Gå til innhold

Du som ble frisk fra depresjon uten legemidler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde du for å bli frisk?

Anonymkode: 76212...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kosthold, frisk luft og påfyll av gode ting - tok tid men funka 

Anonymkode: 8dcd9...7b8

• Liker 3
Skrevet

Kvitta meg med feil folk og gjorde ting som gav meg mestringsfølelse. 

Anonymkode: 8c139...c06

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Men altså, det er jo virkelig ikke medisinen som gjør ett deprimert menneske frisk igjen?

Medisinen demper vel bare ubehaget. Er jo en endring i tankemønsteret som fører til at man kan starte på veien til å bli frisk.

Anonymkode: ea306...cba

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Å gi faen! Jobbet lenge med det mottoet, å holde fokus på meg selv og det som gir meg energi, og gi faen i ubetydelige energikrevende negative tanker (min egen verste kritiker). Slipp taket på det negative, unødvendige drittet av tankekjøret. Det var arbeidskrevende å trene på å skifte fokus vekk fra det negative for meg, mener å huske at det tok meg flere måneder før jeg fikk en god hverdag (selv om humøret kunne svinge noe sinnsykt fra dag til dag ennå på dette tidspunktet). Det var da jeg endelig fikk innkalling til dps, men jeg hadde gjort mye av jobben selv allerede.

Anonymkode: 14d1b...5d5

• Liker 1
Skrevet

Skiftet jobb, kuttet ut mennesker som ga meg negativ energi og fikk meg til å føle meg usikker, begynte å fordype meg i egne interesser, spiste sunt, turer i naturen hver dag, seremoni med plantemedisin i utlandet(peyote), mikrodosering med flein, begrenset tv-tid og så på positive ting ikke mørke og dystre tema, fikk meg en hund 

Anonymkode: 8a919...9dd

• Nyttig 1
Skrevet

Kosthold
Fikk opp nivåer av b-12, d vitamin, og magnesium med ekstra tilskudd
Frisk luft og mosjon
Kognitiv trening
Omgås med riktige folk

Anonymkode: 38118...eaa

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men altså, det er jo virkelig ikke medisinen som gjør ett deprimert menneske frisk igjen?

Medisinen demper vel bare ubehaget. Er jo en endring i tankemønsteret som fører til at man kan starte på veien til å bli frisk.

Anonymkode: ea306...cba

Det er jo ikke alltid at en depresjon kommer av grubling og negative tanker. Eller av ytre påvirkninger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Johannesurt

Niacin

kosthold

traumeterapi

psykolog 

og viktigst av alt: TID

Anonymkode: cdbf1...2c9

Skrevet

Her er det krevende barn med diagnoser som er årsak til min depresjon.  Ikke lett å klare dette uten medisiner.  Veldig glad på deres vegne som ble friske uten medisiner. 

Anonymkode: 7a9de...a0e

Skrevet

Tid

Turer

Nye venner med positiv energi

Rense opp i gammel dritt (dvs gikk og fikk prata med hypnoterapeaut og helsesøster om barndoms problemer som hadde tatt meg igjen

Selvransakelse

Og til slutt aksept og flyttet til ny by

Anonymkode: d4cd9...b04

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er det krevende barn med diagnoser som er årsak til min depresjon.  Ikke lett å klare dette uten medisiner.  Veldig glad på deres vegne som ble friske uten medisiner. 

Anonymkode: 7a9de...a0e

Det er som regel alltid en årsak bak en depresjon. Selv mistet jeg et barn og fikk deretter ME. 
Det tok flere år å komme ut av depresjonen, men jeg greide det heldigvis. 
Alt er mulig 🙏🙏

Anonymkode: cdbf1...2c9

• Hjerte 3
Skrevet

Begynte å sette grenser for meg selv. Klarte å innse hva og hvem som ikke var bra for meg og som trakk meg ned i gjørmen. Rutiner, sunn kost, trening og turer ut. Små steg og litt etter litt så løsnet det og hverdagen ble bedre.

Anonymkode: 861cb...c84

• Liker 2
Skrevet

For 8 år siden var jeg alvorlig deprimert, og suicidal. Men det var etter en hendelse, så hjalp det ikke at jeg og har en veldig traumatisk barndom. Men jeg ble så skremt av hvor langt nede jeg var, at jeg fikk time til psykolog 3 dager etterpå. Privat, og gikk der i 1,5 år. Hadde og faste rutiner, sunn mat. Og prøvde og gjøre de tingene jeg visste at jeg likte. Og gradvis så ble jeg bare bedre og bedre. Er ikke deprimert i dag.

Anonymkode: e73bb...a07

Skrevet

Har ikke vært alvorlig deprimert. Det som har hjulpet ved nedstemthet har vært turer, delmål, kosthold, orden i livet, sunne sosiale relasjoner og trening

Anonymkode: c2cea...0ca

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tilbakevendende depressiv lidelse. Nå har jeg ikke hatt depresjon på to år! Jeg gikk en liten spirituell vei, og jeg vil bare fortelle deg hvordan jeg har gjort det. Jeg tror at depresjon er sjelen din som forteller deg at du gjør noe feil i livet. Du er på feil vei. Du fyller ikke deg selv med noe som gir DEG glede. Så når jeg får symptomer, så setter jeg meg ned og tenker over hvordan jeg bruker dagene mine. Kanskje jeg fyller dagene mine med rutiner fra morgen til kveld, og sosialiserer meg med folk jeg egentlig ikke liker så godt. Glemmer helt hva jeg faktisk får glede av.. Er kanskje mer opptatt av å gjøre ting samfunnet forventer av meg. For meg er depresjon et språk, et tegn på at du må stoppe opp og tenke litt. Og det er små ting som kan få meg opp igjen veldig fort, hvertfall hvis jeg er flink til å se symptomene tidlig. Er jeg litt seint ute, og har kommet inn i depresjon, hviler jeg mye. Mange sier at det er usunt eller latskap, men det er healing. Jeg lar meg selv være litt deprimert. Bare ligge, se på tv, spise usunt, grine. Og hvis noen spør så healer jeg. Og siden jeg begynte med dette, så har jeg som sagt ikke vært deprimert på to år :) Har slitt med depresjon i 20 år! kjenner fortsatt litt symptomer av og til, men jeg klarer å stoppe det. Så er jo dette bare min erfaring, men hadde så lyst til å dele det med deg :) 

Anonymkode: 6f7fc...586

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva gjorde du for å bli frisk?

Anonymkode: 76212...f25

Det kommer jo an på hva man er deprimert over. Er man deprimert over å være arbeidsløs så er selvsagt løsningen å få jobb dersom det er mulig. Er man deprimert over dødsfall så er det selvsagt ikke mulig å få den avdøde tilbake.  Er man deprimert over å være ensom er løsningen å få venner. 

Anonymkode: 30be5...ec3

Skrevet

Kognitiv gruppeterapi. Det var en gamechanger. Nå går jeg turer i fjell og skog, noe som virkelig hjelper å holde fokus.

Anonymkode: 06345...5ec

Skrevet

Kvitta meg med folk som ikke gjorde meg glade

Anonymkode: 7d49f...824

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer jo an på hva man er deprimert over. Er man deprimert over å være arbeidsløs så er selvsagt løsningen å få jobb dersom det er mulig. Er man deprimert over dødsfall så er det selvsagt ikke mulig å få den avdøde tilbake.  Er man deprimert over å være ensom er løsningen å få venner. 

Anonymkode: 30be5...ec3

Nei, det gjør det virkelig ikke. Nå er du langt ute på viddene.

Ja, man kan bli nedstemt av alle disse grunnene, men det er en helt normal følelse.

klinisk depresjon er noe helt annet.

Anonymkode: 06345...5ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...