Gå til innhold

Når tillitsvalgt og verneombud ekskluderer andre ansatte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er rundt 20 stk på vårt kontor. Der sitter både tillitsvalgt og verneombud ved siden av hverandre. De to er bestevenninner, og de er veldig godt likt av mange (hele bedriften har ca 600 ansatte). Disse to hvisker mye sammen om andre ansatte, eller setter seg rett ut utenfor kontoret for å snakke «hemmelig». Jeg har flere ganger hørt begge snakke dritt om nyansatte, og f.eks. Si at «hun der liker jeg bare ikke». Når jeg har spurt hvorfor, kommer dårlige begrunnelser som «hun snakker så høyt» eller «hun blir alltid venn med nye folk». De som blir baksnakket er gjerne ressurssterke og flinke personer.

De baksnakker alle og enhver når de er med få, men utad smiler de bredt og er hyggelige og vennlig med alle - og nyter derfor stor tillit. Dette fører igjen til at disse to - som også er tillitsvalgt OG verneombud- har mye makt på arbeidsplassen vår. De får mye informasjon om ulike forhold fordi de har de rollene de har. Selv har jeg følt meg veldig utestengt av disse, og den ene av dem har flere ganger holdt borte informasjon eller gått bak ryggen min slik at hun har endt opp med å få fordeler i jobbsammenheng, i stedet for meg. Mannfolka har de rundt lillefingeren - de er kløppere på å flørte. Mitt spørsmål er - hva ville dere gjort/hva kan man egentlig gjøre i en sånn situasjon? Avdelingsleder har fått vite mye av dette, men ingenting skjer. Han er konfliktsky som bare rakkeren. 

Anonymkode: 8a84e...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...