Gå til innhold

Vonde muskelknuter nakke og rygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor får jeg muskelknuter så lett? Jeg får det av å bære en sekk, eller stress eller av trening. 

Jeg har fått øvelser fra fysioterapeuten som skal styrke mage og rygg. Det er viktig jeg jobber med disse, men jeg får nye og verre muskelknuter av øvelsene. Spesielt på øverste del av rygg under armene. Får smerter da. 

Har levd med musel knute problemet omtrent hele livet. De samler seg rundt skulderbladene som perler på snor. Når man trykker på en eller masserer det så føles det ofte langs hele armen eller oppover nakken ti toppen av skallen, eller foran på brystet under kragebeinet. 

Det hender at om jeg har vondt et spesifikt sted så kan jeg blokkere smerten ved å trykke på riktig muskelknute. 

Hva kan man gjøre med dette problemet som beviselig fungerer? Jeg har gått til massasje ( ikke noe luksus behandling, men mot smerte) det kan hjelpe en stund, men de kommer tilbake Jeg har prød øvelser, men det hjelper heller ikke. 

Er det noen som har erfaring og vet hva fungerer? 

Anonymkode: fec2a...015

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå, gå, gå. I skog og mark. Eneste som funker på ryggen her. Har også en massasjepute fra Clas Ohlson som smertelindring, men turer er det som gjelder.

Anonymkode: b4ced...5fa

Skrevet

Jeg har slitt med muskelknuter i ryggen og nakken. Jeg har prøvd sportsmassasje, en dyp og intens form for massasje enn klassisk massasje. I tillegg har jeg erfart positiv effekt av styrkeøvelser rettet mot rygg og skuldre, samt bruk av romaskin.

Anonymkode: 8def0...ba7

• Liker 1
Skrevet

Er du flink til å få i deg nok magnesium?

Har du et stillesittende liv?

Anonymkode: 26ab3...9f2

Skrevet
On 12/11/2023 at 10:28 AM, AnonymBruker said:

Er du flink til å få i deg nok magnesium?

Har du et stillesittende liv?

Anonymkode: 26ab3...9f2

Nei har ikke stillesittende liv. 

Magnesium har ikke hjulpet. 

Skrevet
On 12/11/2023 at 9:51 AM, AnonymBruker said:

Jeg har slitt med muskelknuter i ryggen og nakken. Jeg har prøvd sportsmassasje, en dyp og intens form for massasje enn klassisk massasje. I tillegg har jeg erfart positiv effekt av styrkeøvelser rettet mot rygg og skuldre, samt bruk av romaskin.

Anonymkode: 8def0...ba7

Hvor får man sportsmassasje?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 7.50):

Hvorfor får jeg muskelknuter så lett? Jeg får det av å bære en sekk, eller stress eller av trening. 

Jeg har fått øvelser fra fysioterapeuten som skal styrke mage og rygg. Det er viktig jeg jobber med disse, men jeg får nye og verre muskelknuter av øvelsene. Spesielt på øverste del av rygg under armene. Får smerter da. 

Har levd med musel knute problemet omtrent hele livet. De samler seg rundt skulderbladene som perler på snor. Når man trykker på en eller masserer det så føles det ofte langs hele armen eller oppover nakken ti toppen av skallen, eller foran på brystet under kragebeinet. 

Det hender at om jeg har vondt et spesifikt sted så kan jeg blokkere smerten ved å trykke på riktig muskelknute. 

Hva kan man gjøre med dette problemet som beviselig fungerer? Jeg har gått til massasje ( ikke noe luksus behandling, men mot smerte) det kan hjelpe en stund, men de kommer tilbake Jeg har prød øvelser, men det hjelper heller ikke. 

Er det noen som har erfaring og vet hva fungerer? 

Skjevstillinger i nakke eller rygg kan gjøre en ekstra sårbar hva med å få tatt bilder? (MR, røntgen e.l)

Anonymkode: c0c36...08c

Skrevet

Samme her. Som en sa over, gå! I terrenget, gå og gå. Bruk smertestillende gel. Og skaff en laser. #handicure

Anonymkode: 7685e...72b

Skrevet

Vært hos kiropraktor? Hos min tok vi røntgen også, så fikk sett eventuelle feil. Jeg ble mye bedre etter å ha godt til kiro med mine smerter i rygg og nakke hvertfall. 

Anonymkode: 54bcf...bf0

Skrevet

Hva har fysioterapeuten anbefalt da? Enkelte øvelser hjelper ikke på lang sikt. Kanskje du må ha lett trening. Det er det eneste som har fungert for meg. Før fikk jeg mye senebetennelser fra nakken og ut i armen, stiv nakke og enorme smerter. Betennelse har jeg ikke hatt på mange år men har nakke smerter men eneste som fungerer er trening. Så jeg gjør det to ganger i uken hos fysioterapeut . Han har tilrettelagt hva jeg kan. Det var litt prøving og feiling i starten. men hvis det er skikkelig gale så vil det ta tid før du merker resultat.

I starten lå jeg langflat etter trening, dette pga jeg trente muskler som var pinnstive og fikk nok sjokk da jeg trente. Vil si det tok minst 6 måneder før resultatet kom og merka bedring. Men hos meg var det skikkelig ille. Massasje hjelper som regel kun der og da. Det krever litt av en selv for å få det bedre. 

Anonymkode: 18575...6ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...