Gå til innhold

Godteri fra andre foreldre i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter har en i barnehagen som veldig ofte kommer med kjærlighet på pinne eller annet godteri om morgenen. Vil tro det er en måte for foreldrene å lokke ungen med inn i barnehagen. Feilslått oppdragelse, men det skal jeg ikke legge meg opp i.

I kveld fant jeg godteripapir i lommen på vinterdressen. Spurte vår datter hvor det kom fra og hun svarte at hun hadde fått godteri av moren til xxx. Er på ingen måte hysterisk angående sukker, men at min datter får karamell av andre foreldre i barnehagen er langt ifra greit, synes jeg. Burde jeg ta det opp med barnehagen? Slik at de kan snakke med vedkommende eller eventuelt sende en feilmelding om at utlevering av godteri ikke er innafor.

Anonymkode: 817c7...8fd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde sagt i fra til de ansatte. Mitt barn skal ikke få godteri i barnehagen. Meget spesielt… At de gir til sitt eget barn får de gjøre som de vil med, men ikke gi til mitt.

Anonymkode: ae99a...ef6

• Liker 6
Skrevet

Hvis det er en engangshendelse hadde jeg latt det ligge, synes ikke det er noe å lage en sak av. Men om det gjentar seg flere ganger hadde jeg tatt det opp med pedleder. 

Anonymkode: d7eec...b2a

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vår datter har en i barnehagen som veldig ofte kommer med kjærlighet på pinne eller annet godteri om morgenen. Vil tro det er en måte for foreldrene å lokke ungen med inn i barnehagen. Feilslått oppdragelse, men det skal jeg ikke legge meg opp i.

I kveld fant jeg godteripapir i lommen på vinterdressen. Spurte vår datter hvor det kom fra og hun svarte at hun hadde fått godteri av moren til xxx. Er på ingen måte hysterisk angående sukker, men at min datter får karamell av andre foreldre i barnehagen er langt ifra greit, synes jeg. Burde jeg ta det opp med barnehagen? Slik at de kan snakke med vedkommende eller eventuelt sende en feilmelding om at utlevering av godteri ikke er innafor.

Snakk med barnehagen. Å lokke barna inn meg godteri er ikke ok, og iallfall ikke gi til andre barn.

Anonymkode: b7550...f8c

• Liker 1
Skrevet

Det var litt spesielt, har aldri opplevd at foreldre lokker barna i barnehagen med godteri, jobbet i barnehage i 15 år. 
Men ja, si fra til de ansatte, så kan de snakke med vedkommende. Enig i at det ikke er greit. 

Anonymkode: a4e0a...323

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det var litt spesielt, har aldri opplevd at foreldre lokker barna i barnehagen med godteri, jobbet i barnehage i 15 år. 
Men ja, si fra til de ansatte, så kan de snakke med vedkommende. Enig i at det ikke er greit. 

Jobber også i barnehage og har dessverre opplevd dette. Det er gjerne hos foreldre som ikke er så gode på å sette grenser eller stille krav, verktøykassa er litt tom kan man si.

Anonymkode: 24bf6...24e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg opplevde at barnehagen bare var glad for beskjed da jeg tok opp noe liknende i høst. Det ble sendt ut en felles påminnelse til hele barnehagen om at man må huske å spørre foreldrene før man gir noe spiselig til andre barn. Verre var det ikke. :) 

Jeg er heller ikke hysterisk rundt sukker, men jeg har en 2-åring med kraftig matallergi, og min bekymring gjaldt spiselige ting generelt. Jeg snudde meg rundt i noen få sekunder for å ta skoene hans ut av skapet. Det var mer enn nok tid til at han fikk en bit bolle av en annen forelder.

Anonymkode: eb8f7...f86

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er spesielt. Senest i dag morrges kom den ungen inn i garderoben med kjærlighet på pinne. Håper egentlig noen tar tak i det også, for ungen har råtne fortenner 😔

Fikk ikke sagt noe til de ansatte i dag, da det var kaos ved levering. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med pedleder. 

