Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Første gangs gravid og leter etter barnevogn! Hvordan barnevogn anbefales og hva ser man etter?😅

Anonymkode: b8380...7b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei! Første gangs gravid og leter etter barnevogn! Hvordan barnevogn anbefales og hva ser man etter?😅

Anonymkode: b8380...7b0

Jeg har bugaboo fox 3. veldig fornøyd :) 

Anonymkode: 21580...6fa

Skrevet

Hvor bor du? Hvilket underlag kommer du til å trille på? Mye snø? God plass i bil? Dette er noen ting som valget bør baseres på. Jeg er super fornøyd med min bugaboo fox, men det betyr ikke best for alle. 

Anonymkode: d183b...f41

Skrevet

Du/dere må tenke over vognens bruksområde. Skal vognen brukes mest inne på kjøpesenter, grusvei, skogsvei, inne på bussen, til jogging, eller noe annet? Blir det mye snø der dere bor?

Det kan også være lurt å tenke over om vognen skal mye inn og ut av bil, og evt hvor god plass dere har i bilen.

En siste ting det kan være greit å sette seg inn i er om dere ønsker ergonomisk eller flat sittedel. Det skal jeg ikke begi meg ut på å forklare, men for eksempel så har barnebutikken Rudo babyutstyr lagt ut en tiktok om forskjellen på disse den 17/10 i år. Evt så finner du garantert forklaringer andre steder.

Anonymkode: 2c656...8f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har bugaboo fox 3. veldig fornøyd :) 

Anonymkode: 21580...6fa

Samme her! Lett, men stabil vogn 🥰 Enkel å fyke rundt i byen med og mini stortrives oppi der!

Skrevet

Vi er utrolig fornøyde med Britax Smile, vi hadde en Smile 3 fra før men kjøpte en Smile 4 ganske nylig som vogn nr. 2. Tilbud og veldig god pris på Smile 4 for tiden, siden det er fjorårets modell som er på vei ut :) Superpraktisk vogn som tar liten plass i bagasjerommet, har lang rygg (så den kan brukes lenge), er veldig god å manøvrere med svingbare (men også låsbare) hjul, ikke særlig tung å løfte, god demping, relativt lydløs bremse og ellers veldig god komfort! Vi kjøpte en nyere Emmaljunga NXT90 brukt (men i god stand), og den var ikke i nærheten av så god og praktisk som Britax Smile. Det er i hvert fall min erfaring.

Anonymkode: 41507...c1a

• Liker 1
Skrevet

Bugaboo fox 3. Likte både bag- og sportsdel godt :) Lett å legge sammen, lettvekter inn og ut av bil, smal og smidige hjul til buss og butikk, pen å se på, fint at man kan trekke kalesjen godt ned. 

Vi har grå farge. Har holdt seg helt fint. Leste flere steder at svart ble solbleket.

Vi bor i Trondheim med mye vær 😅

Anonymkode: 6e69a...447

Skrevet

Hva gjør dere i hverdagen? Hva liker dere å gjøre? Hvor triller dere? Skal dere trille mye? Går dere mye i skogen? Går dere mye på shopping senter? Å kjøpe vogn er en svært individuell preferanse. En anbefaling kan bli en skuffelse om du ikke prøver finne ut hva dere trenger :) 

Anonymkode: 2047b...3be

Skrevet

Det kommer helt an på hvordan dere bor og hvor dere skal trille! Både Bugaboo Fox og Britax Smile som anbefales mye er det jeg vil kalle typiske byvogner. Små, lette og lettmanøvrerte, enkelt å få inn i en trang heis eller slå sammen, bra på asfalt og grus, mindre bra i terreng og dyp snø. (Foretrekker selv Smile over Fox, pga ikke så lav, bedre plass under, sittedel som kan legges flatt, og mye hyggeligere pris. Men Bugaboo-vogner er pene, det skal de ha.)

Ting å tenke på: hva slags underlag kommer du til å trille på? Skal vogna mye inn og ut av bil? På buss eller annen kollektivtransport? Hvor høye er dere? Hvor skal den oppbevares? 

Og så vil jeg tipse om å sjekke bruktmarkedet om du er usikker! Da er risikoen med bomkjøp mye mindre. 

Anonymkode: 86590...1da

Skrevet

Kommer helt an behovene og kriteriene dine!😊En vogn som er super til bruk i by vil ikke ha optimale funksjoner for å være super i skogen osv. Vi endte opp med, etter en nøye vurdering ut ifra våre behov, UppaBaby Vista V2 og har vært utrolig fornøyde!

De viktigste riteriene våre var: 

- En god kvalitetsvogn som tåler godt med bruk over flere år

- God å bruke både i nabolag, grus og by 

- Lett å slå sammen (denne kan legges sammen med en bevegelse og med en hånd om vil)  og generelt praktisk

- Lett å trille, men likevel stabil og robust

- Tar lite plass sammenslått (vi har stort hundebur i bilen som måtte hensyntas: denne vognen får akkurat plass ved siden av burdet, mange ble for «firkantet»/klumpete sammenlagt).

- Kan lett gjøres om til søskenvogn 

- Vedbar sittedel, kalesjehøyden kan justeres, julene kan lett fjernes for mer plass i bil, kalesjen skjermer godt, ekstra mange ulike liggeposisjoner, bagdel er godkjent for soving  osv osv osv

Anonymkode: 28ebb...1e3

Skrevet

Hvis du, ts, skriver litt om hva dere tenker om de tingene som er nevnt i tråden så er vi nok flere som gjerne anbefaler noen vogner dere kan teste :) 

Skrevet

Hvis dere tenker på søsken kort tid etter så ville jeg gått for bugaboo donkey med en gang. 

