AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Er dere flinke å si fra? Sette grenser? Jeg har alltid vært snill pike, og har vanskelig me då si fra når noe er ugreit. Jeg har noen dårlige erfaringer bak meg der jeg har opplevd at folk ikke tåler det, og har klikka. Men jeg må begynne å si fra mer. F eks når noen begynner å snakke med meg om traumet jeg opplevde i år, som er ekstremt tøft. Jeg bør si fra at jeg ikke ønsker snakke om det. mer redd for å såre, det er det som er. hva med dere? Tips? Anonymkode: 4bed6...753
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Bare si "Dette ønsker jeg ikke snakke om". Anonymkode: d1821...655
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Tenker at du ville fått veldig utbytte av å jobbe med en psykolog om dette med grensesetting, og for å bearbeide traumet ❤️ Anonymkode: d634a...dfc
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Hovedregelen er at folk flest ikke takler at man setter grenser for seg selv og blir sinte eller tar det ille opp. Perifere bekjentskap som tråkker over hele tiden og vil utnytte deg kan du ghoste for å spare bryderiet, bli mer kritisk til hvem du slipper innpå deg som venner, og sett grenser for nære venner og familie på en høflig måte. Velg dine kamper! Anonymkode: b80bb...2a7 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hovedregelen er at folk flest ikke takler at man setter grenser for seg selv og blir sinte eller tar det ille opp. Perifere bekjentskap som tråkker over hele tiden og vil utnytte deg kan du ghoste for å spare bryderiet, bli mer kritisk til hvem du slipper innpå deg som venner, og sett grenser for nære venner og familie på en høflig måte. Velg dine kamper! Anonymkode: b80bb...2a7 Det er perifere som maser og gnager, de jeg kjenner har fornuften i behold Anonymkode: 4bed6...753
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Du trenger ikke si så mye mer enn at «Jeg ønsker ikke snakke så mye om dette» og bytte tema. Still et spørsmål om et annet tema, eller begynn å snakk om noe annet. Anonymkode: 1e7dd...d1f
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er perifere som maser og gnager, de jeg kjenner har fornuften i behold Anonymkode: 4bed6...753 Men hvis det er perifere så har det jo ingen betydning at du sårer følelser med å være direkte. Deres følelser er vel ikke viktigere enn dine? Anonymkode: 09acb...815
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hovedregelen er at folk flest ikke takler at man setter grenser for seg selv og blir sinte eller tar det ille opp. Det stemmer da virkelig ikke! Folk flest tåler det og respekterer andres grenser uten å bli sure eller fornærmet. De som ikke gjør det er mennesker som overkjører andre og som en ikke bør ha i livet sitt. Så en god måte å finne ut hvem som er sunne å ha i livet og ikke er å sette grenser. Anonymkode: d634a...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå