prisen eller få med ting på kjøpet. Alt i alt endte det altså ofte med at hele bryllupet ble billigere med en planlegger enn uten, selv om de koster ganske mye. Kanskje en idè for å slippe unna hodepinen du har nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...