AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #21 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi valgte å ikke kjøpe Emmaljunga som eneste barnevogn fordi de er tunge, men vi har kjøpt en brukt til å ha i barnehagen. De er tunge og stabile, og det var barnehagens favoritt av sovevogner. Anonymkode: 05f79...2fb De gamle emmaljunga vognene er helt suverenesom sovevogner fordi det er så god plass i de. Mange vogner idag har blitt så smale og korte at de nesten er for trange for ungen når den er bare 2 år Anonymkode: 1e65e...527 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #22 Skrevet 13. desember 2023 De nye Emmaljungavognene (Sento) er mye lettere enn det NXT-modellene var. Vi likte den bedre enn Bugaboo Fox😊 Anonymkode: 912da...012 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #23 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 20.01): Vi valgte emmaljunga sento pro pga forholdene her vi bor. Det er mye snø, ofte dårlig brøytet på fortau, skal trille mest på grus og skogsvei/traktorvei/stier og strand. Den har gode solide dekk med mønster og suveren demping. Bor i et hus, så vogn trilles rett inn (ingen trapper) kjører stor bil så plass er ikke problem. Løftet dessuten understell på emmaljunga og bugaboo fox i butikk- og de veier akuratt det samme ca 10 kg. Så det med å løfte den inn i bilen er ikke et større problem enn fox. Anonymkode: c1191...96b Hvilken Bugaboo og emmaljunga tenker du på da? de vognene jeg kjenner er bugaboo fox som veier 9,9 kg med understell + liggedel, mens emmaljunga veier understellet 12,3 kg uten liggedel. Jeg har begge vognene, og emmaljunga er betydelig tyngre synes jeg. Anonymkode: d183b...f41
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #24 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvilken Bugaboo og emmaljunga tenker du på da? de vognene jeg kjenner er bugaboo fox som veier 9,9 kg med understell + liggedel, mens emmaljunga veier understellet 12,3 kg uten liggedel. Jeg har begge vognene, og emmaljunga er betydelig tyngre synes jeg. Anonymkode: d183b...f41 Emmaljunga: sento lux: 12,6kg. sento Max: 12,3kg. sento pro: 10,3kg. sento: 9,9kg. (Dette er deres nye lettvektervogn. Mange er ikke klar over denne versjonen som er relativt ny, når de fraråder emmaljunga som tunge vogner.) Anonymkode: 659e4...5e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #25 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Emmaljunga: sento lux: 12,6kg. sento Max: 12,3kg. sento pro: 10,3kg. sento: 9,9kg. (Dette er deres nye lettvektervogn. Mange er ikke klar over denne versjonen som er relativt ny, når de fraråder emmaljunga som tunge vogner.) Anonymkode: 659e4...5e4 Den lettest emmaljunga Sento som veier 9,9 kg er på bare understellet, mens det er inkludert liggedel på bugaboo fox, så det er fortsatt forskjell. Men vet du hvordan den nye serien til emmaljunga er i størrelse når understellet er sammenlagt? Anonymkode: d183b...f41
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #26 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den lettest emmaljunga Sento som veier 9,9 kg er på bare understellet, mens det er inkludert liggedel på bugaboo fox, så det er fortsatt forskjell. Men vet du hvordan den nye serien til emmaljunga er i størrelse når understellet er sammenlagt? Anonymkode: d183b...f41 Vi har sento pro og fox 5. Føler egentlig understellene tar like stor plass sammenlagt i bilen jeg. Vi får plass til begge vognene (to barn) ved hjelp av skiboks på taket. Vi har ikke grind eller nett mellom bagasjerommet og baksetene, hadde vi hatt det hadde vi kunne stablet høyere og hatt plass til begge vognene bak tror jeg. Mulig et av understellene måtte ligget i skiboksen. Anonymkode: 3835f...f72 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #27 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi har sento pro og fox 5. Føler egentlig understellene tar like stor plass sammenlagt i bilen jeg. Vi får plass til begge vognene (to barn) ved hjelp av skiboks på taket. Vi har ikke grind eller nett mellom bagasjerommet og baksetene, hadde vi hatt det hadde vi kunne stablet høyere og hatt plass til begge vognene bak tror jeg. Mulig et av understellene måtte ligget i skiboksen. Anonymkode: 3835f...f72 Veldig nyttig å høre fra en som har begge vognen. Er det andre forskjeller mellom sento pro og bugaboo fox du liker eller ikke liker? Anonymkode: d183b...f41