Man skal ikke gi ut mat til andres barn, uten å vite om de tåler det. En ting er at "kanskje de ikke liker at ungen fores med sukker"; men en annen ting er "kan ungen bli syk av dette?"

Anonymkode: 5f5d1...8f6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette ville jeg sagt fra om til barehagen. Mulig disse foreldrene trenger litt veiledning og råd hvordan dem bør håndtere oppdragelsen. Gi godis som lokkemat eller sende i lomma til barnet er ikke hverken lurt eller bra for et barn. Her får ikke barna ha med egne leker engang 😅 eller dem får lov men må ligge på plassen og det er helt greit. Jeg hadde reagert om et barn stadig kom med kjærlighet i munnen på morgenen altså, ikke foran barnet eller foreldrene men jeg hadde sagt noe til pernsonalet. Her hadde sånt blitt slått hardt ned på. Jeg har hatt barn som har vært vanskelig og få inn i barnehagen tidligere som krevde mye av oss, men aldri om jeg tilbø godis som lokkemiddel aldri vært i mine tanker engang. Barnet vårt har autismespekterdiagnose som var årsaken for litt vansker på levering

Anonymkode: 0c4d6...a68

• Liker 1
Skrevet

Ikke rart barnehageansatte sukker oppgitt over foreldre når enkelte ser det som nødvendig å klage til de ansatte for 1) en bagatell og 2) noe som ikke en gang angår dem. Makan til hysteri. 

Anonymkode: 7b5a0...c51

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke rart barnehageansatte sukker oppgitt over foreldre når enkelte ser det som nødvendig å klage til de ansatte for 1) en bagatell og 2) noe som ikke en gang angår dem. Makan til hysteri. 

Ikke angår dem?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har barn med cøliaki, og man finner gluten i mye rart man egentlig ikke skulle tro inneholder gluten, inkludert smågodt og kakepynt. Skal noen gi mine barn godteri, skal det klareres med meg først.

Når du sier ungen har råtne fortenner, tenker jeg du for barnets skyld bør be de en ansatt ta det opp med henne direkte.

Anonymkode: 670ac...1b0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

1) Det er ikke en bagatell om ungen kan bli syk av det. 

2) Det angår barnehagen. Det skjer inne på barnehagens område, der DE har ansvar for barnet. Det er DE som har ansvar for å passe på at barnet ikke får i seg noe det ikke skal.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Min tre-åring syntes det var urettferdig at en av barna hadde med smoothie hver dag. Heldigvis har ingen hatt med godteri 

Anonymkode: 36def...719

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mitt barn har alvorlige allergier. Jeg ønsker at mitt barn skal ha det trygt i barnehagen. Andre foreldre kan jo ikke drive å snike til barnet mitt godteri eller mat. Ungen min kan i værste fall dø.

Men, men. Det er bare bagateller og hysteri. 

Anonymkode: 65eb4...831

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sikkert en bursdag, slutt å være hysterisk

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mitt barn har alvorlige allergier. Jeg ønsker at mitt barn skal ha det trygt i barnehagen. Andre foreldre kan jo ikke drive å snike til barnet mitt godteri eller mat. Ungen min kan i værste fall dø.

Men, men. Det er bare bagateller og hysteri. 

Anonymkode: 65eb4...831

Er ungen din så syk at de ikke klarer sukker eller? Diabetes 1? Ingen som nevnte at de sniker til dem mat

Endret av NakenPanda
Skrevet
NakenPanda skrev (Akkurat nå):

Er ungen din så syk at de ikke klarer sukker elller? Diabetes 1? 

Det er mer enn bare sukker i godteri, vettu..... 

• Liker 3
Skrevet
NakenPanda skrev (Akkurat nå):

Er ungen din så syk at de ikke klarer sukker elller? Diabetes 1? 

Karameller kan inneholde melk.

Anonymkode: e1487...098

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...