Gå til innhold

Innsett at jeg må "put my self out there" og begynne å date for å finne noen. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært mer innstilt på at det som skjer det skjer. Men så sitter jeg singel på 8 året og ikke vært på en eneste date, og nå kommet til erkjennelsen om at drømmemannen  ikke kommer å ringe på døra når han ikke vet at jeg eksisterer. 

Jeg har brukt tinder og badoo i noen år men aldri blitt interessert i å møte noen. Jeg har vært negativ og ikke følt noe kjemi over chat og innsett at det kanskje har vært en urealistisk forventning. Så nå har jeg skjønt at jeg må være mere åpen til å møte folk og har per nå 586 matcher og 23tusen og noe likes. Åpenbart kan jeg ikke møte alle, men jeg er nysgjerrig på å høre erfaringene til andre som har valgt å date mange for å se hva man har av alternativer? Dere som har satt opp date med tre forskjellige menn i uka og tatt dere tid til å være åpen til mange førstedater for å finne the "perfect" one? 

Klarer man å holde en sånn sjonglering gående til man har møtt for exempel 50 menn eller blir det for mye press? 

Hvordan er dating på løpende bånd? Jeg forstår at man bør date kun én når man har funnet noen man liker og vurderer seriøst, men jeg nekter å slå meg til ro med dårligere enn jeg kan få så derfor vil jeg møte så mange som mulig å se hvem som behandler meg best og passer meg best. 

Andre kvinners erfaringer er veldig velkomne! Hva gjør dere på førstedater og hvor mange førstedater i uka har du klart å holde tritt med? 

Skulle ønske jeg kunne invitere alle gutta på en felles speeddating 😅

Anonymkode: 262e5...46e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten er jeg veldig lykkelig som singel! Jeg elsker livet mitt, tjener bra og trenger på ingen måte noe mann eller kjæreste. Så hvis jeg skal ha det så må det være fordi han beriker livet mitt såpass mye at det er verdt det 😊 Jeg har alltid ofret meg selv i forhold før for å stå på pinne for og forgude mannen og det skjer ikke igjen! 

• Liker 1
Skrevet

Rart ingen svar? Ingen her som har put themself out there og datet mange for å se utvalget og finne den rette?

Skrevet

Hva du vil trives med, finner du sikkert ut i denne date prosessen din 😊 Du kan jo se hvordan det kjennes ut etter den første? Litt synd å planlegge å møte så så mange, da utelukker du jo litt at nummer 5 kan bli den rette.

Anonymkode: 118c9...42a

Skrevet

tinder badoo 🤢

Anonymkode: b8f7e...315

• Liker 1
Skrevet

Tre i uka er for mange, du går i surr og klarer ikke se han for den han er før du møter neste. Livet ditt blir å sirkle rundt datene og jo lenger du holder på jo mer spiser det av mer interessante ting i livet. 

Jeg ville vært mye mer selektiv på hvem du velger å møte og holdt det til en i uka. 

Anonymkode: c499f...2ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tre i uka er for mange, du går i surr og klarer ikke se han for den han er før du møter neste. Livet ditt blir å sirkle rundt datene og jo lenger du holder på jo mer spiser det av mer interessante ting i livet. 

Jeg ville vært mye mer selektiv på hvem du velger å møte og holdt det til en i uka. 

Anonymkode: c499f...2ae

Eller ta en i gangen. Date, om så flere dater for å bli sikker. Du kommer helt sikket ikke på date med så mange som du har match eller likes med. Mange vil rett hjem på sex treff og mange er opptatte så mye av de likene vil nok forsvinne, noen er ikke i vater osv osv... så ta en i gangen og konsentrer deg om en person av gangen er midt råd ellers ser det ut som det er bare stress om å møte fleste mulig på kortest mulig tid. 

Anonymkode: 02c94...2a4

Skrevet

En om gangen. Det der hørtes utrolig slitsomt ut, og kan gjøre det umulig å kjenne etter om det ville vært interessant å gå videre..

Anonymkode: 9ffb7...fbc

Skrevet

Har testet Tinder og Happen. 
chattet litt. Men den ene fyren ble veldig intens og trodde vi var i et forhold etter noen meldinger. 
En annen , vi skulle treffest men jeg bor 2 timer unna og mye skjedde så det gikk ikke. 
Håper jo «han» vil banke på døren jeg da. Men det skjer jo ikke. 🙈🤣

Anonymkode: 8db52...5a0

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg silte ut i chat og møtte noen til kaffe. Datet et par som ikke ble det store og har truffet en nå som faktisk kan være The One🤷🏻‍♀️

Skrevet

Jeg har vært litt på og av Tinder/apper. Nå sist kjøpte jeg gull. Chattet litt med flere, var fortløpende på førstedate med de som virker interessante, og gikk på flere dater med han jeg likte best av disse igjen.

Det er mest «effektivt» med parallelle møter i starten, men om man liker noen godt nok til å møtes igjen tenker jeg det er ryddigst å bare treffe en, spesielt om man går til sengs. Jeg kjenner det stort sett med en gang om det er er potensiale der.

Anonymkode: 511c7...8fd

Skrevet

Jeg pleide å chatte med flere om gangen, men ofte var det liksom 1 eller 2 som utmerket seg og jeg kjente jeg ble interessert i å treffe. Personlig liker jeg ikke masete gutter som vil treffes med en eneste gang, men veit at flere damer og menn er motsatt, gidder ikke chatte lenge og vil møtes raskt. 
Tok som regel en kaffedate første date, og alltid med en unnskyldning hvis jeg plutselig måtte dra. Typ, jeg skal muligens treffe en megler, bankperson, sjefen eller noe naturlig, så hvis daten var ille kunne jeg dra 😂 

men han jeg til slutt ble sammen med,så gikk vi faktisk rett på middag og kino. 

men ja, det er vanskelig å bestemme seg seg for å treffe folk, men som du sier selv, de dukker ikke opp på døra av seg selv! Jeg var på mange dater før det endelig klaffet, så forbered deg på mange frosker og stol alltid på magefølelsen din! 

Anonymkode: c0602...d70

Skrevet

Enig med hun over som sier du må gjennom mange frokser. Slik er det bare. Man chatter gjerne med 4-5 stk og dater 1 eller 2 om gangen. Ikke 3 i uken, det blir slitsomt og man mister gleden fortere.

Føler man ikke kjemien går man videre. Noen ganger føler man kjemien og så er det ikke gjensidig, men så plutselig klaffer det og man møter drømmemannen. Det er viktig å være åpen, gi folk en sjanse og bare ha det gøy. Lykke til!

Anonymkode: 0da32...784

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 10.12.2023 den 18.25):

Så nå har jeg skjønt at jeg må være mere åpen til å møte folk og har per nå 586 matcher og 23tusen og noe likes.

For meg høres det ut som om du har gått i fella med for mange valgmuligheter, og dermed aldri vil se deg tilfreds, fordi nestemann muligens kan være bedre.

Finner du noen du liker, så bare slå til, er mitt tips.  

Endret av Traktor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...