Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man er 50% ufør, kan man da tjene så mye man vil på de andre 50% ? La oss si du har en god periode og kan jobbe noe ekstra. Er det lov?

Anonymkode: 575cc...558

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om man er 50% ufør, kan man da tjene så mye man vil på de andre 50% ? La oss si du har en god periode og kan jobbe noe ekstra. Er det lov?

Man har ett tak på hvor mye man kan tjene pr år 

Anonymkode: 288de...57c

• Liker 3
Skrevet

Ja, klart du har lov, det er helt supert! Meld fra til nav hvor mye du tror du kommer til å tjene, så du får riktig utbetalt og slipper baksmell-trekk i trygden.

Anonymkode: 74546...9ba

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Norge er et helt utrolig land sånn sett.....

DU BURDE BARE JOBBE , ikke snylte på fellesskapet. Det er jo åpenbart at du kan, men ikke VIL jobbe...FJERN TRYGDA FRA ALLE SOM ER TRYGDET, det ville løst veldig mange statsøkonomiske problemer...."ALLE" ville fått det bedre, mindre skatt, mer rettferdig velferd, bedre helsetjenester, bedre eldreomsorg, et bedre og mer rettferdig samfunn generelt, mer rettferdighetssans blant alle, og sist, men ikke minst EN HØYERE YRKESDELTAKELSE !!!! Dagens samfunn er 100% avhengig av at ALLE bidrar så mye som mulig....

Anonymkode: 65de0...c2b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

DU BURDE BARE JOBBE , ikke snylte på fellesskapet. Det er jo åpenbart at du kan, men ikke VIL jobbe...FJERN TRYGDA FRA ALLE SOM ER TRYGDET, det ville løst veldig mange statsøkonomiske problemer...."ALLE" ville fått det bedre, mindre skatt, mer rettferdig velferd, bedre helsetjenester, bedre eldreomsorg, et bedre og mer rettferdig samfunn generelt, mer rettferdighetssans blant alle, og sist, men ikke minst EN HØYERE YRKESDELTAKELSE !!!! Dagens samfunn er 100% avhengig av at ALLE bidrar så mye som mulig....

Du hopper over et punkt her. Nemlig at ts faktisk allerede bidrar så mye som mulig. For henne er det mulig å bidra med halv arbeidstid.

Jeg gidder ikke å kommentere din påstand om at alle får det bedre hvis vi tar trygda fra de som er for syke til å jobbe, det er jo bare absurd.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva skal du med eldreomsorg, de skal jo jobbe til de stuper, skal de ikke? Siden absolutt alle skal jobbe fullt i din verden?

Anonymkode: 74546...9ba

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Når jeg ser denne tråden, og alle skrivefeilene som (i de 5 svarene som er her), så skjønner jeg at her er det kun trygdede som skriver til andre trygdede...Utrolig trist..Påfallende at trygdede gir "tips" til andre trygdere....

Skrevet

Ikke hva du vil nei.. 

Jeg jobber 50% og  er 50% ufør ( MS) før  jeg ble syk jobbet jeg 100%  I 23 år.

I mine papirer  kan jeg tjene inntil  25 000  i året uten at de tar fra meg uføretrygd. 

Anonymkode: fd579...0a7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke hva du vil nei.. 

Jeg jobber 50% og  er 50% ufør ( MS) før  jeg ble syk jobbet jeg 100%  I 23 år.

I mine papirer  kan jeg tjene inntil  25 000  i året uten at de tar fra meg uføretrygd. 

Auda...Så.....I virkeligheten...Ingenting?...25 000 er jo bare den den gjennomsnittlige lønnsøkningen for vanlige yrker i Norge?..Nå ble jeg oppriktig lei meg på vegne av dere som er trygdet i Norge...

Skrevet

Hva får man som 50 % ufør? 

Anonymkode: de9b8...1ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja du kan tjene så mye du vil, men om du går over inntektsgrensen som står i vedtaket ditt vil du trekkes i uføretrygden. Inntektsgrensen er individuell.

Anonymkode: 43cff...5bb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva får man som 50 % ufør? 

Anonymkode: de9b8...1ee

Det kommer helt an på beregningsgrunnlaget ditt, samme som det også gjør ved 100% ufør.

Anonymkode: 43cff...5bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Når jeg ser denne tråden, og alle skrivefeilene som (i de 5 svarene som er her), så skjønner jeg at her er det kun trygdede som skriver til andre trygdede...Utrolig trist..Påfallende at trygdede gir "tips" til andre trygdere....

I fredrikstad har de en egen klubb.. helt seriøst. Trygdefolk møtes for å diskutere tips og triks på hvordan få meir peng, hvilke søknader som skal sendes inn, hva man bør skrive, osv osv... heilt utrolig, men det finnes..

Anonymkode: 83d75...e8c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I fredrikstad har de en egen klubb.. helt seriøst. Trygdefolk møtes for å diskutere tips og triks på hvordan få meir peng, hvilke søknader som skal sendes inn, hva man bør skrive, osv osv... heilt utrolig, men det finnes..

Anonymkode: 83d75...e8c

Trenger jo ikke nødvendigvis for å lure Nav eller lure systemer . Nav hjelper ikke med å fylle ut søknader eller å finne ut hva du kan ha krav på så det å kunne hjelpe hverandre med sånne ting trenger ikke å være negativt . 

Endret av FruR
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Å så mange hyggelige svar her🤪. Jeg har en veldig alvorlig sykdom som gjør at jeg gradvis blir verre med tiden.  Jeg har en god jobb som gir god inntekt. Legen mente jeg burde få 50% ufør og jobbe så mye jeg kan. Men om jeg kun kan tjene 25 000 som er så og si ingenting da kan jeg like så godt få 100% ufør. Det er den veien det dessverre går i mitt liv. Er så koselig å se hvordan flere her på kg reagerer på andre mennesker som kanskje ikke har det så greit akkurat nå. 

Men tilbake til spørsmålet mitt om du kun kan tjene 25000 det er jo bare litt over 2000 i måneden. Det kan jo ikke være 50% ingen lever av 4500 kroner i måneden. 

• Hjerte 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har nok av skrivefeil selv. Ellipse burde du lære deg hvordan man bruker.

Anonymkode: 093a0...2d6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å så mange hyggelige svar her🤪. Jeg har en veldig alvorlig sykdom som gjør at jeg gradvis blir verre med tiden.  Jeg har en god jobb som gir god inntekt. Legen mente jeg burde få 50% ufør og jobbe så mye jeg kan. Men om jeg kun kan tjene 25 000 som er så og si ingenting da kan jeg like så godt få 100% ufør. Det er den veien det dessverre går i mitt liv. Er så koselig å se hvordan flere her på kg reagerer på andre mennesker som kanskje ikke har det så greit akkurat nå. 

Men tilbake til spørsmålet mitt om du kun kan tjene 25000 det er jo bare litt over 2000 i måneden. Det kan jo ikke være 50% ingen lever av 4500 kroner i måneden. 

Du må lese vedtaket ditt, hvor mye en kan tjene før det blir trekk i trygden varierer fra person til person😊

Anonymkode: fea9b...1f8

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan tjene mer enn det hvis du er 50% ufør , 25 000 er inntektsgrense for de som har 100% ufør  . Du kan gå inn på nav.no for å finne ut hva inntektsgrensen din . Tjener du mer enn dette så må du melde fra til Nav og trygden vil bli justert i forhold til lønn  ❤️ Synes det er fint at du jobber det du kam ts 

Endret av FruR
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fler som havner på gata. Mer alvorlig sykdom hos menesker som står i jobb selv om det er skadelig for helsa.  Omsorgssvikt hos familier hvor foreldrene ikke kan passe på barna fordi de må prioritere en jobb de ikke har helse til over familien. Mer kriminalitet hos mennesker som ikke er I stand til å forsørge seg gjenom lovlig arbeid og dermed blir tvinge inn i kriminalitet. Større klasseskiller mellom de som kan jobbe og de som ikke kan det. Bedre for ALLE er vel å overdrive tror jeg....

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tror du misforstår..

Jeg feks  har 13 000 utbetalt  for 50%  ufør og 14  000 utbetalt  for jobben .Dvs  27 000 kr og i tillegg  kan jeg altså  tjene inntil  25 000 i året.

Det du mister  som.ufør er feriepenger og alderspensjon- sparing. 

Jeg vil også bli 100% ufør på sikt men  foretrekker  en jobb å gå til så lenge jeg klarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...