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #28 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 19.58): Veldig nyttig å høre fra en som har begge vognen. Er det andre forskjeller mellom sento pro og bugaboo fox du liker eller ikke liker? Anonymkode: d183b...f41 Er en del små ting som er forskjellig, og tror det er litt preferanser hva man liker best. Samboer liker sento pro best, jeg fox5. Sento Pro er mye bedre dempet. Den er virkelig helt nydelig der. Helt annerledes enn nxt310 vi har. Bremsen er lett og bruke, bremsen var evig kamp med nxt310. Den er lett og legge sammen. Understellet er mye lettere enn det var. Det jeg synes er mer tungvindt på sento er at man må bruke begge hendene for å justere høyden på styret. Den er tyngre å låse fremhjuelne på. Og i tillegg har vi feil på understellet så ene bakhjulet får man ikke låst, så det faller av under trilling av og til. Tenkt å ta det opp med der vi kjøpte vognen til nyåret. Vi hadde feil på nxt310 også, så heller ikke imponert over kvaliteten til emmaljunga. Kan ikke si noe om sittedel og bagdel da vi har kun undestellet, og har brukt bag og sittedelen til nxt310 på understellet. Men er bagen noe lik på nxt310 er den tung på kalesjen, da man må trykke inn to knapper for å åpne den. Helt umulig med en nyfødt i hendene. Men til gjengjeld er bærepunktet på bagen plassert mye bedre enn på fox5 og virker derfor noe lettere å bære. Er sittedelen noe lik er rygglengde de opplyser om noe misvisende på flat sittedel da noe av ryggen bretter seg opp og blir til en kant når man legger ryggen ned. Kalesjen sitter ikke helt fast i ryggen, så blir fort glippe eller den glir opp mellom kalesjen og der hodet til barnet er. Fox5 er dårligere dempet. Den er bra nok til det bruket vi har kjøpt den til, tror ikke det er en vogn som egner seg på skogstur (vi har annen vogn til dette). Synes vognen er veldig smidig og lettkjørt, men ikke best egnet på vinterføre. Det går helt fint på litt sørpe, snø og is, men ikke dypsnø. Sento pro er også helt håpløs når det er litt mer snø. Ift dempingen er den ikke håpløs, men ganske lik andre vogner på markedet vi prøvde når vi skulle bestemme oss for vogn. Sento pro er enestående på demping, og føler det er vesentlig forskjell mellom vognene der. På fox5 liker jeg veldig godt at jeg kan justere håndtaket med en hånd, kalesjen er lang og lett å justere. Lett å legge sammen. Lett vogn. Kjøpte adapter til den så bagen kommer høyere opp, så kanskje man får plass i kurven under vognen, for dette var en av minusene med vognen. Sento pro sin kurv er også vanskelig å bruke. Minuset med fox5 er at man må bygge om fra bag til sittedel. Sento pro bytter vi ofte mellom bag og sittedel, da vi har to tette barn. Fox5 brukes kun med liggedel for øyeblikket. Alt i alt fornøyd med fox5, og hadde vært vært fornøyd med sento pro om det ikke hadde vært for hjulet som kan falle av under trilling. Begge er gode vogner. 🙂 Beklager langt og noe rotet svar, har en rimelig fersk baby og litt lite søvn. Så hodet er ikke helt med. Anonymkode: 3835f...f72 1
kjærring Skrevet 19. desember 2023 #29 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 10.12.2023 den 19.02): Hei! Første gangs gravid og leter etter barnevogn! Hvordan barnevogn anbefales og hva ser man etter?😅 Anonymkode: b8380...7b0 hvilke behov har du? hvor skal du trille mest? inn og ut av bil? ergonomisk eller flat sittedel? får du stor baby så du trenger en romslig bag? personlig vil jeg anbefale nxt90 . har brukt min året rundt til alle slags formål; kjøpesenter, buss, inn og ut av bil, dyp snø, stranda, tog, skogsveier, enkel shopping til stor shopping. elsker den. kjøp med sidebag så har du ekstra oppbevaring. enkel å legge sammen, deilig å trille, ungen sitter godt og tåler jævlig mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå