Gå til innhold

De som bruker beskrivelser som INTP,ESPJ, ESTP,ISTJ osv i dating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er betegnelser som skal beskrive personlighetstype.  Men er det ikke bare raringer som bruker disse betegnelsene og spør andre hvilke bokstaver de er? 

Hvorfor har menn det i datingprofilen sin eller når man spør om de kan fortelle om seg selv svarer med disse bokstavene og ikke noe mer? 

Er det bare jeg som syns det er.. sært?!

Anonymkode: bc831...45f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tror at Meyer Briggs er en god indikator på hvem de er🫠

Anonymkode: 82f65...9e1

• Liker 4
Skrevet

Enig, jeg synes det er kjempeteit🙈😅

Anonymkode: 94657...4ae

• Liker 3
Skrevet

Jeg har det i profilen min, men tar det virkelig ikke så veldig seriøst.
Det er vel bare en test 'alle' har tatt en eller annen gang for moro skyld, tror de fleste er klar over det.

Anonymkode: 0fd5a...586

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel bare en test 'alle' har tatt en eller annen gang for moro skyld, tror de fleste er klar over det.

Jeg har ikke tatt den. Er det ikke like random som de facebook testene i 2010?

Skrevet

Jeg hadde det i profilen min. De som bryr seg gjør det. De som ikke bryr seg gjør det. De som vektlegger det som en indikator på forferdelse trenger man ikke. Jeg vet selv hva det betyr for meg. De kan spørre hvis de tør.

Anonymkode: f74b8...2c7

• Liker 1
Skrevet

Hva slags folk er dette?

Anonymkode: 40dd5...0f8

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har ikke tatt den. Er det ikke like random som de facebook testene i 2010?

Jeg tok den tre ganger over ni år. Nei, jeg husket ikke svarene. Slo ut likt hver gang. Sånne ting beviser ingenting. Men jeg synes de kan gi små pekepinn og hint så lenge man ikke styrer livet sitt etter det. Det holder for meg.

• Liker 3
Skrevet

Virker som de som ikke klarer å si noe som helst om seg selv i profiltekst eller chat enn de bokstavene lar det styre livet sitt. 

Jeg sidestiller det litt med de som er oppslukt i horoskop. Bare sære raringer 

• Liker 3
Skrevet

Man skal ikke legge for stor vekt på dem, men det er ikke mumbo jumbo.

Du svarer på en del kontrollspørsmål knyttet til hvordan du fungerer sosialt, emosjonelt, mentalt mm og gir et grovt bilde av en del ekenskaper slik som introverte, ekstrovert, kreativ, emosjonell osv. Ulike kombinasjoner av egenskaper gir ulike bokstaver. 

Så sant folk svarer riktig og ærlig på spørsmålene så stemmer de bra. De er jo tross alt bare en oppsummering av hvordan du selv har beskrevet deg. 

Faren er at folk ikke svarer ærlig og da blir de misvisende. Bedre å bli kjent med folk IRL. Er du glup nok til å skjønne dette systemet er du sikkert glup nok til å bedømme personen foran deg. 

Anonymkode: a514e...700

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Mja - dette verktøyet er ikke så dumt, altså. Har et familiemedlem som er psykolog, og selv om hun og andre psykologer i det store og hele har avskrevet Myers Briggs som "junk science" er det ikke på nivå med stjernetegn, altså. Det sier en del om hvordan du forholder deg til verden, hva du styres av osv. Jeg har vært gift i mange, mange år, og problemene vi sliter med nå står beskrevet klokkerent når du søker opp våre to personlighetstyper og kompatibilitet. Jeg er også nå forelsket i en fyr som delte sin personlighetstest med meg for et par uker siden - and what do you know, han er den personlighetstypen som passer best med min. Så helt på trynet er dette ikke. 

Anonymkode: d218a...a34

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor har menn det i datingprofilen sin eller når man spør om de kan fortelle om seg selv svarer med disse bokstavene og ikke noe mer? 

Er det bare jeg som syns det er.. sært?!

Eh, tror du ikke man ser de samme forkortelsene på kvinners profiler på Tinder?

• Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Man skal ikke legge for stor vekt på dem, men det er ikke mumbo jumbo.

Du svarer på en del kontrollspørsmål knyttet til hvordan du fungerer sosialt, emosjonelt, mentalt mm og gir et grovt bilde av en del ekenskaper slik som introverte, ekstrovert, kreativ, emosjonell osv. Ulike kombinasjoner av egenskaper gir ulike bokstaver. 

Så sant folk svarer riktig og ærlig på spørsmålene så stemmer de bra. De er jo tross alt bare en oppsummering av hvordan du selv har beskrevet deg. 

Faren er at folk ikke svarer ærlig og da blir de misvisende. Bedre å bli kjent med folk IRL. Er du glup nok til å skjønne dette systemet er du sikkert glup nok til å bedømme personen foran deg. 

Jepp. Det jeg har fremhevet her stemmer på en prikk. Jeg har lest mye om dette systemet, og i 8 av 10 tilfeller kan jeg type folk ganske kjapt ned på 3/4 av faktorene. Det å gjøre det er faktisk ganske nyttig. Jeg ville ikke vektlagt det i dating, men i jobbsammenheng er det gull. Sparer meg for mye frustrasjon, og gjør det lettere å få samarbeid med kollegaer til å skli godt. 

Anonymkode: d218a...a34

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sidestiller det litt med de som er oppslukt i horoskop. Bare sære raringer 

Det er en søkt sammenligning. Disse personlighetstypene er bare en oppsummering av hva du selv sier om deg selv. 

Horoskop er ren mumbo jumbo som er vås basert på meningsløse forestillinger om at stjerner som på ingen måte har noe med hverandre å gjøre og som befinner seg millioner avlysår herfra på en eller annen påvirker livet ditt.  

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Da har man nettdatet for mye. Jeg aner ikke hva disse forkortelsene betyr.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, Chiubi said:

Da har man nettdatet for mye. Jeg aner ikke hva disse forkortelsene betyr.

Personlighetsstester på 16 hovedtyper og to undertyper. Hver bokstav er en indikator.

Skrevet

Jeg setter det i samme kategori som stjernetegn, selv om det er hakket mer pålitelig. Har ingen av delene i min egen profil. Husker ikke hva jeg ble, tror ikke jeg fikk samme resultat hver gang heller. Menn jeg passer sammen med tror uansett ikke på astrologi og junk science 😄

Av en eller annen grunn har jeg enda mer fordommer mot menn som tror på astrologi ol. enn kvinner, de er ofte litt…spesielle.

Anonymkode: 10862...c5b

• Liker 1
Skrevet

https://www.16personalities.com/no/gratis-personlighetstest

Synest den gir en god indikasjon. Vi var en hel gjeng på jobb som tok denne og synest beskrivelsene passer litt. Ikke noe en nødvendigvis skal ta som fasit med to streker under svaret, men god for refleksjon og diskusjon.

Anonymkode: 48888...aa2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
bvp skrev (22 minutter siden):

Eh, tror du ikke man ser de samme forkortelsene på kvinners profiler på Tinder?

Hvilke typer skriver kvinner de har mest da? 

Anonymkode: 76270...6a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvilken har du fått? 

Anonymkode: 76270...6a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...