Utenom det så ville jeg sett an behovet deres. Jeg elsker 3 hjul, de er mye lettere å trille uansett terreng men bakdelen er at sportsdelen er vendt fra deg.

Kunne jeg skrudd tilbake tiden til førstemann igjen så hadde jeg nok gått for thule eller babyjogger, og kjøpt en brukt bugaboo fox ved bytte til sportsdel. Vi har brukt bagdelen i 6mnd og føler at ungen burde være minst 1 år for å være vendt fra meg. Brukte derfor babyjogger ut bagperioden og bruker britax frem til jeg føler jeg kan snu ungen. Ved bhg start setter vi britax som sovevogn og bruker babyjogger hjemme.

Anonymkode: 8499b...6e6

Skrevet

Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling. Jeg har med andre ord prøvd det meste som finnes av barnevogner på markedet, og min soleklare favoritt er britax smile vognene. De er lette, romslige, enkle å manøvrere og de tar liten plass. Styr langt unna emmaljunga nxt90, mange som har kjøpt ny vogn og bruker emmaljunga vogna si i barnehagen heller fordi den ble for tung og knotete. Uppababy vista 2 er også en veldig grei vogn, men jeg liker at man ian stille vinkelen på håndtaket, noe man ikke kan på disse kun høyden 

Anonymkode: 1e65e...527

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Sjekk ut Emmaljunga Sento eller Sento Pro. 

Anonymkode: ce0a2...231

• Liker 3
Skrevet

Vi er veldig fornøyd med Britax Smile 3, eneste minus for min del er dårlig solskjerming på bagdelen + skulle ønske det var fler alternativer for lufting. Vi har trapper opp til huset, veldig lett å ta fra hverandre og bære, manøvrerer veldig bra, babyen vår har god plass (liten ettåring foreløpig). Har kjøpt en ekstra vogn da, Thule Urban Glide 2 for løping/trening. Den er heeelt fantastisk, kunne nok hatt den om ikke det var for at sittedelen ikke kan vendes mot den som triller. Den tar mye plass da.

Anonymkode: a163f...091

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling. Jeg har med andre ord prøvd det meste som finnes av barnevogner på markedet, og min soleklare favoritt er britax smile vognene. De er lette, romslige, enkle å manøvrere og de tar liten plass. Styr langt unna emmaljunga nxt90, mange som har kjøpt ny vogn og bruker emmaljunga vogna si i barnehagen heller fordi den ble for tung og knotete. Uppababy vista 2 er også en veldig grei vogn, men jeg liker at man ian stille vinkelen på håndtaket, noe man ikke kan på disse kun høyden 

Vi elsker vår Emmaljunga. Det er svært få andre vogner som fungerer i skog og mark. 

Anonymkode: 2047b...3be

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi valgte å ikke kjøpe Emmaljunga som eneste barnevogn fordi de er tunge, men vi har kjøpt en brukt til å ha i barnehagen. De er tunge og stabile, og det var barnehagens favoritt av sovevogner.

Anonymkode: 05f79...2fb

• Liker 1
Skrevet

Vi valgte emmaljunga sento pro pga forholdene her vi bor. Det er mye snø, ofte dårlig brøytet på fortau, skal trille mest på grus og skogsvei/traktorvei/stier og strand. Den har gode solide dekk med mønster og suveren demping.

Bor i et hus, så vogn trilles rett inn (ingen trapper) kjører stor bil så plass er ikke problem. Løftet dessuten understell på emmaljunga og bugaboo fox i butikk- og de veier akuratt det samme ca 10 kg. Så det med å løfte den inn i bilen er ikke et større problem enn fox.

Anonymkode: c1191...96b

Skrevet

Jeg har hatt Emmaljunga nxt90 2021 mod, britax smile 4, babyjogger city mini gt2, et utvalg gamle Simo/Brio/Emmaljunga til barnehagen, og nå Emmaljunga Sento Max. Er mest fornøyd med sistnevnte.

Skrevet

Vi har bugaboo fox 5, emmaljunga nxt310 og sento pro. 

Jeg er veldig glad i fox5, den er lett å trille. Lett å justere selv, er fornøyd med at kalesjen er bare å dytte på. 

Vi har nxt310 den var vi utrolig misfornøyd med, stiv og eier ikke demping. Hard å legge sammen, hard på bremsen. I tillegg til at den ble ødelagt etter tre ukers trilling (produksjonfeil) på understellet. Bagen og sittedelen er vi fornøyd med. Vi kjøpte oss sento pro understell siden vi var misfornøyd med nxt310 sitt understell. Sento pro er utrolig godt dempet, dårlig på dypsnø (få vogner er gode der). Den er lett å legge sammen, den har nye bremser som er lett å ta på og ta av. Men nok en gang feil på understellet. Denne gangen får vi ikke til å feste ene hjule ordentlig, så det faller av under trilling. Dette skjer kun på den ene siden. Og uansett hva vi gjør, så får vi ikke låst hjulet, og hjulet faller av. Utrolig irriterende. 

Selv om vognen er god, anbefaler jeg ikke emmaljungaen. Under et halvt år har vi hatt to understell fra emmaljunga med feil, begge kjøpt ny så min oppfatning av kvaliteten er at de er dårlig. 

Anonymkode: 3835f...f72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...