AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 Hva hadde du tenkt om du ble invitert til julemiddag hos en venn og så fikk du servert nudler, sånne pose nudler med krydderposer i. Anonymkode: afd2a...02e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #3 Skrevet 10. desember 2023 Er det noen spesiell grunn til at det blir servert? Greit nok hvis alle er innforstått med det på forhånd Anonymkode: 73641...048 1 1
got2go Skrevet 10. desember 2023 #4 Skrevet 10. desember 2023 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Hadde gått hjem igjen. Samme her! 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Skrevet 10. desember 2023 Da hadde jeg aldri takket ja til julemiddag hos dem igjen, hvis det ikke var en helt spesiell grunn til at det ble slik. Jeg har faktisk en lignende erfaring: Mannen og jeg ble invitert til en slektning 1. juledag. Selv om vi kom i middagstider så fikk vi brød og pålegg. Hadde vært greit om det var godt brød og julepålegg, men her var det kneippbrød med ost og skinke. Ingenting spesielt. Det er ingenting galt med denne damen, hun er voksen, klar i hodet og har både råd og mulighet til å lage til noe mer enn det om hun vil. Så vi kommer ikke til å takke ja til å være hos henne 1.juledag igjen. Kommer gjerne en dag i romjula bare på kaffe, men inviterer man i juledagene så må man nesten gjøre en innsats for å feire jul. Anonymkode: b8c0e...34e 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #6 Skrevet 10. desember 2023 Det hadde aldri skjedd meg. For det ville vært naturlig å snakke når middagen er, om det er ribbe, pinnekjøtt eller fisk, og om vi skal ha med noe. Ville nok forslått at vi hadde med dessert Det måtte vel kommet frem hva som var tenkt. Og da hadde vi nok heller invitert personen hjem til oss Anonymkode: f55aa...fa3 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #7 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da hadde jeg aldri takket ja til julemiddag hos dem igjen, hvis det ikke var en helt spesiell grunn til at det ble slik. Jeg har faktisk en lignende erfaring: Mannen og jeg ble invitert til en slektning 1. juledag. Selv om vi kom i middagstider så fikk vi brød og pålegg. Hadde vært greit om det var godt brød og julepålegg, men her var det kneippbrød med ost og skinke. Ingenting spesielt. Det er ingenting galt med denne damen, hun er voksen, klar i hodet og har både råd og mulighet til å lage til noe mer enn det om hun vil. Så vi kommer ikke til å takke ja til å være hos henne 1.juledag igjen. Kommer gjerne en dag i romjula bare på kaffe, men inviterer man i juledagene så må man nesten gjøre en innsats for å feire jul. Anonymkode: b8c0e...34e Det er vel noe som er galt, når man serverer brød. Anonymkode: f2a74...822 3
Gjest Jakterpåidioter Skrevet 10. desember 2023 #8 Skrevet 10. desember 2023 Nei, det er ikke greit å servere nudler på julaften. Da må man i hvert fall si fra på forhånd slik at gjestene vet om det og kan takke nei.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #9 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva hadde du tenkt om du ble invitert til julemiddag hos en venn og så fikk du servert nudler, sånne pose nudler med krydderposer i. Anonymkode: afd2a...02e Hvorfor spør du ? Anonymkode: 8da21...9fe 2
Bøtteballetten Skrevet 10. desember 2023 #10 Skrevet 10. desember 2023 Det er ikke greit med nudler. Da hadde jeg dratt hjem igjen hvis det har stått på menyen.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #11 Skrevet 10. desember 2023 Jeg tror ikke en god venn ville ha servert nudler som julemiddag, ihvertfall ikke uten å avklare det på forhånd. Anonymkode: d338a...7d9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #12 Skrevet 10. desember 2023 Det hadde vært helt greit. Ser mange her har glemt hva julen handler om. Julen er tid for å samles. Tilbringe tid sammen. Den handler ikke om å bli for fin på det og kreve god mat. Hvis verten bare hadde råd til nudler ville jeg tatt imot maten med åpne armer. Dessverre har folk blitt for bortskjemt her i landet. Tror julen handler om nytelse og dekadans. Trist blir jeg. Julen handler om samhold. Om å være sammen. Julen er ikke: en kjøpeorgie av rang. Anonymkode: 16923...019 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #13 Skrevet 10. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Det hadde vært helt greit. Ser mange her har glemt hva julen handler om. Julen er tid for å samles. Tilbringe tid sammen. Den handler ikke om å bli for fin på det og kreve god mat. Hvis verten bare hadde råd til nudler ville jeg tatt imot maten med åpne armer. Dessverre har folk blitt for bortskjemt her i landet. Tror julen handler om nytelse og dekadans. Trist blir jeg. Julen handler om samhold. Om å være sammen. Julen er ikke: en kjøpeorgie av rang. Anonymkode: 16923...019 Julen handler om samhold OG god mat. Hvis jeg ikke hadde hatt råd til å kjøpe inn julemiddag så hadde jeg enten spurt familien om vi kunne spleise eller spurt om vi kunne hatt julaften hos en av dem. Jeg hadde ikke troppet opp med nudler og skylt på "dekadense og samhold". Det handler om tradisjoner og sosiale antenner. Anonymkode: b8c0e...34e 6 6
Jeffe Skrevet 10. desember 2023 #14 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva hadde du tenkt om du ble invitert til julemiddag hos en venn og så fikk du servert nudler, sånne pose nudler med krydderposer i. Anonymkode: afd2a...02e Hvorfor servere fra sånn ferdigpose? Mye bedre hvis du lager deig fra bunn, kjevler og skjærer ordentlige nudler.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #15 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Julen handler om samhold OG god mat. Hvis jeg ikke hadde hatt råd til å kjøpe inn julemiddag så hadde jeg enten spurt familien om vi kunne spleise eller spurt om vi kunne hatt julaften hos en av dem. Jeg hadde ikke troppet opp med nudler og skylt på "dekadense og samhold". Det handler om tradisjoner og sosiale antenner. Anonymkode: b8c0e...34e Nei julen handler IKKE om god mat. Det er bare hyggelig bonus. Folk her i landet bryr seg ikke om jul, de vil bare nyte. Anonymkode: 16923...019 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #16 Skrevet 10. desember 2023 Jeg tror kanskje jeg hadde begynt å grine. Sånn helt seriøst Anonymkode: fe37c...732 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #17 Skrevet 10. desember 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei julen handler IKKE om god mat. Det er bare hyggelig bonus. Folk her i landet bryr seg ikke om jul, de vil bare nyte. Anonymkode: 16923...019 Det er ingenting galt i å nyte. Det er også helt problemfritt å bry seg om jul og samhold OG nyte god mat. Anonymkode: b8c0e...34e 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #18 Skrevet 10. desember 2023 Da hadde jeg takket for meg og gått hjem!! Anonymkode: 981cc...b27
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #19 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingenting galt i å nyte. Det er også helt problemfritt å bry seg om jul og samhold OG nyte god mat. Anonymkode: b8c0e...34e Det er galt å nyte hvis det går på bekostning av samhold i julen. Det er tilfellet i problemstillingen til TS. Anonymkode: 16923...019 1
PITTY Skrevet 10. desember 2023 #20 Skrevet 10. desember 2023 Hvis vennen din er en kineser er det vel alltids en risiko..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå