AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har to bonusjenter i ungdomsalder. Om de mangler noe i sminkeskuffa si selv går de igjennom min skuff og hylle for å se om de finner uten at de spør meg om de kan låne først. Om de hadde spurt så hadde de selvfølgelig fått lånt det de skulle mangle, så det er ikke poenget. Jeg synes bare det er litt ubehagelig at de går igjennom sminkeveska mi og baderumsskuffa hvor alt av sminke, salver, medisiner, pleiesalver ++ er. For meg er det ganske privat, og å skulle gå i deres skuffe på «deres» bad for å lete etter ting uten å spørre først hadde ikke falt meg inn. Jeg skjønner godt at dette kanskje er helt naturlig å gjøre til sin mor, og at de ikke tenker på at jeg kan synes det er ubehagelig. Jeg synes ærlig talt at det er litt vanskelig å sette «mine» grenser noen ganger til bonusbarna, for de er vandt med sitt med mor - og ønsker ikke å være kjip heller. Jeg har ikke noe hemmelig i skuffen min, ønsker bare å vite om noen romsterer i sakene mine. Er det teit å si at de ikke skal gå i skuffen min å ta ting uten at jeg vet det? Anonymkode: 5d885...941 3 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Du kan si at de må spørre deg men syns ikke du kan si de ikke kan gå i skuffen i hjemmet til pappaen sin. Er det dyr sminke så legg det i en egen toalettmappe du kan legge på soverommet ditt før de kommer. Dette er sånn det er å ha ungdomsjenter og det er bedre at de graver i din sminke enn å begynne å stjele på HM Anonymkode: a2093...56d 8
MariaIsabel Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Tenker du bør se på det som en positiv ting, da det viser at de er komfortable på deg, noe ikke alle bonusforeldre opplever. Ungdommer er fryktelig sårbare også, så det kan fort bli veldig feil om du sier ifra at det ikke er greit. Man skal kunne sette grenser for seg selv, men man må også gi og ta, og her tenker jeg umiddelbart at dette er noe du bør lære deg å godta for relasjonen sin skyld (uten å vite noe om hvor lenge du har vært i bildet og hvordan relasjonen er ellers). 12
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Har sagt i fra til mine bonusbarn, de hadde slengt parfymen min rundt omkring i en skuff. Dere må være forsiktig med parfymene mine, de er veldig dyre. Hadde ikke vært aktuelt at de hadde fått lov å røre sminken min, ser de har gjort noe i blandt, ødelagt en eyeliner blandt annet. Må tåle å bli snakka til. Anonymkode: cb0fb...b3e 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan si at de må spørre deg men syns ikke du kan si de ikke kan gå i skuffen i hjemmet til pappaen sin. Har ikke TS rett på privatliv? Det er da hennes hjem også! Mine skuffer og permer er private enten de er på soverommet eller på badet. Jeg har private brev, og jeg har sexleketøy. Jeg har mastercard, og jeg ønsker å ha klærne og sminken min i fred. Anonymkode: 83f9e...e78 8 17
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Min bonusdatter var slik,men ekstrem..hun stjal fra meg om hun ikke fikk låne noe. Penger,sminke,parfyme.. Hun fikk som regel låne,men valgte istedenfor å ta det i sitt eget eie for godt. Tilslutt valgte jeg å legge de dyrere tingene mine bort på soverommet. Anonymkode: fa76b...3a6 2 1
Hannabanna Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Du kan si at de må spørre deg men syns ikke du kan si de ikke kan gå i skuffen i hjemmet til pappaen sin. Anonymkode: a2093...56d Så klart kan hun det. Barn har da ikke rett på å gå i alle skuffer og skap og ta hva de vil uansett om foreldrene er sammen, single eller har nye partnere. 13 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 MariaIsabel skrev (3 timer siden): Tenker du bør se på det som en positiv ting, da det viser at de er komfortable på deg, noe ikke alle bonusforeldre opplever. Ungdommer er fryktelig sårbare også, så det kan fort bli veldig feil om du sier ifra at det ikke er greit. Man skal kunne sette grenser for seg selv, men man må også gi og ta, og her tenker jeg umiddelbart at dette er noe du bør lære deg å godta for relasjonen sin skyld (uten å vite noe om hvor lenge du har vært i bildet og hvordan relasjonen er ellers). Seriøst? Skal man fortsette og sy puter under armene på ungdommen? At de er i en sårbar fase er ingen unnskyldning til å lære seg hva som er riktig og galt. Dette bør de faktisk tåle å høre. Å ta litt ansvar. for sine handlinger. Det er ikke greit å snoke i andres toalettsaker. TS sier jo selv at det er helt greit hvis de spør om å låne, men det er noe helt annet enn å ta. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er sånn det er å ha ungdomsjenter og det er bedre at de graver i din sminke enn å begynne å stjele på HM Anonymkode: a2093...56d Bare slutt å normaliser noe som ikke er vanlig. Det er ikke slik ungdomsjenter er, men det er slik de blir når man velger å akseptere det. Det er en lang vei mellom å begynne og grave i andres sminke, og stjele. Anonymkode: aa435...a8c 12 1 12
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har to bonusjenter i ungdomsalder. Om de mangler noe i sminkeskuffa si selv går de igjennom min skuff og hylle for å se om de finner uten at de spør meg om de kan låne først. Om de hadde spurt så hadde de selvfølgelig fått lånt det de skulle mangle, så det er ikke poenget. Jeg synes bare det er litt ubehagelig at de går igjennom sminkeveska mi og baderumsskuffa hvor alt av sminke, salver, medisiner, pleiesalver ++ er. For meg er det ganske privat, og å skulle gå i deres skuffe på «deres» bad for å lete etter ting uten å spørre først hadde ikke falt meg inn. Jeg skjønner godt at dette kanskje er helt naturlig å gjøre til sin mor, og at de ikke tenker på at jeg kan synes det er ubehagelig. Jeg synes ærlig talt at det er litt vanskelig å sette «mine» grenser noen ganger til bonusbarna, for de er vandt med sitt med mor - og ønsker ikke å være kjip heller. Jeg har ikke noe hemmelig i skuffen min, ønsker bare å vite om noen romsterer i sakene mine. Er det teit å si at de ikke skal gå i skuffen min å ta ting uten at jeg vet det? Anonymkode: 5d885...941 Skjønner deg godt. Her kan de endevende skapene om de er noen timer alene, og det har vi sagt at er helt uaktuelt å gjøre. Da har det vært razzia-tendenser, hvor nysgjerrigheten over hva som er i skap og skuffer har vært den primære drivkraften, og ikke at de har trengt noe spesielt. Fortell dem at at det er din skuff og at den er privat for deg, og at du ikke kikker i deres private ting. Du kan også si at sminke er personlig mtp hygiene og helst ikke bør deles. Her kan du toppe det hele med at du av og til har betennelse på øyet så de kan fort bli smittet av dette, om problemet er at de bruker av sminken din.;) Anonymkode: 93681...88a 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Selv mine ungdomssenter får ikke rote i mine ting uten å spørre først. Hvorfor får ikke TS lov til å sette den grensen av flere her inne? Jeg roter ikke i min samboers ting eller barna mine uten å spørre. Det er vanlig folkeskikk. Har ingenting med å være komfortabel eller kunne leve i sitt eget hjem. Det har med å lære seg å respektere andre sine ting. Sett deg ned og prat med de. Du kan fint kreve at de spør først. Gjør de ikke det så fjerner du alt sånn at de ikke får tak i det. 👍👍👍 Anonymkode: 0ef52...cc5 10 1 3
Rødstrupa Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har to bonusjenter i ungdomsalder. Om de mangler noe i sminkeskuffa si selv går de igjennom min skuff og hylle for å se om de finner uten at de spør meg om de kan låne først. Om de hadde spurt så hadde de selvfølgelig fått lånt det de skulle mangle, så det er ikke poenget. Jeg synes bare det er litt ubehagelig at de går igjennom sminkeveska mi og baderumsskuffa hvor alt av sminke, salver, medisiner, pleiesalver ++ er. For meg er det ganske privat, og å skulle gå i deres skuffe på «deres» bad for å lete etter ting uten å spørre først hadde ikke falt meg inn. Jeg skjønner godt at dette kanskje er helt naturlig å gjøre til sin mor, og at de ikke tenker på at jeg kan synes det er ubehagelig. Jeg synes ærlig talt at det er litt vanskelig å sette «mine» grenser noen ganger til bonusbarna, for de er vandt med sitt med mor - og ønsker ikke å være kjip heller. Jeg har ikke noe hemmelig i skuffen min, ønsker bare å vite om noen romsterer i sakene mine. Er det teit å si at de ikke skal gå i skuffen min å ta ting uten at jeg vet det? Anonymkode: 5d885...941 Nei, herre gud! De har da ingenting i din skuff å gjøre. Si fra tydelig. 5 1
Rødstrupa Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kan si at de må spørre deg men syns ikke du kan si de ikke kan gå i skuffen i hjemmet til pappaen sin. Er det dyr sminke så legg det i en egen toalettmappe du kan legge på soverommet ditt før de kommer. Dette er sånn det er å ha ungdomsjenter og det er bedre at de graver i din sminke enn å begynne å stjele på HM Anonymkode: a2093...56d Kutt ut a! De har INGEN TING i den skuffen å gjøre! Endret 11. desember 2023 av Rødstrupa 8 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 Det synes jeg det er helt greit og normalt å si ifra om. Jeg sier ifra om sånt til mine egne unger! Man må lære ungene å respektere andres ting.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 Sånn er det når du velger å bli sammen med en mann som allerede har barn. Folk må slutte å bli sammen med disse flerkullsmennene for deretter å klage over bonusbarna. Anonymkode: 2ad50...5a6 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 Ting som er "privat" bør man ha på soverommet. Anonymkode: 03ab1...cec 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 Det finnes folk som ikke respekterer andres grenser. Nå vet vi hvorfor! Anonymkode: 83f9e...e78 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 Du kan jo bare si- "Jenter , jeg sette pris på om dere spør meg før dere låner sminken min. " Har tenåringsdatter selv, som også går i sminkeskuffen min på badet. Må si jeg ikke tenker på mye på det, men men folk har forskjellige grenser. Anonymkode: 49259...f6b 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har to bonusjenter i ungdomsalder. Om de mangler noe i sminkeskuffa si selv går de igjennom min skuff og hylle for å se om de finner uten at de spør meg om de kan låne først. Om de hadde spurt så hadde de selvfølgelig fått lånt det de skulle mangle, så det er ikke poenget. Jeg synes bare det er litt ubehagelig at de går igjennom sminkeveska mi og baderumsskuffa hvor alt av sminke, salver, medisiner, pleiesalver ++ er. For meg er det ganske privat, og å skulle gå i deres skuffe på «deres» bad for å lete etter ting uten å spørre først hadde ikke falt meg inn. Jeg skjønner godt at dette kanskje er helt naturlig å gjøre til sin mor, og at de ikke tenker på at jeg kan synes det er ubehagelig. Jeg synes ærlig talt at det er litt vanskelig å sette «mine» grenser noen ganger til bonusbarna, for de er vandt med sitt med mor - og ønsker ikke å være kjip heller. Jeg har ikke noe hemmelig i skuffen min, ønsker bare å vite om noen romsterer i sakene mine. Er det teit å si at de ikke skal gå i skuffen min å ta ting uten at jeg vet det? Anonymkode: 5d885...941 Sånn er det med jenter! Ville lagt dyre parfymer og sminke på soverommet. Ville også gitt beskjed til faren at han får gi beskjed til døtrene sine. Anonymkode: 848cc...762 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 Samme her. Jeg valgte å kjøpe lås til den ene skuffen på badet, og alt mitt der. Som du sier, å spørre om å låne ting er ikke noe problem, men det å rote gjennom skuffer og skap for å finne ting de kan bruke er ikke greit. Prøvde å si ifra flere ganger, men endte opp med låst skuff. Anonymkode: d95cb...320 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 Verken mine barn eller andres barn får rote rundt i mine ting. Barna mine har fått tydelig beskjed om at de skal spørre, og så kan jeg finne frem det de mangler. Det er mer "mamma, kan du finne den og den til meg?" fremfor "kan jeg låne..." hos oss, men sånn er det blitt fordi jeg aldri sier nei til at de kan låne/bruke noe. De får ikke rote rundt på egenhånd. Jeg synes du kan si ifra hvordan du føler det - ikke fordi de er bonusbarn, men fordi de ikke er DEG. Det er dine private/personlige ting, og de har sine private/personlige ting de ikke ønsker at andre skal rote i. Det bør de ha forståelse for. Det er ikke sikkert dette er noe de har tenkt over i det hele tatt, for dem kan det være den naturligste ting i verden å gjøre sånt. Anonymkode: e40f5...943 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå