Gå til innhold

Skal brudepikene betale for kjole selv?

s_12345

Anbefalte innlegg

Er det  vanlig/ normalt  å la brudepikene betale for kjolene deres selv? 

Endret av s_12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi betalte kjolene til de 2 jentene som var brudepike i bryllupet vårt. 

Og når jenta her var brudepike betalte brudeparet kjolen ho hadde på seg. De hadde 3 stk og alle 3 hadde like kjoler

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du brukepikene eller forloverne? Hvis brudeparet legger føringer tenker jeg ja, hvis ikke nei. Men, det sagt, man betaler jo for kjolene, spesielt en brudepikekjole til et barn.

Vi betaler for kjolene til forloverne, samt brudepike og brudesvenn. Synes det er helt riktig, siden vi bestemmer fargene. :) 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (Akkurat nå):

Mener du brukepikene eller forloverne? Hvis brudeparet legger føringer tenker jeg ja, hvis ikke nei. Men, det sagt, man betaler jo for kjolene, spesielt en brudepikekjole til et barn.

Vi betaler for kjolene til forloverne, samt brudepike og brudesvenn. Synes det er helt riktig, siden vi bestemmer fargene. :) 

Mener de som ble spurt til å være brudepiker😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudepiker er jo gjerne barn så tenker brudeparet bør kjøpe kjole til dem ja så ikke foreldrene må gjøre det. 

Anonymkode: e7242...409

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brudepiker er jo småjenter, og det er nok mest vanlig at brudeparet betaler for kjolene,

Anonymkode: 6850b...909

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

s_12345 skrev (11 minutter siden):

Da er det mest riktige at brudeparet betaler for brudepikekjolene, synes jeg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde brudeparet betale for ja. Jeg hadde aldri kjøpt en så dyr kjole til mine barn.. 

Anonymkode: 8dea5...be8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kjoler til mine brudepiker. De er jo barn, og det er jo en kjole de mest sannsynlig ikke bruker igjen.

Anonymkode: 71ff2...faa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det er litt forskjelle hva folk gjør kommer jo helt ann på hva budsjett man har til bryllup

men jeg vil ikke si det er vanelig det er bare di sister årene jeg har hørt folk har gjort det

Anonymkode: b57e0...e2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel at det er naturlig at brudeparet betaler for det, ja. 
(min yngste var forøvrig brudepike i sin fantes bryllup, i en nydelig kjole til 299,- på HM).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betalte til våre brudepiker :)  de var 3,  8 og 11 år. To av de var jo mine egne så det blir jo en selvfølge, og 11-åringen er «tantebarnet» (bestevennen min sitt barn) ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

jeg tror det er litt forskjelle hva folk gjør kommer jo helt ann på hva budsjett man har til bryllup

men jeg vil ikke si det er vanelig det er bare di sister årene jeg har hørt folk har gjort det

Anonymkode: b57e0...e2d

Jeg giftet meg for 20 år siden, og betalte for brudepike kjolene. Og det var normalt da.

Anonymkode: 71ff2...faa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om de skal ha spesifike kjoler må man nesten kjøpe til de. Man kan nesten ikke forvente at barn kjøper klær til bryllup selv...

Anonymkode: 3ae4f...fa7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn eller voksne? Jeg tenker uansett det spørs: hvis man har et krav for hvordan kjolen skal være, så ja, hvis ikke, så nei. 

Anonymkode: ba82e...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s_12345 skrev (På 10.12.2023 den 23.40):

Krever bruden en spesifikk kjole og alle må ha lik bør bruden stå for kostnaden. Ellers synes jeg de kan kjøpe kjole selv. 

Anonymkode: 0cf35...4b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...