Frustrert husfrue Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 (endret) Siden jeg kan huske så har folk alltid fått en bedre kjemi enn jeg har med de. Selv om jeg virkelig prøver å bygge en relasjon og gi av meg selv, så blir jeg avvist av andre. Ikke veldig tydelig, men jeg merker det godt. Noen små eksempler: Jeg begynner å snakke med en kollega på vei til et sted og underveis i samtalen kommer en kollega bakfra og begynner å snakke om noe annet. Kollegaen jeg snakket med går bak til henne og snakker med hun i stedet for. Jeg gikk bort til noen kollegaer for å snakke, men da jeg kom bort skulle den ene kjøpe seg en øl. Da gikk den andre også. Jeg prøver å få øyekontakt med folk og engasjere meg i samtalen men merker at de alltid får øyekontakt med andre istedenfor. Under et arrangement så spurte jeg en kollega om hva hun sa siden jeg ikke hørte skikkelig, men hun bare svarte ikke på det selv om hun så på meg. Det skjer ikke bare i jobbsammenheng men også alle andre arenaer, men siden jeg er på jobb hver dag merker jeg det mest der. Jeg prøver å ikke ta ting personlig og prøve å tenke at de for eksempel har kjent hverandre lenger eller er i samme livssituasjon etc. Men det er like ofte at en ny kommer inn som får mye bedre kjemi enn det jeg har. Jeg skjønner at det ikke er en rettighet å ha god kjemi, men jeg synes det er kjedelig at jeg føler alle andre får det, og det skjer nesten hver gang Hvordan kan jeg endre det, og bli flinkere til å få en relasjon med andre? Endret 11. desember 2023 av Frustrert husfrue 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Aner ikke, har samme problem. Noen er bare ikke så omgjengelige. Har prøvd å observere denne "x faktoren" ,har kommet til konklusjon at enten har man det eller ikke. Anonymkode: ce1c3...ab1
Rødstrupa Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Frustrert husfrue skrev (3 timer siden): Siden jeg kan huske så har folk alltid fått en bedre kjemi enn jeg har med de. Selv om jeg virkelig prøver å bygge en relasjon og gi av meg selv, så blir jeg avvist av andre. Ikke veldig tydelig, men jeg merker det godt. Noen små eksempler: Jeg begynner å snakke med en kollega på vei til et sted og underveis i samtalen kommer en kollega bakfra og begynner å snakke om noe annet. Kollegaen jeg snakket med går bak til henne og snakker med hun i stedet for. Jeg gikk bort til noen kollegaer for å snakke, men da jeg kom bort skulle den ene kjøpe seg en øl. Da gikk den andre også. Jeg prøver å få øyekontakt med folk og engasjere meg i samtalen men merker at de alltid får øyekontakt med andre istedenfor. Under et arrangement så spurte jeg en kollega om hva hun sa siden jeg ikke hørte skikkelig, men hun bare svarte ikke på det selv om hun så på meg. Det skjer ikke bare i jobbsammenheng men også alle andre arenaer, men siden jeg er på jobb hver dag merker jeg det mest der. Jeg prøver å ikke ta ting personlig og prøve å tenke at de for eksempel har kjent hverandre lenger eller er i samme livssituasjon etc. Men det er like ofte at en ny kommer inn som får mye bedre kjemi enn det jeg har. Jeg skjønner at det ikke er en rettighet å ha god kjemi, men jeg synes det er kjedelig at jeg føler alle andre får det, og det skjer nesten hver gang Hvordan kan jeg endre det, og bli flinkere til å få en relasjon med andre? Det kan hende du er ‘’litt overfølsom’’ og fornemmer dette oftere enn det faktisk er tilfellet. Dersom du er naturlig, hyggelig og lyttende bør det være liv laga🤗 1
LadeJarl Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Frustrert husfrue skrev (3 timer siden): Siden jeg kan huske så har folk alltid fått en bedre kjemi enn jeg har med de. Selv om jeg virkelig prøver å bygge en relasjon og gi av meg selv, så blir jeg avvist av andre. Ikke veldig tydelig, men jeg merker det godt. Noen små eksempler: Jeg begynner å snakke med en kollega på vei til et sted og underveis i samtalen kommer en kollega bakfra og begynner å snakke om noe annet. Kollegaen jeg snakket med går bak til henne og snakker med hun i stedet for. Jeg gikk bort til noen kollegaer for å snakke, men da jeg kom bort skulle den ene kjøpe seg en øl. Da gikk den andre også. Jeg prøver å få øyekontakt med folk og engasjere meg i samtalen men merker at de alltid får øyekontakt med andre istedenfor. Under et arrangement så spurte jeg en kollega om hva hun sa siden jeg ikke hørte skikkelig, men hun bare svarte ikke på det selv om hun så på meg. Det skjer ikke bare i jobbsammenheng men også alle andre arenaer, men siden jeg er på jobb hver dag merker jeg det mest der. Jeg prøver å ikke ta ting personlig og prøve å tenke at de for eksempel har kjent hverandre lenger eller er i samme livssituasjon etc. Men det er like ofte at en ny kommer inn som får mye bedre kjemi enn det jeg har. Jeg skjønner at det ikke er en rettighet å ha god kjemi, men jeg synes det er kjedelig at jeg føler alle andre får det, og det skjer nesten hver gang Hvordan kan jeg endre det, og bli flinkere til å få en relasjon med andre? Du kan ikke endre det med de menneskene du omgås..men det finnes garantert andre mennesker du kan få bedre kjemi med.. Virker som om regelen er at like barn leker best..og i så måte vil gjennomsnittsmennesker ha mange flere å leke med enn de ute på sidene av skalaen.. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har alltid vært omgjengelig og blitt kjent med folk overalt. Har lett for å småprate og ser sikkert imøtekommende ut. Men jeg merket at i en periode hvor jeg hadde veldig mye motgang og problemer å overleve, så ble jeg veldig tungnem utad. Hadde ikke så lett for å se noe annet enn megselv og det jeg stod i, og ønsket ikke å plage andre med mine problemer. Så jeg ble innadvendt og usosial ganske lenge. Men nå har det gått en stund, og jeg går på antidepressiva og har tatt tak i megselv, og kjenner meg lettere til sinns. Og nå har interessen for å være sosial begynt å komme tilbake. Jeg er veldig ute av trening, men merker at folk responderer bra når jeg smiler og er hyggelig. Så det er bare å øve seg på småprat, så tenker jeg at det går bra Anonymkode: 82426...d2d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Folk tiltrekkes andre med mye positiv energi, som smiler mye og prater mye. Kanskje er du en mer rolig person? Jeg er også slik og går bedre sammen med andre rolige personer. Anonymkode: a1d7c...046
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har aspergers, og har slitt med dette i mange, mange, mange år. Men: jeg har brukt mye tid på å lese meg opp på psykologi, lest ørten "selvhjelpsbøker" om sosial interaksjon, "how to win friends"type bøker, o.l. Og nå er jeg faktisk utrolig mye flinkere sosialt. Jeg får ikke dype vennskap, men jeg opplever i langt større grad at folk oppsøker meg i stedet for å ignorere meg, ser ut til å trives i mitt selskap, prater til meg selv om de ikke må, etc. Så kanskje lese noen slike bøker, og få noen tips? Jeg har jobbet mye med mimikk, kroppsspråk, tonefall, og samtaleemner - vise interesse for folk, osv. Og så er det jo sånn at noen folk klikker man bare ikke med, og sånn er det bare. Anonymkode: 23c0d...10e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå