AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Hei, barn på en uke har fått epilepsi anfall 7 ganger bare på en dag, sykehuset ga han medisin. Og skal ha han ynder observasjon. Det jeg lurer på om noen har opplevd noe sånt? Pleier det å gå over på nyfødte? Eller blir det hos dem resten av livet? Er nysgjerrig på svar pga søndag så er det ingen lege som kan svare på det 🤪 Anonymkode: 23361...db0
Hannabanna Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, barn på en uke har fått epilepsi anfall 7 ganger bare på en dag, sykehuset ga han medisin. Og skal ha han ynder observasjon. Det jeg lurer på om noen har opplevd noe sånt? Pleier det å gå over på nyfødte? Eller blir det hos dem resten av livet? Er nysgjerrig på svar pga søndag så er det ingen lege som kan svare på det 🤪 Anonymkode: 23361...db0 Det kan de nokk ikke svare på og det er nokk veldig vanskelig å forutse. Jeg har epilepsi og for meg så hadde jeg i perioder mye anfall opp til jeg var rundt tre år. Det avtok veldig før jeg begynte på skolen og etter at ble voksen har jeg hatt anfall i perioder med år i mellom. Det slår ut om jeg ikke får nokk søvn og stresser for mye. To av mine beste venniner har barn med epilepsi. Vennine nr 1 har en datter som også har andre diagnoser. Hun fikk mange og kraftige anfall som baby, nå er hun syv år og får anfall noen ganger i året men mindre kraftige og noen ganger uten kramper. Vennine nr 2 har en sønn som i en periode fra han var fire til fem fikk mange anfall, dette startet etter ett sykehusopphold og var sannsynligvis pga av medisinene, han hadde ikke hatt det som baby. Siste anfall hadde han da var fem eller seks år, nå er han elve og har ikke hatt anfall på flere år. Vet ikke om det er noen trøst, men min erfaring er at epilepsi er veldig belastende for de pårørende. Jeg husker ingenting av anfallene mine, jeg våkner opp forvirret og uten å huske hva som skjedd, det har jeg gjort hele livet. Men for familien min så har de opplevd anfallene som er brutale, de må jo se på og de har flere ganger blitt veldig redde. Spesielt da jeg var liten. Hos meg har det derimot satt mindre spor enn hos mine foreldre og søsken. Det er ikke noe som hemmer meg i dagliglivet.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Hannabanna skrev (4 timer siden): Det kan de nokk ikke svare på og det er nokk veldig vanskelig å forutse. Jeg har epilepsi og for meg så hadde jeg i perioder mye anfall opp til jeg var rundt tre år. Det avtok veldig før jeg begynte på skolen og etter at ble voksen har jeg hatt anfall i perioder med år i mellom. Det slår ut om jeg ikke får nokk søvn og stresser for mye. To av mine beste venniner har barn med epilepsi. Vennine nr 1 har en datter som også har andre diagnoser. Hun fikk mange og kraftige anfall som baby, nå er hun syv år og får anfall noen ganger i året men mindre kraftige og noen ganger uten kramper. Vennine nr 2 har en sønn som i en periode fra han var fire til fem fikk mange anfall, dette startet etter ett sykehusopphold og var sannsynligvis pga av medisinene, han hadde ikke hatt det som baby. Siste anfall hadde han da var fem eller seks år, nå er han elve og har ikke hatt anfall på flere år. Vet ikke om det er noen trøst, men min erfaring er at epilepsi er veldig belastende for de pårørende. Jeg husker ingenting av anfallene mine, jeg våkner opp forvirret og uten å huske hva som skjedd, det har jeg gjort hele livet. Men for familien min så har de opplevd anfallene som er brutale, de må jo se på og de har flere ganger blitt veldig redde. Spesielt da jeg var liten. Hos meg har det derimot satt mindre spor enn hos mine foreldre og søsken. Det er ikke noe som hemmer meg i dagliglivet. Takk for svar 😊 de har gitt han medisiner på det som har gjort at han ikke har hatt anfall (som de ikke har sett) på 12 timer. For krysse fingerene på at det går for det beste 🤞 Anonymkode: 23361...db0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå