Gå til innhold

Hvordan fortelle foreldre at det er slutt med samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utsatt det lenge allerede, hver gang jeg snakker med mor eller far på telefonen nevner de eksen og jeg bør snart få sagt at han ikke bor her lenger men isteden later jeg som ingenting. Nå er det snart jul og i romjulen er vi som vanlig forventet å komme i juleselskap. Mine foreldre bor ikke i samme by som meg så vi sees ikke så ofte.

Men jeg må få sagt det i løpet av morgendagen, jeg får bare ikke ordene ut når jeg snakket med dem på telefonen. Stopper seg helt. Vet at de er så glad i han og jeg klarer ikke fortelle dem at han har vært utro og at jeg derfor gjorde det slutt. De kommer til å bli lei seg, i tillegg bekymre seg så mye for meg og det synes jeg er så vanskelig. 

Skal sies at jeg synes det er helt ekstremt vanskelig å snakke om følelser, så jeg har ikke fortalt dette til noen enda. 

Anonymkode: a8f46...c0f

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv det på meldin. Skriv at det er sårt å fortelle. De kommer til å skjønne det. ❤️

Anonymkode: b206a...dc1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

send de en sms! Skriv at dette ble for vanskelig å ta på telefonen, men det er slutt mellom meg og XXXXX. Han har flyttet ut. Det går bra med meg og jeg gleder meg til jul hos dere. ❤️

Anonymkode: fa071...3b3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Si det på telefonen syns jeg.  Bare si "Du mamma, jeg må fortelle deg noe jeg har holdt for meg selv en stund og jeg trenger at du lytter og støtter meg og ikke kommer med dine egne meninger om dette eller personen. Jeg og Arne har gjort det slutt. Han kommer ikke til jul. Det var en riktig avgjørelse for meg/oss så det er ikke noe dramatikk rundt det men syns det var på tide du fikk vite det for det er ikke nødvendig at du snakker så mye om han til meg." 

Anonymkode: eaf2e...232

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ring, åpne med at nå skal du fortelle noe som er vondt/vanskelig. Når de spør hva det er, si at *navn på eksen* har flyttet ut, det er over med dere. Når de spør hvorfor, så fortell sannheten! Ikke beskytt en idiot bare fordi de er glad i ham. Han er en sviker, og foreldrene dine ønsker det beste for deg. De vil komme over dette sjokket. 

Anonymkode: 7247e...84c

• Nyttig 2
Skrevet

Da jeg gikk gjennom et brudd tidligere i år så sendte jeg en melding. Brukte litt tid på å forklare bakgrunnen for bruddet og hva jeg følte på. Da var det mye lettere å ta praten på telefon etterpå. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Si det på telefonen syns jeg.  Bare si "Du mamma, jeg må fortelle deg noe jeg har holdt for meg selv en stund og jeg trenger at du lytter og støtter meg og ikke kommer med dine egne meninger om dette eller personen. Jeg og Arne har gjort det slutt. Han kommer ikke til jul. Det var en riktig avgjørelse for meg/oss så det er ikke noe dramatikk rundt det men syns det var på tide du fikk vite det for det er ikke nødvendig at du snakker så mye om han til meg." 

Anonymkode: eaf2e...232

Sånn kan det gjøres. Vær voksen og ta det på telefon. Du behøver ikke å fortelle hva som ligger bak og det vil ikke være en normal ting å spørre om heller.

Anonymkode: 1f568...d8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...