Gjest Inkognitoher Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Sitter og ser på de kvinnelige antrekkene i anledning Nobel. Både i Sverige og Norge. Her i Norge vil jeg si at de aller fleste festkledde kvinnene, mangler stil. «Flaggskipet» Erna Solberg «dundrer» inn i en rød kreasjon med ektemannen på slep. Kronprinsesse MM stiller i en kjole som minner aller mest om en fangedrakt. Våger å påstå at de to eneste damene med figur og stil er Dronning Sonja og Bjørg Bondevik. Lurer på hvorfor det er slik. Ser du på Sverige derimot så kommer de tre kongelige kvinnene i lekre kreasjoner, de har figur og de er stelt. Det gjelder også mange av de øvrige gjestene. Har vi med en gedigen kulturforskjell å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 Det er jo galla i Sverige da, ikke i Norge. Anonymkode: 665de...d19 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 Jepp. I Sverige har de fortsatt aristokrati med pomp og prakt. I Norge skal de kongelige være mest mulig folkelige. Anonymkode: 1134d...9e2 3
Gjest Inkognitoher Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo galla i Sverige da, ikke i Norge. Anonymkode: 665de...d19 Det er galla også her. Antrekkene jeg refererer til er fra kveldens bankett på Grand. Herregud hvilken nivåforskjell fra svenskene. Mulig å kle seg så jævlig? https://www.dagbladet.no/kjendis/virkelig-helt-ra/80655402
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 Inkognitoher skrev (18 minutter siden): Det er galla også her. Antrekkene jeg refererer til er fra kveldens bankett på Grand. Herregud hvilken nivåforskjell fra svenskene. Mulig å kle seg så jævlig? https://www.dagbladet.no/kjendis/virkelig-helt-ra/80655402 Nei, her må du lære deg forskjell på galla og smokingmiddag. Festen på Grand har aldri vært med gallaantrekk i motsetning til i Sverige. Men er helt enig i at Mette Marit ikke så bra ut. Hun hadde så mange nydelige lange kjoler for 10-15 år siden, men i dag virker det som alt skal mest mulig ukledelig. Anonymkode: e8bc9...2d9 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #6 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, her må du lære deg forskjell på galla og smokingmiddag. Festen på Grand har aldri vært med gallaantrekk i motsetning til i Sverige. Men er helt enig i at Mette Marit ikke så bra ut. Hun hadde så mange nydelige lange kjoler for 10-15 år siden, men i dag virker det som alt skal mest mulig ukledelig. Anonymkode: e8bc9...2d9 Det står galla i artikkelen til Dagbladet! Men hvorfor kler de seg så ille, det gjelder jo mange Anonymkode: 040d7...676
Gjest Inkognitoher Skrevet 10. desember 2023 #7 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jepp. I Sverige har de fortsatt aristokrati med pomp og prakt. I Norge skal de kongelige være mest mulig folkelige. Anonymkode: 1134d...9e2 Dette gjelder verden over: man kler seg pent når man inviterer til fest med verdenspressen på slep. Bare ikke i Norge…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #8 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det står galla i artikkelen til Dagbladet! Men hvorfor kler de seg så ille, det gjelder jo mange Anonymkode: 040d7...676 Journalisten har neppe begrep om kleskoder. Hun skrev jo først at banketten ble holdt for å feire Jon Fosse, så tydligvis uvitende om det meste. Anonymkode: e8bc9...2d9 9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #9 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det står galla i artikkelen til Dagbladet! Men hvorfor kler de seg så ille, det gjelder jo mange Anonymkode: 040d7...676 Men du ser jo selv på antrekkene at det ikke er galla selv om Dagbladet skriver det? Hadde det vært galla så hadde de mannlige hatt på seg kjole og hvitt, ikke smoking. Den svenske nobelmiddaggen er galla, den norske er ikke galla. Anonymkode: ba0b1...937 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #10 Skrevet 10. desember 2023 Flere av damene går rundt med grå hårrøtter. Ser det aller tydeligst på MM og Bergstø (sistnevnte trenger et generelt frisørbesøk, eller hun har kledd seg uten å dusje først. I hvertfall glemt å kamme håret). Norske kvinner er generelt kanskje verdens minst elegante kvinner. Lettere overvektig og ofte i treningsklær. uten at man trener så mye Anonymkode: 040d7...676 2
Gjest Inkognitoher Skrevet 10. desember 2023 #11 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du ser jo selv på antrekkene at det ikke er galla selv om Dagbladet skriver det? Hadde det vært galla så hadde de mannlige hatt på seg kjole og hvitt, ikke smoking. Den svenske nobelmiddaggen er galla, den norske er ikke galla. Anonymkode: ba0b1...937 Det er alltid gallamiddag i anledning fredsprisen. Her fra 2015: https://www.nettavisen.no/nyheter/cnn-ikon-derfor-nekter-jeg-a-ga-pa-nobels-gallamiddag/s/12-95-3423169507
