Gå til innhold

Fjerne føflekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde jeg fjerne en føflekk som klør og svir omtrent hele tiden? Den er vond.

Hvordan går jeg frem da? Må jeg til sykehus? Skjønner jeg må snakke med fastlegen men hva videre?

Er det vondt å fjerne den?

Anonymkode: 9b0a6...5f0

Videoannonse
Annonse
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her så ordnet fastlege det. Noen fastleger sender videre til hudlege.

Gjest Jakterpåidioter
Skrevet

Jeg var hos fastlegen som så på føflekkene mine og fikk ny time for å fjerne ett par av dem.

Skrevet

Jeg har fjernet en føflekk bak øret, som klødde og blødde. Fastlegen skar den vekk og sendte den til biopsi. Fant heldigvis ingenting i den. Men ifjor etter ferien hadde jeg en på ryggen som ikke så så bra ut, og den fant de basalcellekreftceller i, så jeg måtte tilbake og fjerne mer. Fikk alternativet av fastlegen at han kunne sende meg på sykehuset, da måtte jeg vente opptil en måned. Jeg ville bare ha det UT og valgte fastlegen. Siden det ble tatt vekk såpass mye vev så er ikke arret så veldig pent, men det tror jeg ikke de hadde fått så mye bedre til på sykehuset så jeg lever godt med det. 
Jeg har en annen stor føflekk som jeg synes ser skummel ut, men den har legen «friskmeldt».
Så ta kontakt med fastlegen du, så får du sjekket det. 

Lykke til! 

Skrevet

Sikkert lurt å ta en tur til fastlegen med den føflekken. Jeg har selv fjernet flere føflekker hos fastlegen, men vet ikke om alle fastleger gjør det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...