Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei folkens!. Er det virkelig verdt å slite seg ut for medisin studie  for å komme inn i Oslo? 6 i alle fag, er det verdt det? Noen som har kommet inn i Oslo og har noen erfaringer? Det har vært drømmen veldig veldig lenge, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til. Noen tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har studert i Oslo. Jobber på sykehus, er 4 år inn i spesialisering i vakttungt fag. 

Anbefaler deg å tenke deg godt om før du velger medisin. Ønsker du virkelig det livet? Jeg hadde ikke valgt det samme igjen, det samme gjelder urovekkende mange av mine medkullinger. 

Anonymkode: a97cf...6f2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har studert i Oslo. Jobber på sykehus, er 4 år inn i spesialisering i vakttungt fag. 

Anbefaler deg å tenke deg godt om før du velger medisin. Ønsker du virkelig det livet? Jeg hadde ikke valgt det samme igjen, det samme gjelder urovekkende mange av mine medkullinger. 

Anonymkode: a97cf...6f2

Enig. Er gift med en overlege, med en krevende spesialitet. Kronisk underbemanning, mye styr, og nå truer i tillegg Helseplattformen. Han sier han ikke ville valgt å bli lege hvis han kunne valgt på nytt, og anbefaler ikke yrket til ungene våre. 

Anonymkode: 5f8d4...111

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja hvis du har mye omsorg for andre mennesker , interesse for faget og oppriktig lyst til å hjelpe syke så ja 

Anonymkode: 40ea2...5f5

Skrevet

Vil si om det er verdt det også handler om hvor lang tid trådstarter trenger for å komme inn på medisin. Det har en verdi å bli raskt ferdig med utdanningen og å komme inn i fulltidsjobb. Om trådstarter bryr seg om økonomien så har det mye å si når hun kommer inn i arbeidslivet. Og om hun ønsker høy årslønn og en prestisjejobb så finnes det andre jobber enn lege. 

Anonymkode: 34727...26b

• Liker 1
Skrevet

Spør meg om det samme.  Jeg tok kjemi i fjor.  Kom likevel ikke inn på medisin.  Så nå tar jeg sykepleien i Oslo.  Har bestemt meg for å gjøre den ferdig.  Men jeg vet at jeg ikke vil jobbe som sykepleier.  Satser på medisin etter dette.  

Anonymkode: f856a...5f4

• Liker 1
Skrevet

Om du vil bli lege er det samme hvor du studerer. Du blir piska rundt og må jobbe 16 timer dagen uansett.

MEN JEG FIKK BARE 6ERE PÅ VIDEREGÅENDE OG KOM INN I OSLO!?!?!??!?!?!

FYLL UT DISSE ARKENE OG SCANN DEM INN PÅ DATAEN ETTERPÅ!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: ec293...78b

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Om du vil bli lege er det samme hvor du studerer. Du blir piska rundt og må jobbe 16 timer dagen uansett.

MEN JEG FIKK BARE 6ERE PÅ VIDEREGÅENDE OG KOM INN I OSLO!?!?!??!?!?!

FYLL UT DISSE ARKENE OG SCANN DEM INN PÅ DATAEN ETTERPÅ!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: ec293...78b

Hvordan fikk du bare 6 på videregående trenger grove tips? 

Skrevet
s_12345 skrev (5 timer siden):

Hvordan fikk du bare 6 på videregående trenger grove tips? 

Tror ikke den du quotet fikk det, les innlegget en gang til…

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 1.30):

Spør meg om det samme.  Jeg tok kjemi i fjor.  Kom likevel ikke inn på medisin.  Så nå tar jeg sykepleien i Oslo.  Har bestemt meg for å gjøre den ferdig.  Men jeg vet at jeg ikke vil jobbe som sykepleier.  Satser på medisin etter dette.  

Anonymkode: f856a...5f4

Jeg skjønner at sykepleie kanskje ikke var 1. Valget, men du får bedre balanse mellom arbeid og fritid som sykepleier enn lege. Selv om sykepleie og kan være slitsomt såklart. Det finnes videreutdanning innen allmennsykepleie, operasjon, anestesi mm. Som kan være ganske spennende og. Men såklart kan du og bruke ekstra poeng du får fra sykepleien for å søke deg inn på medisin også. Men blir et langt løp isåfall 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tror ikke den du quotet fikk det, les innlegget en gang til…

hæ hva sier du???

Skrevet
s_12345 skrev (På 10.12.2023 den 22.00):

Hei folkens!. Er det virkelig verdt å slite seg ut for medisin studie  for å komme inn i Oslo? 6 i alle fag, er det verdt det? Noen som har kommet inn i Oslo og har noen erfaringer? Det har vært drømmen veldig veldig lenge, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til. Noen tips? 

Tror ikke du skal prioritere hvor du skal studere. Lykke til, medisin er en utdanning som gir mange fantastiske muligheter. Er ikke en slump at leger har lang forventet levetid, står lenge i jobben, og nesten aldri blir uføretrygdet. 

Skrevet
Fremmed fugl skrev (31 minutter siden):

Tror ikke du skal prioritere hvor du skal studere. Lykke til, medisin er en utdanning som gir mange fantastiske muligheter. Er ikke en slump at leger har lang forventet levetid, står lenge i jobben, og nesten aldri blir uføretrygdet. 

Jeg tar avgjørelser om hvor jeg skal studere nøye, og jeg setter pris på dine tanker om medisinstudier. Jeg er sikker på at jeg vil gjøre det beste valget for meg selv. Takk for dine kommentar

Skrevet
s_12345 skrev (49 minutter siden):

Jeg tar avgjørelser om hvor jeg skal studere nøye, og jeg setter pris på dine tanker om medisinstudier. Jeg er sikker på at jeg vil gjøre det beste valget for meg selv. Takk for dine kommentar

Det som er mye viktigere enn studiested, er tiden etter studiet, det å ha geografisk fleksibilitet. Så mitt klare råd er å komme inn et sted, ikke hvor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...