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #12 Skrevet 10. desember 2023 Jeg synes det er veldig unødvendig å kommentere figur (om du i det legger kropp/kroppstype), men er eller helt enig i det du skriver. Satt i stad og tenkte på nøyaktig det samme, og jeg lurte også på hvem som er stylisten til Mette-Marit. Synes hun så ofte kommer i ukledelige kjoler i glinsende materiale, gjerne bittelitt for trange. Hun er jo en flott, pen kvinne, og det må da være mulig å kle henne bedre. Dronning Sonja er alltid velkledd. Hvor så du bilde av Bjørg Bondevik? Jeg husker hennesom alltid velkledd. Jeg liker også Ine Eriksen Søreide. Synes hun alltid er flott kledd. Egentlig tenker jeg at jobben til politikere ikke er å se så innmari bra ut (i motsetning til kongelige), men de norske kvinnene er virkelig et begredelig syn. Jeg skulle ønske de hadde lagt litt mer innsats i en slik anledning. Datteren til prisvinneren så jo kjempeflott ut. Anonymkode: 3dd77...31f 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #13 Skrevet 10. desember 2023 Jeg er enig i at det er klasseforskjell! Hvorfor ikke benytte en så høytidelig anledning til å kle seg elegant til ære for dagen? (Og ikke minst - så gøy å kunne kle seg flott Anonymkode: 4c1cc...b3c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #14 Skrevet 10. desember 2023 Inkognitoher skrev (24 minutter siden): Det er alltid gallamiddag i anledning fredsprisen. Her fra 2015: https://www.nettavisen.no/nyheter/cnn-ikon-derfor-nekter-jeg-a-ga-pa-nobels-gallamiddag/s/12-95-3423169507 Så du sier at Kongen og Kronprisen har kledd seg feil og at journalistene har rett? Hadde det vært galla så hadde ikke Kongen og Kronprinsen kommet i smoking. Da hadde de hatt på seg kjole og hvitt som det svenske kongehuset. Anonymkode: ba0b1...937 3 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 Bilder? Anonymkode: 7d194...6a5 1
Gjest Inkognitoher Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du sier at Kongen og Kronprisen har kledd seg feil og at journalistene har rett? Hadde det vært galla så hadde ikke Kongen og Kronprinsen kommet i smoking. Da hadde de hatt på seg kjole og hvitt som det svenske kongehuset. Anonymkode: ba0b1...937 Banketten er galla. Det er helt riktig. Du får rette en henvendelse til slottet og spørre hvorfor kjole & hvitt ikke ble benyttet til årets gallamiddag.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 Mette Marit så ut som om hun hadde brukt innpakkningspapir til kjole. Anonymkode: 7c2b2...db5 4
Gjest Inkognitoher Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er veldig unødvendig å kommentere figur (om du i det legger kropp/kroppstype), men er eller helt enig i det du skriver. Satt i stad og tenkte på nøyaktig det samme, og jeg lurte også på hvem som er stylisten til Mette-Marit. Synes hun så ofte kommer i ukledelige kjoler i glinsende materiale, gjerne bittelitt for trange. Hun er jo en flott, pen kvinne, og det må da være mulig å kle henne bedre. Dronning Sonja er alltid velkledd. Hvor så du bilde av Bjørg Bondevik? Jeg husker hennesom alltid velkledd. Jeg liker også Ine Eriksen Søreide. Synes hun alltid er flott kledd. Egentlig tenker jeg at jobben til politikere ikke er å se så innmari bra ut (i motsetning til kongelige), men de norske kvinnene er virkelig et begredelig syn. Jeg skulle ønske de hadde lagt litt mer innsats i en slik anledning. Datteren til prisvinneren så jo kjempeflott ut. Anonymkode: 3dd77...31f Nordmenn er fetest i Norden. Derfor jeg nevnte det med figur https://www.healthtalk.no/featured-fedme-fedmeepidemi/fersk-rapport-slar-alarm-om-fedme-i-norge-tar-livet-av-3200-arlig/104629 Når det kommer til hår: hvorfor tar de seg ikke en tur til frisøren? Enkelt å fikse etterveksten og få ordnet det. Eventuelt satt det opp. Bilder fra gallaen, hvor du ser Fru Bondevik: https://www.seher.no/kongelig/litt-utypisk-kongelig/80655468 Jeg er så flau. At det et mulig å kle seg slik. Danskene har elegante prinsesser, svenskene likeså, og det gjelder også politikerne deres, Blir altså helt dårlig av å se på «våre folk». Ser ut som de kommer rett fra fjøset!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mette Marit så ut som om hun hadde brukt innpakkningspapir til kjole. Anonymkode: 7c2b2...db5 Eller er med i B-gjengen.,, Anonymkode: 040d7...676 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 Inkognitoher skrev (22 minutter siden): Banketten er galla. Det er helt riktig. Du får rette en henvendelse til slottet og spørre hvorfor kjole & hvitt ikke ble benyttet til årets gallamiddag. Nei, som du har blitt forklart flere ganger så er antrekket smoking ved denne middagen hvert eneste år. Du kan sammenligne med hvordan de kongelige kler seg på gallamiddag på slottet og denne på Grand, så ser du at det er stor forskjell, at du og journalistene ikke forstår forskjellen er ikke gjestenes feil. Du ser jo på alle bildene at mennene har på seg smoking og det er det som står på innbydelsen. Du har derimot helt rett i at svært mange av damene burde revurdert kjole og frisyrevalg og møtt opp i noe mer elegant😊 Anonymkode: e8bc9...2d9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå