AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Jeg har alltid hatt litt pms, men ikke i nærheten av det jeg har opplevd de siste 3-4 årene og det blir verre.. Ca 8-9 dager før mensen, starter det.. Først dupper humøret, så blir jeg ekstremt mistenksom til om ting samboer forteller meg stemmer, så kommer en «magefølelse» på at han kanskje vil ut av forholdet. De 2 siste dagene kommer en bunnløs tristhet. så kommer mensen og alt fordufter. Dette skjer HVER mnd, og det blir verre og verre. Fryktelig slitsomt. Mest for meg- Han merker at det er noe, men jeg forteller ingenting om tankene og følelsene. Hvem tar jeg opp dette med? Gyneokolog eller fastlege- Eller er det noe å gjøre med det? Anonymkode: 15a95...aee
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 Jeg har fått «diagnosen» pmdd. Har mange av de samme følelsene som du beskriver. Begynt på cipralex og fått et mye bedre liv (i hvertfall i forkant av menstrasjon) . Snakk med fastlege 😊 Anonymkode: bbffd...bb7 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Jeg går på brintellix. Uten er jeg nærmest suicidal. Fordelen med brintellix er at det ikke påvirker libidoet. Om det skulle være viktig for deg, men jeg merker ingenting til noen plager nå. mensen bare kommer og går, uten er jeg et vrak. Anonymkode: e570d...ac3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har alltid hatt litt pms, men ikke i nærheten av det jeg har opplevd de siste 3-4 årene og det blir verre.. Ca 8-9 dager før mensen, starter det.. Først dupper humøret, så blir jeg ekstremt mistenksom til om ting samboer forteller meg stemmer, så kommer en «magefølelse» på at han kanskje vil ut av forholdet. De 2 siste dagene kommer en bunnløs tristhet. så kommer mensen og alt fordufter. Dette skjer HVER mnd, og det blir verre og verre. Fryktelig slitsomt. Mest for meg- Han merker at det er noe, men jeg forteller ingenting om tankene og følelsene. Hvem tar jeg opp dette med? Gyneokolog eller fastlege- Eller er det noe å gjøre med det? Anonymkode: 15a95...aee Forskjellen er hvordan det påvirker livet ditt. Greier du å leve som vanlig eler påvirker det det i så stor grad at du ikke greier å jobbe og ta deg av plikter hjemme? Har du prøvd johannesurt eller nattlysolje? Er du på vei mot overgangsalder? Anonymkode: 050d8...d35
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Det påvirker meg såpass at jeg velger sofaen, og tankekjør framfor andre ting. Finner ikke glede i noe de dagene. Ekstremt vondt i puppene også, aldri vært så ille. Gyn sier jeg ikke er i nærheten, mange egg og superfertil. hvordan fungerer nattlysolje? Anonymkode: 15a95...aee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå