Gjest s_12345 Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Når kan man begynne å lure om man faktisk har angst? Hva kjennetegner angst?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 Alt fra hjertebank til svimmelhet til kaldsvetting til brystsmerter, m.m https://www.helsenorge.no/sykdom/psykiske-lidelser/angst/angst-og-angstlidelser/ https://sml.snl.no/angst Anonymkode: 9b632...9d4
Soppgiro Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 Angst kan vise seg som mange ulike symptomer. Uro, nervøsitet, nummen, hjernetåke, svimmel, ør, hjertebank, vondt i magen, sure oppstøt, kvalme, prikking i kroppen, rastløshet, grubling og negative tanker. Anbefaler deg en tur til lege eller psykolog om du tenker du har angst, så får du god veiledning derifra. Angst er ikke unormalt i dagens samfunn ❤️
Gjest s_12345 Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 Soppgiro skrev (15 minutter siden): Angst kan vise seg som mange ulike symptomer. Uro, nervøsitet, nummen, hjernetåke, svimmel, ør, hjertebank, vondt i magen, sure oppstøt, kvalme, prikking i kroppen, rastløshet, grubling og negative tanker. Anbefaler deg en tur til lege eller psykolog om du tenker du har angst, så får du god veiledning derifra. Angst er ikke unormalt i dagens samfunn ❤️ Tusen takk. Setter stor pris på dette svaret❤️
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 At det hemmer deg i å gjøre normale ting og fungere normalt Anonymkode: d0415...3b1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At det hemmer deg i å gjøre normale ting og fungere normalt Anonymkode: d0415...3b1 Og at man isolerer seg veldig Anonymkode: d0415...3b1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 At man føler man går å gruer seg for noe man har foran seg, feks eksamen, fremføring osv.. Uten at man verken har eksamen eller fremføring. Følelsen i kroppen. Ubehaget i magen, uroen i kropp og hode…det kjennes likt uten at man har grunn for det. Det er ikke det samme som fobi. For da vet man ihvertfall hva man går rundt og er vettskremt av. Og kan i stor grad unngå det. Angsten bare er der uten at man egentlig er redd for noe. Dette jeg beskriver er generell angst. Og jeg har slitt med det av og på i årevis. Jeg har også sosial angst (sosial fobi), men den generelle angsten er verre. Den kan ikke styres på samme måte. Det er bare en diffus tilstand som styrer seg selv. Den sosiale angsten kan jeg holde i sjakk ved å trekke meg unna sosiale situasjoner som gjør med usikker/engstelig. Man kan ikke trekke seg unna den generelle angsten. Anonymkode: f2bd4...7b8 1
Gjest s_12345 Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): At man føler man går å gruer seg for noe man har foran seg, feks eksamen, fremføring osv.. Uten at man verken har eksamen eller fremføring. Følelsen i kroppen. Ubehaget i magen, uroen i kropp og hode…det kjennes likt uten at man har grunn for det. Det er ikke det samme som fobi. For da vet man ihvertfall hva man går rundt og er vettskremt av. Og kan i stor grad unngå det. Angsten bare er der uten at man egentlig er redd for noe. Dette jeg beskriver er generell angst. Og jeg har slitt med det av og på i årevis. Jeg har også sosial angst (sosial fobi), men den generelle angsten er verre. Den kan ikke styres på samme måte. Det er bare en diffus tilstand som styrer seg selv. Den sosiale angsten kan jeg holde i sjakk ved å trekke meg unna sosiale situasjoner som gjør med usikker/engstelig. Man kan ikke trekke seg unna den generelle angsten. Anonymkode: f2bd4...7b8 Hva er den generelle angsten, symptomer?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 s_12345 skrev (39 minutter siden): Hva er den generelle angsten, symptomer? Generelt urolig følelse i kroppen, intenst ubehag i kroppen selv om det ikke er smertefullt, svett/kaldsvette, frysen, nummen i kroppen, skvetten. Ved enda sterkere generell angst: Dirrende, puster ujevnt, ‘melkesyre i blodet’ følelse, har bare lyst å krype under teppe og gjemme meg vekk. Orker ikke spise og nesten ikke drikke. Vil bare ligge i fosterstilling, men får ikke sove. Anonymkode: f2bd4...7b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå